Mobilsiden.dk  /   Nyhedsoversigt  /   Forbrugerportal: Mobilbetaling fremmer konkurrencen

Forbrugerportal: Mobilbetaling fremmer konkurrencen

De stigende muligheder på mobilbetalinger giver fordele for kunderne, men det handler om at være vågen.

Danmark ser stigende muligheder når det kommer til betaling fra mobile enheder.

Muligheder som snart gør den gamle pung, vi har i baglommen, overflødig.

Det betyder også en stigende konkurrence, til de få reelle betalingsmuligheder vi hidtil har haft. 

”Jeg håber, at mobilbetaling kan skabe en positiv udvikling på betalingsmarkedet, hvor der i dag er relativt få valgmuligheder. Det er godt for konkurrencen, at forbrugerne får flere løsninger at vælge imellem, når de skal betale,” siger direktør i Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen, Agnete Gersing.

Dog handler det om at være på vagt, når vi vælger i blandt de nye muligheder fra mobilen. For 26 % af mobilbrugerne betalte i 2013 med mobilen i forhold til 2009 hvor tallet lød på 11%. Det skriver forbrug.dk

Derfor har de på deres hjemmeside lavet en stor guide, der kan hjælpe med dig med at finde hoved og hale i de mange muligheder.  

Som forbruger handler det blandt andet om at huske kode på mobilen, udvælge løsningerne, og tjecke både konti og telefonregninger.

Forrige artikel Næste artikel

Få notikationer:

Læs Mobilsidens debatregler her


Kommentar

Rene 08-12-2013 15:33:46

Hvad & hvad...
Det handler det om at være på vagt? Seriøst er det, det handler om, det handler ikke om at få opbygget et system og infrastruktur, det handler om at være på vagt. Ok jeg er med.... Hvad er jeg på vagt overfor? eller vent er det mg som forbrugere eller butikken der skal være på vagt.

26% betalte med mobil, betalte hvad.. Apps, regninger, pakering, Taxa?

Det handler om meget var... men på nfc er der ikke nogen kode, er det pin-koden til sim kortet vi skal huske? Skal forbrugerne vælge løsningerne, hvad hvis butikken ikke vil være med til den løsning jeg vælger....

Seriøs hvad er det hun snakker om.

0 0

Om brug af cookies