Mobilsiden.dk  /   Nyhedsoversigt  /   Dansk ordbog på vej til Galaxy Nexus

Dansk ordbog på vej til Galaxy Nexus

Galaxy Nexus er kommet på markedet uden dansk ordbog, men den skulle være på vej, forlyder det nu.

En dansk ordbog skulle være på vej til Galaxy Nexus. (Foto: Mobilsiden.dk).
En dansk ordbog skulle være på vej til Galaxy Nexus. (Foto: Mobilsiden.dk).

Den nye smartphone fra Google og Samsung, Galaxy Nexus, sælges i Danmark uden dansk ordbog, og selvom der kan hentes et nyt tastatur – med ordbog, via Android Market, så er der hjælp på vej til de brugere, som er knapt så tekniske.

Teleselskabet 3 er et af de steder, hvor Galaxy Nexus kan købes, og her er man også blevet opmærksomme på den vigtige mangel i produktet.

- ”Det er rigtigt, at der ikke er en dansk ordbog i Galaxy Nexus. Vi har eskaleret til Samsung, at det er vigtigt med en dansk ordbog, og de har forsikret os om, at der er en ordbog på vej i starten af 2012. Vores forventning er januar, ” fortæller kommunikationschef Stine Green Paulsen til Mobilsiden.dk.

Nexus S, forgængeren til Galaxy Nexus, er også født uden dansk ordbog.

Kommentar

x

Opret bruger
Retro 23-03-2012 10:38:03

Og nu er vi i marts måned,.. stadigvæk ingen ordbog.

0 0
Noom74 16-12-2011 10:52:14

Man den auto korrektur på iphonen er en b...h.

0 0
Noom74 16-12-2011 10:49:18

Hvorfor er det, at den samme håndfuld mennesker kommer med deres brok over mobilsiden og dens hang til iPhone stort set hver gang androide eller andet kritiseres? De ved vel efterhånden, at mobilsiden elsker iPhone og ikke så meget andet og heller ikke vil indrømme hvis de gjorde. Hvis i ikke kan lide lugten kan i jo bare bruge et andet site at opdatere jer på Mobile nyheder. Det er jo bare brok for brokkens skyld og ikke andet. Virkelig tåbeligt.
Nej jeg er ikke ifan og jo har en iPhone 4S. Kommer fra en række smartphones - N900, Htc Desire hd, Xperia Play og nu iPhone. Har flashet, modded, themet, oc'et allesammen. Har Dual booted android på min N900, så er ikke nogen noob og mener stadig at en dansk ordbog skal være der 'out of the box' unset hvor nemt det er at downloade en anden/andet tastatur.
En sidste ting, i er jo på grænsen til trilling med jeres flammeri ved den mindste kritik af andet end IOS eller ved mange artikler omkring IOS. Hvorfor Iker bruge jeres tid fornuftigt på XDA.developers eller androidpolice eller lignende?

0 0
Benjamin Jensen 21-12-2011 01:54:04

+1 Noom. Jeg har sagt det samme hele tiden. Som du kan se af udtalelsen fra N, så mener han at han er en slags oplysningspoliti. Den slags mennesker er desværre uden for pædagogisk rækkevidde. Jeg overvejer selv at stoppe helt med at poste indlæg herinde, for der er ikke andet end brok fra de samme personer hele tiden. På alle andre fora, var de forlængst blevet bandet. Jeg forstår ikke helt mobilsidens politik på det her område.

0 0
N 17-12-2011 11:59:08

Fordi folk kommer herind og får et et TOTALT unuanceret billede af tingene derfor.

0 0
Hans 15-12-2011 19:15:54

@Gert

Kanon det virkede sku, takker :-)

Sjovt nok at den ikke kan uden, med nu virker det :-)

0 0
Hans 15-12-2011 18:59:31

@Gert
Den prøver jeg lige at installer

0 0
Hans 15-12-2011 18:59:30

@Gert
Den prøver jeg lige at installer

0 0
Gert Hansen 15-12-2011 18:06:32

Jeg havde også problemer med Bluetooth opkoblingen mellem min Nexus S og Parrot systemet i bilen.
Så blev jeg foreslået at installere "Bluetooth File Transfer" på telefonen og nu virker det!!

https://market.android.com/details?id=it.medieval.blueftp&feature=search_result

0 0
Hans 15-12-2011 17:22:38

Jeg ved godt at det ikke passer helt ind i tråden, men vil lige høre om der er andre der har problemer med BlueTooth på Nexusén.

Jeg har en Octavia(2011) med Columbus RNS510 radio og BT modul.
Det fungerer fint med mine gamle telefoner, men jeg kan ikke få parret den med min nye Galaxy Nexus.
Jeg kan derimod godt pare Nexusén med min gamle mobil...?
Har haft resat radio og telefonen, det hjalp ikke.

0 0
Onkel_Per 15-12-2011 19:15:46

Hvis du bruger fanebladene øverst på siden (lige under den øverste reklame), kan du finde [Debat] som blandt andet indeholder et afsnit for Android. Her kan man hjælpe og få hjælp med sine mobil problemer.

0 0
Allan 15-12-2011 17:51:12

Jeg kan ikke lade være: Godt det ikke er en iPhone du har med det problem, for så skulle Octavia'en skiftes... ;-)

Nå, seriøst, så har jeg desværre ikke noget konkret brugbart at bidrage med. Kan dog sige at Bluetooth generelt stadig ser ud til at volde problemer - jeg har parret min Nokia Lumia 800 fint med min bil, men til gengæld kan jeg ikke parre den med en af mine andre Nokia telefoner.

0 0
Jacob 15-12-2011 15:14:03

Det kunne da være rart hvis de også gad gøre det samme for os med Nexus S, selvom jeg dog bruger SwiftKey X som fungere!

0 0
Onkel_Per 15-12-2011 19:12:12

Du skal se, den kommer nok med den snarlige ICS-opdatering ;-)

0 0
Schimmell 15-12-2011 10:10:09

Er selv lige gået fra en SGSII, hvor jeg havde det hele installeret, og fik spat af Touch Wiz, og ville have den rene Google oplevelse, derfor en Galaxy Nexus. Det er let nok at hente add-ons i Market, men alligevel, det er pisseirriterende at det ikke er med som default. Teknisk minded eller ej, så skal det bare være der.
Jeg kan sagtens komme omkring denne mangel i min hverdag, og benytter egentlig ikke ordbog. Men fordi det er en ny telefon og ny version af styresystem, så vælger jeg at være tålmodig. Indtil videre er jeg ret delt i min oplevelse af Nexus, det er først og fremmest en superlækker oplevelse at sidde med den i hånden. Men jeg oplever også mange 'mangler' eller irritationer... Og igen må man formode at mange af dem bliver efterimplementeret som tiden går. Med denne mobil, har jeg sat mig i forreste række mht opdateringer osv, noget jeg savnede fra Samsung.
I et tidligere indlæg er der et link til deres (Samsung)opdatering til ICS, og den ser mildest talt forfærdelig ordinær og Touch Wiz'agtig ud, dvs nøjagtig samme UI som de mange tidligere versioner.
Det var lige et par sidebemærkninger, men indtil videre er det en virkelig lækker mobil, med en hel del børnesygsomme, som man må formode bliver rettet ind som tiden går. Hastighedsmæssigt er Samsung'en en hel del hurtigere,Nexus nøler en del ved skift af program og hakker visse steder men skærmen og følelsen af kval skinner klart mere igennem.

0 0
Allan 15-12-2011 12:24:52

Jeg kan ikke lade være med at linke dit indlæg her med diverse indlæg omkring Nokia's Lumia 800, hvor Android brugere synes Nokia og WP7 er noget bras fordi der ikke er en dual core processor i dyret - de tilfredse WP7 brugere siger, at det gør ikke noget, da GUI oplevelsen er super-flydende.

Så din oplevelse af Galaxy Nexus får en til at andre sig over, hvad Android gør med alle de dual core kræfter - de bliver jo tilsyneladende spildt et eller andet sted da oplevelsen ikke ser ud til at være særlig flydende, at dømme efter dine ord.

Dette indlæg er ikke for at starte endnu en love-hate tråd, bare for at konstatere, at folk ser ud til at have forskellige mål for, hvad der skal til for at en mobil er god.

0 0
Rallerbabz 15-12-2011 16:56:50

Forståeligt at du spørger, er selv en android tilhænger med en samsung galaxy S II i hånden.

Jeg synes at du burde læse denne artikel fra newz.dk, så får du et rigtig godt indblik i hvorfor.

http://newz.dk/hvorfor-android-ikke-er-ligesaa-flydende-som-ios-windows-phone-7#new

basically: Når du sætter fingeren på touchskærmen på en iOS eller WP7 enhed så giver telefonen 100% af sin regnekræft til at reagere på dette, mens at Android deler sine krafter halvt om halvt med din berøring og det som du nu er igang med på telefonen.

Ud fra hvad jeg har læst så vil en iphone eller wp7 indlæse en side i browseren ekstremt langsomt hvis du har hånden på touchskærmen imens. - netop fordi at browseren ingen regnekraft får - alt går til at reagere på touch'et.

Om dette er et plus eller minus er op til en selv, dog vil de fleste nok se det som et plus, at iOS og WP7 virker på denne måde.

Grunden til google ikke laver det om, er fordi at det er ALT for indviklet i de millioner linjer kode de efterhånden har skrevet.

Hvis du er lidt PC-teknisk så svarer dette til at gå ind i joblisten og sætte en process til realtid prioritet.

Slutteligt vil jeg lige sige at man stadig kan have en flydende android - min SGSII har jeg rootet med en modificeret rom af Samsung's og jeg vil vove og påstå at den er præcis ligeså flydende som WP7 og iOS.

ps. drop flamewar.

0 0
Allan 15-12-2011 17:39:30

Rent teknisk er det vel en meget fair løsning Google har valgt med at lade Android give samme prioritet til skærmberøring som til alt andet. Men resultatet er jo, at brugerne oplever diverse forsinkelser, hvilket giver en dårlig(ere) brugeroplevelse.

Jeg er ikke imponeret over WP7's håndtering (eller not) af multi-tasking - her håber jeg at Microsoft kan få overført lidt (eller en del) viden fra Nokia om hvordan sådan noget skal gøres. Men Microsofts (Apples) prioritering af skærmberøring virker som en god beslutning ud fra et bruger-synspunkt.

Alt-i-alt placerer det jo nok mest WP7 i lejr med iOS, hvor brugeroplevelsen er prioriteret fremfor de teknisk overlegne løsninger, som Android ser ud til at prioritere - så er det op til brugerne at vælge, hvad de mener er vigtigst.

0 0
Peter 16-12-2011 09:47:53

Der må være noget galt med din Nexus. Min kører fuldstændigt flydene. Den største konkurrent er Iphone som kører super flydene, men jeg SG nexus er den bedste telefon jeg har prøvet.

0 0
Rallerbabz 15-12-2011 17:58:54

Helt korrekt.

Det er måske en af de mindre gode ting ved Android, men personligt synes jeg ikke at det er til stor gene for mig. Jeg har dog kun oplevet Samsung Galaxy S II, som jeg altid har følt har haft kræfter til alt, og har derfor ikke stiftet så meget bekendtskab med Android-lagg som folk snakker om.

Ang. Multitasking, må jeg indrømme at Android tilgengæld slår igennem, jeg elsker ihvertfald måden det bliver gjort på :-)

Konklusionen på alt er vel bare at OS'er har +'er og -'er og det er noget man må opveje med sig selv.

0 0
Allan 15-12-2011 17:46:51

Nej, hvor ville jeg gerne have en "Edit" knap her på siden, så man kan rette slå-fejl i sine egne indlæg - bare i et par minutter...

Nå, der skulle stå: "Men Microsofts (og Apples) prioritering af skærmberøring virker som en god beslutning ud fra et bruger-synspunkt."

0 0
Klintø 15-12-2011 09:35:10

er det magiske ord...... fantastisk tastatur og ordbog :-)

0 0
Adam 15-12-2011 10:01:46

Og i øvrigt i dag på tilbud på Market til 1 kr., i anledning af deres "10 milliarder apps downloadet"-promotion.

0 0
N 15-12-2011 09:34:40

Man skal da for pokker ikke være teknisk minded for at installere en app fra market. Hvis man er så snot dum at man ikke kan det, så skal man sq ikke have en smartphone.

0 0
15-12-2011 09:58:33

Enig, faktisk vil selv en iPhone være ligegyldig hvis man ikke kan finde ud af at installere apps

0 0
Klintø 15-12-2011 09:36:20

Lige præcis.... og som de også selv nævner tidligere, så er det jo ikke en begynder smartphone :-)

0 0
x