Mobilsiden.dk  /   Nyhedsoversigt  /   Brugerne gider ikke læse magasiner på iPad

Brugerne gider ikke læse magasiner på iPad

Selvom Apples iPad har solgt godt i Danmark, har det ikke ført til læserstorm på digitale magasiner. Det viser en ny rapport.

Illustreret Videnskab på iPad. (Foto: Mobilsiden.dk)
Illustreret Videnskab på iPad. (Foto: Mobilsiden.dk)

Tabletcomputeren iPad er “det nyeste nye” når det kommer til at bruge digitalt indhold. Men selvom den store skærm skulle gøre iPad oplagt, til at købe og læse magasiner, er den endnu ikke blevet en frelser for den trængte mediebranche.

En ny rapport fra Danmarks Medie- og Journalisthøjskole dokumenterer, ifølge Mediawatch.dk, at brugerne langt fra har taget e-magasinerne til sig.

 - “iPad skulle gøre det muligt at fordybe sig og læse journalistisk dybdegående artikler på farten. Men det har vist sig, at iPad’en i højere grad bliver brugt som et hurtigt opslagsværk,” siger forsker og medforfatter af rapporten, Lars Kabel fra Danmarks Medie- og Journalisthøjskolen til Dansk Kommunikationsforening.

De dårlige salgstal for digitale magasiner erkendes også hos Bonnier, der var først med iPad magasiner i Danmark, som f.eks. Illustreret Videnskab.

- “Jeg kan vist godt afsløre, at det ikke er gået fantastisk med salget,” siger udviklingschef Søren Prien fra Bonnier.

På verdensplan er iPad solgt i cirka 14,8 millioner eksemplarer.

Forrige artikel Næste artikel

Få notikationer:

Læs Mobilsidens debatregler her


Kommentar

Rene 19-05-2011 12:33:24

Havde faktisk tænkt mig at bruge det da jeg købte Ipad, men prisen holder mig tilbage - Jeg vil bare ikke give 60 kr for det.

Tilbyd det til 15-20 kr så kan vi snakke om det, eller lad være og dø med de sidste der læser de fysiske blade.
"Vi dør med vores kunder" ville være et godt logo for bladindustrien.

0 0
Martin 10-05-2011 09:55:51

Det kunne såmænd også have noget at gøre med, at indholdet er lidt for trist, i forhold til, hvad udgiverne rent faktisk har af muligheder.

Magasinerne kunne indeholde alt muligt ekstra på ipads mv., så som video, links til websites, interaktivt inhold osv.

Man skal ikke tro, at man sælger helt vildt af en kopi af det fysiske magasin, til mennesker der gerne vil være lidt "moderne" og prøve tingene på en ny måde.

0 0
Mikkel 09-05-2011 18:14:42

er der en kilde bagved:
"Selvom Apples iPad har solgt godt i Danmark"

Jeg kender kun enkelte virksomheder og ekstreme Apple nørder har købt en - og ud af dem er det begrænset hvor meget de bruger dem.

0 0
Fleury29 09-05-2011 17:35:12

Det er sgu mere prisen der har noget at sige om at folk vil læse magasinet på iPad..

Jeg gider ikke købe det på min iPad..
Det gider jeg ikke fordi at hvis jeg bestiller fysisk blad kan jeg få nogle tilbud på hvis jeg bestiller 3,6,9 blade osv.. Mens på iPad er der kun 1 pris..

Fx hvad vil folk helts vælge: få 2 nr + et ur for 49,5 kr eller købe 1 blad på iPad til 59 kr...
Så kan jeg sgu godt leve med at have den fysisk i hånden...

0 0
Dan 09-05-2011 12:32:42

Måske man skulle gøre mere for at lave det sådan at alle med andet en Ipads kunne komme i nærheden af deres magasiner.

feks. har jeg længe søgt den mulighed med min Android telefon, eller bare min ubuntu desktop.

Og det er komplet umuligt at fremskaffe noget som helst dansk magasin.

Så jeg har via et par torrents sider fremskaffet 2stk gamle ilvid. magasiner

Men det kan da ikke passe at man ska ty til alternativer frem for nemt at kunne købe sig adgang til det.

få fingeren ud og lav det sådan at alle nemt kan komme til at købe det til en fornuftig pris.

0 0
Joddler 09-05-2011 12:56:13

Hørt Hørt!!! når jeg i næste måned køber min Honeycomb tablet, hvad kan man så lige få til den?? hmmm......

0 0

Om brug af cookies