Mobilsiden.dk  /   Nyhedsoversigt  /   Debatoplæg: Skal en mobilsælger vide alt?

Debatoplæg: Skal en mobilsælger vide alt?

Når du skal vælge ny telefon, er god rådgivning og service så vigtig - eller er prisen det alt overvejende?

For et par dage siden havde vi en artikel om salg af smartphones i en lavpris dagligvarekæde.  Reaktionerne fra flere af debatørerne i kommentarerne til den artikel, fik os tll at tænke lidt på begreber som "råd, vejledning og god service".

For hvor vigtigt er råd, vejledning og god service egentligt, når man står og vil købe en ny telefon? - og er god service noget, som folk er villig til at betale for?

Lad os lige sætte rammerne. Hvis du i morgen står overfor at investere i en ny Samsung eller Apple smartphone til flere tusinde kroner, hvor vil du købe telefonen? Vil du finde den billigeste forhandler på Mobilpriser.dk, eller vil du gå ned i den nærmeste TDC, Telenor, Telia eller 3 butik, hvor prisen typisk er lidt højere, men hvor man tilgengæld får en personlig service?

Hvor mener du, at du får den bedste service - og er serviceniveauet i det hele taget vigtigt for dig?

Skal og bør sælgeren i det hele taget vide noget om, hvad vedkommende sælger? Skal en sælger ikke bare være sælger og nikke bekræftende, og få handlen i hus?

Kom med dit indspark i debatten - betyder god service og kompetent betjening noget for dig?

Forrige artikel Næste artikel

Få notikationer:

Læs Mobilsidens debatregler her


Kommentar

ronja 29-09-2011 12:21:39

Jeg er sælger i en shop-in-shop, som det så fint hedder altså en af de der stande i supermarkedet.
Personligt sætter jeg en dyd i at sælge det rigtige produkt til kunden.. altså det produkt kunden har behov for, ikke mere, ikke mindre. Derudover er vi selvfølgelig interesseret i at motivere kunden til at bruge sin telefon lidt mere. dvs. man præsentere musiktjenester, facebook, tv, mail, internet osv. tjenester som kunden måske aldrig havde forestillet sig de skulle bruge, men som de nu måske kan se en fordel i..

Derudover vil jeg sige at der altså godt kan være svært at have en fuldkommen viden om alle mobilmodeller, da der er så stor udskiftning, men så må man ikke være bange for at indrømme at man ikke lige kan svare på spørgsmålet, men at man da gerne lige undersøger det.

jeg tror mange sælgere ofte begår den fejl - den som opfattes som om man bare vil skyde nogen dyre produkter afsted - er at sælge de produkter vi selv anvender, og selv er super glade for. og det er jo altså oftest de dyre..

Det der kan irritere mig mest er kunder der har billig taletid, som forventer at de kan komme ned til os og få hjælp til deres telefoner, og som så bliver fornærmet over at man forsøger at sælge dem ens egne produkter. Jeg hjælper altid kunder der har problemer med deres telefon, ligegyldigt hvor de er kunder, men er de ikke kunder hos os så skal jeg da satme forsøge at få dem over til os.. det er jo trods alt det der er mit job..

Alle ved godt at frugten er lidt friskere i irma end i netto, men man kan spare en del ved at købe den i netto, tilgengæld kan man ikke forvente den samme kvalitet.

0 0
Robert 30-09-2011 03:05:40

Det er ret sjovt det hvad du skriver der. Du sælger kun den telefon som kunden har behov for - inklusive de behov de lige har fået af din salgstale.

0 0
ronja 30-09-2011 09:07:45

ja hvis kunden kan se en ide med det.. ellers ikke..
Men ja, som sælger er man jo ude på at skabe behov.
og så tror jeg vidst det er ligegyldigt hvilken branche man snakker om.

0 0
Troels 28-09-2011 21:06:58

Min absolutte opfattelse er at en sælger af mobiltelefoner der arbejder i en butik der primært lever af at sælge telefoner & abonnementer skal vide alt hvad der er værd at vide om begge dele.
I mine øjne fungerer en TDC butik eller en 3 Butik fx som en "special-butik" fordi udvalget er begrænset og smalt fordelt over få produkttyper.
Det giver et ansvar hvis man skal fremstå som troværdig sælger at man kan sine telefoner på fingrene, herunder styresystemer og dertilhørende abonnementstyper.
Også for ens egen skyld. Hvad pokker skal man næsten sige som sælger, hvis ikke man kan tale og rådgive om mobiler?
Hvis jeg var sælger af mobiler, ville jeg naturligvis sætte mig ind i sagerne af ren og skær nysgerrighed og interesse. Jeg ville følge de forskellige indenlandske og udenlandske sites der omhandler mobiler og som har styr på tingene. Både de saglige anmelder-agtige og de mere rygtebaserede. Bare for at følge med i udviklingen udover det som forretningen oplyser mig om kommende modeller. Hvis ikke føler at man er forpligtet til det, så skulle man måske se sig om efter et andet job. Det er lidt svært at sælge noget, hvis man ikke følger med i sagerne eller slet ikke interesserer sig for det.
Butikkerne har også et ansvar for at tilmelde medarbejdere til produkt-træning, uddannelse & kurser hos deres mobilproducenter eller internt. Som en skrev tidligere så hænger mere viden og potentielt mer-salg nok sammen.
Hvis man ikke er interesseret i mobiltelefoner, OS'er og alt hvad der hører med en telebutik, så bør man jo kigge som om efter noget andet at lave.

For mere discountede butikker, som Elgiganten, som har et enormt udvalg af alt muligt, kan det være sværere at være ajour med det hele, men mig bekendt er de forskellige medarbejdere "udlært"i forskellige afdelinger, så det samme burde i princippet være gældende, bortset fra at man ikke lige kan se hvem der ved hvad om hvilket emne. Og det opfattes tit som dårlig service, hvis ikke ekspedienten kan svare på alt...

0 0
ronja 29-09-2011 12:28:49

hov den hørte til her...

ronja - Re: sælgers viden kan måske ikke bruges til noget
Faktisk er det bedre ikke at vide så meget om produkterne og hvad der rør sig og specielt ingenting om rygter.. For jo mere ærligt kan du sælge dine telefoner, for så er man ikke forudindtaget.. det meste af den man reelt har behov for at vide her og nu, står på skiltet, resten kan man slå op. hvis man ikke foretrækker et mærke fremfor et andet, så vil man se lige positivt på de to mærker, og dermed finde det produkt der passer bedst til kunden.

prøv at købe en iphone af en android fanatiker eller omvendt.. uden desideret at bede om hvad du vil have.

0 0
henrik Jensen 28-09-2011 02:20:48

jeg tror også tit at man bliver vejledt i køb af en telefon netop fordi sælger prøver at sælge en vare som ikke helt lever op til kundens behov fordi at sælger også er intrasseret i at sælge telefoner der måske ikke har den store indtjening i butikken.
Men sælger behøver ikke at vide alt men skal efter min mening vide om de mest brugte og almenlige ting/tjenester man bruger mobilen til.
og så skal sælger vide hvor man kan søge mere info om produktet. Der skal værer en særlig service i butikken som ikke kan fåes via internettet eller andre medier

0 0
ronja 29-09-2011 12:27:14

Faktisk er det bedre ikke at vide så meget om produkterne og hvad der rør sig og specielt ingenting om rygter.. For jo mere ærligt kan du sælge dine telefoner, for så er man ikke forudindtaget.. det meste af den man reelt har behov for at vide her og nu, står på skiltet, resten kan man slå op. hvis man ikke foretrækker et mærke fremfor et andet, så vil man se lige positivt på de to mærker, og dermed finde det produkt der passer bedst til kunden.

prøv at købe en iphone af en android fanatiker eller omvendt.. uden desideret at bede om hvad du vil have..

0 0
Lebion 27-09-2011 14:57:10

Jeg var i sommers i Telia med en kammerat fordi han gerne ville have en SGS2, da det jo klart var den bedste smartphone på markedet. I den periode kørte de fleste teleselskaber dog kampagne omkring O2X. Sælgeren ville simpelthen ikke stoppe med at kæfte op omkring hvordan O2X var den hurtigste og absolut bedste telefon i verden. Da vi fortalte at vi var interesseret i SGS2 sagde hun at den ikke var i nærheden af at være lige så god, og at den aldrig ville komme op på siden af O2X.

Der bad jeg hende så også om at forsvinde. Sådan noget kan satme gøre mig så harm.

0 0
hotpop 27-09-2011 14:01:35

De fleste ting kan man få svar på ved hjælp af manualen, eller en simpel Google søgning.

Teleselskaberne lever IKKE af at sælge telefoner.
De lever af at sælge dig en service, så abonnement skal der være 100% tjek på, men nej - IKKE telefonerne. De skal vide en del såsom specs, styresystem m.m. men nej ikke alt.

0 0
farvinho 27-09-2011 12:50:53

Alle sælgere i div. telebutikker skal have 100 procent styr på deres abonnementer og deres tilvalg og skal ligeledes have basis viden om mobilerne og hvilken OS den har og hvad de kan/ ikke kan. Jeg har oplevet alt for mange gange at de enten af uvidenhed eller af dumhed har prøvet at sælge produkter på forkerte forudsætninger. Dette gælder altså også teleselskabernes kundeservice, hvor der virkelig arbejder for få kompetente.

0 0
hotpop 27-09-2011 14:04:56

Nu lever jeg af at sælge abonnementer og en telefon i ny og næ.
Jeg har skam prøvet at stå med en kunde der vile have en Iphone, men kunne man få kunden overbevist om at der skulle tilvælges data?
Næh...

Så hjælper det fedt at have 110% tjek på tingene, for denne kunde vil på et tidspunkt vende tilbage og klage over dataforbrug på telefonen, for hun/han vil ikke kunne huske at dette foreslog ekspedienten til netop denne type telefon.

0 0
hotpop 27-09-2011 14:04:55

Nu lever jeg af at sælge abonnementer og en telefon i ny og næ.
Jeg har skam prøvet at stå med en kunde der vile have en Iphone, men kunne man få kunden overbevist om at der skulle tilvælges data?
Næh...

Så hjælper det fedt at have 110% tjek på tingene, for denne kunde vil på et tidspunkt vende tilbage og klage over dataforbrug på telefonen, for hun/han vil ikke kunne huske at dette foreslog ekspedienten til netop denne type telefon.

0 0
Per 27-09-2011 12:01:11

Nej, en sælger skal ikke kunne vide alt, men en sælger skal vide, hvor man han skal finde svar på spørgsmålet han umiddelbart ikke ved.

0 0
Per 27-09-2011 12:02:13

For det andet er sælgere ved TDC, Telia, Telenor og 3 ikke ansat til at sælge telefoner, de er ansat til at sælge abonnementer..

Telefonerne understøtter bare handlen af abonnementet.

0 0
Steffen 27-09-2011 22:49:47

Det er da forkert at sige at en sælger som arbejder i en tele butik ikke er ansat for at sælge telefoner..

0 0
Per 28-09-2011 23:40:59

Øhm nej faktisk ikke, en sælger fra et teleselskab er ansat til at sælge abonnementer.. Telefoner understøtter bare salget, og så er det sælgers job at sælge tilbehør til den pågældende telefon for at forhøje indtjening, og forøge basketsize..

0 0
hotpop 27-09-2011 23:01:24

Selvfølgelig er de ansat for at sælge telefoner.
Det er bare ikke telefonerne de tjener på :)

0 0
Per 28-09-2011 23:44:13

Nope, de er ansat til at sælge abonnementer.. Selskaberne tjener ikke det store på telefonerne, så derfor hvis de kunne sælge lige så mange abonnementer som de gør nu, uden telefoner ville du ikke kunne finde telefoner på hylderne ved selskaberne..

Nu kan du sige hvad du vil, men nu har jeg arbejdet som sælger og salgsleder ved et af de to største teleselskaber i DK i 4 år..

0 0
hotpop 29-09-2011 10:46:13

Godt vi er 110% enige!

0 0
Bjørn A 27-09-2011 08:21:39

Som tidligere sælger hos Telia, bestræbende jeg mig på at vide så meget som muligt om alle mobiler. Både dem vi havde, og dem som vi ikke havde i sortiment. Som sælger mærker man hurtigt hvem der har læst på lektien hjemmefra og som bare vil prøve produktet og høre om sælgerens erfaring, og lillemor som bare skal have noget der er pænt og som virker, og derfor skal have det hele fra bunden. (her inde finder vi nok mest dem, som læser hjemmefra)

Personligt læser jeg hjemmefra, går ind i butikkerne for at prøve mobilen, og høre om folks erfaring, mange steder har sælgerne selv prøvet mobilen over en længere periode. jeg må så indrømme at jeg derefter går hjem og bestiller over nettet. Og det er jo ikke helt holdbart, da sælgeren/butikken så ikke tjener sin løn hjem på den måde.

For mig er det vigtigt at høre andres erfaringer og muligheden for at prøve telefonen.

0 0
mathias 27-09-2011 07:53:45

Har flere gange oplevet at vide mere end sælgeren.

0 0
henrik Jensen 27-09-2011 01:34:02

Jeg har flere gange købt en mobil på nettet, hvor jeg både kan tjekke det billigste sted, og kan se mobilen i menuer via google billede søgning og youtube.
Vil jeg så gerne selv vudere om telefonen ligger godt i min hånd, føles lækre at holde ved, eller måle vægten, ja så tager jeg gerne et smut forbi butikken så som TDC, hvor man kan prøve telefonen med det jeg ønsker, bagefter kan jeg jo søge på prisen og bestille den via internettet.
Jeg erfare også at de medarbejder som findes i de forskellige telebutikker, sjældent ved særligt meget den info kan jeg jo også få via internettet. og så findes der jo også blade hvor de anmelder telefonerne, og ser kritisk på dem. så mit råd brug internettet hvorfor give for meget, når man sagtens kan spare massere af penge servicen er også helt iorden, jeg har ingen dårlige erfaringer men uanset om man bruger en fysisk butik, eller internettet så skal man altid tænke sig om.

0 0
Bøndergaard 27-09-2011 00:59:19

Det vigtigste når jeg skal vælge hvor jeg vil købe min nye telefon er det vigtigste for mig at prisen er god(ikke nødvendigvis den bedste) og Operatøren, hvor jeg kommer til at være i minimum et halvt år.
Jeg synes 3 har været rigtigt gode på begge dele de sidste par telefoner jeg har skullet købe, og samtidigt kan man vælge at prøve telefonen først. Desuden så skal udbyderen ikke bare prøve på at tage røven på en, hvilket jeg også har prøvet tidligere.

Jeg kan godt se at den gode service er god for folk som ikke rigtigt ved noget om det. Nogle af i andre skriver, at sælgeren enten er for villig til at sælge og der for ikke fortæller sandheden og samtidigt kan sælgeren have sin egen præference.

For min skyld skal der være mulighed for begge dele :)

0 0
Steffen 27-09-2011 00:20:16

Folk er forskellige. :) heldigvis...

Jeg mener, dem som ikke ved så meget om fx. telefoner er det jo perfekt at kunne gå i en telebutik og få god hjælp og vejledning af en sælgere.

Og dem som har læst på lektien hjemmefra, hvilket jeg mener de fleste som vil købe noget til flere tusinde kr burde gøre så er der jo ikke den samme behov for samme vejledning.

Det fede er at der findes noget for alle !!

0 0
blackknightdk 26-09-2011 23:06:26

Jamen kan kun sige det samme som så mange andre . ved ikke hvor mange gange jeg har "reddet" folk i div butikker pga total løgn og latin fra sælger fordi de ikke lige har produktet eller bare ikke ved nok om det de sælger.

0 0
Martin Jensen 26-09-2011 22:30:40

Jeg handlede hos TDC fordi de havde et passende abonnement til en fornuftig pris. og så var TDC det eneste sted jeg kunne prøve telefonen inden jeeg købte den, det betaler jeg gerne lidt ekstra for.

0 0
Alfix 26-09-2011 21:45:12

De skal ihvertfald vide mere end de goer nu. Dog er det en underlig ting med elektronik at der er saa mange der arbejder med det paa sevice branche niveau, selvom de ikke interesserer sig for det.

En medarbejder paa Norrebrogades Telia butik sagde til mig for 4 maaneder siden at Windows paa telefoner ikke eksisterede laengere og at de havde droppet 6.5. TDC paa stroeget fatter nada, de siger at Windows Phone forhandles ikke af dem fordi det er en business telefon der kun tillbydes deres erhvervs kunder, argumentet var: Mange normale folk kan ikke finde ud af at bruge dem.

En dood fra HTC butikken i Magasin sagde til at jeg skulle koebe Android fordi at Windows Phone ikke var brugervenligt og at det var fyldt med fejl.

Men jeg er ogsaa en knold selv, for jeg gaar nogle rundt og forsoeger at faa dem til at sige dumme ting.

Det er meget let. :)

0 0
Andreas 26-09-2011 21:22:19

Den eneste grund til at de er ansat er fordi de skal sælge! Om de rent faktisk ved noget om mobiler er arbejdsgiveren fløjtende ligeglad med da de vil have en høj salgs procent og fokuserer på abonnementerne da pengene hentes her. Så det kommer udelukkende an på mobilsælgerens personlige interesse for mobiltelefoner.

0 0
27-09-2011 08:18:00

Jeg tror nu også teleselskaberne forventer lidt mere end et uvidende fjols.

Det selskaberne tjener penge er at kunderne får en god oplevelse og dermed vender tilbage.

Hvis en kunde går ud af døren med den forkerte mobiltelefon og det forkerte abonnement så går der højest et halvt år før kunden er væk og det efter at have klaget til selskabet og beskrevet den dårlige oplevelse til familie, venner, fb og trustpilot.

0 0
Alfix 26-09-2011 22:02:40

Hvilket er ironisk, for ved man mere og er man mere trovaerdig kan man saelge mere.

0 0
Jesper 26-09-2011 20:58:52

Sagen er jo at det reelt ikke er mobilerne som er produktet, men de forskellige abbonementer og tillægsservices osv osv. Mobilerne er bare et nødvendigt "onde" for teleselskaberne og ikke der de tjener deres penge. Mobilerne er midlet til at sælge deres produkt(abb.) og derfor også en af grundende til at mobilsælgere, hvis de altså ikke lige har mobiler som interesse, ikke kan svare på div spørgsmål til hardware eller software. Til gengæld har de styr på deres abb. priser og som sagt div tillægsydelser.

0 0
26-09-2011 16:38:30

Som mange andre der læser artikler på denne og andre sider, så har jeg heller ikke brug for så meget service. Den eneste umiddelbare service er at de godt må have tændte smartphones liggende butikken som man kan prøve.

Men som andre skriver så er der andre der har brug for service og her mener jeg at en ærlig service bør være kravet. Det værste er at møde en sælger som man mistænker for at få provision for at sælge et bestemt produkt.

0 0
Durante 26-09-2011 16:23:20

Til gengæld skal de ikke bilde folk at de ved alt... Kan bare ikke fordrage når man ved at deres "professionelle vejledning" er det værste sludder

0 0
Henrikmand 26-09-2011 15:29:35

Første punkt på dagsordenen må være at slå fast, at det er forbrugerens eget ansvar at vælge blandt de tilbud han eller hun bliver stillet over for.

Det betyder, at man som kunde bør gøre sig klart at hvis man køber sin telefon på nettet - uden rådgivning - så står man selv med problemet bagefter.
Hvis man handler i en discount-butik, hvor det er omsætningen på kort sigt, der tæller, så må man ikke forvente andet end at ekspedienten forsøger at sælge mest muligt. Der er ikke nødvendigvis fokus på rådgivning.
Hvis man derimod handler i en forretning som fx. Telenor, 3 eller TDC, må man kunne stille et krav om, at ekspedienten kan råde og vejlede i valgt af både det rigtige abonnement og den rigtige telefon til formålet.

Man får, hvad man betaler for!

Dermed bør ekspedienterne i de forskellige typer af butikker og være uddannet til at sælge på den rigtige måde.

Så svaret må være ja! Selvfølgelig skal en sælger kunne sælge, og have en fyldestgørende viden og erfaring med sine produkter - hvis sælgeren vel at mærke er ansat i en rigtig mobilforretning.

Hvis sælgeren derimod er ansat i en discount-butik, hvor der ikke stilles andre krav, end at de ved hvordan man tænder en mobiltelefon, skal sælgeren bare sørge for at vise sortimentet frem.

Men SÅ er der lige nogle af de hér supersmarte sælgere i supermarkeder og discountbutikker, som forsøger at presse diverse telefoner og abonnementer ned i halsen på uvidende forbipasserende. De er VIRKELIG irriterende, og kan tænde mig fuldstændig af.

Men igen; Det er os, som forbrugere, der selv har ansvaret for vores valg - heldigvis! Men går den, så går den! ;o)

Forbrugerne handler bare ikke telefoner ud fra de samme forudsætninger. Dem, som har brug for gode råd og vejledning, skal selvfølgelig også kunne få det. De skal bare gøre sig klart, at det koster.

0 0
Kim 26-09-2011 15:11:41

Når man køber varer i et supermarked fremfor en specialbutik, så forventer man ikke den samme service. Når man køber noget i en discountbix forventer man ingen eller dårlig service.
Hvis man ikke har forstået den grundregel, så har man bare generelt misforstået hele konceptet.

Hvis man har behov for vejledning om sin skinkesalat, så tager man jo ikke i Lidl og beder den nærmeste medarbejder om at forklare lidt om udvalget. Hvis man forventer at kunne gøre det fordi det er en telefon, så er man nok lidt for... optimistisk anlagt, med en pæn formulering.

Til gengæld forventer jeg at slagteren nærmest kan fortælle mig hvor grisen kom fra, inden den blev hakket i småstykker. Det samme vidensniveau forventer jeg i en telebutik.

0 0
26-09-2011 16:33:55

Nu ved jeg ikke hvilke discountbutikker du benytter, men at forvente desideret dårlig service er måske lig i underkanten. Når jeg går ind i Netto så forventer jeg ikke at der står en ved døren og sender mig ud igen.

0 0
Kim 26-09-2011 17:35:55

Ingen eller dårlig service. (uvidenhed om varer og sortiment, uhøflige tiltaleformer / sure miner, ligegyldighed osv). Det forventer jeg i Netto.
I Lidl forventer jeg ikke at rende ind i ovenstående, da der stort set ikke er personale til at yde service, god eller skidt.

Hvilken del af min ovenstående argumentation er det du blev i tvivl om?

0 0
SaL^ 26-09-2011 14:12:37

Nu købte jeg godt nok min SGS II i 3, men det var kun fordi at den var billigst der (og så fordi at netværket er godt).

Jeg fløjtende ligeglad med hvad han ved, fordi i det fleste tilfælde skal man bare have læst en smule om mobilen før man selv ved bedre. Hvis jeg kunne købe en mobil meget billigere i Lidl gjorde jeg det, det er jo ligesom med spil fx.

Hvor meget ved sådan en sælger i virkeligheden? For nogle år siden var jeg i Fona hvor nogle ældre mennesker spurgte efter Mario til PSP (de troede jo PSP var en Nintendo). Sælgeren går straks i gang med lede efter Mario til PSP, hvor jeg (trods mine maks 15 år) lige var nødt til at rette lidt på ham.

0 0
pb 26-09-2011 14:11:16

Når jeg køber en ny telefon har jeg som regel sat mig grundigt ind i tingene inden jeg køber. Derfor oplever jeg tit at jeg faktisk ved mere end den sælger der står i butikken(hvis jeg altså handler i en butik). Jeg har dog også været udsat for at, mens jeg stod i kø, var der en fuldstændig grøn sælger der prøvede at prakke fru jensen noget rent ud sagt lort på, udelukkende for at kunne sælge et dyrt abonnement. Så nej jeg har ikke brug for det, men jeg tænker helt sikkert der er mange der har brug for en ærlig og sober rådgivning og derfor handler det både om viden fra sælgerens side, men i høj grad også om en lille smule moral og situations fornemmelse.

0 0
Zeb 26-09-2011 14:09:49

Jeg har personligt ikke brug for en der prøver at sælge mig produkt A frem for produkt B. JEg kan selv finde ud af at researche forskellige telefoner online og læser som regel mange reviews osv. før eg beslutter mig. Jeg ved også godt hvad forkortelserne står for, hvad jeg vil have og hvad der er ligegyldigt.

Min kæreste derimod, ved ingenting. Hun ville have stor glæde af en sælger der kan fortælle nærmere om produkterne, og der mener jeg naturligvis at det er af kritisk nødvendighed a sælgeren kender telefonerne indgående med styrker og svagheder,og ikke mindst ikke er bange for at nævne svaghederne. Desuden er de fleste sælgere mest interesserede i at sælge de dyre produkter og det betyder at de gerne taler et produkt op som måske er dyrere selvom de ekstra funktioner i et sådan produkt ikke er efterspurgt af køberen. Eks.ville en ekspedient i elgiganten mægtig gerne sælge min kæreste en telefon der kostede det dobbelte af det hun valgte fordi man kunne gå på facebook på den meget nemt. Det kan man bare også på den telefon hun valgte, og min kæreste er i øvrigt slet ikke interesseret i at have facebook på sin telefon. derfor havde sælgeren heller ikke held med sit projekt der kunne have kostet os dyrt for et produkt der ikke var brug for.

0 0