Mobilsiden.dk  /   Nyhedsoversigt  /   Køberne har talt: Her er ”Årets Mobil 2011”

Køberne har talt: Her er ”Årets Mobil 2011”

Én smartphone har fået hovedparten af stemmerne, da mobilkøberne blev bedt om at udpege, hvad der var årets bedste mobil i 2011.

Samsung Galaxy S II er ifølge Mobilsiden.dk's læsere
Samsung Galaxy S II er ifølge Mobilsiden.dk's læsere "Årets Mobil 2011". (Foto: Mobilsiden.dk)

Der er ingen tvivl om, at Apples iPhone stadig er en af de allermest populære smartphones, men det er ikke den telefon, at læserne på Danmarks største online magasin om mobiltelefoner, Mobilsiden.dk, peger på, når de bliver spurgt om, hvilken telefon der fortjener titlen som ”Årets Mobil 2011”.

Blandt de telefoner der deltog i afstemningen, var der én HELT sikker vinder, nemlig Samsung Galaxy S II, der løb med 41,85 procent af stemmerne.

Sagt på en anden måde, så har Galaxy S II fået flere stemmer, end de øvrige fire produkter på top fem, har fået tilsammen.

Nummer to var Apple iPhone 4S med 14,51 procent af stemmerne, mens et andet Samsung-produkt satte sig på tredjepladsen, Galaxy Nexus, som Samsung har produceret i et samarbejde med Google. Mobilen nåede først de danske butikker i slutningen af 2011.

På prissammenlignings-siden Mobilpriser.dk blev Samsung Galaxy S II det mest efterspurgte produkt i 2011.

Nokia overrasker

Nokia har siden Nokia N95, der i 2006 var banebrydende, været dømt totalt ude af smartphone-markedet – særligt den første iPhone i 2007, fik Nokia til at falde ud af købernes bevidsthed.

Afstemningen tyder dog på, at Nokia får et godt 2012. Nokia Lumia 800, den første med det nye Windows Phone-system fra Microsoft, nåede overraskende ind på fjerdepladsen.

Dermed må HTC, der de sidste par år har været ganske dominerede, tage til takke med en femteplads for produktet HTC Sensation.

HTC er ikke hot mere

I 2010 og 2009 var det HTC der løb med den eftertragtede titel. Det var for produkterne HTC Desire og HTC Hero, men tallene fra 2011-afstemningen viser tydeligt, at HTC ikke længere er så hot et brand i Danmark, som det har været.

Mens HTC på ét produkt i 2011 fik hver fjerde stemme, må producenten nu nøjes med under 10 procent af stemmerne, fordelt på ni forskellige produkter.

En bruger udtaler:

- ”Jeg kører selv HTC og er glad - men må nok erkende at det er Samsung der sidder på den innovative trone lige nu”.

Mobilsiden.dk: Galaxy S II er det bedste valg

Samsung brugte 2010 på at køre sig i position til at ville noget mere i vores del af verden. Produktet Samsung Galaxy S, der var nummer tre i 2010, var en god comeback-mobil. Men efterfølgeren Galaxy S II var både mere innovativ og et mere ”færdigt” produkt.

Særligt på skærmkvaliteten viser Samsung både købere og konkurrenter, at de i 2011 havde noget, der var ganske særligt.

Ifølge Mobilsiden.dk’s brugere, samt chefredaktør John G. Pedersen, er Samsung Galaxy S II helt klart, og uden diskussion, Årets Mobil 2011.

Om afstemningen

Afstemningen er udført mellem den 23. december 2011 og 2. januar 2012. Der er afgivet lidt under 5.000 stemmer. De 39 telefoner der har deltaget i afstemningen, er alle testet af Mobilsiden.dk i det forgangne år.

Afstemningen siger ikke noget om, hvilken telefon der er den mest solgte.

Mobilsiden.dk er Danmarks største online mobilmagasin, der i 15 år har fulgt udviklingen på mobilmarkedet.

Hovedparten af læserne er mænd mellem 20 og 39 år, der besøger mobiluniverset i et privat ærinde.

Top 5 for 2011 - valgt af brugerne

  1. Samsung Galaxy S II

  2. Apple iPhone 4S

  3. Galaxy Nexus

  4. Nokia Lumia 800

  5. HTC Sensation

Klik på navnet for at åbne et vindue med dagsaktuelle priser på produktet.

Læs også:
- Her er den mest solgte smartphone i 2011

Få notikationer:

Kommentar

x

Opret bruger
Henrik Hansen 04-01-2012 08:58:46

John argumenterer for, at der ikke er belæg for at sige, at der skulle være en overvægt af Droidfans og tech-nørder på sitet, men alligevel konstatere han,at de primære brugere er mænd; 20-39år. I min verden har vi dermed med et site at gøre, der henvender sig primært (åbenbart) til technørder (som vi må siges at være, er selv M36). At påstå at brugerne af sitet ikke primært er droidfans, er derfor i min verden forkert - fordi: Da jeg havde en kinesisk indkøbt iPhone2G, der breakede og unlockede jeg den til højre og venstre. Det samme gjorde mange andre tech-nørder som jeg. Nu er iPhone blevet et stykke værktøj, som ejerne vælger at betale prisen for INKL. det "lukkede miljø" - med andre ord iOS folk gider ikke jaile/unlocke mere. Nørderne/anarkisterne (som jeg var) har enten accepteret Apples model, eller konverteret til eksempelvis Android. Iphone4(s) er på ingen måde til tech-nørder (mere), men en færdig pakke, som man kan tage eller lade være, og det gør rigtig mange: "Over halvdelen, eller 51 pct., af alle de kroner, som forbrugerne lagde for smartphones (i 2011 red), blev givet ud på Iphones." (http://borsen.dk/nyheder/it/artikel/1/196058/salget_af_smartphones_eksploderer_i_danmark.html).
Antallet af android-installs solgt, overgår iPhone4/4s, og det er logisk da udvalget er større, at Apple har halvdelen af markedet (i omsætning red.), selvom deres to modeller slås mod 20 andre modeller, well...det siger jo trods alt også lidt om popularitet.
Pointen er, at naturligvis vil et tech-site/miljø overbefolket med Droidfans, vælge den til dato bedste droid-phone. Men "Årets mobil 2011" - bliver den altså ikke. "Årets Android mobil 2011", kan vi vist roligt kalde den...
Når røgen har lagt sig, så er jeg som "en tilfreds i4 ejer", dog stor tilhænger af, at der er et alternativ, for det tvinger Apple/Google til at levere varen. I en mobil verden, har vi brug for innovation og fremdrift. Godt Nytår :)

0 0
Thomas 04-01-2012 09:46:22

"Pointen er, at naturligvis vil et tech-site/miljø overbefolket med Droidfans, vælge den til dato bedste droid-phone. Men "Årets mobil 2011" - bliver den altså ikke. "Årets Android mobil 2011", kan vi vist roligt kalde den..."

Det er vel ikke dig, der bestemmer det. I øvrigt er det arrogant at antage at man pr. automatik ville stemme på det man selv har. Jeg ejer hverken en iOS eller en Android-telefon, og jeg ville da stadig stemme på GS2, fordi iOS er gået i stå.

0 0
Henrik Hansen 04-01-2012 11:06:22

Jeg bestemmer da klart hvilken telefon jeg SELV vurderer er "årets telefon" (heri ligger en undertone af "årets bedste telefon") - det kan et techsite med overvægt af droidfans ikke ændre, jeg prøver såmænd bare at anskuelig gøre dette, og som du kan læse findes der folk med samme holdning som mig (om end vi nok er i undertal! :)). Der er en bruger-slagside. Denne slagside giver sig udtryk i resultatet (også selvom DU er neutral), det er forventligt, og at jeg drager den konklusion er på ingen måde arrogant, nok nærmere sund fornuft.
At testene af telefonerne heller ikke spiller ind i valget af "Årets telefon", mener jeg nedgradere resultatet til en simpel men unuanceret version af: "Hvilken telefon har du?" Det kunne jo være rart, om den telefon man selv har, og som man synes godt om - blev den "bedste". Pointen er at sitet tillader sig at kalde resultatet for "Årets telefon", og det i medierne videregives som "Årets telefon"...beklager men det er til at brække sig over :) Arrogant? overhovedet ikke, blot en konstatering...

Mht iOS der er gået i stå, der deler jeg så heller ikke din holdning, om end jeg godt tror jeg forstår den. Forklaringen er at vi bliver ved med at forvente det ene og det andet fra Æblefirmaet, og Google forventer vi bare følger med. Men kigger man lige på det ovenfra, så har Apple gjort Video-telefoni, Voice-control, mobil-browsing mainstream (dvs. været markedsførende, og været firmaet, der for alvor fik introduceret disse ting). De har med AirPlay sat standard for en hel ny måde multimedie kommunikation i hjemmet, om end der intet nyt er i det, så er det Apple der med deres teknologi der har gjort det mainstream. De revolutionerede musikbranchen med iTunes og med AppleTV og deres leje-koncept gør de igen "det besværlige" - let og mainstream, og de (Apple red.) tjener kassen på det. På tablet fronten er iOS også enestående, og vælger Apple at bygge et TV, så kan du være sikker på at de "reinventer" TV'et...Samsung har indtil videre haft 2000 chancer for at lave et godt UI - de kan bare ikke. Det er iOS der vil drive TV markedet også...nej iOS er ikke gået i stå, så gammel er Siri jo altså heller ikke :)

0 0
Thomas 04-01-2012 13:11:58

Det lød nu mest som om du underkendte "folkets" valg og mente, at din mening var den korrekte.

At du synes iPhone 4S er årets telefon er fint med mig, vi er heldigvis forskellige. Jeg synes blot det er arrogant at antage, at folk stemmer på den telefon de nu må have. Det er ikke alle folk, der er så snævertsynede.

iOS er gået i stå. Både UI-mæssigt og funktionalitetsmæssigt. Der er intet nyt i Siri, videotelefoni osv., selvom hype-maskinen forgæves forsøger at piske det op.

0 0
Henrik Hansen 04-01-2012 14:10:51

On topic: Så er det vist uddebateret :) arrogant, eller andet...whatevers fine. Siger bare hvad jeg ser.

Off: Du har ret i, at siri, video-tlf osv ikke er nyt, men hvis det skal stor-sælge, så skal det ud til det brede publikum. Det kommer Apple's telefoner. Det kommer deres teknologi, også selvom det er opfundet af andre før dem. Android havde endda voice-control før osv. Men MS opfandt jo heller ikke multitasking eller den grafiske brugerflade, men høstede alligevel laurbærerne.

Apple's hype-maskinen ser ud til at kører velsmurt IMHO (målt på salgstal)

0 0
Jan Ålund 05-01-2012 00:38:41

Jeg syntes da det er ok at Apples software og hardware er et plagiat. Det er jo helt op til dem selv.

Jeg tror problemet ligger i at der faktisk er mennesker som tror at Apple er innovative. de eneste som skal have den kredit eller ros er deres reklame afd. Den første iPhone var nyskabende når det handler om design og brugrvenlighed. Dem der siger noget modsat er jo enten uvidende eller tabt bag en 40 tons lastvogn.

Alle ideér er som det plejer nuppet fra konkurrenter og tilføjet lidt reklame ;)

Det eneste mr. Jobs ikke kopierede var mr. Gates ønske om at give formuen væk til godgørende formål. Den beholdt han til det sidste ;) Godt gået og håber han får glæde af dem hvor han er. Selv i en lille by som Odense findes der en CT Skanner som Gates og vi som brugere af MS produkter har betalt.. Sådan

0 0
Footiefan 05-01-2012 09:03:20

Ja da, helt enig. Manden var syg i mange år og døde tidligt. Klart at han selvfølgelig skulle ha' foræret formuen væk inden da. Det gør ALLE de andre multirige i IT branchen jo ;-))

0 0
Thomas 05-01-2012 10:13:17

Gates gjorde. Det giver et dårligt indtryk af Steve Jobs, når man tænker på hvor mange penge han har tjent og hvor få han (formentlig) har givet til velgørenhed.

0 0
Footiefan 05-01-2012 20:15:31

Ja sikkert. Men sådan er det jo for stort set alle i den branche, kun Gates har i stor målestok givet væk. Men selvf når det er Jobs, så er det 100 x værre ;-)

0 0
Thomas 06-01-2012 08:27:47

Næeh. Det er bare en sammenblanding af alle hans menneskelige egenskaber.

Dygtig var han, men et godt menneske - det var han sgu ikke.

0 0
Henrik Hansen 11-01-2012 08:57:46

Sørgeligt at dette Android forum slutter af på denne vis... oh well, hvad kan man forvente. Vi var selvfølgelig også mange der ikke brød os om Bill Gates og M$ engang, så måske er det forventligt.

OnTopic:
http://www.mobilsiden.dk/nyheder/danskernes-foretrukne-smartphone-er,lid.18763/
Står i skærende kontrast til "undersøgelsens" resultat ovenfor) - men det kommer jo ikke bag på nogen.

0 0
Kim 11-01-2012 10:35:09

Du blander pærer og æbler (pun intended). Der er stor forskel på Apple og Jobs. Man behøver ikke kunne lide begge.
Jeg syntes f.eks. også, at Nirvana lavede noget fantastisk musik, men at Kur(d)t Cobain var en nar.
Man kan godt skille tingene ad.

0 0
Kim 05-01-2012 11:12:33

Gates har givet sin samlede formue væk to gange - at den så bliver ved med at komme tilbage, det er jo ikke hans skyld. (Eller, det er det jo nok alligevel ;) )
Gates har bla. sikret udviklingen af medicin der kan udryde malaria - noget som medicinal-firmaerne traditionelt set ikke gider arbejde med, fordi det kun er de ludfattige der dør af malaria.
Gates er alt i alt et harmonisk menneske, der sad og programmerede blandt hans medarbejdere i rigtigt mange år - blandt andet da han hjalp Jobs med at udvikle iOS.

Jobs har doneret til velgørenhed en enkelt gang i hans liv. Han nægtede alt kendskab til hans barn udenfor ægteskabet til det kom i teenårene. Han skrev hadefulde mails til kritikere, og var generelt dybt illusionel omkring hans eget og Apples virke. Jo manden var meget meget syg. Alligevel var det synd, at han også fik kræft.

0 0
Kim 04-01-2012 14:06:09

Jo Apple har gjort det helt vildt mainsteam, man ser overalt folk der render rundt og snakker med deres mobil.
Når de ikke gør der, løber de rundt for at finde WiFi til at FaceTalke med deres bedsteforældre! Hurra!

0 0
Peter Frederiksen 04-01-2012 18:01:58

Skal man stadig bruge WiFi til facetime?

0 0
Peter Frederiksen 04-01-2012 19:00:15

Undskyld dårlig formulering

Kan man stadig kun Facetime over Wifi og ikke 3G?

0 0
Henrik Hansen 04-01-2012 11:09:46

og når så Apple laver et TV med iOS indbygget, så går der 4 splitsekunder, så kommer der TV med Android....men hvorfor ikke nu??? come on Samsung...

0 0
Peter Frederiksen 04-01-2012 17:51:53

Du har kunne få Sony Google TV i ca. 3-4 måneder i USA!

http://www.bestbuy.com/site/Electronics+Promotions/Sony+Google+TV+Setup/pcmcat223900050005.c?id=pcmcat223900050005

Det har dog ikke været en success indtilvidere.

Men LG præsentere en Serie med G-TV i denne månedet.

0 0
Rallerbabz 04-01-2012 13:04:02

Nu er det jo sådan at Android har været ude med android tv i lang tid ;)

Henrik dine indlæg giver ingen mening. Du er et godt eksempel på en iFan ;)

Men dig om det.

0 0
Henrik Hansen 04-01-2012 13:52:44

...men det ender nok med, at det igen bliver Apple der gør det mainstream. Og som om det ikke er nok, så vil Apple muligvis også forsøge sig på hele online-leje delen i bedst iTunes stil...forstår bare ikke at Google/Samsung ikke vil "først til mølle".

0 0
Kåre 04-01-2012 08:06:07

Jeg har en samsung galaxy s 2 er en super tlf, men angående Multitaskning nu på den så føles det altså ikke helt som rigtig multi taskning , der syntes stadig apps går i pause og sådan, så den føles nærmest på samme måde når jeg hopper rundt i programmer på min ipad, så lige nu på android lige på den tlf syntes jeg ikke den er bedre angående multi taskning, føles i hvert fald ikke sådan og har undret mig over det da jeg hele tiden får at vide android er bedst til det, måske det kommer når ice cream kommer men ja ved det ikke :/

0 0
ihk 03-01-2012 14:51:26

siden består hovedsageligt af andriod folk, så vinderen er ingen overraskelse.
jeg ved ikke om det er en generelisering - men dem, der vælger andriod, er som regel mobil nørder.

selvom iPhone 4s på mange områder er bedre end galaxy så vandt den ikke, men som sagt et forventet resultat. og de er begge udkommet i 2011.

0 0
John 03-01-2012 17:14:11

Så er der godt nok mange mobilnørder i Danmark. Jeg kender rigtig mange der har en smartphone med Android. De færreste af dem er mobilnørder. De har valgt Android fordi de gerne vil have en smartphone, men ikke vil betale Apples ublu priser eller bare ikke gider have en iPhone.

På hvilke områder er iPhone bedre end Galaxy SII?
Det eneste der umiddelbart springer mig i øjnene er følelsen af kvalitet. når man står med dem i hånden. Her føles Galaxy SII som en low-end smartphone til 1.500 kr.

0 0
David 04-01-2012 09:50:15

Hvad er bedst, en kat eller en hund? Hvis du sidder og vil spille et spil via Airplay med dine venner? Hvad er bedst hvis du skal bruge flash i din browser? Hvad er bedst hvis du skal bruge en bog på iBook?

0 0
Jan Ålund 05-01-2012 00:23:48

Nemlig!! kat/hund/Apple/Windows/Xbox/Playstaion kald det hvad man vil! Det handler om hvilken oplevelse vi vil have. Det kan være fed grafik, tilgængelighed eller bare et flashspil på Kongregate ;) vi er forskellige alle sammen og det samme er vore præmisser.

0 0
ihk 03-01-2012 18:59:39

bedre kamera, bedre design (og som du selv nævner kvalitet), bedre stemmestyring (dog ikke dansk endnu), større udvalg af apps, ligeså eller hurtigere internet, håndtering af apps (i op til flere test) og jeg kunne blive ved.

0 0
John 03-01-2012 23:39:41

Det med kameraet afhænger vist af øjnene der ser. Design er en subjektiv størrelse. Personligt synes jeg iPhone 4/4S er de pæneste smartphones på markedet, der samtidig er holdt i lækre materialer. Andre foretrækker den lavere vægt hos Galaxy SII, og de andre fordele plastik giver frem for glas.
Jeg har prøvet Siri, og kan ikke se hvad jeg skulle kunne bruge det til i sin nuværende form. Når det kommer på dansk måske, men som det er nu, er det slet ikke noget jeg ville tage med i overvejelserne i forbindelse med valg af smartphone. Det er muligt at udvalget af pruttelyde er større hos Apple. Jeg har endnu til gode at finde apps til iOS, som ikke også findes til Android. Hurtigere internet kan diskuteres. Og så længe vi taler om forskelle på under 1 sekund, som det oftest er tilfældet, er jeg fløjtende ligeglad. Ikke noget der kunne få mig til at vælge det ene produkt frem for det andet. Til gengæld giver Android mig mulighed for at se Flash-indhold på nettet. Den mulighed giver iOS mig ikke. Jeg er ikke helt med på hvad du mener håndtering af apps, men når det kommer til multitasking banker Android da iOS uden problemer.

0 0
Rallerbabz 03-01-2012 19:27:06

ca. samme kamera, dårligere design(design er en smagsag, jeg foretrækker personligt sgsii's frem for iphone 4), samme udvalg af apps, samme eller dårligere internet oplevelse, håndtering af apps?? WTF? Hvad snakker du om...

0 0
JP 03-01-2012 19:59:06

Hvad mener du men samme udvalg af apps?

Dårligere internet? Hvordan?

0 0
Rallerbabz 03-01-2012 21:32:02

"AppleiPhone" påstår at iPhonen har hurtigere net og større udvalg af apps, hvilket da er forkert.

Android Market er større end App Store og internetdelen på android er iOS overlegen med flere længder. Det loader meget hurtigere, understøtter flash, har mange flere funktioner og settings og så kan den scrolle, noget som iOS virkelig halter med.

0 0
03-01-2012 21:51:50

Enig, at skulle bladre igennem side med swipe efter swipe, det ville jeg sgu blive træt af. Om man kan lide det ene eller det andet er en smagsag.

Forskellen i internet hastigheden på en 4s vs SGSII er minimal, så i og med at SGSII både er billigere og stort set har "the full internet experience", samt fuldkommen flydende scroll med meget høj hastighed, så giver det vidst sig selv hvem der giver mest internet for pengene af de to.

Angående apps, så trænger Android Market til en opstrammer, her er jeg ikke i tvivl om at App-store er bedre. Og om der er 100.000 eller 500.000 aps er sgu ligegyldigt hvis der er det man skal bruge. Det meste af det er jo alligevel bare fyld eller udenlandske bankapps o.lign. som kun har interesse for en snæver gruppe.

0 0
Rallerbabz 03-01-2012 22:23:24

Ja App Store er der mere sikkerhed og kvalitet om, ingen tvivl om det, men nu skrev han jo størst udvalg ;)
- Dog vil jeg dog kritisere App Store for at de har udelukket nogle apps som dog findes på android market.

0 0
04-01-2012 09:02:35

Personligt har jeg det på den måde at apps som jeg ikke kan bruge, enten fordi det kræver noget eksternt fx hos moldovia mobile eller fordi det er skrammel så tæller det nul, tænk på det som udvalget for dig. Den første gruppe vil optræde ca. lige begge steder. Anden gruppe fylder for meget i market, dermed vinder app store formentlig på reelt udvalg. Censur er så en anden og desværre for ofte ufortalt historie

0 0
Jan Ålund 05-01-2012 00:18:48

PeterL du har virkelig fat i den rigtige ende. I virkeligheden der ikke den store forskel på IOS og Androd. Eller sagt på en anden måde forskellende udvisker hnanden.

0 0
Footiefan 03-01-2012 18:20:23

.....måske ikke altid et direkte valg med Android, det har jeg selv hørt fre flere. For der er bare ikke mange andre reelle muligheder blandt billigere smartphones end Android. (inden Nokia/Windows fylder mere)

0 0
Jonas_a 03-01-2012 16:51:57

Nå..det er så synd for dig..køb du dig sådan en, så glemmer du smerten hurtigere:
http://www.mobilsiden.dk/nyheder/fa-din-egen-steve-jobs-actionfigur,lid.18739/

Om det bar var en generalisering..?tja, dit brugernavn siger meget om dig og din mening. :)

0 0
ihk 03-01-2012 18:50:37

og nøjes du bare med dine plastik htc :)

0 0
Jonas_a 03-01-2012 22:18:01

Øh..nu ejer jeg ikke en htc i plastic.. men i aluminium. men lad aftale det alligevel..at du køber din SJ dukke og jeg "nøjes" med mine htc og SGSII. :)

0 0
Mobilsiden.dk 03-01-2012 15:35:52

Jeg vil lige indskyde, at der ikke noget belæg er for at sige, at Mobilsiden.dk hovedsageligt har Android-brugere - eller det modsatte.

Men jeg kan fortælle, at ifølge en Userneeds-undersøgelse vi har fået lavet, så er primær-brugerne mellem 20 og 39 år, fordelt over hele landet, kommer for 89 % vedkommende i privat ærinde.

Desuden er hovedparten af brugerne ikke "supernørder" - men mere "almindelige" personer, med en interesse i at følge med i, hvad der sker inden for dette område.

0 0
Jan Ålund 05-01-2012 00:12:25

Og alligevel bliver mobilsiden.dk ved med at være støttet af Apple og holder på trods af alle odds ved med at opretholde iPadsiden hø hø

Det sjove er også at mobilsiden ikke kender forskellen på journalister og skribenter ;) Men måske er det ok at snyde hvor mennesket gerne vil snydes ;)

0 0
Johnny K. Olesen 17-01-2012 15:20:06

Hej Jan

En skribent er en person der bidrager til f.eks. en avis. En skribent er en titel som journalistuddannede benytter om folk, som udfører samme funktion som journalister, men som ikke har en formel uddannelse indenfor faget. Betegnelsen "journalist" er forøvrigt ikke en beskyttet titel, så enhver der arbejder med journalistik kan betegne sig som journalist.

Det er ligesom forskellen på "skraldemand" og "renovationsmedarbejder".

Så jo - vi kender jo godt forskellen.

0 0
ihk 03-01-2012 15:45:37

men hvis du spørger andriod brugere om hvorfor de fravælger iOS, er det fordi, iOS er lukket. man kan ikke ændre på telefonens temaer, tilføje widgets altså kort sagt tilpasse mobilen fuldstændigt.

og jeg mener helt klart at iOS brugere i denne side er i undertal.

0 0
David 03-01-2012 15:58:42

Du har ret i at det virker sådan.. Når man udtaler sig positivt om Apple bliver man rakket ned, på samme måde som hvis man udtaler sig positivt om de røde på nationen på ekstra bladet :)

0 0
Kim 03-01-2012 14:49:39

Og til alles store overraskelse, blev det Android telefoner på alle hylder!?!?!

0 0
Villiam 03-01-2012 17:57:31

der findes ligesom mange flere forskellige androids end der findes iphone, så self er valget af android større :)

0 0
Tbm2 04-01-2012 18:41:18

du har ret Villiam udvalget er større men Apple sælger sku stadig mere end andriods.

0 0
Kim 04-01-2012 19:18:27

Nej, det passer ikke - totalt set sælger Andoird langt over det dobelte end Apple.

0 0
Rallerbabz 03-01-2012 17:42:19

Måske kunne det tænke sig at det kun handlede om android telefoner? ^^

0 0
Thomas 03-01-2012 15:08:01

Ja, det er helt vildt med tanke på hjemmesiden heh

0 0
Henrik Hansen 03-01-2012 13:54:38

At Samsungs mobil har fået 3 gange så mange stemmer som iPhone 4s undrer mig ikke. Umiddelbart vil jeg tro at Samsungs mobil (der koster det samme som iPhone) i langt højere grad tiltrækker tech-folket (og tech folk bruger bl.a. dette site), og folk der ved, at de ikke vil røre Apple med en fjernstyret ildrager :)

0 0
BallonPedro 03-01-2012 14:41:17

Hæh, en fjernstyret ildrager :)

Men ja, er enig. Har dog intet mod Apple, der er bare mere for mig der taler for Android. Men kan godt forstå nogle bliver skræmt af Android hvis de kun prøver de helt billige modeller som desværre også laves.

0 0
Jonas_a 03-01-2012 14:34:13

Samsung Galaxy S 2 kan købes til ca.3500, - mens prisen for iphone 4s ligger over 4600,-

0 0
Henrik Hansen 03-01-2012 14:42:52

OK! Men kan der ikke være noget om at målgruppen til de to typer telefoner er forskellig? Mange af de iPhone brugere (generaliserende) jeg ser, er bestemt ikke folk, der bruger et site som dette. Dermed står pointen stadig.

0 0
Kim 03-01-2012 15:04:35

Jeg tror bestemt også du har ret i at der er flere fandroids end noget andet her på siden - altså også flere end "almindelige" Android ejere.
Hvis man lavede en hurtig sammenligning med salgstal, så tvivler jeg kraftigt på at SGSII har solgt 3 gange så mange som 4S.

0 0
Rallerbabz 03-01-2012 17:46:54

Fandroids....haha!

0 0
Jonas_a 03-01-2012 16:13:26

Flere fandroids end iDoits på mobilsiden.dk?
Hvad bygger du din påstand på?
Bare fordi der har været flere der har købt iphone gør ikke iphone til en bedre tlf end andre.
Mig bekendt er der mange af både dem der ejer iPhone eller Android der ikke aner hvad deres tlf kan ift. en andens..ren teknisk.

0 0
Kim 03-01-2012 16:29:19

Jeg bygger min påstand om at der er flest fandroids på mængden af tuderi. Der er ganske vist en lille hård kerne af iClones der også tuder løs ved enhver given (og ikke-given) lejlighed, men der er langt flere fandroid tudeindlæg.
Den "almindelige" Androidbruger ville ikke vide at de skulle gå op i de kommafejl som fandroidsne tuder løs om, og straks smider en syv otte links til Androidcentral op for at modbevise.

Men det betyder jo ikke nødvendigvis at der totalt set er flere fandroids på sitet. Kun i kommentarerne.

0 0
Jonas_a 03-01-2012 16:40:25

Det kan man ikke bruge som argument for at der er flere fandroids end iDiots, og det skulle påvirker afstemningen.
Når det sagt så synes jeg ikke at man skal tage tuderierne så tungt, jeg ser dem underholdende.
Er det så slemt at man ikke kan holde det ud, så kan man bare lade være med at læse indæg og nøjes med at læse artiklerne..

0 0
Kim 03-01-2012 17:04:56

Det er også det jeg mener med at der er flere fandroids i kommentarerne, men at det ikke siger noget om hvor mange der er i alt.
Men der er unægteligt et misforhold mellem salget af Galaxy og 4S og stemmerne her. Igen kan det bero på demografien, da piger og bedsteforældre nok umiddelbart er mere til iPhone end Android.
Det sagt, så har min egen fru moder lige satset hendes penge på Android, og er startet med at hente ti års billeder ned fra Picasso igen :D

0 0
04-01-2012 14:38:14

Nu er antal jo ikke altid = bedst.

0 0
Kim 04-01-2012 15:06:19

Næ, det er nøjagtigt samme argument som jeg selv bruger for, at Android Market ikke nødvendigvis er bedre end f.eks. WP's.
Der var misforholdet f.eks. at der er omkring 10 gange så mange apps, med deraf er der 100 gange så mange pruttelydsgeneratorer.

Men tilbage til emnet - det er sjældent man hører historierne om de Apple-købere der angrer, og hellere ville have haft en Galaxy II. Ikke dermed sagt at de ikke findes, men tror nu stadigt at der er et misforhold mellem stemmerne her og salget ude i den virkelige verden ;)

0 0
Zeb 03-01-2012 16:12:05

Tror der er en del sandhed i det du siger, men det er svært at sammenligne hele befolkningen så. Man kan argumentere for at der vil være en stor gruppe af dem der først har en iPhone og har investeret dyrt i økosystemet også er meget tilbøjelige til at købe en ny iPhone uanset reviews osv. for at beholde det de kender og har investeret i (samme vil ske med Android på sigt, men det er jo et nyere økosystem med reelt kun 2 år på bagen). Skal man så også modregne alle dem der er forudindtagede den anden vej?

Tror dog heller ikke der er solgt 3 gange flere SGSII end 4S, men jeg ser faktisk SGSII ofte i bus og metro nu, og for et halvt år siden så jeg KUN iPhone.

0 0
Kim 03-01-2012 16:34:33

Der er helt sikkert nogle der er mere eller mindre frivilligt låste i Apple-universet, og i bund og grund har været det siden de købte en iPod.
Og samtidigt er der helt sikkert også en masse iPhone ejere der ligger enddog meget langt undenfor demografien "Unge mænd mellem 20 og 39".

0 0
03-01-2012 13:31:22

Ifølge Mobilsiden.dk’s brugere, samt chefredaktør John G. Pedersen, er Samsung Galaxy S II helt klart, og uden diskussion, Årets Mobil 2011.

I har da givet 4s højere karakter? Nu vil i måske lige pludseligt ikke stå ved hvad i selv skriver?

0 0
Mobilsiden.dk 03-01-2012 14:10:14

Som nævnt tidligere, kan karakterer ikke sammenlignes på kryds af anmeldelserne.

0 0
Rallerbabz 03-01-2012 17:46:24

Årets mobil er vel den mobil der er aller bedst og har gjort det kanont.

Samsung Galaxy S II har gjort det aller bedst mener du. Dvs. den har gjort det bedre end iPhone 4S iflg. dig. Men dog fik iPhone 4S alligevel højere karakter, selvom du synes at SGSII er bedre og som desuden koster mindre? (så pris kan ikke have gjort det)

Undre mig bare...

0 0
Thomas 03-01-2012 15:46:14

Kan vi ikke få hele resultatet?

0 0
03-01-2012 14:53:55

Hvad er så formålet med en karakter. Jeg kan til en hvis grad forstå det når der er lang tid imellem to anmeldelser, men det er jo ikke tilfældet med SGSII og 4s.

Men jf. David E's kommentar angående updates, hvilken karakter ville du give SGSII idag?

0 0
Zeb 03-01-2012 16:08:06

Jeg har også altid undret mig over det med at karakterene ikke kan sammenlignes på tværs af anmeldelser. Så kan de jo ikke bruges til noget vil jeg mene. Xperia Mini fik i øvrigt 6/6....

0 0
David 03-01-2012 13:42:11

Nu må du også tænke på at Galaxy 2 er blevet markant bedre med diverse software updates, siden reviewet :)

0 0
Henrik 03-01-2012 13:14:15

At Sensation er på listen, fatter jeg ikke. Magen til skralde-smartphone skal man da lede længe efter. At GSII er på, er selvfølgelig forståeligt. Det samme for Nokia'en, bortset fra at jeg personligt foretrækker N9, istedet for Lumia'en.

0 0
Kim Christensen 03-01-2012 20:19:42

Har selv en Sensation XE og synes da det er en fantastisk telefon. Min kammerat havde den originale Sensation og var også glad for den. Synes personligt den har et pænt design og bygget godt sammen. Aluminium. Klart Samsung har de bedste skærme men for mig er skærm og ydelse ikke alt. Synes alle Samsung telefoner ligner en billig plastik kopi af en Iphone. Jeg er mere til glas og metal istedet for plastik, virker sku så billigt. Bare min mening.

0 0
Tbm2 04-01-2012 18:28:10

jeg er fuldstændig enig med dig i at samsung laver nogen skod designede mobiler når de nu efterligner iphone burde de gøre det bedre.

0 0
David 03-01-2012 13:28:50

Har du prøvet dem begge?

0 0
Henrik 03-01-2012 14:06:42

Ja.

0 0
David 03-01-2012 15:56:23

Som i brugt dem over et par uger som primær telefon? Hvis det er tilfældet har du selvfølgelig god ret til at mene det du gør, jeg hader bare når folk udtaler sig om produkter de ikke har ejet.

0 0
David 03-01-2012 16:00:02

jeg synes satme der er mange irriterende fejl i N9, og jeg er på nippet til at droppe den igen allerede. Jeg kunne sagtens overveje Lumia 800, så hvis du har prøvet begge to, og stadig fortrækker N9, kunne jeg da godt tænke mig at vide hvorfor

0 0
Thomas 03-01-2012 13:22:44

Enig

0 0
Thomas 03-01-2012 12:15:14

Kan i ikke vise hele resultatet top 10-20 eller noget i den retning.

0 0
BallonPedro 03-01-2012 14:38:13

Vil også meget gerne se hele listen med stemmer på. Er lidt spændt på hvor henne SE Arc ligger :)

Og SGS2 er en værdig vinder.

0 0
Klintø 03-01-2012 11:15:47

Øhhh,hvordan kan den komme på Top 5 i 2011... Når den først kommer til landet sidst Januar 2012!!
Men ok, Nexus kom jo midt December :-)

0 0
Thomas 03-01-2012 12:33:15

Lumia 800 har været til salg en del måneder efterhånden, så det er helt fint den er på toplisten for 2011.

0 0
Thomas 03-01-2012 13:22:23

Da ikke i Danmark

0 0
Thomas 03-01-2012 14:28:47

Korrekt - men der er jo rig mulighed for at købe den i udlandet.

0 0
Thomas 03-01-2012 11:09:07

At N9 ikke er med i top 5, Jeg forstår GSII tager førstepladsen men der efter hopper kæden af. Men det er selvfølgelig bare min mening :-)

0 0
David 03-01-2012 12:26:56

Jeg vil gætte på at N9 ligger på en af de sidste pladser. Der er ikke plads til en ny platform, som dybest set ikke kan noget de andre ikke kan, og som lider af børnesygdomme. Nokia skal satse alt på Windows Phone, og lave noget super fedt hardware og software til den platform. Jeg har selv N9'eren og jeg købte den på release dagen hos Telia, og jeg vil ikke anbefale den til nogen, medmindre man virkelig ved hvad man køber.

0 0
Thomas 03-01-2012 15:42:53

Børnesygdomme? Den må du lige underbygge lidt. Der er plads til mange flere Platforme. Jeg tror at vi vil se en sammensmeltning af Økosystemerne i løbet af det næste år. QT er allerede tilgængeligt på Android, Android apps kommer med stor sandsynelighed snart på harmattan ("Meego" eller rettere Meamo 6) og Symbian. De lukkede systemer har det svært iOS stagnerer, WP har det utroligt svært selvom MS marketing afdeling har travlt spinde en anden historie. Verden ændre sig hurtigt...

0 0
David 03-01-2012 20:03:09

Jeg tror personligt ikke vi får Android apps på N9, der er snakket meget om det, men jeg tror ikke på det.
Noget andet er Qt, det er en fis i en hornlygte. Der er masser af Qt apps til Symbian, men kun en brøkdel er også tilgængelige på N9 (desværre), Angry birds er f.eks. lige akkurat kommet i fuld version, men Rio og season versionerne har vi ikke set på N9, på trods af at det er stor sællerter og kodet i Qt. I det hele taget er apps udvalget til N9 meget sølle, det burde jo ikke være tilfældet hvis Qt apps var så lette at porte til N9.

Børnesygdomme er rigtigt mange af:
Den dør nogen gange, og lige meget hvor lang tid jeg venter sker der ikke noget, jeg er nødt til at genstarte telefonen.

Den glemmer passwords, jeg skal konstant taste facebook og gmail passwords ind, det startede enten ved PR1.1 eller da jeg skiftede min passwords. Men det er så belastende.

Musik kontrollen på lockscreen virker KUN med Nokia musik app, så hvis jeg f.eks. hører podcast via gpodder, kan jeg ikke bruge den.

Det værste er at den nogen gange er meget langsom til at opdage at jeg har drejet telefonen. Og det er et KÆMPE problem, fordi det afgør hvad der er op, og altså den retning man skal swipe for at lukke appen. Jeg er tit kommet til at lukke en app, selvom jeg bare ville swipe væk.

Jeg kunne med mange flere...

Det er jo også klart at Meego Harmatten lige skal have tid til at modne.

0 0
Thomas 03-01-2012 22:22:22

Jeg kan ikke genkende de problemer du har, der må jo være noget galt med din telefon. Prøv evt. at sætte din telefon i developer mode og installer alle tools, sæt den der efter tilbage til almindelig brug. Og hvis du mangler apps så smut forbi meegoexperts.com eller my-meego her finder rigeligt med apps både qt og .deb.

0 0
x