Mobilsiden.dk  /   Nyhedsoversigt  /   Her er specifikationerne på Nokia Lumia 800

Her er specifikationerne på Nokia Lumia 800

Nokia kalder selv Lumia 800 for verdens første rigtige Windows Phone. Se specifikationerne her.

Nokia er klar med deres første bud på en Windows Phone, Lumia 800.

Der er ikke tale om en topmodel, men stadig en mobil der ligger i den øvre ende.

Den har blandt andet et 8 megapixels kamera, og netop kameraet har der været stor fokus på fra Nokias side, og der blev også lagt vægt på det under præsentationen.

Se alle specifikationerne herunder.

Specifikationer:

  • Windows Phone 7,5 Mango
  • 3,7 tommer AMOLED-skærm (480x800 pixels) med ClearBlack teknologi, og en kurvet form
  • 1,4 Ghz processor (Qualcomm MSM8255) med hardware acceleration, og en grafisk processor
  • 116,5 x 61,2 x 12,1 mm
  • Vægt: 142 gram
  • 8 megapixels kamera med Carl Zeiss optik og dobbelt LED-blitz
  • Optager video i 720 x 1280 pixels, 30 fps
  • HD video afspilning
  • 16 GB intern hukommelse
  • 512 RAM
  • 1540 mAh batteri (9,5 timers tale på 3G, 55 timers musikafspilning, 335 timers standby på 3G)
  • Bluetooth 2,1 +EDR
  • GPS og AGPS
  • 25 GB gratis opbevaring hos SkyDive

Læs også:
Galleri: Nye Nokia mobiler
Ny Nokia navigation
Nokia Lumia 800 - første rigtige Windows Phone 
De første indtryk af Nokia Lumia 800 
Nokia Lumia 710 - endnu en Windows Phone 
- Præsentations-video af Nokia Lumia 800

Forrige artikel Næste artikel

Få notikationer:

Læs Mobilsidens debatregler her


Kommentar

Simon Iversen 26-10-2011 13:41:29

Kan alle ikke få 25GB gratis SkyDrive?..

0 0
BallonPedro 26-10-2011 14:19:20

Jo, kræver bare en windows live konto. Men til f.eks. Android er der pt. ingen ordentlige apps til skydrive.

0 0
mobilos 26-10-2011 12:53:19

Er I nu HELT sikre på at der er "Plads til micro SD-kort på op til 32 GB"?

Alle andre mobil/gadget-hjemmesider siger at der IKKE er plads til hukommelseskort.

Det ville være fedt, hvis I har ret, men jeg tvivler :-/

0 0
26-10-2011 12:57:02

Det er en fejl fra mobilsiden.dk's side.

http://www.gsmarena.com/compare.php3?idPhone1=4240&idPhone2=3621
Så den har også mindre plads end N9..

0 0
mobilos 26-10-2011 13:08:08

Hmmm... min gamle Omnia 7 havde også 16 Mb. Jeg havde håbet på en 32 eller 64 Mb mulighed, meeen det er åbenbart aaaalt for svært/dyrt for producenterne at putte ekstra hukommelse i - sikkert fordi vi skal tvinges til at bruge skydrive og lign. Men for os der bor i ungubunguland (læs: Grønland), hvor mobil data koster kassen er det nu lidt træls!

Jeg ville da også gerne have haft NFC med i købet, men det nævnes der intet om.

0 0
mobilos 26-10-2011 13:29:33

16GB!!! (ikke MB) Doh!

0 0
Patrick 26-10-2011 12:30:32

- Flot design; minder dog meget om iPod nano http://tinyurl.com/6ju6y6b
- Lav opløsningsskærm
- En-kernet processor
- Tykkere end andre
- Fin vægt
- Konkurrencedygtigt kamera
- (16GB+25GB) Rigeligt med plads!
- Lidt lille batteri?

Er ikke helt overbevist ^_^
Satser på Galaxy Note eller Galaxy Nexus.

0 0
Peter 26-10-2011 19:44:44

12.1mm det er jo en mursten

0 0
Tommy 26-10-2011 15:29:23

win 7.5 understøtter ikke dual core (endnu)
opløsningen er ganske rigtigt lav, men det ændrer dog ikke ved at min N9ers skærm er pænere end både min kærestes iphone4 og den gamle Samsung GS2 - og N9 og 800 bruger samme skærm(dog ikke samme skærmstørrelse, men det er måske fordi der skal være plads til 3 windows taster i bunden af skærmen?
Batteri er da som alle konkurrenter?

Det negative ved 800 er for mig at se at Nokia er blevet hardware leverendør. Jeg torr ikke Nokai maps/drive og music + epsn er nok til at differencere sig - der skal mere til!
Man er tvunget til at bruge zune ved data-overførsel (et program der i fremtiden vil konkurrere med itunes om at være det dårligste stykke programmeret og låste lorte software)

0 0
BallonPedro 26-10-2011 14:21:54

Er heller ikke helt overbevist. Vil virkelig gerne se den skærm i virkeligheden. Den ser godt nok ufattelig tyk ud sådan som den buer?

Det der trækker mest ned er nok vægten. Hvis den smed 20-30g var det noget.

Min Arc med større skærm vejer 117g og det er en fin vægt. SGSII vejer også nær det samme, så hvorfor skulle man have en så tung klods? Det er jo helt oppe i iPhone mursten klassen.

0 0
Thomas 26-10-2011 13:17:48

800- No Front Facing camera - N9 has
800-No NFC- N9 has
800-No FM-transmitter-- N9 the hardware is there and the software will hopefully come as part of the 3500 announced updates and bug fixes.
800-No 32mb or 64mb versions- N9 16 and 64 versions
800-No 3.7inch - N9 3.9
800 512 ram--- N9 1 GB
800 1.4 Ghz- N9 1 Ghz
800 WP7,5--- N9 Harmattan

N9 har en mindre processor, men ved ikke om det betyder noget, ram er i min verden vigtigere.

UI/OS Ja Wp ser smart ud, men der er sgu for meget bling bling... Jeg foretrækker Harmattan QT/QML. (N9 har jo i virkeligheden ikke ret meget med Meego at gøre)

Helt klart en en sejer til N9

0 0
homersimpson 26-10-2011 14:33:46

Jeg tror faktisk at der er NFC i Lumia 800, men at det ikke er tilføjet på listen, da Mango ikke understøtter NFC endnu... men jeg er som sagt ikke sikker, men Nokia har tidligere udtalt at alle deres fremtidige mobiler vil have NFC.
http://www.mobilsiden.dk/nyheder/alle-fremtidige-nokia-produkter-far-nfc,lid.16844/

0 0
26-10-2011 12:39:11

Jeg synes måske også den mangler lidt til prisen. HDMI, FFC, kamera a la N8, dual-core processor, batteriet.

Men fantastisk design.

0 0