Mobilsiden.dk  /   Nyhedsoversigt  /   Fire steder hvor HTC Sense ikke er godt nok

Fire steder hvor HTC Sense ikke er godt nok

Ikke på alle punkter gør HTC lige så godt som Google. Her er fire ting i HTC Sense, der kan blive bedre.

HTCs interface til Android er ikke alle steder nær så godt som det originale fra Google.

Websiten Pocketnow har lavet nedenstående video. Heri udpeges fire steder i HTC Sense, hvor Google gør det bedre, end HTC gør på deres overbygning til Android.

Der fremhæves blandt andet, at HTC har for meget ”eye candy”-grafik, som flere steder gør smartphonen tung at anvende, den store quad-core processor til trods.

Pocketnow opfordrer HTC til ikke at ændre på ting i Android, der rent faktisk fungerer.

 
Læs også:
- HTC One X – kæmpetest af topmodellen
- Web-TV: Se testen af HTC One X

Forrige artikel Næste artikel

Få notikationer:

Læs Mobilsidens debatregler her


Kommentar

Søren 16-04-2012 03:57:20

Tja jeg syntes også eye-candy er nice også derfor jeg er gået fra Samsung Galaxy S2 SUCKY SUCKY efter Android 4 opdateringen brænder batteriet af på hvad 16 timer uden jeg bruger den, resat utallige gange :|

One X ved normalt brug køre fint i 24+ timer, og syntes altså det køre smooth, og den omtale lag i browser som mobilsiden snakker om har jeg ikke lagt mærke til, jo i Chrome Beta, men ikke standart, der er da små ting hvor jeg syntes samsung var bedre men det er minimalt må jeg indrømme.

Gert. jeg har en widget der heder Battery Widget, https://play.google.com/store/apps/details?id=personal.jhjeong.app.batterylite#?t=W251bGwsMSwxLDUwMSwicGVyc29uYWwuamhqZW9uZy5hcHAuYmF0dGVyeWxpdGUiXQ..

Den viser lidt forskelligt info, så som batteri temp, procenter og beregnet brug ved nuværende belastning, og den er gratis og virker fix.

0 0
gert 12-04-2012 16:01:21

nogen der ved hvad hans batteri widget hedder ??? har kigget efter det og vil gerne have det på min one x..

0 0
Klintø 11-04-2012 20:54:11

Ikke alle er Sense fjendske :-)

"he HTC One X is without question the creme de la creme of Android phones right now. It’s the phone Android users have been waiting for. There wasn’t a single issue that I can think of that disappointed me. From its beautiful industrial design to its super fast processor, the One X should be at the top any smartphone shopper’s list when it hits store shelves in early April"

Denne video er den totale modsætning :-)
http://www.youtube.com/watch?v=bKRJIa0Ltz4&feature=player_embedded

0 0
Bjørn 11-04-2012 18:49:54

Hej John, hvad er er de 4 ting? Synes ikke han laver en opsummering i videoen, så jeg er i tvivl.

I øvrigt synes jeg, som jeg også har kommenteret på youtube videoen, at fordelene ved Sense 4.0 vs. Stock ICS i høj grad opvejer ulemperne. Bl.a. kamera-funktionaliteten, og mail og kalender applikationerne slår ICS (og æder Touchwiz til morgenmad for den sags skyld).

Og som jeg hæfter mig ved i de andre kommentarer er der One X ejere som siger at den er rigeligt smooth :-)

0 0
Michal 19-04-2012 17:19:55

Jeg syndes den nye sense er super smooth, især efter patchen er kommet. Kan kun sige at One X er en super tlf. har haft min i 14dage og har stort set ikke fundet nogle fejl.

Forstår slet ikke at mobilsiden finder sådan en amatør video frem, hans punkter er jo til grin.

0 0
carsten guldhammer 11-04-2012 14:04:56

jeg sad lige og så noget af anmeldelsen, og min konklution :

AMATØR AMATØR AMATØR

ved ca 4:30 visaer han at ics er fast / hurtig når man blader i skrivebordene, men idioten bladre SJOVT NOK kun på den ene tlf og IKKE på htc'en.

så som jeg ser det handler hans anmeldelse KUN om at svine HTC til, og han er OVERHOVEDET ikke objektiv

0 0
Martin Jensen 12-04-2012 19:19:02

Bed også lige mærke i ved 4:50 at han brokker sig over en bar i bunden af sence, som gør at man kan se færre ikoner på skærmen...
Men man kan se 5x4 på begge

Anyways, alt hvad jeg efterspørger er at kunne opdatere til det nyeste hurtigst.

0 0
Thomas Kristensen 11-04-2012 19:50:39

Som altid så vægter man på det negative frem for det positive :)
Og det viser jo også bare lidt om den danske journalistik. Jeg bryder mig hellere ikke om at man laver en artikel ud fra 1 video anmeldelse. Hvad med alle de andre anmeldelser som roser One X til skyerne ?
Nå nej, det er jo kun det negative man skal skrive om.
Endnu engang så syntes jeg at mobilsiden lige så godt kunne lade være med at lave artiklen, for hvad er pointen egentlig med den, i oplyser intet om hvad de 4 ting er.

Jeg syntes bestemt at i skal gå væk fra den negative fremgangsmåde, og fokusere på det positive ved produkterne :)
Men sådan er det nok bare, verden er sku af lave :(

0 0
Brian Koch 19-05-2012 12:46:01

jeg kan ikke se et problem med at mobilsiden vidergiver en anmeldse som man kan være enig eller uenig i så vidt jeg kan se har man fra mobilsiden ikke hverken givet ret i det eller ej man har bare vidergivet nogle oplysninger så at sige mobilsiden er negativ er for langt ude syntes de har været meget positiv angående hele htc's nye one serie

0 0
Mikkel Secher 11-04-2012 13:51:27

Jeg er uenig i flere af tingene... Farverne for eksempel meget rart efter min mening. Stock ICS er for, erhm, koldt.. Strømligning er en god ting i en telefon, og man bliver hurtigt træt af kun at se på blå, sort og hvid i ICS.. Sense er mere livligt synes jeg.
Hastigheden i sense 4.0 skal man altså heller ikke kimse af.. Det er rigtigt at i de tidligere, svagere, telefoner var forsinkelser og lag, men det er der ikke i One serien.. De har ikke puttet noget i, som får det til at hænge nogen steder.
Til gengæld er jeg enig i scroll animationen, og mappefunktionaliteten..

Optimalt skulle man kunne slå elementer til og fra i sense, og vælge at bruge stock versionerne af de forskellige ting... Fuldstændig ligesom man plejer at kunne slå forskellige animationer til og fra i interfacet..

0 0
Hj0rt3n 11-04-2012 13:19:34

Jeg har tilfældigt begge mobiler. Og jeg har aldrig været HTC fan, MEN, der er sgu' INGEN lag eller noget tungt ved at åbne de ting de siger (mapper, task-lists. mv.)!!
Om man vil have Data splittet ud i Wifi,Bluetooth og mobile network, er da en smagsag! Samme med gmail.

Magen til amatør review skal man lede længe efter.

0 0
Alfix 11-04-2012 11:32:27

Sense email ligner og virker til forveksling Windows Phone :) Men hey... bad artists copy, good artists steal.

0 0
Mikkel 12-04-2012 14:23:52

I så fald må det være Windows Phone der har "lånt" layoutet, for det har min HTC Desire haft i noget der ligner 3 år?

0 0
Dan Mørk Frandsen 11-04-2012 11:07:07

Jeg er gået fra Iphone 4S til en HTC One X og hold da op den er lækker at holde ved og dejlig let. men men måtte bytte den første fordi den genstartede HTC sence op til 12 gange om dagen og da jeg fik nr 2 hjem var der gule pletter på skærmen så nu har jeg gang i mobil nr 3 så håber den virker ordenligt da jeg rigtig godt kan lide HTC's udgave af android med sence.

0 0
Alfix 11-04-2012 11:33:09

Ohhh snap! Hvad med internettet? Lagger det som Mobilsidens anmeldelse siger.

0 0
Dan Mørk Frandsen 11-04-2012 12:01:55

Nej syntes jeg overhovedet ikke det gør, syntes det køre ok hurtigt, men når man er vant til iphones internet så ja så er det lidt langsommere men ik noget man ikke kan leve med. kan faktisk sige så meget at jeg elsker den mobil selvom jeg har haft div problemer med de 2 første.

0 0
Michael A 11-04-2012 10:38:06

Så tynd at man kunne forledes til at tro, at formålet ene og alene er at nedgøre interessen for de nye fede HTC modeller der netop er lanceret.
Videoen fra Pocketnow indeholder nemlig også rosende elementer om bl.a. E-mail delen i HTC-Sence, men det har man åbenbart undladt at nævne her i artiklen???
Man kan desuden konstatere, at selv videoen ikke helt holder vand. Flere steder viser det sig, at HTC'en rent faktisk reagerer hurtigere end konkurrenten - se f.eks. "8:12" inde i videoen hvor brugeren trykker på "hjem-knappen".

0 0
Urbanus 11-04-2012 10:26:46

Tja, det er jo smag og behag, men jeg har netop valgt en HTC One X fordi jeg godt kan lide HTC Sense - og jeg synes især det nye Sense i samspil med ICS er supergodt og lækkert.

Når man ser videoen med HTC One X overfor Galaxy Nexus, så synes jeg (igen det er jo smag og behag) at der med stor tydelighed er langt mere lækkerhed over HTC's UI. Det ser ikke bare pænere ud, men har de lækre detaljer der gør det en oplevelse at bruge sin telefon. Og ja, jeg synes godt det må være en lækker oplevelse, og om det betyder at noget tager et mikrosekund længere tid, så "betaler" jeg gerne den pris.

Det er sådan jeg længe har haft det med Androids lækkerhed, eye candy og fede brugeroplevelse overfor iPhones meget opreklamerede smoothhed. Nu har jeg i min HTC One X endelig fået begge dele - mere perfekt kan det vel dårligt blive :-)

0 0
Bjarke Hansen 12-04-2012 13:41:29

jeg er i hvert fald uenig i den måde HTC mulighed for at vælge Widget på, det ser da smart ud.. Det mangler jeg virkelig på min nexus, fatter ikke hvorfor de har fjernet muligheden for at vælge widget ved longpress...

0 0
Oliver Brejnholt 11-04-2012 10:47:18

Jeg er helt enig.
Vanilla Android, Touchwiz eller Sense?
Æble, pære eller banan?
Det er en smagssag, og man kan kun argumentere for, hvad man selv synes er vigtigt og nødvendigt ved et os. Er 'Eye-candy' et krav for det os du skal vælge, så er HTC Sense bedre end Vanilla for dig, og omvendt hvis du ønsker mere smoothness.
Så om det skal være hurtigt eller se lækkert ud, det er meget personligt, og derfor kan man efter min mening kun sige, hvilket os der er bedst i sine egne øjne :-)

0 0
Alfix 11-04-2012 11:33:45

Oops i just touchwizzed all over the place. - Citat Engadget ;)

0 0