Mobilsiden.dk  /   Nyhedsoversigt  /   iPhone 6: Fejl i kamera

iPhone 6: Fejl i kamera

Det lader til at en teknisk fejl kan sætte kameraet i iPhone 6 ud af drift.

Den nye iPhone 6 og iPhone 6 Plus har knap nok ramt butikshylderne, før den ene katastrofehistorie afløser den anden.

Vi har hørt om Bend-gate og iOS8-gate, og nu kommer Camera-gate.

Det ladet til at flere iPhone 6-modeller har fejl i teknikken, der forårsager kameraet til at fryse og gå i sort, skriver flere brugere i diskussionsforummet på Apple.com

Læs også: iPhone 6 Plus i lommen kan være risikabelt

Brugerne beretter om iPhone 6, hvor skærmen enten går helt i sort og fryser, eller enheder der virker periodisk med lilla striber over skærmen.

Flere brugere skriver, at de har henvendt sig i Apple Store, hvor personalet har testet telefonen og ombyttet den, da der angiveligt skulle være en fejl på ”logic board” telefonens hovedkort med elektronik.

Hvor udbredt problematikken er ved vi ikke, men hvis du har købt en iPhone 6 med denne fejl, vil vi meget gerne høre din historie.

Kilde: Apple

Forrige artikel Næste artikel

Få notikationer:

Læs Mobilsidens debatregler her


Kommentar

Tangloppen 02-10-2014 22:22:41

Yep. Den er god nok, min Iphone 6's front kamera er dødt. Bliver spændende at se hvad Elgiganten siger imorgen...

1 0
03-10-2014 05:53:31

De giver dig forhåbentligt en ny, de har jo solgt en defekt varer.

1 0
Søren H Thomsen 01-10-2014 21:34:30

Tja, når man hyper markedsføringen i den grad, som Apple gør, så beder man jo samtidig om mere opmærksomhed, når der dukker fejl op. Det ville formentligt ske for, ethvert produkt, der markedsføres så intenst. Vi må håbe, at fejlene bliver rettet, så kunder ikke føler, at de har spildt 5-7000 kroner.

6 3
Mads Thomsen 01-10-2014 09:55:26

Apple er bragt helt ned på jorden igen i løbet af de sidste uger. Det synes jeg er fint. Nu er de bare lige som alle de andre producenter, der laver masser af fejl.

5 5
30-09-2014 11:03:19

Det er da meget simpelt. Der bliver brugt så frygtelig mange milliarder kroner, på udvikling af en top smartphone, og der er enorme forventninger til hvad den nye topmodel kan, samt er der en pokkers masse aktionærer som venter spændt på hvordan markedet vil reagere. Og som almen forbruger er det mange penge at bruge på sådan et gadget, så hvis der er en defekt på et produkt, som gør at de solgte enheder skal kaldes tilbage, så kan det jo koste enormt mange penge. Og hvis der sættes en stopper for den nuværende produktion indtil problemerne er løst, så sætter man spørgsmålstegn ved deres kvalitetskontrol, og så har man noget at snakke om. Og lige med smartphones, så er der netop tale om noget som de fleste af os kan snakke med om, og som vi har vores eget input til. Fejl sker jo fra tid til anden, men det er jo kun bilentusiaster som er interesseret, hvis en given bilproducent bliver nødt til at tilbagekalde et produkt, pga. en alvorlig fejl. Intel fandt også en alvorlig fejl i Sandy Bridge CPU'en, og det snakkede hardwarefolk meget om, og man har netop fundet en større fejl i Samsungs populære 840 EVO og 840 serie, og det snakker hardwarefolk igen også om. Men ved smartphones som er populære, hvermandseje, et statussymbol, og hvor mærket og modellen måske siger lidt hvem man er, så er fejl ved den nye topmodel hos en af pionererne, jo allertiders kilde til mudderkastning :)

2 3
Bo Cramer 29-09-2014 17:06:58

Har ikke hørt om Wather Gate skandalen ? ? ? ? ?

1 0
Onkel_Per 30-09-2014 07:13:23

Nej, lige den tro jeg ikke jeg har hørt om før. ;-)
Men mon ikke også at det er Watergate skandalen du mener :-)

3 5
Daniel Jørgensen 29-09-2014 14:10:37

Forklar mig lige hvorfor der bruges ordet "gate" hele tiden når der er problemer med en iPhone? Er det noget specielt når det er den der har problemer eller hvordan ? Synes nemlig ikke jeg har set det ved andre producenter, hvis de har problemer ..

Men det lyder sku ellers skidt at det ligefrem er en hardware fejl der er skyld i dette !

3 3
29-09-2014 17:43:18

Måske der kommer en "gapgate" nu ;-)

5 0
Niels de Boissezon 29-09-2014 16:18:39

Mit personlige bud er, at det er fordi det gør sig godt på Twitter, overskrifter eller andre steder hvor pladsen er begrænset. Det opsummerer 'skandale' med et kort suffix.

At det nu er blevet brugt (og misbrugt) utallige gange er så en anden sag. http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_scandals_with_%22-gate%22_suffix

Venligste hilsener,
Niels /mobilsiden.dk

5 0
Bøndergaard 29-09-2014 15:28:22

Nej nej det er slet ikke kun Apple som har dette, men det er Apple du hør om.
Jeg har en kammerat som har en Android telefon, hvor de venter på en opdatering, da der er fejl i håndteringen af batteriet. Jeg kan desværre ikke på stående fod huske hvilken det var, men han må bare vente til de engang retter det.

5 16
Per 29-09-2014 15:01:41

Jamen alle jounalister bliver dummere og dummere, det ses i alt, lige fra Godmorgen/Aften Danmark til online aviser, til nyhedsoplæsere..

9 2
Shawn S. Ø 29-09-2014 14:43:58

Jeg tror nu ikke det kun omhandler Apple. Det er en ting skribenter som her og jounalister fejlagtigt bruger. Jeg tror nu mest de keder sig og gerne vil spille lidt smarte. At det så bare virker fordummende er en helt anden ting.

5 2
Shawn S. Ø 29-09-2014 14:47:17

http://ekstrabladet.dk/flash/filmogtv/tv/article4625935.ece Er et godt eksempel på hvor fordummende det er ;)

4 0