Mobilsiden.dk  /   Nyhedsoversigt  /   Hårdfør håndværker og sports-smartphone fra Sony Ericsson

Hårdfør håndværker og sports-smartphone fra Sony Ericsson

Skal du have en smartphone der kan holde til noget så tjek Sony Ericsson Xperia Active der er både støv og vandtæt.

Håndværker og sportsmobiler er sjældent særligt attraktive, men det kan Xperia Active måske lave om på.

Der er tale om en Android-smartphone med 3 tommer touchskærm, 1 GHz processor, 5 megapixels kamera.

Ifølge Sony Ericsson skulle Xperia Active kunne anvendes med fugtige fingre, og benyttes i alt slags vejr. Mobilen skulle endda kunne holde til at være på én meter vand i 30 minutter.

Active kommer også med en række apps som er målrettet sportsfolk. F.eks. GPS, barometer og kompas. Det er også muligt at følge hjerterytmen i realtid via ANT+ teknikken.

Sony Ericsson Xperia Active ligger klar i butikkerne i løbet af tredje kvartal i år. Prisen er ikke oplyst.

Sony Ericsson Xperia Active (Foto: Sony Ericsson)
Sony Ericsson Xperia Active (Foto: Sony Ericsson)
Foto: Sony Ericsson

Specifikation på Xperia Active

- Skærm: 3 tommer (320 x 480 pixels)
- Processor: 1 GHz
- Kamera: 5 megapixels
- Bluetooth, aGPS, WiFi, DLNA
- Batteri: 1200 mAh
- Vægt: 110,8 gram
- Størrelse 55 x 92 x 16,5mm
- System: Google Android 2.3 Gingerbread
- 2 GB hukommelseskort i salgspakken
- Taletid: GSM / 3G - 4t 53 m. / 5t 31m.
- Standbytid: GSM / 3G - 351 timer / 335 timer

Læs også:
- Sony Ericsson Xperia Ray 

Forrige artikel Næste artikel

Få notikationer:

Læs Mobilsidens debatregler her


Kommentar

curt 12-08-2011 09:22:57

Den kommer den 9/9 og prisen er 229 pund.

0 0
David 23-06-2011 08:27:37

Allerede inden Xperia Active er udkommet er den overgået af Defy som har været på markedet et stykke tid. Defy kan fået til ca. 2500 kr, så hvis ikke Xperia Active kommer til at koste omkring 1500 kr er det et dårligt køb. Defy'en har en skærmopløsning på 480 x 854 mod Active's 320 x 480. Defy har et 1500 mAh batteri mod Active's 1200. Defy har 3,7" skærm mod Active's 3", Defy kan bruges med fuldt QWERTY keyboard, det kan Active ikke med mindre man har en virkelig lille hånd. Ja Active er ret lille, men Defy er faktisk utrolig lille i forhold til dens store skærm. Det skal dog fremhæves at Active kører med android 2.3 mod Defy's 2.2 (nordisk version, køb ikke udenlandsk version, de kører med 2.1 og har Motorola Blur). Jeg er meget glad for min Defy, der kører stabilt og holder batteri længe. Prøv den i en Telia butik, der har de live modeller.

0 0
cJoey 23-06-2011 08:44:57

Motorola Defy er 107 x 59 x 13,4 mm og vejer 118 gram.

SE Active er 92,0 × 55,0 × 16,5 mm og vejer 110 gram.

Desuden er det jo fint at du kan kalde Defy for et bedre køb uden at kende prisen på Active, men personligt venter jeg lige til den kommer før jeg drager en konklusion.

0 0
David 23-06-2011 09:43:25

Hej, jeg syntes ikke at størrelses forskellen er så betydelig når Defy i sig selv ikke er særlig stor.

Mht. til pris, skriver jeg netop at Active skal ligge omkring 1500 kr. hvis den skal være interessant.

Men den fordel der virkelig betyder noget, er den betydelig højre opløsning på skærmen og pixel tætheden. Har man først brugt en god skarp skærm vil man ikke gå tilbage. Der er dog den chance at Active's lille skærm vil se skarp ud, netop fordi den er lille.

Men når det er sagt, syntes jeg Active er fedt designet, og et frisk pust på "håndværker mobil" markedet, og SE er gode til at ligge en flot og brugbar menu på deres android mobiler.

0 0
Tommy 22-06-2011 21:55:03

jeg er kontornusser og er generelt ret god til at passe på mine mobiler! Eneste jeg har haft smadret vr i iphone 3gs, men skærmen går jo også i stykker bare naboen kat slår en prut :(

Det der dog fanger mit øje er at mobiler som disse ofte har lidt pudsige men gode ekstrating. I dette tilfælde er det ant+ som man kan bruge til fx pulsmåler.
Pt er min primære telefon en Nokia N8 og der smider jeg et bluetooth heart rate monitor(polar) til når jeg dyrker sport, men det sluger lidt strøm og får os der godt kan lide at cykle, så er der ingen bluetooth kadenceenhed og det er lidt irriterende når man gerne vil have telefon, gps, puls kadence og musik i en og samme enhed!
Så hvis der bare bliver videreudviklet på endomondo og/eller sports tracker så det understøtter kadence vil jeg sgu være potentiel kunde til sådan en mobil selvom den ser noget stor og klodset ud - men så kan jeg vel bare svejse den til mit cyklstyr?

0 0
Noia 22-06-2011 18:33:57

Super fedt og unikt design, håber SE snupper markedsandele med deres nyeste mobiler fra Xperia serien.

Jeg frygter måske bare hvordan den er at holde med det hul den har i bunden, men det må komme an på en prøve :)

0 0
Jesper Vejle Kristensen 22-06-2011 16:12:38

Når den kommer OG er blevet rooted, så bliver det min næste mobil. man kan jo altis smide noget launcher pro på hvis man ikek gider der SE gejl.

0 0
Jesper Vejle Kristensen 23-06-2011 09:42:31

Det var dog utroligt så mange stavefejl jeg kunne nå at smide i et indlæg på 2 linier. ;-)

0 0
Kristian Hansen 22-06-2011 15:27:00

Der findes jo allerede en håndværker smartphone:

http://shop.telia.dk/telia/Mobil/Motorola-Defy/product.dt?product=MotorolaDefy&category=Oldmobiles

0 0
Jesper 22-06-2011 20:38:55

Enig! Super, at SE kommer med en håndværker-fætter, men hvis man skal bruge en her og nu, køber man da bare en Defy! Den kører aldeles glimrende, Endomondo fungerer i øvrigt fint på Defy!
Derud over er Defy IP67 certificeret.Her mangler jeg lidt data på SE'en.

0 0
Carsten 22-06-2011 21:30:39

En hurtig googling gav flere hits, der oplyser Xperia Active er IP67-certificeret. Hvor de har oplysningerne fra, ved jeg ikke, men der er tale om flere forskellige kilder.

0 0
Jan 22-06-2011 14:45:52

Håber godt nok også den kommer for så ved jeg hvad min arbejdstelefon skal være for en.

0 0
Danni Hansen 22-06-2011 14:23:14

Håber at teleselskaberne får den hjem fordi, der er godt nok mange håndværkere der efterlyser en håndværker telefon der er lidt smart.

0 0
Bepper 22-06-2011 22:42:49

Som også Kristian nævner længere nede, så findes der allerede en sej håndværkermobil her fra Motorola: http://www.mobilsiden.dk/nyheder/her-er-motorola-defy,lid.14668/

Den har tilmed indbygget kompas, så du ikke behøver sove på byggepladsen, og vente til dagen efter, på at Mester kommer og giver dig din adresse

0 0
Jeppe Andersen 22-06-2011 14:45:33

Hørt!

Dem jeg kender af håndværker efterlyser en smartphone der kan holde til noget og ikke går i stykker blot ved at tabe dem én gang (var der en der var ude for)

0 0