Mobilsiden.dk  /   Nyhedsoversigt  /   iOS 7 er frigivet - klar til download

iOS 7 er frigivet - klar til download

Apple har netop frigivet opdateringen til iOS 7, som nu kan downloades til nyere iPhones, iPads og iPod Touch.

Apple har nu frigivet den store opdatering til iOS 7, så den er tilgængelig for alle og altså ikke længere kun i beta. iOS 7 understøttes på følgende iOS-enheder: iPhone 4, iPhone 4S, iPhone 5, iPod Touch (femte generation), iPad 2, The new iPad og iPad (fjerde generation) samt iPad Mini – og selvfølgelig de to nye iPhones – iPhone 5C og iPhone 5S.

 - iOS 7 frigives officielt i dag

Ganske som Apple lovede under sidste uges keynote, der bød på præsentationen af iPhone 5C og iPhone 5S, har Apple nu frigivet deres nyeste software-version – nemlig iOS 7.

 - Overblik: Alt om de nye iPhones – iPhone 5S og iPhone 5C

Du kan opdaterer til iOS 7 Over-The-Air (OTA), hvis du har iOS 5.0 eller nyere på din iOS-enhed, ellers kan opdateringen også hentes via iTunes.

 - iOS 7 – kom tæt på det nye iPhone-styresystem

Har du endnu ikke modtaget en push-besked om, at opdateringen er klar til download (og du har en af de understøttede enheder), så kan du søge manuelt efter opdateringen. Dog kan der i dag og de næste dage frem være et gevaldigt pres på serverne.

Dette gøres således: Indstillinger - Generelt - Softwareopdatering og så download/hent når den er klar.

Husk at lav back-up af din iPhone, iPad eller iPod Touch inden du opdaterer den - enten via iCloud eller iTunes.

iPhone 5C og iPhone 5S kommer på markedet med iOS 7 pre-installeret fra salgsæsken, det er dog endnu uvist hvornår disse modeller rammer det danske marked, men der gættes og spekuleres i det bliver den 18. oktober.


Læs også:
 - iOS 7 – se om du kan få det

Forrige artikel Næste artikel

Få notikationer:

Læs Mobilsidens debatregler her


Kommentar

Carl 19-09-2013 19:19:30

Har kørt med iOS 7 beta i et par måneder på iPad og iPhone. Ingen af enhederne viser dog at der er kommet en opdatering. Kan os med beta versionen ikke hente den endelige version OTA?

0 0
Shawn 19-09-2013 11:37:51

Er der nogen som ved om det bliver muligt at bruge f. eks Swiftkey på IOS 7 ??

0 0
Claus Chr 19-09-2013 14:17:02

Hej Shawn.

Har du valgt IOS, har du også fravalgt muligheden ændring af keyboard osv. Så svaret er "NEJ".
Fra Swiftkeys hjemmeside:
The SwiftKey app isn’t currently available for iOS devices, because Apple do not allow apps to change the on-screen keyboard.

However, our SDK supports every major platform and we partner with software and hardware companies to bring the power of SwiftKey to more frontiers.

0 0
FrkLarsen 19-09-2013 10:29:52

Jeg havde en download hastighed på 53.14 bagefter. Det er på iphone 5 med 4G. Min mini-ipad kom op på over 54, også med 4G. Det er 3's netværk. Min 4S er samme hastighed på 3G som før. Men opdateringen er ikke god til min 4S. Det er som om opdateringen er for kraftig for telefonen. Den glider ikke på samme måde som iphone 5. Den "hakker". Nu ved jeg ikke hvad iphone du har. Jeg tog et screenshot af testen, hvis Ingen ville tro det, men man kan ikke vedhæfte filer opdagede jeg :-)

0 0
Halby 19-09-2013 07:18:40

Det tog ca. 20min at hente ned, og ca. 30min at inst. på en 4s

Men syns den blevet langsom efter opdatering

0 0
Bjørn 18-09-2013 22:07:17

Folk skal stoppe download af ios 7 øjeblikkeligt!! Så serverne ikke er belastede, så jeg kan få hurtigere download...

Argh 4 timer siger min!

0 0
FrkLarsen 18-09-2013 21:26:53

Det er superflot! Min første reaktion var: uh hvor er det tyndt.
Men den forsvandt straks. Der er een ting der minder mig om gamle nokiadage, og det er ting man (måske) ikke kan få væk. Hvis nogen, når de har lært det lidt at kende kan fortælle mig hvordan man får Disneys og Yahoos store firkantede logo væk, når jeg skal skrive adresse, må de meget gerne fortælle mig det. Jeg kan løsne dem og flytte rundt. Men jeg kan ikke fjerne dem. Det tog ialt ca. 2 1/2 time fra start til slut(hvis nogen er interesseret.

0 0
nafa 18-09-2013 21:20:30

Sådan! Den skriver 10 timer...

0 0
Kasper Lundkvist Hemmingsen 18-09-2013 20:39:20

Opdatere ikke! Kører iOS 6.1.4 .. Så længe jeg kan!

0 0
Thomas Møller 18-09-2013 20:23:27

Ser ud til at jeg ikke får lov til at opdatere igennem Itunes lige foreløbigt:

https://twitter.com/qlu3/status/380395026116665345/photo/1

0 0
Jacob Gade 18-09-2013 20:19:47

Det må være pres på...æv. Vil tage min nokia 3210 frem og male et nyt design.

0 0
FrkLarsen 18-09-2013 20:03:39

Første mislykkedes. Nu ser det foreløbig ud til det kører. Først stod der 3 timer. Så skiftede den pludselig til 49 minutter. Så til 4 min. Og nu står den på 49 ninutter tilbage igen. Der er sindsygt pres på servene helt sikkert.

0 0
Jacob Holmkjær 18-09-2013 19:48:23

Opdatering fejler også her. Har prøvet via iTunes og der siger den at 6.1.4 er den aktuelle version.

0 0
Kim 18-09-2013 19:47:23

Du har nok ret må nok bare være tålmodig. Bare lidt svært ikk;-)?

0 0
Per Linde Sørensen 18-09-2013 19:59:02

I har fuldstændig ret, det må simpelthen være fordi alle gerne vil have det nye IOS 7 og de forskellig servere kan ikke følge med, så en god tålmodighed ville være godt, men helt sikkert meget svært :-) god fornøjelse med IOS 7, det er virkelig godt ;-)

0 0
TF 18-09-2013 20:28:35

Ja jeg tror jeg venter til i nat en gang hvor belastningen ikke er så stor, så bliver der også mere plads til dem der ikke kan vente :-)

0 0
Kim 18-09-2013 20:40:56

Nu er min iphone igang men går bestemt ikke stærkt. Måske man bare sku vente:-/

0 0
Mobileren 18-09-2013 21:08:24

Så var download på ipad og iphone slur, men så siger den fejl ved installation?? Andre som har oplevet det??

0 0
Mobileren 18-09-2013 19:48:59

Meget, det skal være nu, lige nu ;-)

0 0
Kim 18-09-2013 19:42:37

Både min ipad og iphone melder om fejl kan slet ikke komme videre. :-/

0 0
Kim Rieneck 18-09-2013 19:48:20

Tror der server måske er for lille til så mange igang på en gang får sammen fejl som dig.

0 0
Kim 18-09-2013 19:35:59

Hvad kunne være forklaring?? kan heller ikke hente det:O(

0 0
Mobileren 18-09-2013 19:39:10

Den er i gang på min iphone nu, efter 100 forsøg, men står til at tage 3 timer??? Og ipad vil ikk opdatere?

0 0
Søren 18-09-2013 19:41:36

Tror deres servere er banket ihjel! Det må være kommet bag på dem at nogle vælger at opdatere deres devices her til aften ;)

0 0
Mobileren 18-09-2013 19:43:25

Lidt ala billetnet når der sælges billetter til champions league ;)

0 0
Thilinkalin 18-09-2013 19:20:18

Samme her den sig bare der opstod en fejl..

0 0
Søren 18-09-2013 19:22:23

Lyder til der er en del der fejler... Jeg får også "Opdatering mislykkedes"

0 0
Kim Rieneck 18-09-2013 19:31:50

Surt show havde glædet mig

0 0
Søren 18-09-2013 19:35:14

Jeg satte min iPad til strøm, og nu ser det ud til den er igang. Ved dog ikke hvorfor den skal tage 25min om at hente 700mb, men nå nå...

Ved ikke hvorfor den skal sættes til strøm, da man kan vælge at hente selvom den ikke er sat til.
Det er nok bare endnu et valg Apple har taget for mig :) Dejligt ikke at skulle tænke selv!

0 0
hellas7 18-09-2013 22:50:39

Søren: Du skal vist have strøm sat til hvis batteriet er under en vis procentdel, det skulle min nexus 4 også.

0 0
TF 18-09-2013 20:26:38

Jeg tror serveren er lidt overbelastet :-)

0 0
Thomas Larsen 19-09-2013 11:56:53

Intet som en smertefri oplevelse :)

0 0
Kim Rieneck 18-09-2013 19:15:34

Jeg får fejl når jeg prøver hvad sker der lige?

0 0