Mobilsiden.dk  /   Nyhedsoversigt  /   Android-update til Garmin Asus dræber mobilen

Android-update til Garmin Asus dræber mobilen

En ny Android opdatering til Garmin Asus A10 og A50 skaber problemer for brugerne, som ikke bør installere opdateringen, hvis mobilen skal virke fremover.

Garmin Asus A50
Garmin Asus A50

GPS-mobilerne Garmin Asus A10 og A50 kan nu opdateres til Android 2.1, hvilket umiddelbart burde være gode nyheder for ejerne af disse mobiler. Men virkelighen er desværre langt mere dyster.

Flere læsere af Mobilsiden.dk rapporterer, at mobilen kan risikere næsten at gå i sort efter opdateringen.

En Garmin Asus ejer fortæller, at knapperne på skærmen er døde når mobilen ringer og at batteriet skal tages ud, før man kan lægge røret på efter en samtale.

Andre fortæller at det trådløse netværk ikke længere duer og at kortene til navigationen er forsvundet.

Så har du en Garmin Asus A10 eller A50 der virker, kan det anbefales, ikke at opdatere til Android 2.1, hvis mobilen stadig skal virke bare nogenlunde.

Har du oplevet tilsvarende problemer eller andre så skriv i kommentarfelterne. Eller besøg vores Android-forum på Mobildebat.dk og få råd og vejledning.

Update 6. december 2010:
Garmin advarer nu selv mod opdateringen

Forrige artikel Næste artikel

Få notikationer:

Læs Mobilsidens debatregler her


Kommentar

nielsen 21-09-2011 21:21:22

jeg har brugt denne og nu vil min tlf ikke ta i mod strøm eller tænde eller bare virke den viser kun garmin asus logo og piller jeg den u8d af oplader så er det meget lavet batteri selvom det er helt nyt

0 0
May Frederiksen 07-12-2010 11:34:45

Nu skulle det være sikkert at opdatere sin Nüvifone - læs også, hvordan man forholder sig, hvis der er problemer med ens telefon efter opdateringen: http://www.mobilsiden.dk/nyheder/garmin-nu-er-det-sikkert-at-opdatere-nvifone,lid.13589/

Mvh. May, mobilsiden.dk

0 0
Mobilsiden.dk 06-12-2010 13:41:24

Garmin advarer nu officielt mod opdateringen:
http://www.mobilsiden.dk/nyheder/garmin-advarer-mod-opdatering-til-garmin-asus-mobilerne

0 0
Peter 06-12-2010 08:05:56

Some users have reported that the recent build of the A10 had issues whereby the screen goes blank after answering calls and then doesn’t seem to go back to its normal state. I received info from the ASUS Malaysia officials today that the issue is related to the proximity sensor.

Senere i teksten adviseres der med to adresser, hvor man kan indlevere telefonerne.. Garmin Asus eller Asustek., indrømmer at der er fejl med telefonerne..

Jeg syntes det er en interessant artikel, set i lyset af de erfaringer vi nu gør os her hjemme??

Hilsen Peter

0 0
Allan Schwartz 05-12-2010 22:21:43

Jeg har en A10 som er købt ved Telenor, men jeg har et andet selskab nu. Jeg prøvede at at opdatere min med "other brand", men det ville den ikke. Så kunne kun bruge Telenors..... desværre. Jeg har brugt ca 10 timers søgen på nette for at få min telefon til at virke igen og er nået til at det kun er Wifi som ikke virker. Så hurra for det. Jeg har desværre kun hørt at det er telenors opdatering som der er fejl i... kan være det er fordi de har solgt flest.

0 0
Hotpop 05-12-2010 21:06:11

"batteriet skal tages ud, før man kan lægge røret på efter en samtale"

Burde det ikke hedde:
batteriet skal tages ud, før man kan afbryde samtalen

????

0 0
Bo Westerby 05-12-2010 23:13:01

Helt ærlig John? Kunne du ikke finde på noget at skrive eller hvad?

0 0
Lowkey 05-12-2010 21:27:45

Nej, det hedder stadig "at lægge på" selvom man ikke har noget rør at lægge og/eller nogen basestation at lægge det på.
Der findes arbejdspladser hvor man holder styr på timetal, ved at den ansatte kører sit et plastikkort gennem en kortlæser når de møder på arbejde og igen ved fyraften. Dette kaldes i almen tale for "at stemple ind", selvom der reelt set ikke foregår nogen stempling.

Det er samme princip der gør sig gældende.

0 0
Hotpop 05-12-2010 22:13:18

Man lægger jo ikke på, og hvad har "selvom man ikke har noget rør at lægge og/eller nogen basestation at lægge det på"

At gøre med at man afbryder samtalen, og ikke lægger på?

0 0
Peter 05-12-2010 20:26:45

Der er ingen tvivl om at der er problemer, men åbenbart ikke med alle telefoner.. Jeg har brugt Telenors opdatering, men ved jo ikke om det havde været anderledes med en anden af de tre opdateringer?? Jeg syntes det er Ok! at mobilsiden.dk er helt fremme i skoene, og advarer imod at opdatere telefonen.. som jeg kan se, er der en del der sidder med store problemer efter opdateringen. Jeg er sikker på at Mobilsiden.dk vil skrive en artikel, så snart der ikke foreligger problemer med opdatering af A10 og A50. Jeg er også sikker på at Garmin Asus kommer frem med en rettelse - de kan jo ikke tåle denne omtale i særlig lang tid.. de tjener jo heller ikke penge på at få en masse telefoner tilbage til "nulstilling" samt efterfølgende re-update..

Vi må se hvad der dukker frem imorgen..

Hilsen Peter

0 0
spillop 05-12-2010 18:39:02

Jeg har opdateret min A10 uden problemer, men jeg valgte "Other brand" under opdateringen - ikke Telia eller Telenor - og den virker perfekt, det tog lidt tid at finde satelitterne igen men det gør det på enhver GPS der har været uden forbindelse i længere tid eller er blevet flyttet mens den var slukket.
Jeg har hørt om flere med fejl på Telenor's opdatering.

0 0
cmats 05-12-2010 19:00:28

Jeg opdaterede min med telenor brandet og den virker som beskrevet længere oppe tilsyneladende fint...

0 0
Hassaan Waseem 05-12-2010 15:49:17

Det lyder da ret voldsomt. Har du prøvet den efter opdateringen??

0 0
Peter 05-12-2010 17:23:51

Ja, tro mig - alt er gennemprøvet, og vendt og drejet.. Problemet er ganske enkelt, at telefonens software er fejlbehæftet, og der viser sig flere forskellige fejl. Min kan ikke vende skærmbilledet, når man vender telefonen..det virkede fint før opdateringen. Ydermere kan jeg godt lave et telefonopkald, men ligeså snart telefonen begynder at ringe op går skærmen fuldstændig død!! Jeg kan ikke engang slukke telefonen på On/Off knappen... Den eneste måde at stoppe opkaldet på, er at tage batteriet ud.. Der er også problemer med lydniveauer som ikke kan skrues op og ned.. Dette er sikkert bare nogle af de fejl som er behæftet med 2.1 opdateringen, men du kan læse om flere under emnet herinde på mobilsiden.dk.. Vi må håbe at Garmin Asus/Telenor får hånd om tingene - ellers er deres dage på smartphone markedet vistnok talte?? Hilsen Peter

0 0
cmats 05-12-2010 18:38:31

Har selv opdateret min A 50 i fredags og kan i ingen grad genkende nogle af de ting der bliver nævnt!alt virker tilsyneladende fint på min.

0 0