Mobilsiden.dk  /   Nyhedsoversigt  /   Apple-chef giver kritik til Android og Samsung

Apple-chef giver kritik til Android og Samsung

I et interview med The Wall Street Journal kritiserede Apple’s marketing chef, Phil Schiller, Android og Samsung.

Apple’s marketing chef, Phil Schiller, angreb Samsung og Google’s fragmenterede Android-software. I et interview med The Wall Street Journal kom Phil Schiller ind på Google’s egne undersøgelser vedrørende udbredelsen af Android versionerne, hvor størstedelen fortsat bruger de gamle versioner af softwaren. Og at topmodellen Samsung Galaxy S IV (eller hvad navnet bliver) formentlig debuterer med et styresystem, der er mere end ½ år gammelt. Det skriver Reuters.com.

 - Android 4.0+ indhenter Gingerbread

 - ”Ifølge deres egne data, så er det kun 16 procent af Android-brugerne, som bruger Android-versioner fra det sidste år. Og mere end 50 procent af de aktive enheder er fortsat med software, som er mere end to år gammelt. Det er en kæmpe forskel,” lød det fra Phil Schiller.

Schiller fortalte, at fragmenteringen og antallet af versioner af Android systemet i Google Play Store er et problem.

 - ”Og rygterne lyder, at Samsung Galaxy S IV lanceres med et OS, som er ½-1 år gammet,” sluttede han.

 - USA: iOS 6 på 60 procent af alle iPhones

Du kan følge Samsungs Unpacked event i aften fra 00.00 her.

Forrige artikel Næste artikel

Få notikationer:

Læs Mobilsidens debatregler her


Kommentar

August 14-03-2013 17:29:20

Hvorfor kan f.eks. Galaxy Nexus ikke opdateres direkte af Google, når man køber den i Europa? Hvorfor skal Samsung partout stå for det? Hvad er meningen egentlig? Jeg synes, man bliver lidt snydt, når ikke-nørder køber en smartphone, som de er blevet lovet, vil blive direkte opdateret af softwareudvikleren, som i dette tilfælde jo er Google. Her er Apple bare lidt længere foran, stadigvæk. Google burde stå ved sin sag om at opdatere ALLE Nexus enheder i verden samtidigt, og direkte fra dem selv.

0 0
CJ 14-03-2013 18:03:10

Enig. Er jo flyttet fra GNex, men stadig skuffet over (efterfølgende) at erfare at det er Samsung der står for opdateringerne. Samme gælder min Nexus S. Alt for kludret. Det sammen med at jeg foretrækker ex touch wiz over stock android gør nok at jeg ikke køber en google tlf foreløbig. Heller ikke selv om den hedder X...

0 0
Ole Christensen 14-03-2013 18:09:35

Enig.
Blev også træt af at vente på Sammy, flashed derfor min Galaxy Nexus.
Nu for jeg opdateringen direkte fra Google, 3-5 dage efter præsentationen af ny software.
Kan jo også købe den i UK.. ;-)

0 0
Rena 14-03-2013 12:49:34

Ville det ikke giv mere mening at, compare version på Nexus device (Samsung Galaxy og frem) vs iPhone 4 og frem?

0 0
TF 14-03-2013 13:12:33

Jo vis man vil kaste et glansbillede over android, men hvad med de over 50% der stadig sider med android 2,x eller ælder skal vi bare glemme dem ?

0 0
Ole Christensen 14-03-2013 17:29:26

Der er som sådan ikke noget forkert i at forskelsbehandle køberne af Android telefoner, alt efter hvor meget de giver for deres mobil.
En del af prisen på en mobil er imo også ensbetydende med hvor stort et "service niveau" man kan forvente.
Desuden er der en logisk begrænsning i hvor mange og hvor længe billige low-end mobiler kan opdateres, da deres begrænsede hardware specs ikke understøtter den nyeste software.

0 0
TF 14-03-2013 17:43:48

Der er desværre også mange gamle top modeller og nyere top modeller der heller ikke bliver opdateret eller først 1/2 til et helt år efter opdateringen er kommet ud.

0 0
Rena 14-03-2013 17:48:27

Ligesom HTC Desire HD som kun blev upgrade en version

0 0
Ole Christensen 14-03-2013 18:06:21

Sandt nok.
Men det er altså ikke Android/Google's skyld.
Det er de OEM's som selvstændigt producerer Android mobiler, der er skyld i det.
Flere af dem lægger som bekendt deres eget skin hen over stock Android.
Det ligger så dybt integreret i softwaren at det tager en evighed at implementere det i en ny version.
Ønsker man den pågældende brugerflade på sin mobil må man samtidig være klar til at vente lidt tålmodigt.
Der må man skelne imellem de forskellige producenter, hvem man mener er hurtigst eller bedst til at få opdateringer ud.
Det er imo en af fordelene ved Android, der er noget for alle og masser af valgmuligheder!
Gider man ikke det cirkus er løsningen lige for: Køb en Nexus! ;-) (I did)

0 0
TF 14-03-2013 19:50:19

Ole jeg siger ikke det er googles skyld men det er en negativ ting man skal tage med i overvejelserne når man overvejer android.

0 0
CJ 14-03-2013 19:21:45

Som nævnt andetsteds er det Samsung der står for opdateringerne på mine Nexus tlf. Opdateringerne kommer faktisk hurtigst og klart bedst på min Galaxy S3, så mener google har fejlet stort her. At nogle er overraskede over at en budget smartphone ikke har de samme muligheder som en high end er enten naive eller .. naive ;-)

At det her kommer fra en Apple chef tager jeg med sindsro. Hvis har tror hans produkter ikke er fragmenterede så er han naiv .. eller dum :-)
Hvis han antager at SG4 er bagefter i Android sammenhæng er han utroligt uvidende .. og dum som i dum og inkompetent :-)

0 0
TF 14-03-2013 19:55:53

CJ hvor i består fragmenteringen af ios produkterne softwaremæssigt ?

N at sige de kun skyder med løse skud må du lige uddybe, for såvidt jeg kan se er de da ret succefulde med deres ting, det eneste jeg kan se halter er iphone 5 pga byggekvalitet.

0 0
14-03-2013 21:20:43

Hvornår kom Apple med innovativt, som ikke bare var en opgradering?

0 0
TF 14-03-2013 22:44:48

Det vil jeg mene de har vist så rigeligt af, at de så er gået lidt i stå på det sidste må vi se om de ikke kommer sig over :-)
Men at sige de kun skyder med løse skud er nok lige at strække den vil jeg mene.
Og nu må vi håbe at samsung kommer med nyt design og hele pakken så du ikke skal til at sige det samme om dem ;-)

0 0
CJ 14-03-2013 20:04:54

Fra en hurtig google søgning

Some features may not be available in all countries or all areas. Flyover and turn-by-turn navigation will be available only on iPhone 4S and iPad 2 or later. Cellular data charges may apply.
Siri will be available only on iPhone 4S and iPad (3rd generation) and requires Internet access. Siri may not be available in all languages or all areas, and features may vary by area. Cellular data charges may apply.
Shared Photo Streams requires iOS 6 on iPhone 4 or later or iPad 2 or later, or a Mac computer with OS X Mountain Lion. An up-to-date browser is required for accessing shared photo streams on the web.
FaceTime over a cellular network requires iPhone 4S or iPad (3rd generation) with cellular data capability. Carrier data charges may apply. FaceTime is not available in all countries.
VIP list and VIP and Flagged smart mailboxes will be available on iPhone 4 or later and iPad 2 or later.
Offline Reading List will be available on iPhone 4 or later and iPad 2 or later.
Made for iPhone hearing aids require iPhone 4S.
Find My Friends and Find My iPhone enable you to locate iOS devices only when they are on and connected to a registered Wi-Fi network or have an active data plan. Not available in all areas.

0 0
TF 14-03-2013 20:27:43

Så du mener den smule funktioner er lige så slemt som at over 50% android brugere er fanget på 2.x eller under :-) ok fair nok så siger vi det er slemt men alle ios brugere får da i det mindste opdateret deres OS i modsætning til android og desværre også WP :-(

Og bare rolig jeg stopper her før du begynder at blive pigesur og kalde mig grimme ting, selvom jeg er ved at vende mig til det :-)

0 0
CJ 14-03-2013 21:01:22

Du lægger ord i munden på mig. Det eneste jeg sagde er at ios er fragmenteret .. Og det er det.

0 0
CJ 14-03-2013 21:31:33

I øvrigt synes jeg fragmentering er ærgerligt men uundgåeligt. Har selv en gammel Win XP pc som er min main arbejds pc. Pga hardware kan den ikke opdateres til ex Win 7. Fungerer suverænt som sådan. Opdaterer jeg pc/hardware skal jeg også opdatere software og det vil alt i alt koste en del.
Ville gerne køre Win 7/8 men det er ikke muligt og mit produkt er ligefint stadigvæk. Sådan er det. Jeg piver ikke. Hvis den tid kommer laver jeg en ny pc.
Har et par bærbare der kører win7 men der passer min software så ikke til..

Uanset om det er iOs, Android eller Windows eller andet så vil udviklingen altid sætte gamle produkter bagud. 1 år, 2år, 3 år osv. Det kommer

En chef fra et hvilket som helt firma som ikke forstår det er bagud

0 0
14-03-2013 19:43:46

Manden er jo desperat..... De skyder jo kun med løse skud selv, så må man jo prøve på andre måder.....

0 0
Rena 14-03-2013 18:21:11

Samsung Galaxy Nexus køre, hvis stadig 4.11 ved Samsung Build :P

0 0
Rena 14-03-2013 13:39:43

Apple er de eneste som laver iPhone, så det ville være naturalig at, bruge Google Egen telefon til at, lave en præcis anylyse om, hvordan opdatering er ved Android vs iOS.

Hvis bare Android kan man bruge none Google Phone

0 0
DX 14-03-2013 13:38:03

@Thomas. Kender du nogle med en Android mobil ?? Hvis du gør, så spørg dem hvilken udgave af Android OS de har. 90% af dem aner ikke en bønne om det og er helt ligeglade, de bruger bare deres mobiler. Det er kun de få, mobil nørder der går så meget op i om det er Ice cream eller Jelly bean eller noget andet. Så længe mobilen virker og de kan komme på nettet. Det store flertal går mere op i pris, design, farve, skærmstørrelse om man kan skifte batteri & hukommelseskort.

0 0
DX 14-03-2013 12:43:29

Ha Ha, Ja kan man ikke selv komme med noget epokegørende, kan man jo forsøge at rakke ned på konkurenterne. Og manden har jo tydeligvis ikke noget videre kendskab til Android OS, han er jo til grin ;) Normally we’d tell someone like him to get lost, but he’s using Google Maps now, so we know he won’t.... Sweet!!

0 0
14-03-2013 12:34:05

viser meget godt Apples mega klamme måde at promoverer sig selv på. De sælger ikke på hvad de selv kan, men hvad de mener andre ikke kan...Det er fandme til at kaste op over...

0 0
TF 14-03-2013 13:19:47

Jeg vil helt sikkert give dig ret det er en umoralsk og sørgelig måde at reklamere for sig selv, det var det også da samsung (selv om jeg ikke så android fans brokke sig over det den gang ;-) ) og ms gjorde det, men når nu det er sagt har manden jo ret android er totalt fragmenteret med stadig over halvdelen fanget på 2.x eller ældre og det er da en af de ting jeg har med i mine overvejelser som et negativ når jeg nu overvejer at købe en android mobil.

Ydermer ser det da også ud til at WP også bliver et fragmenteret OS allerede, med 7.8 og 8 opdelingen :-(

0 0
14-03-2013 13:49:01

Nu er det jo Apple der startede hele det "svine til" cirkus. Prøv f.eks. at så forskellen på keynotes for iphone 3G:

http://www.youtube.com/watch?v=vRiLLKqJRJ8

og 3GS (hvor android er introduceret):

http://www.youtube.com/watch?v=q2RuEuAuloA

Deres 3G keynote var sober, de snakkede om hvad de havde præsteret "so far" og hvad de nu vil gøre. Så kommer android, og pludselig at man til at promoverer sig, ved at sætte andre i dårligt lys. Dette er vel at mærke lang tid før samsungs isheep kampagne.

Mvh. til fragmentering, så ja, android er fragmenteret. Det er prisen for at tilbyde smartphones fra 700 kr og op efter...Men hvad får du egentligt også fra de opdateringer anyway ? Alle de store keyfeatures iOS opgraderingerne virker alligevel ikke på ældre hardware...Derudover er android OEMs blevet bedre til at opdaterer (nogle). Og i sidste ende, hvis man ikke kan holde ud at ens mobil ikke får et nyt tal på OS version hvert år, så skal man nok holde sig fra android...

0 0
TF 14-03-2013 17:37:55

N det er da sagen ligegyldig hvem der startede eller fortsatte, de er da lige slemme.

0 0
14-03-2013 19:00:05

I princippet ja, men nu har Apple jo ligesom været dem der satte dagsordenen. Så er de andre bare fulgt efter, hvilket i dag har givet at producenterne sviner hinanden til....... Jeg kunne da godt tænke mig at man kom tilbage til at de kun konkurrede på deres produkter og ikke andet.

0 0
TF 14-03-2013 19:48:12

Giv nu ikke apple skylden for alt ondt vel , det er jo ikke dem der har opfundet den her form for rekvalme vel og det var iværtfald ikke dem der startede med at svine deres modstanders kunder til som jeg må sige er den værste svinestreg til dato.

0 0
14-03-2013 22:28:30

Deres modtander ? Arh det er vel ikke ligefrem. Men inden for mobil branchen, jo der var det vist apple der startede det....Men det bliver vi jo nok aldrig enige om. Og hvis ikke apples im a mac kampagne var en tilsvining af PC brugeren, ja så ved jeg ikke....

0 0
TF 14-03-2013 22:34:58

Jeg kan konkludere at vi kan blive enig om at den her form for reklame er skidt og så må det vel være nok i denne omgang :-)

0 0
15-03-2013 13:27:03

Yep ;D Hva pokker, kan vi to blive enige om noget ? :D Go' dag ;D

0 0
Ole Christensen 14-03-2013 17:22:39

Helt enig.
En stor del af skylden for at Android er fragmenteret er selvfølgelig de gentagne opdateringer.
Opdateringer som jeg ikke vil være foruden da det er det klareste bevis på hvor meget og hvor hurtigt Android udvikler sig som OS.
Folk der klager over fragmentering når det gælder OS versioner, ønsker åbenbart ikke nogen synderlig udvikling af platformen.
Ønsker man A må man også sige B.

0 0
Naggie21 14-03-2013 14:08:27

Det grimmeste, er at statistikken på billedet slet ikke passer. Fragmenteringen på Android ser sådan her ud i dag:
http://developer.android.com/about/dashboards/index.html

0 0