Mobilsiden.dk  /   Nyhedsoversigt  /   Din nuværende NFC-mobil er forældet

Din nuværende NFC-mobil er forældet

De nuværende mobiler som har NFC, kan ikke anvendes til fremtidens mobilbetalings-løsninger, lyder det fra TDC.

- "De NFC-telefoner forbrugerne har nu, er lige til at smide ud," lyder det kontant fra Morten Hother Sørensen, underdirektør i TDC Wholesale.

Han har det seneste år, arbejdet på grundlaget for, at teleselskaberne netop har kunnet præsentere et fælles samarbejde, om mobilen, som omdrejningspunktet i fremtidens betalings-løsninger.

Morten Hother Sørensen opfordrer de såkaldte firstmovers til at sikre sig, at deres kommende NFC-mobil understøtter "Single Wire Protocol", hvis de drømmer om, i fremtiden at kunne anvende smartphonen som betalingsmiddel.

Han fortæller dog videre, at alle kommende telefoner med en indbygget NFC-chip, vil understøtte den rigtige standard.

Som forbruger skal man regne med, at der går mere end et år, inden f.eks. benzinen eller bilvasken kan betales med mobilen, i stedet for ens Dankort.

Kommentar

x

Opret bruger
DX 27-06-2011 14:34:32

Jeg smed straks min nuværende NFC tlf ud --- hvad gør jeg nu ????

0 0
Magnus 02-07-2011 20:28:40

lol?

0 0
JSK 27-06-2011 21:11:11

He he he he !!!
Skynd dig at fiske den op af skralderen

0 0
Alfix 27-06-2011 14:12:51

Og hvis Danmark ligesom TDC er bagud, som altid... forbavser det mig ikke. Vi faar nok NFC i 2016...... Naar vi dropper DAB radio.

0 0
Alfix 27-06-2011 18:27:39

Det ved jeg godt. proevede blot at pointere at TDC aldrig er med paa noderne uanset viljestyrke. TDC oedelaegger alt hvad de roer ved.

0 0
Alfix 27-06-2011 14:11:36

"Dit nuvaerende TDC har altid vaeret foraeldet"

Mao. TDC forsoeger at oppe sit image ved at lade som om at de for foerste gang i firmaets eksistens er med paa noderne.

Ha!

0 0
Mobilsiden.dk 27-06-2011 14:17:35

Jeg vil lige minde om, at der er tale om et samarbejde omkring NFC i Danmark. Med i samarbejdet er TDC, Telenor, Telia og 3.

0 0
Kristoffer 27-06-2011 14:08:54

Så vidt jeg lige kan grave mig frem til understøtter hardwaren i både Google Nexus S og Nokia C7 SWP, men er slået fra i firmwaren.(http://www.nearfieldcommunicationsworld.com/2011/02/13/35913/uncovered-the-hidden-nfc-potential-of-the-google-nexus-s-and-the-nokia-c7/)

Det er muligt at det PT. gør telefonerne ubruglige i forhold til det kommende danske NFC system, men lad os nu se om der ikke kommer en opdatering som aktivere SWP inden NFC rent faktisk kan bruges til noget i DK.

Så at sige at de nuværende NFC telefoner skulle være "lige til at smide ud" er da groft overdrevet.
Eller har jeg misforstået noget?

0 0
Lasse Poulsen 27-06-2011 13:22:19

Understøtter fx Nexus S og Nokia C7 ikke SWP?
Kan ikke lige se hvilke nyere modeller med NFC, der ikke skulle understøtte SWP.



- Lasse

0 0
Rene 27-06-2011 13:04:13

Det bliver realt ubrugeligt i mange mange år, der er ikke opbakning til det blandt butikkerne og hvis alligevel skal gå rundt med dankort tager man det jo bare derpå.

Kan ikke være den eneste der gerne vil havde mit forbrug samlet lidt så jeg ikke skal havde overblik over 2-3 kort m.m.

Faktisk tror jeg ikke på det med mindre staten eller alle bankerne går ind og støtter op om det.
Skal dog siges at jeg kunne tro på det til metro/bus.

0 0

Sony Xperia Z3

KONKURRENCE - deltag her
Årets smukkeste mobil ?

Tidligere vindere...

x