Mobilsiden.dk  /   Nyhedsoversigt  /   HTC Endeavor - kommer HTC først med quad-core Android 4-smartphone?

HTC Endeavor - kommer HTC først med quad-core Android 4-smartphone?

RYGTE: Verdens første quad-core smartphone er på vej fra HTC – HTC Endeavour har 4,7 tommer skærm og Android 4.

Måske <span>HTC Endeavor.</span>
Måske HTC Endeavor.

HTC var tidligere lig med producenten, der kom først med det seneste nye. Men de senere år, har blandt andet Samsung overtrumfet, og præsenteret den mest innovative udvikling på smartphones.

Men måske er HTC på vej tilbage.

I hvert fald går rygterne nu på, at HTC bliver verdens første producent med en quad-core mobil, der måske kan være modellen med arbejdsnavnet HTC Endeavor.

Skærmen er 4,7 tommer stor og har 720p opløsning, frontkameraet er 1,3 megapixels mens hovedkameraet har 8 megapixels – og så er processoren angiveligt NVIDIA Tegra 3 quad-core på 1,5 GHz.

Det hele kører på Android 4 Ice Cream Sandwich med brugerfladen HTC Sense 4.0 på toppen.

Oven i dette kommer trådløst netværk, NFC, Bluetooth (4.0) og lyd fra Beats Audio.

Spørgsmålet er hvor mange af disse rygter der holder vand, men en præsentation under Mobile World Congress (MWC) i slutningen af februar, er sandsynlig.

Opdatering: Se screenshots fra HTC Endeavor

Læs også:
- Rygte: En trejde HTC Incredible på vej

Forrige artikel Næste artikel

Få notikationer:

Læs Mobilsidens debatregler her


Kommentar

Tommy 16-02-2012 12:49:58

Personlig vil jeg hverken eje eller have en mobil tlf. uden et keyboard (virkelig taster gider ikke fedte finger skærme, og stylepennen er jo udgået som gammeldags af en eller anden grund).. og kan aldeles ikke lige det greb man har om de nye kreditkort tynde telefoner, man skulle tro det er små pige modeller som udgør referancen at de skal være slanke eller ej.. det er da i min verden meget mere vigtigt at have et ordenlig greb om telefonen og om de vejer 80g eller 200g er sgu da ingen problem, ellers må man da vist være en kage arm, det er jo samme ironi med TV, hvorfor skal de være 7mm. tynde når de stik man sidder i TV er 5 cm. tyk. og det kræver en ekster BOKS som strømforsyning så er ideen jo lige som væk, så er det jo kun facaden, men er total upraktisk.

0 0
BallonPedro 16-02-2012 16:32:58

Sådan er vi forskellige. Personligt går jeg aldrig tilbage til en mobil med fysisk tastatur igen.
Enten fylder det halvdelen af mobilen som kunne være brugt til en lækker skærm eller også skal det slides frem og det går bare mobilen tykkere.

Og lige med tykkelsen er vi også forskellige. Jo tyndere, jo bedre. I hvertfald hvis hardware og batteri kan følge med og den ikke knækker i lommen. Sådan omkring 10mm eller mindre er passende for en mobil.

0 0
ihk 15-02-2012 22:51:28

så lagger htc... sådan er det desværre, når de ikke kan finde ud af at få det til at arbejde sammen med softwaren.

0 0
16-02-2012 08:09:21

wauw iphones ordbog eller din hjerne skal da vist have en justering... intet core i7 ?

Og hvor mange HTC mobiler er det lige du har ?

0 0
ihk 16-02-2012 23:51:33

ingen. skal aldrig have en enhed med ded rodede, ustabile, grimme, ..., og langsomme styresystem.

og har selv iPhone 4, lagger aldrig.. så drop det fandriod.

0 0
Thomas Kristensen 26-03-2012 18:06:06

Hvis der er en der er fanboy her, så er det sku dig !!!
Det er så tydeligt at du ikke aner hvad du taler om, du har bare en Iphone som du så selv er overbevist om er det bedste. Men det kan kun være fordi du ikke har prøvet andet. Apple har slået kløgerne i dig og du vil være deres slave for evigt.
Iphone er for folk der skal have det simpelt og godt kan nøjes med et kedeligt OS men fin design. En mobil med meget få muligheder for at tilpasse den.
Og med mange begrænsninger.

Jeg har aldrig ejet en Iphone, de sidste 3 mobiler jeg har haft er Androids.
Og det er der mange gode grunde til

Jeg har flere venner som har en Iphone og når jeg så kommer med min Android mobil, så er der mange ting de ville ønske at deres iPhone kunne.
Deres iPhone lagger mere end min HTC Sensation med Sense 3.6.
Hvor kedeligt er det ikke lige med et OS som kun består af en masse enkle ikoner.

Det eneste tidspunkt iPhone er godt ifølge min mening er hvis du ejer og bruger andre Apple produkter.

Og hvad er det lige apple har fornyret mht. de seneste iphone modeller ? intet, kun en smule i OS. Hvorimod der sker meget mere på Android platformen.
Der er ikke den ting i Android du ikke kan ændre.

Men en ting vi sikkert kan blive enig i. Vil man have en simpel, smart og børnevenlig mobil, så er det iPhone man skal have.
Det er det Apple er kendt for. Simpel og brugervenlig :)

0 0
BonBon 15-02-2012 22:56:19

Ligesom Iphone? Min Iphone 4 lagger en del..

0 0
Thomas Kristensen 14-02-2012 23:28:43

Jeg er en af dem som ikke vil undvære hardware knapperne. Jeg ville ikke købe en mobil uden
Home / Menu / Tilbage
Søge knappen er jeg ligeglad med, da jeg aldrig bruger den. Men på den anden side så gør det hellere ikke noget den er der :)

Men jeg vil give jer ret i at HTC godt kunne komme med et nyt design, jeg syntes mange af deres seneste mobiler ligner hinanden, og det er jo hellere ikke fordi der er den store forskel på denne også min nuværende HTC Sensation

Men hvis Spec. passer så bliver dette mine næste mobil. Elsker HTC, har ikke haft andet end godt oplevelser med deres mobiler :)
Selvom jeg syntes at vi godt kunne bruge en bedre batteri levetid. men det er jo et generelt problem med nutidens smartphones :(

0 0
Jan Ålund 14-02-2012 15:22:10

Jeg må taqe hatten af for HTC det ser virkelig ud til at de kommer til at sparke røv med den her.

Jeg har set flere billeder rundt omkring så tror ikke vi skal ligge for meget i de billeder..

0 0
Erling 14-02-2012 15:11:03

Er jo en smags sags. Personligt synes jeg godt om det afdæmpede/underspillede design. Bare den håndværksmæssige kvalitet i samlinger og deslige er på plads.

Men hvis rygterne taler sandt er der ikke plads til micro SD kort. I så fald bliver det ikke mig der køber en.

VH
Erling

0 0
Rasmus L 14-02-2012 12:03:45

@Jonas det har du fuldstændig ret i. Hele tiden den samme design. Kom da med noget nyt HTC. HTC= metal klods.

0 0
Jonas 14-02-2012 11:55:49

Efter hvad jeg har hørt fra en tidligere ansat fra htc, så lyder specsne som det overstående .. Skuffende er det dog at de stadig kun vil beholde 1gb ram (ikke sikkert, men det er hvad der er sagt indtil videre)

Når man nu endelig smider en quadcore i den så giv den da også 2gb ram, så man kan udnytte telefonen helt ...

Derudover er den da monster grim, og hvad sker der for fysiske knapper og ics ???


Pt. har jeg galaxy nexus, og venter spændt på galaxy s3 .. der sviger rygterne også om quadcore, 2gb ram, 12-16 megapixel kamera, 720(1080) skærm osv.

Jeg er ved og være lidt træt af htc's halvfærdige løsninger -.-

0 0
DX 14-02-2012 13:47:31

Bare et forslag ! Kan du ikke bare lade være med at købe den HTC telefon. Hvad er problemet. Hvis vi alle sammen skal til at skrive om telefoner vi ikke kan lide eller ikke vil købe, ville de her indlæg kunne nå rundt om jorden

0 0
Jonas 14-02-2012 14:06:22

Har alle ikke lov til at have sine egne meninger, og forholde sig kritisk til produkter der bliver sendt på gaden ??? Hvis ingen mennesker har kritik, bliver ingenting forbedret ...

Cebastian - enig .. Derfor ser jeg det stadig unødvendigt ..

0 0
Cebastian 14-02-2012 17:49:18

Så er det godt der er plads til os (; Synes bare knapper på skærmen fylder skærmplads som kan blive brugt på.. mere billede/tekst :)

0 0
Henrikmand 14-02-2012 22:42:26

Nu lyder det jo næsten som om vi er enige... Det går virkelig ikke! ;)

0 0
Cebastian 14-02-2012 13:24:24

Det er sjovt folk er så opsat på "knapperne". ICS har gjort det muligt og en standard at der ikke er fysiske knapper. Men det betyder ikke at HTC, Samsung, LG osv. gør det, ICS kan sagtens håndtere de knapper. Desuden kapacitive lysdiode knapper fungerer da lige så godt som en knap på skærmen.

0 0
Henrikmand 14-02-2012 14:17:31

Prøv nu lige at komme ned på jorden igen!

Læs billedteksten!
[Måske HTC Endeavour]

Altså er der tale om et rygte, og et billede, som måske ikke er ægte.

Det er da ikke noget underligt i at sætte spørgsmålstegn ved ægtheden i et billede, når noget så åbenlyst som knapperne på fronten peger på, at det IKKE er en ICS telefon.

Hvis du så et billede af en måske-mulig-rygte-telefon med et HTC logo på fronten, og én enkelt stor knap på fronten, ville du så ikke selv stille spørgsmålstegn ved ægtheden?

0 0
Cebastian 14-02-2012 17:44:09

Nej. Jeg gentager; om de vil have kapacitive knapper eller knapper på selve skærmen er fuldstændig åbent. Færdig. Jeg tror sku heller ikke Samsung lige opgiver deres smarte lille knap i midten af bunden af deres telefon. Men det må de jo helt selv om. Om de vil have knapperne i skærmen, hvor de altid vil være, eller om de vil bruge fysiske/kapacitive knapper.

Et rygte er et rygte, jeg tager det ikke seriøst før jeg ser et officielt produkt og firmat som står bag. jeg siger bare, at det er meget muligt at HTC beholder deres 4 kapacitive knapper, uanset om den bliver født med ICS eller GB.

0 0
Jonas 14-02-2012 16:17:42

Prøv nu lige og komme ned på jorden igen ..

Jeg stiller spørgsmål til et produkt som stadig er i designfasen ..

du stiller spørgsmål angående min intellekt .. Og der tror jeg ikke du skal bevæge dig hen makker ..

Fortsat god dag.

0 0
Rasmus L 14-02-2012 11:47:21

Nu har jeg fulgt hele Galaxy S serien det kan være at kinesernes HTC kunne vække interesse, men jeg venter nu lige indtil hvad Samsung kommer med også det skulle ikke undre mig at de kommer med noget super godt igen, som kommer til at ligge på 1. pladsen hele året igennem, igen :)

0 0
Jacob Halldorsson 15-02-2012 10:19:18

HTC er fra Taiwan :)

0 0
BallonPedro 14-02-2012 09:49:25

Spændende med noget fedt hardware, men den ligner lidt de alm. lidt halvkedelige HTC'er.
Og hvorfor knapperne i bunden hvis den kører ICS fra starten af?

0 0
Cebastian 14-02-2012 13:28:17

HTC og alle andre firmaer kan selv vælge om de vil have knapperne inde i skærmen. ICS kan sagtens også håndtere knapper som vi kender dem. Det ser rigtig fint ud, kan ikke se det store problem i at der er "fysiske" knapper.. bare fordi N9 er kommet uden. Jesus Christ altså. De knapper HTC ser ud til at give os fungere da absolut på samme måde som de knapper du får i ICS standard. Og du får endda en søge-knap! (Som mange savner)

0 0
Henrikmand 14-02-2012 14:12:22

Øh - undskyld - tror jeg nok...

Hvorfor snakker du om N9? Den kører Meego... Du forveksler den muligvis med Galaxy Nexus, som kører ICS, uden knapper på fronten.

Der er i øvrigt heller ikke brug for en søgeknap, og hvor i alverden har du set at "mange" savner en søgeknap?

0 0
Cebastian 14-02-2012 17:39:47

-_- vi snakker design generelt. Jeg kan tage hvilken som helst smartphone jeg vil (; N9 er en rigtig telefon uden knapper. ICS er ikke anderledes ift. til tidligere modeller hvor knapper var kapacitive knapper i bunden med en lysdiode (De er bare flyttet op på selve skærmen).

Søgeknap? Den var da rigtig praktisk. Måse er det bare mig, men jeg er ikke den eneste som synes at savne den. :/

0 0
Henrikmand 14-02-2012 10:02:45

Det ser slet ikke rigtigt ud med de knapper i bunden!

0 0
Mazzen 14-02-2012 09:35:58

Fedt, men vil nok foretrække en lidt mindre skærm, syntes at skærmene er ved at blive for store.

Heller noget i samme dur som Desire / Sensation

0 0