Mobilsiden.dk  /   Nyhedsoversigt  /   Danskernes foretrukne smartphone er…

Danskernes foretrukne smartphone er…

Hvad købte danskerne i teleforretningerne i 2011? Se hitlisterne her – og se hvilken smartphone, der er den mest populære.

Apples Phone er den mest populære smartphone i 2011. (Foto: Mobilsiden.dk).
Apples Phone er den mest populære smartphone i 2011. (Foto: Mobilsiden.dk).
Foto: Mobilsiden.dk

Selvom der sælges mange Android-telefoner, og selvom denne kategori samlet set, er den mest populære – spredt over mange produkter, så er der ét smartphone-mærke, der for alvor har vundet hjerterne hos mobilkøbere.

De fire teleselskaber TDC, Tele, Telenor og 3 har for Mobilsiden.dk lavet hitlister over de mest solgte mobiler i 2011.

Resultatet viser éntydigt, at Apple og iPhone 4 / 4S, er de mest solgte i 2011.

Læserne af Mobilsiden.dk har netop peget på, hvilket smartphone de synes, var den bedste i 2011. Det blev Samsung Galaxy S II. Denne telefon er på top 10 hos tre af de fire selskaber, men altså ikke den mest solgte i året der er gået.

Herunder kan du se hitlisterne fra selskaberne.

Mobilpriser.dk kan du finde produkternes aktuelle dagspriser.

Mest solgte hos Telia i 2011

1. Apple iPhone 4 / 4S

2. HTC Wildfire S

3. Nokia X3-02

4. Nokia C2-01

5. Nokia 2730

6. HTC Wildfire

7. Sony Ericsson J10I2 Elm

8. Nokia C3-01

9. Nokia N8-00

10. Samsung Galaxy S II

Mest solgte hos Telenor i 2011

1. Apple iPhone 4 / 4S 

2. Nokia 3720

3. HTC Desire S

4. HTC Wildfire S

5. HTC Wildfire

6. Nokia C2-01

7. Nokia C5

8. Samsung Galaxy S II

9. Sony Ericsson Xperia X8

10. HTC Desire

Mest solgte hos TDC

1. Apple iPhone 4       

2. Nokia 1800            

3. HTC Wildfire S        

4. Nokia 3710            

5. HTC Wildfire          

6. Nokia 3720            

7. Nokia C3 - 01         

8. Sony Ericsson Xperia X8              

9. Nokia X3-02           

10. Sony Ericsson Cedar

Mest solgte hos 3 i 2011

1. Apple iPhone 4 / 4S

2. Samsung Galaxy S II

3.  Sony Ericsson Xperia Arc

4. Samsung Galaxy S 

5. HTC Desire 

6. Samsung Galaxy 5 

7. Sony Ericsson Xperia X10 Mini 

8. Nokia C7

9. Nokia C3

10. LG Optimus 2X

Forrige artikel Næste artikel

Få notikationer:

Læs Mobilsidens debatregler her


Kommentar

06-01-2012 18:57:40

Eller har jeg overset den !??
Jeg gider ikke læse hele denne tråd, som jeg troeligt har læst andre.

På min arbejdsplads, som er enm lowlife fabrik, med rensere og leiser, har 4 byttet deres æbler ud med SGS2. Een har 4S.

Et styk 4S, så er det vel skåret ud i pap.

Jeg kender 1 med Iphone 4S, 2 med Iphone 4 og 8 med SGS2.

*booonk* - hvad skete der lige der. Rense leise segmentet foretrækker SGS2.

Jeg vil nu gå at slette min profil her, hvis det er muligt og jeg kan finde ud af det.

Held og lykke med jeres æbleside, uden den orm som nu takker af.

En YNKELIG side, uden næring, så for at overleve må jeg søge nye steder.

0 0
Footiefan 06-01-2012 23:30:23

Ja du trænger da godt nok til en ny interesse - held og lykke med det!

Og i øvrigt, fin og helt sikkert megt valid "meningmåling" du har gennemført der. Så er alt sat på plads! Og det er jo bare at gange op for hele DK, ja måske verden..... ;-)

0 0
Rallerbabz 07-01-2012 00:22:44

Footie, du er mit største idol!

0 0
Benjamin Jensen 09-01-2012 00:21:03

Gad vide om ham Benjamin var mig? :D

Hvis jeg har fået den idiot til at slette sin profil, ja, så er jeg sgu stolt.

Så mangler vi bare den opblæste galdeblære til PeterL gør det samme!

0 0
David 11-01-2012 19:24:18

Lidt underligt at iPhone er slået sammen, jeg arbejder for telenor, og vi har fået salgstalene på vores intranet. Jeg går ikke udfra det er hemmeligt, iPhone ligger på 1. 2. og 4. pladsen, og SGSII ligger på 10 pladsen.

0 0
ihk 06-01-2012 15:53:45

efter John Gs kommentar :)
er i tilfredse nu?

0 0
Mobilsiden.dk 06-01-2012 18:17:13

Jeg har efterhånden lært, at det er umuligt at gøre alle tilfredse. "Thats a part of the job" :)

0 0
Kim 06-01-2012 16:56:29

hehe, tvivler på "tilfreds" er ordet du leder efter ;)

0 0
Benjamin Jensen 09-01-2012 00:18:06

Man er nu gået over til at personlig tilsvining af manden John G i stedet for, og begynder at referere til andre artikler, nu hvor man lige blevet totalt owned.

Hvor er det sørgeligt, at nogle mennesker kan synke så dybt.

Jeg er i øvrigt meget overrasket over, at iPhone 4 sælger så godt. Det er faktisk helt vildt.

0 0
Katron 06-01-2012 12:22:06

Hos Telia ligger Nokia N8 helt med i front, hvis man sorterer dumbphones og low-end smartphones fra...
Telia var så også eneste butik der i sin tid, gad at belemre sig med at fremvise N8'eren. TDC, 3 og Telenor sorterede den fra grundet symbian, og ville hellere sælge noget andet.
Telia nævnte, om Symbian 3 blot, at systemet ikke var helt så WOW som konkurrenterne, men var man vandt til Nokia, ville man ikke blive skuffet, og med det punkt overstået, var det den mobil der i sin tid, leverede mest mobil for pengene.

Sådan service kan jeg godt lide. Jeg gider ikke komme ind i en butik, hvor man siger at Android telefoner er noget lort, blot fordi man tilfældigvis har fået fat i en apple lover sælger. Heller ikke omvendt.
Gutten i telia der solgte mig min N8, var selv iphone mand, men det indsnævrede ikke hans syn på Symbian.
Jeg er også endt op med den mobil jeg har været allermest glad for, og er stadig glad for min N8 efter mere end 1 års ejerskab.
Havde iøvrigt HTC Legend, da jeg kom ind i butikken for at købe ny mobil, og endte altså op med en N8. Bedste køb jeg nogensinde har gjort.

Dermed sagt, vil jeg tro at servicen i de forskellige butikker, ofte peger imod, hvilke mærker de foretrækker.

Hos TDC og 3, kan man ikke få fremvist en Nokia N9. De har den i butikken, men laderen "virker" ikke, og det har den ikke gjort de sidste 4 gange jeg har været forbi. Så må man konkludere at de nok ikke har meget fortjeneste på den model. Man kan sagtens købe en N9 i disse 2 butikker, men man kan ikke få en demo.
I telia "virker" laderen fint, og de har solgt rigtigt mange N9'ere. Hos Telia indgår den også i fremviste modeller, hvis man kommer ind og skal kigge på en high-end smartphone.
Desuden blev jeg hod Telia anbefalet at vente med at købe en N9, da Lumia 800 er lige på trapperne, og sælgeren synes jeg skulle have den i hænderne også, inden jeg besluttede mig for at udskifte min N8.
Sådan noget kalder jeg god service, og mener derfor også at deres salgsliste er den mest retningsvisende, da den ikke er præget af fanboy sælgere.

0 0
Thomas 06-01-2012 12:44:46

Hej du har ret i at det er service, noget mange andre kunne lære af. Husk før du skiller dig af med din N8, at hvad enten du vælger Nokia, Apple eller Android så bliver du skuffet over kameraet. Har selv testet 4s, N9, de tager fine billeder men du kommer til at savne den "rigtige "blitz". Endte selv op med en N9 som jeg på alle måder tilfreds med. WP er bare ikke mig. Før du køber noget kunne det jo også være du skulle vente og se hvordan din N8 bliver når Belle kommer ud, det skulle være ret godt.

0 0
Katron 07-01-2012 02:37:02

Har netop idag købt en 4s til min datter, og må sige at, selvom kameraet er betydeligt bedre end i iphone 4, så er det stadig ikke kameraet i 4s, der skulle få mig til "at skifte side".

Jeg er godt nok blevet glad for kameraet i N8, og vil derfor også pt. have problemer med at skifte mobilen ud. Derudover er der et par andre ting også, som kun N8 er udstyret med, som jeg bruger rigtigt meget. Desværre er disse ting ikke noget der ser ud til at have ramt massen, hvilket også betyder at nokia har skåret det væk på de nye modeller. Om det så er fordi WP ikke umiddelbart understøtter det vides ikke, men jeg håber at vi kommer til at se mere til "USB - on the go". Jeg kommer også til at mangle WebDav klienten, den kan dog i WP erstattes med en app, som dog ikke gør det helt så integreret i systemet.

Det er slet ikke utænkeligt at Belle opdateringen, får mig til at beholde min N8.

0 0
Mobilsiden.dk 06-01-2012 09:40:54

Hej med jer,

Det lyder nærmest som om, at verden er ved at gå under. Rolig nu venner - livets ende er ikke nået, fordi netop din favorit-mobil ikke er nummer ét :)

Der er ikke tale om en tilfældig liste eller statistik, men en salgshitliste fra teleselskaberne. Det er med andre ord, ikke noget vi selv har fundet på.

Da jeg skrev artiklen valgte jeg at slå iPhone 4 og 4S sammen, fordi kritikken ofte lyder, at Apple får for meget spalteplads. Jeg mente desuden, at det ville give et mere nuanceret billede, hvis der ikke bare stod "Apple over det hele"... Mon ikke dette også havde været galt?

Jeg kan oplyse, at i tallene fra 3 hedder nummer ét blot "iPhone" - og er altså ikke specificeret.

TDC har iPhone på én gang - nemlig iPhone 4 16 GB på førstepladsen.

Telias liste hedder:

1. Apple Iphone 4 16 GB
2. Apple Iphone 4S 16 GB
3. Apple Iphone 4 32 GB

Telenor:

1. APPLE IPHONE 4 16 GB
2. APPLE IPHONE 4S 1 6GB
3. NOKIA 3720
4. APPLE IPHONE 4 32 GB


Når det så er sagt, så er jeg da utrolig ked af, at enkelte læsere synes vi gør et useriøst stykke arbejde. Beklager, men vi gør faktisk hvad vi kan hver dag. Det er naturligvis træls, at ikke alle synes om det vi laver, men dejligt at I alligevel gider læse de utroligt ringe artikler vi laver - og så alligevel bruge tid på at kommentere på, hvor dårligt det er ;-)

Nu vel - god weekend. Også til dig / jer, der synes jeg og de andre hos Mobilsiden.dk, burde finde andet arbejde :)

0 0
Jan Ålund 07-01-2012 14:30:07

Jeg syntes der er kommet lidt pivdyr over det John. Har du virkelig så svært ved at acceptere at der er mennesker som har en negativ holdning til det dårlige stykke arbejde som i ofte præstere. I er vist den eneste side som har så markat dårlige kommentare på nettet. Hvad med at lytte til kritikken i stedet for og opføre sig som om man er ansvarlig for et produkt.

Og i øvrigt hvis ikke dine skribenter er journalister så kald dem dog ved rette navn.

0 0
Rallerbabz 06-01-2012 12:08:48

Nej, men måske bare iPhone 4 / iPhone 4S, ellers skulle de forskellige versioner af Samsung Galaxy S II vel også stå hver for sig?
Virker dette ikke mest fair?

0 0
BluezCat 06-01-2012 11:44:07

Du beklager ligefrem ??

Jeg behøver vel ikke meget mere, end referere til din tidligere test og herpå, bedømmelse af iPhone 4S. Tilliden til jeres (dog fortrinsvis din) journalistik led et voldsomt knæk på baggrund af denne.

Du ved det så udemærket godt selv, idet jeg er ganske overbevist om, at du ikke laver noget her på Mobilsiden, uden lige at følge med i, hvordan vi læsere tager imod dette.

Men alligevel undlod du at kommentere på tiltale i sin tid, hvilket kun, gør dig endnu mere utroværdig.

Men selv god weekend.

0 0
Footiefan 06-01-2012 23:40:53

Utrolig så meget bitterhed over så lidt - en anmeldelse af en mobiltlf. Det har da vist ramt dig personligt... Du må hellere skrive det ned, det skulle jo nødigt glemmes!

Som flere andre kunne du måske trænge til en anden interesse, ud over mobiltlf ;-)

0 0
BluezCat 07-01-2012 13:09:22

Ikke mere bitterhed, end jeg forundres over, hvordan ovenstående journalist stiller sig uforstående overfor læsernes kommentarer herinde, for hvad angår sidens (åbenlyse) favorisering, af et bestemt mærke/produkt, idet det jævnligt skal flettes ind i størstedelen af sidens artikler, uanset relevans.

For hvad angår, om jeg burde finde mig en anden interesse, så vil jeg mene, for dit eget vedkommende, at det ville klæ dig, at kigge indad en smule, idet jeg stiller mig uforstående overfor, hvorfor du skal blande dig i min kommentar til ovenstående, er det fordi du ikke har noget bedre selv, at give dig til.
Er det mangel på kreativitet, at du sidder så sent på aftenen, og absolut skal kommentere på en, for dig, så ligegyldig kommentar ??

Jeg mangler såmen ikke interesse, men tværtimod noget mere tid til dem, idet jeg er familiefar og selvstændig.

0 0
Footiefan 08-01-2012 16:08:55

Nåhh... Skriver på et åbent forum - så ja der kan komme et svar!

Og av av... Lige hvor det gør mest ondt, tidspunktet for hvornår jeg skrev?! Så nu kender jeg også den følelse af bitterhed, som andre tydeligvis har, av av...

0 0
ihk 06-01-2012 01:29:06

pga andriods fan stemte adskillige gange!
iPhone

0 0
Kim 06-01-2012 07:25:32

Det kunne man jo ikke...

0 0
06-01-2012 09:03:01

Lad nu bare landsbytossen trolle lidt :D

0 0
ihk 06-01-2012 13:56:45

haha præcis N :)
det skal også være plads til lidt trolleri en gang i mellem ;-)

0 0
Dade 05-01-2012 20:27:30

Det er jo klamt at se på den liste hvor mange Nokia gammel styresystem Symbian telefonen der blev solgt sidste år, er det ikke på tide at lave Symbian/Meego glide i graven så når vi ser listen over mest solgte telefoner for i år ik er flere af dem på

0 0
David 05-01-2012 22:06:14

Folk må vel selv bestemme hvad de vil have, og hvis man ikke har brug for smartphone features, er Nokia ganske udemærket.

0 0
Kim 06-01-2012 07:24:14

Og med smartphone features mener du apps?

0 0
Tommy 06-01-2012 08:45:05

det er da langt værre at wildfire er så populær. Hvis valget står mellem en ok, men ikke superhurtig Nokia eller en Andriod med langsom cpu skal man da være driod-fan for at vælge den. Nøj hvor kører mange andriod telefoner langsomt og hakkende! Google burde sætte et krav om minimum 1,2ghz single core og så fastholde det - for telefoner langsommere end det, er uudholdelige. Tiltider er min mors Nokia n8 med symbian (anna) mere flydende end min tidligere SG2 da den lige kom frem (jeg har ikke haft sg2 i over 8måneder)

0 0
David 06-01-2012 08:51:41

Så dårlig synes jeg nu ikke Wildfire er.. Men ok..

0 0
Kim 06-01-2012 09:30:20

Jeg syntes nu også at der er noget helt galt i præmissen om at Android bare er superlækkert. (Og at Ymbian er noget lort, men lad os holde os til Android).
For hele det mindsæt går ud fra at man har et flagskib af en art. Og som jeg har fremlagt beregniinger for i en anden tråd, er det absolut højest hver tiende Androidbruger der har det. Personligt ælder jeg mere til at det er hver tyvende. Og det er alligevel de færreste f.eks. Wildfire ejere, der danser rundt i byen og priser Android til skyerne.
Det er udelukkende udvalget af nationale apps der gør det til et (for nogle) bedre valg end en Symbian. Og i andre lande er de forhold jo feks anderledes, Indien og Kina (som trods alt dækker op imod en treidedel af verdensbefolkningen)

0 0
Elsebeth 05-01-2012 19:08:11

Nu står jeg i butik og der kan man helt klart se at iPhone er den mobil der bliver solgt mest, og det vil være meget mere hvis apple kunne levere nok iPhones. Vil tro at når vi sælger en Samsung Galaxy S2 så har vi nok solgt 7-10 iPhones. Havde vi ikke haft leveringsproblemer med iPhone så vil det tal være meget større. Dertil skal det siges at ca. Halvdelen af de Samsung Galaxy S 2 vi sælger, er solgt til en som kommer efter en iPhone (og det er mest begrund af vi ikke har iPhone på lager). Dertil skal det komme at dem som ikke er så teknisk der er en iPhone (eller Windows Mobil) helt klart nemmer end en Android, da du har flere instilling muligheder på en Android.

Har selv en Galaxy SII så er ikke apple Fan boy

0 0
Mike 05-01-2012 19:18:48

SGS2 køber man på nettet, og ikke hos de store forhandlere. Det er alt for dyrt. Også derfor at artiklen er misvisende.

0 0
Kim 06-01-2012 09:35:35

SGSII rundede fornyligt 10 mill solgte enheder. Uanset om de er solgt på nettet eller ej, er det mindre end iPhone sælger i kvartalet. Hold nu op med det der navlepilleri, og åben øjnene lidt.

0 0
Footiefan 05-01-2012 20:24:16

Okay?????

0 0
Elsebeth 05-01-2012 19:26:07

Lige Præcis.

0 0
Elsebeth 05-01-2012 19:10:59

PS: Nokia 1800 blev der solgt helt vild mange af starten af sommer, da man reklamere med at det var en perfekt og meget billig Festival mobil

0 0
Søren 05-01-2012 18:09:15

Den mest solgte telefon er iPhone, hvilket nok ikke er underligt...
Men det underlige er, at der tilsyneladende ikke er solgt særlig mange Galaxy S2(?!), hvilket jeg syns er udnerligt, men det er ligegyldigt!
Det sjove er så at Samsung rendte med "årets mobil".. Det må jo betyde at der er rigtig mange der køber en iPhone, og ikke er særlig glad for den.. Mens ALLE der køber en samsung, er glad for den! Right? :) Ret mig, hvis jeg tager fejl iPeople ;)

0 0
Footiefan 05-01-2012 20:25:39

Årets bil er heller ikke (altid) lig med den mest solgte. Så deeet....

0 0
Elsebeth 05-01-2012 19:21:39

det er nok fordi dem som køber en iphone ikke går så meget op i teknik som dem der køber en Galaxy. Så du skal nok se at mobilsiden har flere bruger som går op i teknik og mange af dem er android bruger. Kigger man på de tilfredsheds undersøgelser der er lavet så er flest bruger tilfreds med iPhone. Nok fordi den er nemmer at finde ud af for alm. mennesker.

0 0
Zeb 05-01-2012 19:27:59

De ter gentagne gange blevet publiceret at den gennemsnitlige bruger her på siden faktisk ikke betegner sig selv som mobilnørd, men blot følger nyhederne lidt for at holde sig orienteret om markedet.

0 0
Elsebeth 05-01-2012 19:40:30

Hvis man bruger siden for at holde sig informeret så sætter man sig også ind i teknikken og har en interesse for det. så er man da lidt en nørd. og tror så ikke at dem som ikke skulle være en "nørd" vælger at deltage i sådan nogle afstemninger

0 0
Rallerbabz 05-01-2012 18:26:12

nej...det er helt håbløst forkert.

0 0
Søren 05-01-2012 19:56:32

Håbløst forkert? ja du er...

0 0
Rallerbabz 05-01-2012 20:47:59

Grunden til at det er helt forkert er fordi at du ikke kan sammenligne mobilsiden's lille undersøgelse, som desuden ikke er gennemsnitteligt med en almindelig forbruger, sammen med de store forhandlers statestikker, som ikke engang er korrekte. Læs længere oppe hvorfor du ikke kan bruge noget af det her på mobilsiden til noget.

0 0
Jan Ålund 09-01-2012 09:56:08

Sjovt nok er GS2 årets mobil rigtigt mange steder ;) ikke uden grund

0 0
ihk 05-01-2012 17:32:02

naturligvis skal de overdrive og beskylde mobilsiden for at være Apple fans, men kære venner, det er fakta.
og det er IKKE mobilsidens data men mobilselskabernes. det er dem der har valgt at lægge salgstal for iPhone 4 og 4s sammen.

MEN hos TDC ligger iPhone nummer 1 selvom salgstallene kun repræsenterer salgstal for iPhone 4.

0 0
05-01-2012 17:47:16

Det er mobilsiden der vælger at bruge dem i en artikel og det ene med det andet så virker mobilsiden meget æbleglade. Hvis mobilsiden gad sortere i skidt og kanel, så ville det være en langt bedre side, men nej her er dømt rent eb endnu engang.

Men du har ret i at TDC's statistik er den eneste der kan bruges, resten burde de have sorteret fra.

Det svarer til at præsentere salgstal for biler, og skrive forskellige modeller op, men på førstepladsen står der bare VW, det ser man ikke så tit

0 0
Footiefan 05-01-2012 20:21:47

Altså, hvad skulle I ellers ha' og gå op i?? :-)

0 0
Rallerbabz 05-01-2012 20:38:32

Gamer sc2 på højere plan, hvad med dig? (ironi kan forekomme)

0 0
Footiefan 05-01-2012 21:09:59

Et liv udenfor skærmen ;-)

0 0
Rallerbabz 05-01-2012 17:41:37

Fint navn, til en fin bruger ;)

Du kunne jo prøve at læse mit ovenstående indlæg, så vil du måske se lyset.

Tror du desuden at det er alle 4 mobilselskaber der har ringet ind til mobilsiden.dk og givet deres tal? Nope, ikke tilfældet. Det er omvendt, og lige meget hvad, så er det mobilsiden der bringer statestikken frem. de undlader blot at informere om de præcise tal, og laver det til en farvet artikel.

0 0
Rallerbabz 05-01-2012 15:57:34

Jeg savner virkelig nogle gennemtænkte artikler hvor der er tænkt over tingene, istedet for disse slatne artikler der blot kaster nogle tilfældige statistikker ud.

Jo nu skal i se - Der er nemlig mange ting der spiller ind!

Først og fremmest så vil jeg lige afslutte diskussionen om "Årets Mobil", som der har været meget diskussion om. Det er selvfølgelig ikke en præcis vurdering, da Mobilsidens brugerindex simpelhen er alt for lille, og som flere har sagt, så er det nok mest de tekniske folk der finder sted herinde, som ofte vælger Android, pga. de mange muligheder.

MEN når det er sagt, så var det jo årets mobil, og her må man gå ud fra at det er den mobil der har tiltrukket meget opmærksomhed, har været nyskabende, godt sælgende og ikke mindst overraskende.

Der er ingen tvivl om at Samsung Galaxy S II tager denne titel, eller ihvertfald ligger oppe i spidsen. Et alternativt kunne være en af Nokia's Lumia-modeller, da jeg synes de har gjort det knaldgodt med rigtigt lækkert design og comeback, men nu er det jo sådan at deres WP7 mobiler, som rent faktisk spiller max, ikke er kommet ud på markedet og det ville være totalt misvisende at Lumia 800 lå øverst da den burde høre med til 2012(Endnu fandens uprofessionelt af Mobilsiden). Ydermere skal der også lige vurderes at SGSII udkom første halvdel af 2011, og man må derfor have med i sine overvejelser at teknologien har skubbet sig meget, og dualcore osv ikke er lige så imponerende i 2011 Q3-Q4 som i første halvår.

iPhone 4S har mange ment skulle være Nr. 1 i den artikel, men det giver jo ærligt talt ikke nogen mening, da iPhone 4S, intet nyt indeholder udover én enkelt funktion; Siri(som desuden ikke engang er brugbart i Danmark, endnu) - Resten lå i iOS 5. (JA, den har fået en lille opgradering i indmaden men honestly så er det squ ikke så mærkværdigt iforhold til dens forgænger!) - Trods den super gode mobil, så er der bare intet (citat af mig selv) "tiltrukket meget opmærksomhed, har været nyskabende, godt sælgende og ikke mindst overraskende." over den i FORHOLD til Samsung Galaxy S II eksempelvis som jo har gjort det forrygende iforhold til dens forgænger.

Sidst men ikke mindst så er der jo en subjektivt delover det, husk det!






Nåh, lidt(måske meget??) offtopic i forhold til denne artikel, men det har dog stadig en vis relevans IMO.

Denne artikel er simpelhen det vildeste vås jeg nogensinde har set.

Det er blot kastet ud, for at bringe en masse flame-war ud til deres efterhånden til grinte læsere, som stadig følger denne side(Ja jeg skriver selv nu, men honestly bruger jeg ikke denne side så meget mere - heldigvis!)

Først og fremmest virker denne artikel som en tudekiks til iPhone forbrugerne, ikke mindst pga. den flabede overskrift smidt ud kort efter deres "Årets Mobil" artikel.

Anyway, så skal der også tages stilling til, som der er nævnt før - statistikkerne er hulens upræcise! De 3 første forhandlere har lagt iPhone sammen, hvilket kan sammenlignes med at lægge android mobilerne sammen, eller ihvertfald Samsung Galaxy serien.

Dernæst er TDC kendt for deres totalt uforskammede latterlige høje priser(Ja, jeg ved hvad jeg taler om!) og det er oftest hos dem man køber en dyr telefon, da man dermed får abb. med med en masse goder som fx. tdc play, fri af alt osv.. Da iPhone er en dyr telefon er det netop hos TDC det kan betale sig at bestille den, da dens pris bliver opslugt af deres utiltalende modbydelige høje priser!
En ting som man yderligere burde lægge mærke til er at Samsung Galaxy S bliver nævnt TO gange på henholdsvis plads 4. og plads 6., og ville nok lægge væsentligt højere på listen hvis de blev lagt sammen og måske endda tage førstepladsen, trods en gammel mobil, men det er ikke til at vide - netop fordi disse statistikker er så upræcise at det gør helt ondt. Der er ingen tal, dermed kan de lægge nok så tæt på hinanden, eller omvendt.

Slutteligt vil jeg da lige skrive af med, at jeg ikke argumentere for eller imod en bestemt telefon eller styresystem, men jeg blot pointere de totalt uretfærdige og misvisende artikler som Mobilsiden.dk smider afsted. Uprofessionelt!

0 0
Footiefan 05-01-2012 16:59:48

Hold da op... Så meget pga så lidt. Ak ja ;-)

0 0
Rallerbabz 05-01-2012 17:08:04

nåh ja, når man alligevel godt kan lide at bevæge sig rundt på internettet, er det vel lige meget :-)

0 0
Footiefan 05-01-2012 20:18:09

hehe ja ;-)

0 0
05-01-2012 19:39:03

Man skulle næsten prøve at søge arbejde på mobilsiden, det kan ikke være specielt svært. Tag en tilfældig statistik kik ukritisk på den, skriv en ligegyldig artikel, færdig. Hvad skal man så lave resten af de 7 timer og 50 minutter man er på arbejde?

Det samme gælder mange af de andre artikler, der står noget i øst og vest, skribenten glemmer ofte at de har skrevet noget fuldkommen andet i en tilsvarende eller relateret artikel. Niveauet er hurtigt faldende.

Og nåhh ja statistik det smager da af lakrids, det er da ihvertfald ikke noget man bør foholde sig til.

Dårlige eksterne artikler er vel lige gode som... nåh ja der benyttes stort set ikke andet. Det er lang tid siden der har været en artikel hvor man følte den var skrevet af en seriøs ekspert

Jeg går sgu også på udkig efter en ny side for det her er sgu

0 0
Benjamin Jensen 09-01-2012 00:08:18

Det ville være dejligt.....for os andre hvis du gjorde det ;)

0 0
Jan Ålund 09-01-2012 10:03:44

Hvis alle som kan være eller er kritiske forsvinder. Så har du ikke længere nogen side at kigge på Benjamin.

Så har du og andre som ikke syntes at det er ok at vi har ytringsfrihed ikke nogen steder at ynke længere. Så vær du glad forat vi lever i et demokrati hvor det er ok at være kritisk over for medier som ikke holder sig til pressens etik ;)

0 0
Rallerbabz 05-01-2012 20:42:44

Pft, Engadget.com, AltomAndroid.com, iphoners.com :)

0 0
06-01-2012 08:31:32

Engadget er fristende, jeg har også overvejet Smartphoneenvy, men den ene side udelukker jo ikke den anden.

0 0
Footiefan 05-01-2012 20:20:01

Vil det sige du snart har kommenteret herinde for sidste gang? Ahh PeterL, der lyder som et væddemål, haha ;-)

0 0
Søren D 05-01-2012 16:39:17

+1 (I mangel af rating system på Mobilsiden)

0 0
Jesper 05-01-2012 14:07:14

Vi har alle selskaber og vi sælger primært Iphone, Samsung Galaxy S 2, Sony Experia Arc S og Sony Experia Ray.

0 0
Kim 05-01-2012 14:27:56

Jeg forstår ikke din post - hvem er "vi"?
Og hvilke tal mener du, placeringerne på ranglisten over de mest solgte telefoner i år? Andre tal er der jo ikke.
Og hvad "I" sælger lige nu, er jo ikke det samme som hvad der er solgt i løbet af året...

0 0
mawteN 05-01-2012 13:53:20

Må indrømme jeg heller ikke lige kan se logikken i, at de er lagt sammen. Dårligt lavet.

0 0
Thomas 05-01-2012 13:12:22

Få du de rigtige tal på bordet... Det giver ingen mening af de er lagt sammen.

0 0
Kim 05-01-2012 13:13:35

Til Johns forsvar er det jo umiddelbart selskabernes egne hitlister - hvis det havde været faktiske salgstal, så har jeg personligt tiltro til at der også havde været en total-liste ;)

0 0
Micheal 05-01-2012 12:53:17

Den eneste grund til folk kommer iphone er, de ved ikke en skid om telefoner! Det eneste de vil have er en telefon, der er sej. Jeg har set folk der ville bytte deres HELT nye galaxy nexus for en iphone 4s.

Det er jo helt hjernedødt. Plus Iphone er slet ikke I Ligue(staves), med android, windows phones.

Det er bare min mening.

0 0
Lars 05-01-2012 14:36:16

Tja, iPhone topper både salgslister og tilfredshedsundersøgelser hos brugerne. Så helt skidt kan den ikke være.

Det er en fed telefon ligesom der også er fede telefoner blandt Android topmodeller.

Hvis man mener noget andet er man en blind fanboi.

0 0
JP 05-01-2012 13:07:55

Selvfølgelig vil de gerne bytte deres Android telefon.. Arktiklen beviser jo med alt tydelighed at iPhone er så meget bedre.

0 0
Zeb 05-01-2012 13:17:57

Den beviser da ingenting i den retning. Den eneste forhandler der ikke har feature phones på sin liste er 3 så det er den eneste der kan bruges til sammenligning med smartphones, og her er iPhone4 og 4S også slået sammen (mig bekendt er det i øvrrigt Apple der kræver at det regnes sådan. 3GS er faktisk også med i den pulje hvis jeg ikke husker galt: Alle iPhones skal regnes under et.
Når man så tænker på at iPhone 4 har været på markedet hele året mod de fleste af de andre på listen der kom i løbet af foråret så har iPhone en naturlig salgsfordel der også. I øvrigt har der også især i starten af året været vild kampagne for Optimus 2X, mens det senere især var HTC's S-telefoner der blev reklameret for. Først i efteråret så vi for alvor reklamer for Galaxy SII. Løbende gennem hele året er Apple blevet omtalt vildt og voldsomt i medierne, og det er ikke sjældent at de på tv snakker om "deres iPhone" istedet for "deres smartphone" hvilket også giver en masse reklame.

Alt dette kan man naturligvis ikke tage højde for i en undersøgelse som dette, men det understreger jo bare at salgstallene overhovedet ikke kan bruges til noget. Specielt ikke for iPhone når flere forskellige telefoner i flere forskellige varianter (8GB, 16GB, 32GB iPhone4 etc.) alle regnes under et. Mange af de andre telefoner på listenerne er kun ude i en udgave og dette års model lægges ikke sammen med sidste års model.

0 0
JP 05-01-2012 14:02:43

Hvis ikke salgstal/markedsandele kan bruges, hvad så med tilfredshedsanalyser?

0 0
Zeb 05-01-2012 19:25:18

Det er heller ikke fordi de ikke kan bruges - jeg argumenterer blot for at dere er en masse faktorer der har betydning. Min kæreste synes eks. at min SGSII er vildt fed men hun har selv en Xperia Mini fordi hun ikke ville betale så meget for en telefon. Det ændrer da ikke på at hun stadig bedre "kan lide" den jeg har.

Tilfredsheds analyser er ganske rigtig også en måde at måle det på.
Jeg siger heller ikke iPhone4 ikke hører til i toppen, blot at de bør skilles ad så 4 og 4S ikke er under et. Det svarer til når Apple Fanboys råber op om uretfærdighederne i at man siger Android er mest udbredt fordi det er på flere forskellige mobiler og mærker og det er en urimelig sammenligning. Det er korrekt, men den her er da ligeså urimelig så. Lad os få tallene for hver enkelt model af iPhone - Jeg har en stærk formodning om at vi vil se mindst 2, muligvis endda tre modeller på top10, og det er helt fint - Jeg vil bare gerne have nogen reelle tal for de enkelte modeller, ikke et samlet tal for alle de forskellige iPhones der er solgt i løbet af hele året.

Jeg beklager hvis mit andet indlæg kom til at lyde som en kritik for det var det ikke. I hvert fald ikke af andet end overskriften fordi jeg synes "Danskernes foretrukne smartphone" er misvisende når man dels har en masse ikke-smartphones med på de fleste lister, og dels ikke adskiller mellem to forskellige generationer indenfor iPhone (som nogen sagde - så skulle Galaxy S fra sidste år også regnes med sammen med Galaxy SII?).

0 0
Kim 05-01-2012 13:05:34

Og hvorfor vil man så have en galaxy nexus? Ikke for at have en telefon der er sej blandt de andre fandroids, vel? ;)

0 0
Micheal 05-01-2012 13:43:46

Den er ikke sej, men den er god. Det er det Iphone folk ser bort fra.

0 0
05-01-2012 14:26:25

Anghående en anden diskussion, så har Apple det bedste marked og det er vel en legal begrundelse for at vælge en iPhone

0 0
Micheal 05-01-2012 15:07:46

Ja Apple har det bedste marked, men ikke den bedste telefon ;)

0 0
David 11-01-2012 19:18:42

jo det er.. iPhone er formentlig den bedste telefon overall på markedet lige nu. WP, MeeGo på en delt 2. plads, i bunden ligger Android og Symbian..

0 0
Kim 05-01-2012 13:47:39

Hvorfor ikke bare købe en SGSII? Det eneste der er større i Nexus er skærmen - og så lige en halvering af batteritiden... Men åh, det er jo en rigtig Android, så skide værd med at specs er gamle ;)

0 0
Micheal 05-01-2012 14:27:05

Det er har du ret i, men nexus var bare et eksempel. Ellers ville jeg også købe en SGS2 ;)

0 0
Footiefan 05-01-2012 12:57:32

Fantastisk kommentar - viser med al tydelighed hvor indspist mange er. Flot gået min kloge kloge ven ;-)

0 0
Mads-Ejnar 05-01-2012 12:14:39

Enden har iphone ikke soglt særlig godt siden de nød til at ligge dem sammen. eller er det kun 4 eller 4s der vinder.
men lige meget hvad er det lidt snyd at ligge dem sammen uden de andre bliver.
eller så lig alle sammen,
Desire /s
Wildfire /s

og så vider

kunne være sjovt at se vis denne test bliver updatert ordenlig :)

0 0
Footiefan 05-01-2012 11:31:19

Ja lidt sjovt med da mange "almindelige" mobiler. Dem som vi ikke gider kigge på ;-)

Nogen der kan huske den nyeste samlede salgsandel af smartphones i DK, contra dumpphones?

0 0
Tommy 05-01-2012 11:55:08

jeg mener Q3 var 53,x% smartphones...

Jeg tror om nogle år vil det være de færeste der køber almindelige telefoner fordi MS vil lave lowbudget telefoner som rent faktisk kører godt (i modsætning til andriods mid+low-end). Endvidere bliver fx en 1ghz cpu billigere for hver dag der går og så vil det kunne presse priserne på produktionsomkostninger.
Så dem der om 5år køber en almindelig telefon vil være dem der partout vil have fysisk tastatur eller en som med sikkerhed kan tåle en masse tæsk.

0 0
Henrikmand 05-01-2012 10:56:28

Jeg bemærker, at top 10 listen fra 3, udelukkende indeholder smartphones.

Har de ingen "almindelige" telefoner tilbage i sortimentet?

0 0
Kim 05-01-2012 11:19:38

3 har aldrig rigtigt gjort sig i dumpphones, en del af deres forretningskoncept har jo fra starten været datatrafik.
Det var f.eks. også et af deres sellpoints i starten, at man kunne lave videocalling... Altså dengang tilbage i '04-'05 stykker ;)

0 0
05-01-2012 11:05:22

Mener jeg ikke de har.

0 0
05-01-2012 10:47:03

peter! Enig, det er en ommer!

0 0
David 05-01-2012 10:35:43

Det ser ikke ud til at "årets telefon" har solgt så vanvittigt godt :o)

0 0
05-01-2012 12:40:07

Top Gear udnævnte Bugatti Veyron til årtiets bil, og der er formentlig mange der vil være enig, men det er ikke det samme som at den topper nogle salgslister.

0 0
Kim 05-01-2012 12:44:29

Dit argument er sådan set validt nok - problemet er bare, at iPhonen som udgangspunkt topper både salgshitlister og i pris.

0 0
David 07-01-2012 22:41:57

PeterL.... owned :D

0 0
Søren D 05-01-2012 10:55:52

Prøv at sætte holde lanceringsdatoerne op på de enkelte telefoner. Nogen modeller er jo ret nye på listen, andre har haft væsentligt længere tid til generere salgstallene.

0 0
christian 05-01-2012 10:51:07

peter helt klart de skal deles op da det nemlig giver det samme som af fx tage eller htc's telefoner og ligge sammen.
tror samsung har solgt bedre en det her. for i da de startede med af sælge den startede alle de store selskaber med af tage meget høje over priser i sær telenor som skulle have 5500 for den på samme tid som den kunde findes på nettet for 4300. det er jo lige en slat af spare så syntes da det er bedre af få salgs tallene fra pudesenterne.

0 0
Peter Frederiksen 05-01-2012 15:31:00

Jeg købte min SGS2 på forudbestillingen fra Telenor og skulle give 4400 kr!

0 0
05-01-2012 10:48:42

Wauw ud fra din vanvittigt fede logik, så fik nokia 1800 altså "sølv" som årets mobil ved TDC ? Eller nokia 3720 ved telenor :D

Men on to topic, der er vist ingen der har været i tvivl om at iphones sælger sindsygt godt. Det er jo snart alle der har en :D

0 0
David 05-01-2012 11:03:51

Jeg siger ikke at den mest solgte skal være årets mobil, jeg undrer mig bare lidt over at den ikke har solgt bedre :)

0 0
05-01-2012 11:08:07

ja det er rigtigt nok. Men hvis du ser listerne for alle på nær 3(der kun har smartphones) så er alle mere eller mindre alm. mobiler eller skrammel androids...

Så ud fra de lister kan man sige at danskere vil have iphones eller de "billige" mobiler...

0 0
David 05-01-2012 11:10:31

Det kunne være meget at sjovt at se en liste, hvor de billige telefoner var sorteret fra.

0 0
Peter 05-01-2012 10:34:43

Er billedet ikke lidt misvisende da de to iPhones salgs tal er lagt sammen. Ville det ikke være det samme som at lægge Galaxy S og Galaxy s II sammen???

0 0
BallonPedro 05-01-2012 11:40:46

Ikke at jeg tror iPhone ikke sælger godt, det gør de. Det er jo også en populær mobil, men det er godtnok misvisende at lægge 4 og 4S sammen.

Det kan godt være det ikke ændrer meget. Måske ligger 4 på 1. pladsen og 4S på 2. pladsen, hvad ved jeg. Men det giver et mere realistisk overblik.

Det er i hvertfald en ommer!!

0 0
JP 05-01-2012 12:41:03

TDC ligger dem ikke samme og alligevel vinder Apple stort. Og beviser hermed at den brugerundersøgelse der var på mobilsiden for lidt siden bare en eller to Android fanboys som sad og stemte flere gange.....

0 0
05-01-2012 13:19:38

Som jeg skriver alle steder. Salgstal har intet at gøre med hvad folk finder bedst..

Ellers vil jeg da gerne have lov til at påstå at en nokia 1800 er faktisk er næsten lige så god som en iphone 4s...

0 0
Kim 05-01-2012 14:34:21

Det er noget fis at påstå.

Det du i virkeligheden vil skrive er, at dem der køber iPhone bare følger strømmen, hvor du har taget et gennemtænkt valg, hvor du sværger til din Nexus (?).
Og det er en stor omgang selvforherligende BS.
Hvis du har en Nexus er det med 99% sikkerhed fordi du er fandroid. Almindelige forbrugere ryger ikke ud i et underkonfigureret flagskib fra Gågel, medmindre sælgeren får en større kommission ved at sælge dem.

0 0
Exert 05-01-2012 16:10:07

Galaxy Nexus underkonfigureret? På hvilken måde?

0 0
Kim 05-01-2012 17:25:53

Alle andre end skærmen. Enten er det samme eller dårligere konfig som Galaxy II.

0 0
Kim 05-01-2012 17:40:36

resten skulle der have stået :)

Hvis man sammenligner hardware opgraderingen fra iP4 til 4S, var der væsentlige forbedringer, i forhold til mellem II og Nexus. Nexus går endda tilbage på visse områder (kamera, memoryslot, batteri f.eks). Eneste nye nye er iskage sandwichen - men nøjagtigt som med iOS5 er det jo en kortlevende nyhed.

0 0
05-01-2012 18:28:29

Nu er Galaxy nexus'en jo ikke efterfølgeren til sgs2, men til den gamle nexus. Sgs2's efterfølger får specs der får 4s til at ligne noget fra fætter BR :-D

0 0
Kim 05-01-2012 21:08:05

Uanset hvad den efterfølger, er den svagt konfigureret i sin samtid - især som Androids ultimative flagskib.

0 0
Exert 05-01-2012 22:41:57

Nej Kim jeg bliver altså nød til at sige at den ligger fuldstændig spot on i sin samtid. Jeg tror allerede du er tre-fire måneder fremme i dit hoved. Kig på de telefoner der sælges i butikken nu - her ligger den med nogenlunde samme specifikationer som andre topmodeller. Altså IKKE underkonfigureret. Du er måske skuffet over at den ikke er bedre end alle andre, men den er jo netop Androids flagskib - Android som i styresystemet Android. Det er muligt at GS2 har en bedre GPU (som er den eneste betydelige forskel, der er til GS2s fordel, som jeg ser det), men Android 4 er bare så meget bedre, at den er at fortrække.

0 0
Kim 06-01-2012 10:02:18

Så dir argument er basalt set, at det jeg køber er et Android de andre producenter ikke har fucket up? Men hvorfor så ikke i det mindste holde niveauet fra Galaxy II - det kan jo ikke være softwaretilpasningen der har gkort at den kommer et halvt år efter, med ringere konfiguration?

0 0
Exert 06-01-2012 13:28:31

Jeg angriber sådan set bare din påstand om at den er underkonfigureret. Den er muligvis underkonfigureret i forhold til dine forventninger, men ikke i forhold til markedet. I forhold til SG2 er den bedre på nogle områder (Skærm, styresystem, NFC), og dårligere på andre (GPU, Chipset), men det er stort set det samme. Androids "flagskib" skal ikke vise hvad det kan pga. den hurtigste processor, den skal vise hvad den pga. styresystemet, og det synes jeg SGN gør overbevisende.

0 0
Kim 06-01-2012 14:43:18

Galaxy Note har en større processer, skærm (ok, det er så en del af det koncept), har mulighed for SDkort, flere mpx (remains to be seen om shutteren i Nexus skulle være noget specielt i Galaxy serien) USB-on-the-go (som kunne bruges i stedet for SDkort) osv.

Og Galaxy Nexus er en del af Galaxy-serien, uanset om den er "Googles".

Men fint nok - du siger mellem linjerne igen, at det man køber primært er Android, der ikke er blevet fucket up af en producent.
Og Andriod 4 er jo ikke unik for Nexusen. Bare lidt før ude (næsten ikke engang det!) end på andre devices.
Min kones Wildfire S har f.eks. fået 4, inden Nexusen er landet i DK.

Så det jeg siger er, at når man kigger på kritikken af 4S kontra 4 (hvor den største ændring jo var iOS 5 og en processor) så skuffer Nexus i tal og kolonner.

Noget andet sjovt er, at fandroids kategorisk har benægtet, at Android skulle være et resourcespildende helvede af et elendigt kodet system.
Men med iskagen har Google jo sådan set selv indrømmet kritikken - sellpointet er at koderne er blevet skarpere, så man oplever op til 30% hurtigere. Det er sgu da det samme som at indrømme, at det ikke var særligt godt kodet tidligere! ;)

0 0
Exert 06-01-2012 15:56:25

Jeg nægter at tro at der har været en stabil version af ICS til Wildfire S før Nexus kom til dk. Det er problemet med custom rom. Man kan måske få seneste udgave næsten lige så hurtigt som Nexus, men så er det ustabilt af h til.

Du mener så også at iPhone 4s er underkonfigureret.

Nu er galaxy-serien ikke en enkelt serie hvor hvert nyt medlem afløser den seneste model. Der findes mange familier inden for galaxyserien. Du nævner selv Note, som jo er helt sin egen, og Samsung har også lavet Galaxy 2'ere der har større processor og skærm end den 2'er vi har i Danmark. Og så er der alle lowend telefonerne der også er Galaxy. Navnet galaxy siger med andre ord meget mindre end navnet Nexus. Det er som om, at du mener, at SGN er afløseren til SG2 - det er det ikke, det er SG3, der er det. SGN er ligeså meget en afløser til SG2, som Galaxy Note og Galaxy Ace Plus er.

0 0
Kim 06-01-2012 16:55:46

Sorry, my bad - det er naturligvis sense der er opdateret. Det skete bare i de dage du ved ;)
Og rent faktisk virker telefonen nu. Det kan man dårligt sige at den gjorde før, men det er altså HTC der skal have kredit for det.

Og jeg er helt med på at Note er et andet koncept.

Jeg mener bare personligt, at man skal være fandroid for at se det fantastiske i, at stort set samme telefon (dog med nogle restriktioner, lidt mindre specs og en større skærm) bliver lanceret med "det rigtige Android".
Ligesom at man nok skal være iClone for at syntes at 4S var super banebrydende.

0 0
Footiefan 05-01-2012 21:05:45

Hvornår kommer den?

0 0
Søren 05-01-2012 18:04:13

Tilbage på kamereat? (ja, alt andet er lige så dumt, men bed lige mærke i dette!) fordi der er mindre megapixels? haha, der mistede du da vist lige alt respekt! way to go! har du hørt om et lille ord, kaldet "blænde"? pænt ord, ikke sandt? iSpade!

0 0
David 07-01-2012 22:39:10

"Tilbage på kamereat? (ja, alt andet er lige så dumt, men bed lige mærke i dette!)"

Mon ikke det er DIG der er dum?

0 0
Kim 05-01-2012 21:04:46

Ja det gør jeg. Kender du ordet "for"? Det sjove er, at hvis vi sætter vores to ord sammen, og giver dem den rigtige endelse, så har vi dig!

0 0
Kim 05-01-2012 21:06:26

Det du som de andre dåre har ladet dig...

0 0
BallonPedro 05-01-2012 18:37:43

Det er rigtigt at de er gået ned i kamera. Og også helt korrekt at megapixels ikke betyder noget overhovedet, men kameraet er nu dårligere. Det står i samtlige reviews.

Den får gode karakter for næsten alt andet end dens kamera. Og lige netop af den grund venter jeg på en ny fra Samsung. F.eks. en SGS3 hvor de kan gå all the way med hardware :)

0 0
Kim 05-01-2012 21:10:48

Jeg syntes ikke de billeder jeg har set fra div test har været imponerende. Men det er jo smag og behag - mange elsker jo også iPhone-røde billeder.

0 0
05-01-2012 14:47:23

Det er da på ingen måder fis. Mest solgte hos TDC iphones, nr. 2 på listen, Nokia 1800. Ergo ifølge JP, så er den tæt på at være lige så god....

Og som du kan se på de lister så er langt de fleste jo ikke de "bedste" mobiler findes...

Og det sjove er at når man køber nexus så skal man åbenbart være fandroid, for puha gadget folk ville aldrig vælge sådan en sag, der alle andre steder end lige her får sindsygt gode anmeldelser....

Og til info så ejer jeg ikke en, og kommer heller ikke til det.

0 0
Kim 05-01-2012 15:04:33

Det tror jeg sagtens en Nokia 1800 kan være - til børn f.eks. er det en fantastisk telefon. At den ikke burde optræde i en diskussion om smartphones er noget andet.

0 0
JP 05-01-2012 14:01:24

Hvis ikke salgstal/markedsandel kan bruges, kan vi så blive enig om at tilfredshedsundersøgelser bedst indikerer hvad som er bedst?

0 0
05-01-2012 14:52:46

Det kan vi helt sikkert blive enige i. Problemet med alt det her er jo også: Hvad er bedst ? Hvorfor er en mobil "årets mobil" ?

Nogle ting kan man teste, andre kan man ikke og så bliver det jo hvad folk syntes er lækkert, fedt, osv...

0 0
JP 05-01-2012 20:02:46

Jeg er helt enig i at iPhone har været den bedste smartphone de sidste tre år i træk

http://gadgetbox.msnbc.msn.com/_news/2011/09/08/7673715-iphone-again-no-1-in-customer-satisfaction-jd-power

0 0
Søren D 05-01-2012 10:49:37

Shhhhh Peter - ikke forpurre debatten med den slags unødvendige fakta - det kan af nogen opfattes som direkte useriøst!

0 0
David 05-01-2012 10:44:17

Det burde helt sikkert deles op..

0 0