Mobilsiden.dk  /   Nyhedsoversigt  /   Den hvide iPhone 4 er her nu

Den hvide iPhone 4 er her nu

Bekræftet: Den længe ventede hvide iPhone 4 er landet i Danmark.

iPhone 4 i hvid (Foto: Mobilsiden.dk)
iPhone 4 i hvid (Foto: Mobilsiden.dk)

De har ventet i ni måneder, de titusindvis af forventningsfulde mobilkøbere, der står på ventelisterne hos de forskellige teleselskaber, for at få fingrende i en hvid udgave af iPhone 4.

Men nu er den her. Onsdag den 27. april 2011, er Apple klar til at sætte iPhone 4 i hvid til salg, hos Telia, TDC, Telenor og 3.

Overfor Mobilsiden.dk bekræfter Telia, at salget starter onsdag, og at de fire store teleoperatører vil starte salget på samme tid.

Samme mobil - samme pris

iPhone 4 i hvid kommer i udgaver på 16 GB og 32 GB, og prisen bliver den samme som på de sorte modeller.

- “Det er fuldkommen den samme mobil. Den eneste forskel er farven,” siger salgsdirektør Michael Bech fra Telia.

Telia har aktuelt omkring 11.000 kunder på ventelisten, men på grund af begrænsede mængder fra Apple, skal kun omkring 2.000 af kunderne forvente at kunne købe en iPhone i løbet af de første syv til ti dage, efter at salget er begyndt

Ventelisten først

Selvom iPhone 4 i den nye farve frigives onsdag betyder det ikke, at Telias mobilbutikker vælter sig i Apple-mobiler.

- “Der bliver ingen hvide iPhone 4 at købe i forretningerne. Vi sælger KUN via ventelisten. Simpelthen fordi, vi vil yde en service over for de kunder, som tålmodigt har stået på en venteliste i ni måneder,” forklarer salgsdirektør Michael Bech til Mobilsiden.dk.

Telia udsender købslinks på mail til kunderne. Linket til den enkelte kunde gælder i 48 timer, hvorefter muligheden for at købe går videre til en anden kunde.

Læs også:
 - TDC har iPhone 4 i hvid i butikkerne 
 - 3 sælger kun til ventelisten

Web-TV: Fra lanceringen af iPhone 4

Forrige artikel Næste artikel

Få notikationer:

Læs Mobilsidens debatregler her


Kommentar

Søren D 28-04-2011 16:21:17

Altså!!!! Til jer derude vil jeg bare sige at det giver jo en HELT anderledes følelse at tale i en hvid telefon! Samtalen bliver mere,,,,,

Og SMS delen er,,,,

ja, hvordan skal jeg næsten beskrive det med ord - det skal prøves!!!

Helheds oplevelsen på telefonen er jo fuldstændig ændret og mobiles udtryk er li'som mere komplet! De sidste 9 måneder har været ren tortur, men endelig - endelig er ventetiden ovre og jeg kan igen tale i telefon...

- det giver ligesom mere mening det hele nu - Jeg er i hvert fald glad for jeg har ventet 9 måneder med at købe en ny mobil. En sort ville aldrig kunnet ha' givet mig det, den hvide kan!!

TAK Apple (men nu ikke flere farver tak!! Ellers kan jeg slet ikke overskue det mere)

WhitE BoY

0 0
Magnus 01-05-2011 23:08:56

LOL?

0 0
Thinkpad61P 27-04-2011 19:23:26

hvis der ingen stod på div. ventelister!

Hvis talene er sande, at der står 11k på venteliste, bare hos Telia, ja så er det altså hatten af for SJ og @pple.

Og selvom man kan være skeptisk overfor, hvor mange der reelt også køber, et er jo at have stået på venteliste i mange måneder, noget andet er at realisere købet, så er der jo masser af disciple derude, som nok skal købe, koste hvad det vil. SJ må grine hele vejen til banken.

0 0
Mikael Jensen 27-04-2011 13:19:39

Det var da et vidunderligt latterligt tidspunkt at komme ud med en hvid version af forældet teknologi? Alle har en iphone 4 ville da næppe købe den samme bare i hvid. Har en 3GS og venter selv på 5eren...

Mon man skal regne med at 5eren udkommer til september nu hvor de har brugt krudt og kugler på den hvide dette år?

0 0
Jesper 27-04-2011 09:53:45

Så vidt jeg husker lancerede HTC også hvid version af Desire og sort version af Legend næsten et år efter den første lancering. Hvorfor må Apple ikke gøre noget lignende?

Det er jo et genialt træk. Nu kan de lancere en ny telefon, og lur mig om den ikke også kommer til at sælge i millioner. Og det eneste de har gjort er at ændre farven. Der vil sandsynligvis også være en hel masse med den sorte iPhone 4, som egentligt altid hellere ville have haft en hvis, som nu skifter mobil.

Det er super fedt spillet.

Personligt hælder jeg dog stadig til Android. Men det er nu mest iTunes skyld.

0 0
Sune Alexander Christensen 27-04-2011 13:16:21

Shawn, jeg tror desværre du tager fejl der. Kigger man erhvervsøkonomisk på det er det netop et genialt træk. Ja, Apple har fået meget høvl for ikke at udgive den til tiden, og jeg er personligt en af dem der var fast besluttet på at købe den hvide, men nu springer over og venter. Problemet er jo at Apple som nok de eneste kan slippe afsted med det. Og det gør de så, for denne løsning er det mindste af to onder.

Siden lanceringen af den første iPhone har de lanceret en ny en gang om året. Derfor har alle iPhone modeller haft en skarpt trukket PLC-kurve (product life circle) på et år, og det har alle vidst. Nu har den næste iPhone så tilsyneladende brudt rytmen da de mest vedholdende rygter siger september, og det efterlader Apple med et hul i forhold til produkternes levetid. Salget af iPhone 4 ville her være virkelig lavt, og det har Apple set komme for længst. Hvad gør man? Fylder hullet ud med "lappeprodukter" som den hvide iPhone 4 og Verizon versionen (i USA). På den måde får Apple afblødet den dykkende PLC-kurve, forlænget den og trukket den over længere tid. Og det pisser også mig grænseløst af at man spiser en af de mest loyale kundegrupper på hele markedet af på den måde, men rent erhvervsøkonomisk og afsætningsmæssigt er det sgu godt tænkt.

0 0
Shawn S. Ø 27-04-2011 13:40:44

Sune hvor i alverden har du været de sidste 9 måneder. På månen?

Det er 9 måneder siden at den skulle have været ud og de stod med en produktion som endte i skraldespanden. og en masse vrede kunder som valgte noget andet. Så uanset hvordan man ser på det så kan det ikke være et genialt træk. At det så giver dem et mersalg er jo ganske naturligt og er jo ret godt for dem. De kan have trukket den nogle måneder meen lad nu være med at spille naiv med et statement om at det er erhvervsøkonomisk godt tænkt.

0 0
Jesper 27-04-2011 10:40:14

Aaaah, der gik ikke et år fra Desire blev lanceret, til den kom i hvid. Faktisk er det nu tæt på et år siden Desire blev lanceret, og den hvide kom vel seks - syv måneder efter...uden at HTC havde annonceret den hvide fra starten af.

Men der skal nu nok være Fanbois, som drøner ud for at købe en hvid, selvom de allerede har en sort! Det er nemlig sådanne forbrugere Æble lever af! Dem der æder æblet uden kritik!

0 0
27-04-2011 12:43:41

Der er intet forkert i at iPhone4 kommer i hvid, men modsat HTC's kunder så tror jeg du finder mange af Apples kunder som allerede ejer et topprodukt og som er villige til at betale en formue for det samme produkt igen, bare i hvid og det ved Apple.

Jeg siger ikke at alle iPhone kunder ville gøre det, langt fra, men der en lille kerne af unikt idiotiske Apple slaver som gør hvad Steve Jobs siger.

0 0
Joddler 27-04-2011 10:33:59

Hmm, problemet er lidt at da HTC kom med HTC desire der lovede de ikke nogen som helst omkring at den skulle komme i en anden farve, hvorimod Apple jo har lavet det til deres vane, at man kan få den i hvid, derfor bliver der hypet omkring det :D

0 0
Shawn S. Ø 27-04-2011 10:13:50

Det er ikke noget bevidst genialt træk og det har været lidt af en nedtur for Apple at de måtte udskyde den i så lang tid. Ordet "farce" har været brugt en del i den sammenhæng.

Når det er sagt så er det jo godt at den endelig kommer og så kan de kunder som har ventet jo endelig få det de ønsker.

0 0
John 27-04-2011 10:07:16

Forskellen er vel, at HTC ikke et år tidligere annoncerede at en hvid/sort udgave af Desire/Legend var på trapperne.

Apple er på mange områder et unikt selskab. Intet andet selskab kan pisse på sine kunder som Apple kan, og få dem til stadig at elske firmaet.

0 0
Heine 27-04-2011 09:07:36

Hold da op med en masse støj der er herinde fra Apple haters. Selvfølgelig kommer den hvide iPhone 4 på markedet, nu hvor de har annonceret den for 9 måneder siden.
I er heldigvis ikke tvunget til at tage ud og købe den! Og ja, det er rigtigt at en iPhone 5 skulle komme engang i September. Men lur mig, om vi ikke i Danmark skal vente tæt på December for at få fingrene i telefonen!
Derudover er iPhone 4 - overraskende nok - stadig én af de bedste smartphones på markedet, og jeg ser den ikke overgået af nogle af de nye fra HTC.....endnu ;-)

0 0
27-04-2011 11:23:17

Angåene HTC's og andres nu aldrende direkte konkurrenter til iPhone4, så var de/er de faktisk ikke langsommere end iPhone4 på fx nettet, tests har vist at de ofte er lidt hurtigere når flash er slået fra.

Jeg gætter på at den nye Desire S overgår iPhone4 i de fleste sammenlignelige opgaver... og Desire S er jo på ingen måde den hurtigste mobil.

Og når vi snakker design, så ser den nye Sensation ud til at blive ganske pæn.

Dette er ikke en hate mod iPhone4, men mere en undren over de mange lemminger som formentligt allerede ejer en sort iPhone4 og eferfølgende køber en 99% telefon identisk telefon i hvid, de er jo skøre.

0 0
Shawn S. Ø 27-04-2011 09:34:57

Jeg er enig med dig i at der er megen støj og en enkelt med infantilt sprogbrug. Og selvom du har ret i at iPhone faktisk er en flot og lækker mobil! så er det lidt skræmmende at du ikke forholder dig til at der faktisk er nogle ret gode mobiler på markedet, og som giver selv iPhone4 baghjul. Det hiver lige som din indlæg lidt fra hinanden.

0 0
Heine 27-04-2011 11:36:34

Som jeg skriver er iPhone 4 stadig én af de bedste smartphones på markedet. Det ved vi vel alle?
Derudover skriver jeg at personligt ikke synes der er noget som overgår den endnu. Ja, der findes smartphones med dualcore, men er de så lige så lækre i designet og holder lige godt strøm?
I sidste ende er det jo en smagssag om man kan lide det ene eller det andet - faktum er bare at selvom den hvide iPhone 4 først kommer på markedet nu, så er det stadig et godt køb.

0 0
Kongand 28-04-2011 08:03:38

Må jeg gætte: Du er Apple fan og har allerede skiftet din sorte ud med den hvide? ;)
Men du har ret, det er i den grad en smagssag.

0 0
Joddler 27-04-2011 12:14:49

Hmm, ved ikke hvor lækkert et design er når det går istykker med det samme det bare ser et gulv?? og batteri tiden? hmm,, de iphone 4 bruger jeg kender de lader deres mobil lige så ofte som jeg!? og det er endda med nogen lunde samme forbrugs mønster???

og godt du skriver én af de bedste og ikke den bedste, for det ville da være noget så syndt at sige ;)

Den nye SGS S2, får faktisk RIGTIG RIGTIG meget ros for batteritiden som skulle være helt exceptionel!! læs. evt. slashgears test af den..

0 0
Joddler 27-04-2011 09:49:40

Ingen hate herfra, dog er klarheden på at apple sakker længere og længere bagud hele tiden mere og mere klar, de nyeste Android enheder sparker så meget mere røv!! ikke kun HTC men også Samsung og Motorola...

0 0
Jonas 27-04-2011 09:05:49

Har de mon i løbet af de 9 måneder fixet antennen?

0 0
Rasmus L 27-04-2011 07:33:14

Så er den her efter et helt år :D ehh og alle andre fabrikanter har taget kæmpe spring mens Apple stadig skal give deres naive kunder den hvide version heh lad os se hvor mange der hopper på den vi kan se at Mike ^^ ville bruge 26 timer på at vente på den hehe :D

0 0
Kongand 27-04-2011 07:41:53

Gætter på Apple bruger det til at se, hvem der inkarnerede Apple-fans :)
Kan i hvert fald ikke forestille mig, at man vil købe en hvid iPhone 4, hvis man skal have ny mobil og går bare en smule op i specs og performance, det er den - som du skriver - et år for gammel til...

0 0
Phunjap 27-04-2011 03:52:05

Ja det er sq utroligt at Apple kan gøre det.. altså telefonen er snart 1 år gammel og Iphone 5 er spået til senere på året, alligevel går folk helt agurk ;D

Var den hvide kommet sammen med den sorte kunne jeg sikkert selv være ejer af en hvid idag, designet er rigtig lækkert, men jeg synes bare der er nyere teknologi på trapperne som jeg finder mere intressant.. c",)

0 0
lsj 27-04-2011 03:26:24

TOOO F..... LATE APPLE!!!! SLØVT!!! Det er sku da at holde folk for nar.... FØJ STEVE JOBS!!!!

0 0
Thor Kajberg 27-04-2011 01:56:13

En hvid telefon.

0 0