Mobilsiden.dk  /   Nyhedsoversigt  /   HTC Legend får nu Android 2.2 Froyo

HTC Legend får nu Android 2.2 Froyo

Nu bliver HTC Legend opdateret til Android 2.2 med kælenavnet Froyo. Det betyder blandt andet, at mobilen opleves hurtigere.

HTC Legend
HTC Legend

HTC Legend ejere får nu glæde af Android 2.2, kendt som Froyo.

HTC Danmark oplyser, at den nyeste version af styresystemet til Legend fra i dag og de næste par uger, rulles ud til mobilerne.

Android 2.2 betyder blandt andet, at mobilen vil opleves en smule hurtigere end tidligere.

Opdateringen sendes ud via mobilnettet (FOTA - Firmware Over The Air). Mobilen vil altså selv sige til i displayet, når den er klar til at blive opdateret. Det kræver ingen kabler eller tilslutning til en computer, for at installere Android 2.2 på HTC Legend.

Det anbefales, at slå det trådløse netværk til, inden opdateringen hentes ned, da den fylder ret mange megabyte.

Pas på! Data slettes

Updaten til Android 2.2 på HTC Legend er en stor grundlæggende systemopdatering. Derfor skal du være opmærksom på, at mobilen bliver sat til bage til fabriksindstillingerne.

Alle beskeder og applikationer du har hentet går tabt ved opdateringen. Derfor bør man tage backup af vigtige data, inden det er for sent.

Indholdet på SD-hukommelseskortet og SIM-kortet slettes dog ikke. Og de applikationer som er købt i Android Marked, kan gratis hentes ned igen, efter opdateringen af Legend er foretaget.

HTC har tidligere på året opdateret modellen Desire med Android 2.2, hvilket løftede mobilen markant.

Tip:
Hjælp til HTC Legend - besøg vores Android forum på Mobildebat.dk

Læs også:
- Mobiltest: HTC Legend - en sikker vinder
- Web-TV: Oplev HTC Legend
- HTC Legend fås nu i sort


HTC Legend - billigste pris fra -kr.
Forrige artikel Næste artikel

Få notikationer:

Læs Mobilsidens debatregler her


Kommentar

Pernille 27-12-2010 10:47:03

Hej.

Jeg opdaterede softwaren i min nye Legend i sidste uge. Alt virker som det skal, dog er den begyndt at starte øverst i sms'erne når man går ind på en person, dvs. at den aller første sms man sendte til en bestemt person står først. Dvs. at hvis man skal læse den besked man lige har fået, så skal man scrolle helt ned i bunden først. Det er RET træls, hvis man har skrevet flere hundrede sms'er i alt, så tar det noget tid at komme derned.

Er der andre, der har samme problem, og hvad kan man gøre ved det? For det er et problem, der er meget svært at leve med i...

0 0
peter 20-12-2010 19:24:25

okay tak for det :)

0 0
Hotpop 20-12-2010 19:12:47

Der er ingen tidsbegrænsning.
Det vil nemlig ikke give meget mening hvis der var.

0 0
peter 20-12-2010 18:07:38

hej :)jeg ville bare lige spørge om der er nogle der ved om der er en special tidsperiode på opgraderingen ?. Har nemlig tænkt på at købe en , men det bliver først om ca 2 uger, så det ville være meget rart at vide om den kan opdateres til den tid :) :)

0 0
Frans 14-12-2010 20:42:39

Min Legend gik helt kold efter opdateringen. Skærmen frossede og jeg kunne intet gøre. Ringede til HTC Hotline, som ikke kunne hjælpe. Så nu er den røget til reparation. Røvtræls.......

0 0
Kim Rieneck 15-12-2010 22:43:16

Du skal kigge på http://developer.htc.com/ og downloade filen "HTC Wildfire - Froyo - 2.6.32 kernel source code".

Du kan så se på nettet, hvordan du fører den ind på telefonen. Alternativt er der også en Froyo-kernel hos XDA-developers (tror jeg det er), MEN...

Jeg vil STÆRKT STÆRKT anbefale at du venter lidt, da jeg tror at den er lige på trapperne via OTA (opdatering Over-The-Air). Så er du også sikker på at den har dansk oversættelse mv., når HTC selv frigiver den via OTA. Med den downloadede kernel, kan der mangle visse oversættelser og værktøjer - som eller normalt bibeholdes via OTA.

Grunden til at jeg tror at den er lige på trapperne, er fordi at Legend fik en tilsvarende opdatering - som vi fik for nylig (softwarenummer 1.37.405.1 til ubrandede Wildfire-mobiler - hvis du endnu ikke har fået den, så prøv at søge manuelt på telefonen) - ca. 3 uger før den blev opdateret til Froyo. Og det virker også logisk at opdatere omkring jul eller nytår, for at få alle de telefoner med, som har ligget under juletræet... :-)

0 0
JRoos 13-12-2010 00:34:19

Har lige fået en grædende kæreste over MSN da hendes Legend nu er helt smadret pga. deres amatøropdatering. Den kan ingenting længere ikke engang reboote eller noget som helst. Hold op hvor er det til grin!

0 0
Lasse Olsen 13-12-2010 12:19:18

Lyder som den har lavet den samme som den gjorde for mig....

Ville opdatere den her forleden, hvor jeg først hentede og installerede den preinstall til 2.2 på ca. 25mb, det gik også fint og telefonen virkede som normalt, og dernæst updaten til 2.2 på ca. 80mb... men så:

Den kørte installationsskærmen med process-bar, og genstartede med start skærmen (hvid med grøn HTC skrift), men den kom aldrig videre end denne skærm, skrev heller ikke "quiet brilliant", bare den hvide skærm med grønt HTC logo. Sådan lod jeg den ligger i en times tid uden der skete en skid. Så prøvede jeg at slukke den, kunne man ikke. Så rev batteriet ud og prøvede at starte den igen. Stadig det samme, hvid skærm og LOGO og så kommer den aldrig videre. Har ladet den ligge sådan i 5-6timer, kommer aldrig videre, og tænd og sluk knappen virker kun til at tænde med. Kan kun slukke telefonen ved at hive batteriet ud....

Havde mobilen i lader da den installerede opdateringerne.
Jeg har hverken rooted eller rodet med noget (bange for garantien).
Så min telefon er helt original....

0 0
Anders Hjort 12-12-2010 17:32:42

Hey...

Jeg har opdateret min legend til 2.2, men synes at selve SMS funktion er blevet meget langsommere. Både når jeg skal skrive, men også når jeg navigere i mellem beskederne i min indbakke!!

0 0
Lasse Olsen 11-12-2010 12:19:20

Opdaterede min tlf igår, og det eneste jeg får ud af den er en hvid skærm hvor der står HTC med grønt.... Lidt af en tilbagegang hvis I spørg mig.... WTF!! Hvad gør jeg nu?

0 0
Mobilsiden.dk 11-12-2010 13:12:56

Hej Lasse. Det lyder godt nok ikke rart.
Prøv evt. at konsultere bruger-eksperterne i vores Android forum på Mobildebat.dk
http://www.mobildebat.dk/forumdisplay.php?f=62

0 0
Hotpop 11-12-2010 13:04:28

Den skal vist til service!

0 0
Hotpop 11-12-2010 13:04:28

Den skal vist til service!

0 0
Steen Petersen 11-12-2010 10:13:53

som du skriver i artiklen. Dette kan bekræftes her: http://www.htc.com/europe/support.aspx?type=Others. Jeg oplevede selv, at min HTC Legend efter opgradering til Android 2.2 ikke havde mistet den mindste smule data. Alle apps er intakte, alle kontakter ligeledes, samtlige sms'er og indstillinger. Jeg ved godt, at HTC i deres mails til folk med HTC Legend skriver, at alle data mistes, fordi telefonen nulstilles til fabrikstilstand, men det er ikke tilfældet. Ovenstående link fortæller det modsatte af indholdet i mailen.

0 0
Hotpop 11-12-2010 13:03:50

Ja det skriver de godt nok, men hvor er mine 400 sms´er så henne?

0 0
Jones 10-12-2010 22:36:09

Har downloadet 2.2 (froyo) til min htc legend og fik inst. det og det hele.. men efter den genstartet selv efter den var færdig.. virker touchen ikke mere i telefonen ?? kan ikke fjene lås pause skærmen og kan faktisk ingenting.. telefonen er lige til og smid ud !! :(

0 0
Hotpop 10-12-2010 21:19:22

Hen hvor er ændringerne?

0 0
Steen Petersen 11-12-2010 10:16:52

Du kan nu skifte mellem otte åbne processer imod seks før. Telefonen virker nu som hotspot, hvilket den ikke gjorde før. Det er blevet nemmere, at skifte sprog, når du bruger tastaturet. Gå selv på opdagelse og find flere.

0 0
Kim Rieneck 11-12-2010 16:40:54

Hvad er Hotspot for noget???

0 0
Hotpop 11-12-2010 20:34:06

Hotspot:
Hvis du slår det til kan du bruge telefonen som internet adgangspunkt.
Rimeligt smart at man ikke længere skal bruge kabel for at kunne gøre det.
Husk at data på tlf. koster 10 kr. pr. Mb. så det er en god ide med en fornuftig størrelse datapakke med en god hastighed (jo mere data jo mere hastighed.

0 0
Kim Rieneck 11-12-2010 22:03:20

Nu bruger jeg mit trådløse netvæk når jeg hjemmme altid.

jeg har internet på mit mobil adm fra Oister.

0 0
Hotpop 11-12-2010 23:34:10

1 Mbit er godt nok langsomt...
Er glad for mine 5 Mbit.

0 0
Kim Rieneck 12-12-2010 09:12:20

Oister er det mest hurtig net for de køre over 3 net.

0 0
12-12-2010 16:40:59

Sludder, du får kun adgang til 2mbit via Oister, mens 3 giver adgang til 7,2mbit teoretisk dog ofte og sjældent over 4mbit.

Jeg bruger selv 3 og hotspot, det har virket stort set perfekt.

Det skal tilføjes at jeg er Desire bruger.

0 0
Hotpop 12-12-2010 20:09:38

Sludder
Oister er teknisk begrænset til 1 Mbit.

Personligt har jeg Fri Data fra Telenor, og er sjældent under 3 Mbit. Er testet til 8.5 Mbit.

0 0
Kim Rieneck 12-12-2010 21:07:50

Betaler du så nok også for jeg giver kun 69 kr om md og det er jeg tilfreds med det de tilbyder og det er hurtig net på mobilen.

0 0
12-12-2010 21:41:32

@Kim, jeg ved Oister bruger 3's net, for Oister er 3's discount selskab. Men det betyder ikke du få samme forbindelse, Oister lover op 4 mbit/s, hos 3 kan du få en 16 mbit/s forbindelse.

Og med din forbindelse får du 1GB før de sænker din hastighed, hvilket er lidt i underkanten til en smartphone især med indbygget wifi-hotspot. Jeg betaler 400kr/md og får 20 GB samt en bedre båndbredde.

0 0
Hotpop 12-12-2010 22:29:26

Du snakker om Mobilt bredbånd og dets hastigheder.

Det er ikke det samme som til mobilen.

0 0
12-12-2010 23:33:43

Oister maksimum er 4mbit/s, dermed kommer du ikke over der 4, 3's er hurtigere end de 4 og det er ikke teoretisk. I forhold til de 16mbit/s er der selvfølgeligt også modtageren at tage hensyn til det ved jeg.

@Kim Oister falder akkurat lige så meget/lidt ud som 3, så der er ingen forskel og mig bekendt er det ikke meget.

0 0
Kim Rieneck 13-12-2010 00:51:26

Har jwg aldrig oplevet når jeg køre på scoorter og hør Wimp kan jeg hør et album til jeg kommer frem jeg har bluetooth i min styrthjem.

Du følger ikke særlig meget med i ting og sager omkring de ting.

Dækning
For at give dig hurtigt internet anvender vi 3's Turbo 3G-netærk, der dækker 86% af den danske befolkning.

3's netværk er blevet testet og kåret som det bedste af dagspressen og er senest kåret til landets bedste mobile bredbånd af Magasinet MOBIL. Dækningskortet herunder viser 3's dækning.





Hos OiSTER får du op til 4 Mbit/s i download og op til 384 KB i upload på 3's net.

Hastigheden afhænger af hvor langt du befinder dig fra masten, hvor mange brugere der er på masten, natur og bebyggelse.
Du er meget velkommen til at sende en mail til kundeservice og oplyse den adresse hvor du oftest vil bruge OiSTER, så vil kundeservice give dig en vurdering af dækningen.

OiSTER bruger kun 3's netværk, der er ikke mulighed for roaming på TDC's net eller for at bruge OiSTER i udlandet.

Dækningskortet er kun vejledende, da det viser både 3 og TDC's dækning. For at få dækning med OiSTER, skal dækningen være mørk blå (højeste hastighed) - kontakt venligst kundeservice for en vurdering af dækningen.

0 0
13-12-2010 11:19:01

Hvad er det jeg ikke følger med i? Jeg ved ikke hvad du vil med dit seneste svar?

0 0
Kim Rieneck 12-12-2010 22:23:44

Ja og om de er discount gider bruge så mange penge på det jeg bruger det kun når jeg ikke er hjemmme.

Hjemme bruger jeg mit fiber bredbånd på 30/30.

2.1 har ikke hotspot på sig det er kun i 2.2 der har det.

Oister har fået mange kunder og jeg falder aldrig ud og de er kåret som de bedst fat det dog.

0 0
Hotpop 12-12-2010 23:01:40

ja for lang tid siden.
idag er der ikke den store forskel.

0 0
Kim Rieneck 12-12-2010 16:46:54

OiSTER benytter 3's net, som netop er kåret som Danmarks bedste net til tale og internet på mobilen.

0 0
Hotpop 12-12-2010 20:10:31

Det var da godt for dem.
I praksis er min erfaring så bare knap så god.

0 0
Hotpop 11-12-2010 23:32:40

Det var da så lidt...

0 0
Michael Knudsen 09-12-2010 18:56:42

Jeg har, efter opdatering, problemer med at downloade fra marked. Nærmere betegnet, der sker intet. Kun en indikator der siger at download startes... Anyone??

0 0
Michael Knudsen 09-12-2010 20:33:01

Problemet løste sig selv... nu mangler jeg bare et godt sted at hente animerede baggrunde....

0 0
Gustav Andersen 09-12-2010 17:11:21

Så er det installeret :) Og det har virkelig overrasket mig positivt! Det er super fedt :)

0 0
Ronni 09-12-2010 16:53:39

Ja ja det er da fint, men hvornår kommer Gingerbread.
Det er da for dårligt de ikke allerede kan komme med Gingerbread, Jeg syntes HTC skal til at tage sig sammen, for hvis vi ikke snart får gingerbread, så bliver det da min sidste HTC mobil, sikke en service, de gider ikke engang at give os den nyeste version.
Det er bare fordi de vil have vi skal købe, deres nyeste mobiler! Øv Øv Øv! Giv os Gingerbread nu.....

He He Ironi er en god ting.
Men vi skal jo snart til det, for der går vel ikke længe før folk begynder at tude og vræle over HTC yder elendig service over de ikke kommer med den nyeste version ;)

0 0
mads 09-12-2010 15:44:37

Jeg kan bedre lide Legend uden Sense, men problemet er at jeg ikke kan få den til at køre 2.2 kun. Hvordan gør jeg med det nye? Den påstår der ikke er 2.2 installeret...

0 0
Anders 09-12-2010 16:07:46

Du går ind på adsminstre programmer. Derefter finder du HTC Sense, og trykker på den. Til sidst trykker du på ryd til standarter, og når du har gjordt det, og trykker på home tasten, så vælger du bare start. Så er den der!:)

0 0
vonGoldschmidt 09-12-2010 15:05:51

Yeah. Fik hentet opdateringen. Synes der var lidt crashes i starten, men så snart den var blevet 'varm', så kørte det bare.

Virkelig fedt med den opdatering, især fordi jeg er ved at løbe tør for plads pga. apps :P

Kan se, at de også fik ordnet den bug, som sidste opdatering gav. (men blev sendt til toppen, dvs. første besked med en person, i SMS. meget irriterende) :D

0 0
Peter Hviid 09-12-2010 14:30:07

Hentede opdateringen.
Kørte ikke fik først hul igennem, ved en factory reset. Mistede dermed alle mine instillinger havde heldigvis taget backup af apps og sms.

Synes ikke 2.2 køre super godt. Hvis jeg skal være 100% ærlig så ville jeg faktisk heller tilbage til 2.1

0 0
Steven Z 09-12-2010 14:02:23

Det virker bare.. Få minutters install, og den har gemt alle data fra før. Fantastisk!

0 0
mads 09-12-2010 11:26:30

hvordan laver man en bagup af alle sine app ? og sådan ??

0 0
Mad_Viking 09-12-2010 12:17:51

Appbrain eller mybackup er 2 som jeg bruger.

0 0
Christoffer 09-12-2010 10:54:48

endelig kom den skide opdatering så kan det være at de skide Legend ejere lader være med at skrive på debatter omkring Galaxy S og Desire så mangler der kun Wildfire så kan det være man kan få lidt fred for meningsløs kommentarer. =)

0 0
Mup 09-12-2010 10:12:35

Alle personlige indstillinger og hentede programmer fungerer stadig...

Nu går jeg i gang med at flytte programmerne til SD-kortet.

0 0
Kim Rieneck 09-12-2010 10:40:38

Jeg har bare et problem jeg skal bare har taget min rom væk og ro0t væk fra min mobil kan jeg ikke finde ud af suk suk.

0 0
Nicolai 09-12-2010 11:36:34

Samme problem her :/

0 0
Kim Rieneck 09-12-2010 12:05:29

Ved ikke hvordan jeg får det gamle tilbage til mobilen.

0 0
Mad_Viking 09-12-2010 12:20:35

google is your friend:
http://lmgtfy.com/?q=unroot+legend

0 0
Kim Rieneck 09-12-2010 13:15:55

Det skal være til en wildfire og jeg vide hvordan jeg gør det og så også rom væk fra telefonen af tak

0 0
ulrik 09-12-2010 23:30:47

http://www.shipped-roms.com/shipped/Buzz/
Her finder du forskellige rom som fjerner alt og genskaber telefonen som da den kom butikken. Den er dermed unrootet, det var den måde jeg gjorde på min wildfire. Husk at have Htc sync installeret.

Jeg brugte denne rom>>>>
http://www.shipped-roms.com/shipped/Buzz/RUU_Buzz_HTC_WWE_1.25.405.1_Radio_13.45.55.24_3.35.15.31_release_142189_signed.exe

0 0
Kim Rieneck 10-12-2010 08:12:58

Bliver den så Dansk og hvordan gør jeg det mit skype navn er kim88404.

0 0
ulrik 10-12-2010 09:21:40

Ja den bliver Dansk. Det er ret simpelt, du skal bare huske at gemme de ting du har liggende på telefonen. SD kortet forbliver intakt der slettes ikke noget. Kun selve telefonens egen hukommelse.

Når du har hentet den der fil. start programmet, følg anvisningen som kommer, og guider der hele vejen, det står også på dansk. Tilslut telefonen med kablet når du bliver bedt om det, og fortsæt med vejledningen som står på din skærm. Telefonen genstarter nogle gange, det tager omkring 10 minutter i det hele. Gå ikke i panik hvis du synes der går lang tid hvor der ikke rigtig sker noget, det tager lidt tid.
Når det hele er klar, og du har tastet din pinkode ind hvis du bruger det, så kommer opsætnings delen frem på telefonen, og her vælger du land (sprog)her dansk osv.

Det er ikke svært, men ja man er altid lidt usikker, var jeg selv og første gang jeg prøvet det, men det fungere helt som det skal.

Programmet er iøvrigt fra HTC.
Husk at tjekke at filen er hentet helt, jeg måtte selv hente den 2 gange da den sprang ud af download som om den var færdig. Filen flyder 128 mb.

0 0
Kim Rieneck 10-12-2010 09:36:03

Den kan ikke åbne det program kan du kommen på skype tak

0 0
Kim Rieneck 10-12-2010 10:50:03

Det program kan ikke finde min mobil den melder USB fejl hele tiden suk suk

0 0
Kim Rieneck 10-12-2010 11:31:07

Smider det program også min Root væk fra telefonen af så?????

0 0
ulrik 10-12-2010 17:05:11

Jeg har ikke skype, desværre. har dog messenger. Er du sikker på du har hentet hele filen ?

Din telefon er ikke rootet efter du har opdateret telefonen med den oprindelige rom. Der vil vare original boot og rom.

0 0
ulrik 10-12-2010 17:06:27

åh jo husk lige at have htc sync insalleret. og vi er enige om du køre windows ik.

0 0
Kim Rieneck 10-12-2010 17:52:55

Jeg har fået det lavet dejligt at kommen tilbage til normale rom.

Tak for hjælpen.

0 0
ulrik 10-12-2010 18:20:39

Det var godt at høre, godt det lykkes.

Det var så lidt..

0 0
Mup 09-12-2010 10:07:15

Så er der Froyo på min Legend!

Tog 25 min. over WIFI, og alt kører perfekt.

Nye animationer, ikoner, undermenuer, funktioner og ikke mindst HASTIGHED!

Jeg er MEGET glad ;o)

0 0
Hotpop 10-12-2010 21:16:53

Wifi?
Hentede det ned på 10 min via telefonforbindelsen :)
Rart med en datapakke - som jo er nødvendig med en smartphone.

0 0
Mad_Viking 09-12-2010 10:48:32

Tror ikke du skal give HTC skylden for at din wifi køre langsomt. ;)

Det tog 7 min. at hente den på min og 7 min. at installere den.

0 0
Anders 09-12-2010 09:56:39

Syntes i burde nævne, at den også kommer til Wildfire, hvis man skal tro på mobil.se! :)

0 0
Kim Rieneck 09-12-2010 10:00:56

2.1 – Update 1 er så vidt jeg husker (Har selv været igennem det med min HTC Desire), en klargørings opdatering så telefonen er klar til at modtage den endelige Froyo update. :)

Andre sider skriver at Froyo kommer både til HTC Legend og Wildfire, så tillykke til jer. :)

Jeg sidder bare og krydser fingre for at HTC smider gingerbread ud til hele desire familien. :)

0 0
Sunebune 09-12-2010 09:48:18

Det er vel det nærmeste man kan komme den hellige gral i HTC Legend-kredse - lad os så se om det er det værd :-)

0 0
Bøndergaard 09-12-2010 09:47:28

Ej hvor er det da irriterende når min Legend lige er gået i stykke for anden gang :(

Den telefon er altså ikke til at holde i live :(

Men fedt den endeligt er kommet ud

0 0