Mobilsiden.dk  /   Nyhedsoversigt  /   iPhone 6 Plus i lommen kan være risikabelt

iPhone 6 Plus i lommen kan være risikabelt

Det kan være farligt at have en iPhone 6 Plus i lommen, i hvert fald hvis man kan lide sin telefon lige

Apple holdt længe på, at store telefoner ikke ville sælge, men den kurs blev lagt om med iPhone 6 og iPhone 6 Plus. Sidstnævnte har dog vist sig ikke at være helt uden problemer, da der er begyndt at dukke bøjede iPhone 6 Plus-telefoner op.

Læs også: iPhone 6 skaber smuglermarked

Flere har rapporteret om, at deres iPhone 6 Plus er begyndt at være bøjet, efter de har haft den i lommen. En bruger på MacRumors forum skriver, at han har haft sin iPhone 6 Plus i forlommen under køreturen til og middagen efter et bryllup, og det resulterede i en bøjet telefon.

Det har også fået Unbox Therapy til at teste iPhone 6 Plus' bøjelighed, og resultatet er kommet på YouTube i denne video:

Som det fremgår af videoen, så er iPhone 6 Plus altså til at bøje ganske meget med de bare næver, og der er efterhånden en lille samling af fotos af iPhone 6 Plus-teleoner, der har fået en krumning.

Apple har endnu ikke selv kommenteret på dette problem, men det er sket før - både for Apple og for andre producenter, som Sony med deres Xperia Z1 - de sidste 3 billeder i galleriet.

Forrige artikel Næste artikel

Få notikationer:

Læs Mobilsidens debatregler her


Kommentar

Tbm2 27-09-2014 00:25:37

Sjovt at se hvordan Nokia 3310 klarer samme omgang :-))

http://youtu.be/G0rwoZC3sEA

0 3
TF 25-09-2014 16:04:16

Velkommen til EB's nationen hvor android fans kan komme af med deres frustrationer.

5 8
Thomas Larsen 25-09-2014 09:07:51

Samme person har forresten testet iPhone 6, iPhone 5s, HTC One (M8), Moto X (2. gen) og Lumia 1020.
https://www.youtube.com/watch?v=IROcoJeVfSI

1 4
Benjamin Jensen 25-09-2014 15:23:55

Ja, det er jo fysikkens lov der igen gør sig gældende. Den mindre iPhone har ikke dette problem. Grundlæggende kan man jo se i videoen, at jo mindre tlf, jo bedre holdbarhed. Flere af telefonerne krakelere også i skærmen, og giver nogle virkelig dårlige lyde.

Man kan også næsten forudse, at den Moto X ikke kan brydes....det ligner jo nærmest en mursten :D

4 0
Peter Frederiksen 25-09-2014 08:31:58

iPhone 6 Plus Repair Kit
http://goo.gl/pKkg0G

7 5
Jon Olsen 25-09-2014 01:00:40

Så må nogle uvildige lave en test med fks. z3 og tilsvarende størrelse æble 6.
De er stort set ens.. dog er z3 jo en perfekt telefon med topkarakter!

3 4
Mads Thomsen 24-09-2014 20:56:07

Jeg tror vi kommer til at høre rigtig meget mere til denne sag. Alu der bøjer og ikke kan bøjes tilbage igen er skidt. Det vil vælte ind med bøjede 6'ere til rep og det ser ikke godt ud.

0 5
Juthom 24-09-2014 20:06:04

Det ser ikke alt for godt ud, glæder mig til at høre hvad Apple selv siger om det.
Har selv 6'eren og den kan jeg ikke lige umiddelbart bøje...tør dog ikke bruge alt for mange kræfter :)

3 0
24-09-2014 20:28:25

Det er sikkert bare et dårligt batch eller lign. Apple må da teste for sådan noget.

2 0
Thomas Larsen 24-09-2014 20:49:27

aluminium er et metal der er forholdsvist nemt at bøje, så tvivler på det er en dårlig batch, givet de billeder der florerer på nettet ser det ud til at alle enheder på nuværende tidspunkt bukker under ved svage punkter (volume-knapperne og simkort porten).

Jeg tror ikke bare det er en dårlig batch aluminium, tror der er behov for at de to steder forstærkes.

3 5
Benjamin Jensen 24-09-2014 18:38:34

Seriøst? I lommen? Han sidder og bøjer den med hænderne.

Det kunne jeg gøre ved enhver telefon. Nu er den jo lavet af metal denne tlf, så den vil bøje. En Samsung der er lavet af plastic ville jeg kunne knække helt over.

Hvad er det da for en hjernedød debat om Samsung vs Apple debat. Alle telefoner ville ikke kunne klare det der. En stor tlf er jo selvfølgelig mere i risiko for at bøje eller knække, men jeg gætter sgu på at det vil gøre nas. Hvis dette skulle ske i lommen på een.

De artikler bliver da mere og mere åndsvage.

6 14
Trentors 24-09-2014 19:46:04

Som Thomas siger - bare lidt mere diplomatisk end mig - så sæt dig dog lige ind i tingene. Hans telefon var ligesom mange andres bøjet i forvejen bare ved at være i lommen og derfor testede han den. Og andre telefoner klarer snildt dette - f.eks. Note 3. Og den video som Thomas linker til viser netop at Samsung netop forventer deres telefoner skal kunne klare en del. Nokia havde et test-center også som testede for lignende ting før i tiden.

10 6
Thomas Larsen 24-09-2014 19:21:39

Filmen var for at illustrere defekten.

I forhold til at du kunne knække en Samsung, så prøvede han selv med en Note 3 og klunne ikke få den til at knække midt over, men hvis du nu kunne gøre det, ville du hvertfald heller ikke have de store problemer med at knække den iPhone.

Fejlen der er tale om er at den bukker mere eller mindre under for minimalt pres i fx en bukseforlomme, dette sker ikke rigtigt på andre telefoner, og nu har vi visse folk (Apple fanboys) der står og påstår at telefoner ikke er designet til at være i bukselommer :)

Det er da utroligt at et firma som Apple kan misse så massiv en fejl på deres produkt, man ville da tro de eventuelt har et setup der tester produktet før release, fx. Samsung som tester netop "worst case" scenariet: https://www.youtube.com/watch?v=dc9c5YFyovU&t=1m20s

13 6
Benjamin Jensen 24-09-2014 21:20:13

Det eneste jeg sådan lige umiddelbart ser, er folk som siger at iphone er LORT. Andre siddet og fortæller om, at der kun har været 1 tilfælde hvor man har set det på an Android tlf. Det er så ærgerligt, at du er så snæversynet, at du ikke kan se skoven for sydkoreansk bras.

Man kan jo umuligt illustrere om man kan knække en iphone eller Samsung. Man kan derimod illustrere det man vil. Derfor er medier jo aå geniale, og derfor er det så genialt at vi har folk der bare hopper på den slags historier hver gang. Jeg har endnu ikke oplevet en iphone lancering, hvor det ikke har været fremme, at den ikke kan holde til det ene eller det andet. Det er egentlig underligt, at man ikke ser en sammenhæng efterhånden.

Iphone 4 havde jo med at glasset gik i stykket.
Iphone 5 havde det med at tlf bøjede af sig selv
Iphone 6 plus bøjer så når man tager den i lommen - uden dog dette er blevet bevist.

Men som sagt er der nok naive fjolser der kan bygge en historie på det. Som jeg skrev først, så kan jeg sagtens brække en Note 3, en Nokia eller hvad det nu skulle være. Måske jeg skulle lave en video, og smide den her op på Mobilsiden? ;)

Hele problemet er, at telefoner lavet af metal kan arbejde. Derved kan de også bøje, hvis der bliver lagt nok kræfter i. En tlf med et mere fast materiale vil i stedet brække. En større tlf er nemmere at bøje eller brække. Det er simpel fysik.

Min kone arbejede i en årrække i en tdc butik, og der kom en del kunder ind med bøjede tlf fra f.eks Sony eller Nokia. De var alle lavet af metal. Det var længe før der var noget der hed iphone 5 eller 6. Så stop nu med det hyleri hvis man ikke kender til fakta omkring glas, plastic eller metal.

4 10
Trentors 25-09-2014 08:46:54

Hej Benjamin. Nu er det så smart at man har et navn ovenover sin kommentar og så nedenunder står der den tekst personen skriver. Ser du at jeg eller Thomas skriver at iPhone er noget lort? Nej vel. Den person som har skrevet dette må selv stå til ansvar for sin trolling.

Men du er ikke selv for god med dit halvracistiske brug af udtryk som "sydkoreansk bras". Jeg kender ikke din alder men er det ikke på tide at fatte at udtryk som bambuscomputer og den slags primitive fordomme skal af banen? Og hvad med iPhone. Den er lavet i Kina fyldt med sydkoreanske produkter såsom skærmen, SoC'en osv. Men man bliver måske nødt til at tillægge produkterne uberretiget egenskaber som "Tysk kvalitet" osv. for at accepterer man har betalt overpris for et produkt?

Du er total forsvarsmode og forholder dig ikke til hvad som står. Ja enhver idiot kan knække en telefon. Men det er ligesom ikke pointet og nu prøver at forklarer det engang til i håb om at trænge igennem din mentale blokade. Hvis en Note 3 (ja det hedder det) eller iPhone 6 bliver bøjet med samme tryk og i samme grad så vil Note 3 klare dette. Længere er den ikke.

Hvis du gad ulejlige dig - hvilket du ikke gider for du drives ikke af et ønske om at blive klogere - ville du se den video som Thomas har postet hvor man ser Samsung udsætte deres telefoner for bøjninger i samme stil som er i videon. De popper alle tilbage til deres oprindelige form men det vil en iPhone 6 ikke gøre pga. dens materiale valg. Ideen er så at dette materiale valg så skulle forhindre telefonen i at kunne bøje men det er tydeligvis ikke tilfældet da videon i kilden viser den kan bøjes med de bare næver.

OG ja alt metal kan arbejde. Derfor jeg personligt er stor modstander af metal-telefoner (også Android) fordi det netop ikke kan give sig plus alle de andre ulemper det har. Men hipsters og fashionistas lægger fejlagtigt alle mulig arbitrære værdier i det og når man designer til "style over substance"-crowdet er alt andet et no-go.

Om der er en historie i dette er noget helt andet. Men faktum er at Samsung tester deres telefoner for dette så det er nok en stor potential fare at en telefon kan udsættes for den slags. Og som videoen tydelig demonstrerer så kommer iPhone 6 plus ikke tilbage fra sådan en bøjning.

Og så holder din historie med bøje Nokia og Sony telefoner ikke. For det første hed det Sony Ericcson dengang og ingen af firmaerne lavede i særlige høj grad metal-telefoner. Tror faktisk ikke SE har lavet en men du må gerne linke til det.

Desuden testede Nokia også for bøjninger som de forklarer her i deres video (hvis du gider se den): https://www.youtube.com/watch?v=MfelTEDDl8U

10 3
Benjamin Jensen 25-09-2014 15:40:36

Hej Trentors.

Mit besøg i den lokale Telenor butik bekræftede mig bare i at der bliver lavet meget bras fra Sydkorea. Den del står jeg ved. Jeg tror ikke helt du er klar over, hvad bambusmaskine dækker over. Det meste elektronik kommer jo fra Asien, så det er ikke helt det der menes. Jeg har selv en bambusmaskine herhjemme. Den har jeg selv bygget af flere forskellige dele, så den passer til mine behov. Jeg har aldrig købt mærkevare PC'er. Så nej, bambusmaskine bruges stadig, og de fleste er da stolte over betegnelsen ;)

Desuden tror jeg også godt du ved, at jeg ikke mener indmaden eller produktionslandet på iPhone. Den er jo ligesom ikke udviklet der, eller designet der.

Du kommer med en påstand om, at en iPhone 6 Plus ikke ville kunne klare det samme som en Note 3 - uden overhovedet at have noget som helst gyldigt bevis what so ever. Det er da påståelighed og fornægtelse der vil noget. Hvis du er så naiv at tro, at en person har fået bøjet sin iPhone 6 Plus i bukserne, så er du godt nok dummere end jeg først antog. Men det er jo ligesom også det der er udgangspunktet for artiklen.

Så vidt jeg husker, så skrev du tidligere at du var glad for at Samsung lavede plastic telefoner. Jeg må jo så skuffe dig, for Samsung kunne jo ikke stå for fristelsen til at kopiere Apple, så de er jo kommet med deres Alpha der sjovt nok også har alu ramme. Mobilsiden har lavet en test - måske du kunne overtale dem til at lave en bøje test. Desværre har den ikke samme fysiske mål som plus, hvilket jo vil give et helt anderledes tryk på tlf (hvis du har hørt efter i fysiktimerne).

Jeg kan godt lide, at du tror at Samsung er de eneste i verden der tester deres telefoner. Det skriger sgu så højt til himmelen, at du ikke tror Apple gør nøjagtig det samme. Jeg ved slet ikke hvad jeg skal sige til en så naiv opfattelse.

Og endelig Trentor...jeg har haft mobiltlf siden 1992. Jeg ved godt, at det først hed Ericsson, derefter Sony Ericsson og til sidst Sony. lol. Når det er på plads, så er der lavet masser af metal telefoner fra Nokia og SE. Jeg havde en Nokia i 2008 der gav mig nickeludslet ! Men den tlf der var størst problemer med som bøjede, var SE T700. Jeg har faktisk 2 stk af dem stadig, samt en W910 som også er lavet af metal.

Jeg stopper diskussionen her, for jeg kan godt se, det ikke fører nogle steder hen. Slet ikke når DU mener at jeg er stædig :D

2 4
Trentors 25-09-2014 18:00:36

Ah så du er vadet ind i en lokal Telenor butik (i Føtex?) og har lige dannet dig et kæmpe overblik over alle telefoner. Jamen hvad skal vi med sider som denne når det er så let?

Bambusmaskine var et udtryk folk brugte i gamle dag for at tale nedsættende om ikke vestlige producenter. Det er det samme du gør med koreanske mobiler og det var hele pointen. Ved at tage noget åbenlyst du nok kendte til kunne du måske se du gentager fortidens fejl.

Aha så iPhone er designet i USA? Men ikke dens GPU og CPU. De er designet i UK. Dens skærm og andre delkomponenter er designet i blandt andet Sydkorea. Og dens software er designet i USA.

Galaxy S5 er også designet i USA, Sydkorea, UK og en lang række andre lande. Dens software er lavet i USA både af Google og Samsung selv. Så den slags national kasse-tænkning giver ingen mening og det burde høre fortiden til.

Angående iPhone 6 og bøjning.
Igen viser du din totale foragt for at sætte dig ind i tingene. Du ser tydeligvis en video hvor iPhone 6 plus og Note 3 bøjes i samme vinkel. Den sidste hoppe tilbage den første gør ikke. Du påpeger endda selv at sådan er det med aluminium! Ja Samsung har også lavet en telefon med DELVIST aluminium men det er jo ikke det samme som at lave hele telefonen i det. Desuden vælger jeg IKKE en Alpha telefon.

Der er så sandelig forskel på at teste en telefon (doh!) og så udsætte dem for hvad Samsung gør i deres testcenter. Alene den bøjning de SGS4 udsættes for i videoen svarer til den vi lige har set (undtagen dig) en iPhone 6 plus ikke komme tilbage fra. Så nej de tester helt sikkert ikke på samme måde. Men at sige de ikke tester er jo idiotisk og det har jeg ikke sagt da det jo er så vidt et begreb at man kan argumenterer for at bare koden kompilerer så kan den shippes.

Uh siden 1992. Jamen så er du jo ekspert. Nej det hed ikke først Ericsson og så Sony Ericsson. Sony lavede også mobiler og man besluttede at slå pjalterne sammen pga. Så det hed Sony, Erisson og så Sony Ericsson. Hvilken Nokia var det?

SE T700 var ikke lavet af metal. Den havde en metal finish og enkelte metalplader. Essentielt metal-maling det meste fordi man stadig ikke havde løst antenne og metal-problemet. Det samme galdt W910. De var også billige telefoner så det havde ikke hængt sammen med prisen.

3 4
Benjamin Jensen 25-09-2014 18:52:31

Jeg sidder virkelig og tænker over, hvorfor jeg har spildt bogstaver og tid på dig....jesus christ, du er et banalt gennemsnits menneske.

3 5
Trentors 25-09-2014 19:18:44

Ja men kan jo altid blive perfid når ens argumenter ikke holder hva? Sørgeligt.

Ja du spilder virkelig din tid. Du har tilsyneladende ikke engang gidet at sætte dig lidt ind i ABC såsom at BARE se videoen kilden handler om. Du kører det hele fra din hukommelse og uholdbar erfaring. Du kender ikke engang den ene af de to telefoner der diskuteres her. Så det eneste du har gjort er at læse et par indlæg og så bare lukket op output uden at reflekterr eller forholde dig til input. Jeg tror ikke du har brugt særlig lang tid på disse indlæg.

5 2
Thomas Larsen 24-09-2014 22:35:53

Umiddelbart ser det ud til pointen primær var at man lavede en masse ligegyldige sammenligninger, som udover at være ret isolerede, ikke rigtigt havde noget med sagen at gøre, til Apple's forsvar er dette også "isoleret", dog kan man sige der er den forskel at iPhone trods alt kun har været ude i mindre end en uge.

Det er samme taktik Apple forsøgte sig med den gang med antennen, der valgte de jo bevidst at bringe et andet problem ind som havde lignende symptomer og så påstå at alle var berørt af dette problem, Apple eller ej, realiteten derimod var at din finger kortsluttede den eksterne antenne.

Det samme kan siges her, man forsøger at tillægge samme problem andre telefoner fordi man kan nå et lignende resultat, men det er stadigvæk ikke samme problem, i det her tilfælde kan man se at en iphone bukker under for presset hvor det giver mening at den strukturelle integritet er lavest, hvilket egentlig burde være i midten, i stedet for giver den efter ved de forskellige porte først.

Hvis man ikke kan løse opgaven med aluminium så burde de nok have valgt et stærkere metal, som fx i Note 3 :)

8 3
Benjamin Jensen 24-09-2014 22:53:29

Jeg har ikke set Apple været ude og kommentere på at der også var problemer med andre telefoner?

Men jeg synes sammenligningen er lige så god, eller skulle jeg sige dårlig som med denne iphone. Når iphone 7,8 eller 9 kommer vil der være samme "problem" som ikke viser sig at være et problem. Der er nogle der har et behov for at vise, betalt eller ikke betalt,vat iphone eller Samsung er noget junk. Jeg har set droptest af iphone 6 der viser at den holder virkelig godt, men jeg har også set det stik modsatte. Jeg tager det ikke alvorligt, og så er jeg sådan set lige glad med hvilken tlf det drejer sig om.

Alle tlf kan splittes ad hvis man vil. Iphone 5 som jeg selv ejer, skulle blive alvorlig skæv ret hurtigt. Den er nu stadig helt lige selv efter 2 år. Der er ikke en eneste ridse på skærmen, og det eneste ulempe metallet har er, at det bliver ridset. Men i følge linket i artiklen bliver den jo pisse skæv, og det er en alvorlig produktionsfejl - i hvert fald hvis man skulle tro kommentarerne dengang ;)

4 8
Peter Frederiksen 25-09-2014 09:08:51

Steve Jobs holdte en pressekonference omkring AntennaGate,hvor konkurrenter iflg. Apples tests led af det samme....
http://goo.gl/De5x0a

7 0
Thomas Larsen 25-09-2014 07:57:05

I det her tilfælde? Nej, ikke endnu hvertfald. Men jeg pointerede også bare smoke and mirrors-teknikken som blev brugt.

Det samme gør du jo, fordi der er tale om et meget simpelt koncept, ja alle telefoner kan splittes ad med nok rå styrke, problemet iPhone 6 (Hvertfald plus modellen) ser ud til at lide under er at den kan bukkes nemmere, og grundet aluminium konstruktionen kan den ikke bare vende tilbage til sin oprindelige form. Dette er også et potentielt problem med iPhone 5, men åbenbart ikke lige så stort et problem.

En Note 3 kan også bukkes, men forskellen er at den er mere tilbøjelig til at behold sin oprindelige form, og vil derfor, under normalt stress, ikke blive bukket, og under ekstremt stress vil den nok knække fremfor at bukke.

4 0
Benjamin Jensen 25-09-2014 15:46:40

Jeg tror vi er enige om, at jo større telefon, jo lettere er den at knække/bøje. Det er i hvert fald sådan jeg læser dine andre indlæg.

Når man bygger i metal, så kan det arbejde. Det var også det der skulle være problemet med iPhone 5. Det jeg sagde dengang, er også hvad jeg siger i dag - det vil alle telefoner kunne komme til at lide af, hvis de er lavet i metal.

Det er også set i biler, at ruder smadre helt af sig selv, fordi materialet har arbejdet, og ruden har været spændt for hårdt op, så den ikke kunne arbejde.

0 2
salos 24-09-2014 16:58:25

Bekræfter bare sandheden, iphones er noget LORT.

17 14
Allan 24-09-2014 18:05:56

Præcis.

11 12
Martin Løvendahl 24-09-2014 13:41:10

man kan da bare bruge fx et Apple cover til telefonen så bøjer den vel ikke så nemt?

17 0
Daniel Jørgensen 24-09-2014 18:07:41

Jaaa det kan man da, men er det ikke sådan lidt en underlig løsning, at pakke telefonen ind, når man nu efter sigende betaler for kvalitet og design?

10 7
Naggie21 24-09-2014 11:38:43

Lektien i denne artikel må være, at det er dumt at gå i slim/skinny jeans. Det er alligevel også skidt for løgene ;)

25 1
Trentors 24-09-2014 13:07:16

Hvad med piger? Og skinny jeans kan se ret godt ud på (nogen) piger så hvorfor være imod dette ;-)

4 15
Naggie21 24-09-2014 13:27:33

Piger har heller ingen løg (forhåbentlig), så de må selvfølgelig godt. Men de stikker som regel også telefonen i tasken.

17 0
24-09-2014 12:07:08

Den beskrivelse der har været vist meget var et par habit bukser. De er sjældent helt skinny :-)

6 14
Trentors 24-09-2014 11:03:17

Er vi lidt Apple-biased hva?

Hvilke ANDRE producenter? Linket handler kun om iPhones hvor det er sket før.
Faktisk tester jeres kilde en Note 3 : https://www.youtube.com/watch?v=FwM4ypi3at0

Den bøjes ligeså meget og hopper fint på plads igen. Så nej det er et udpræget Apple-problem her!

15 21
Benjamin Jensen 24-09-2014 21:38:26

Trentor mener du seriøst, at du kan se på billederne, hvor mange kræfter han ligger i det? En sådan test må jo laves på en maskine, hvor man kan måle trykket på telefonen - det nøjagtige samme sted. Det der er jo bare for useriøst. Som du kan se i linket i artiklen, så var debatten der også med iphone 5, og den debat døde da ret hurtigt ud, da telefonen ikke var på sit højeste mere.

Nævn mig en iphone lancering, hvor holdbarheden af tlf ikke har været til debat. Der gik jo heller ikke lang tid før de første droptest kom - her snakker vi jo ikke engang timer efter lancering. Det er derfor utroligt, at det er de samme mennesker der sidder og debattere emnet.

Der er mange penge i at få andres produkter til at fremstå mindre godt. Den slags metoder er efterhånden vidt ubredte. Personligt har jeg svært ved at tro, at den side selv sponsorere en så dyr tlf bare for at brække den eller lave droptest.

Men den sidste idiot er selvfølgelig ikke født endnu, så der er desværre en del der hopper i med begge ben.

8 2
Allan 24-09-2014 18:07:40

Apple er noget billigt lort

6 17
Mikkel Guldbjerg Jensen 24-09-2014 11:23:37

Hej Trentors

Eksempelvis Sony Xperia Z1 havde også lignende problemer, og det er sket før.

Jeg har inkluderet 3 billeder af Z1 for at vise det i galleriet, ellers har Cult of Mac lavet en lille sammenslutning af telefoner, der har haft problemer med at bøje.

http://www.cultofmac.com/297404/get-bent-shocking-history-bent-smartphones/

Mvh Mikkel - mobilsiden.dk

19 2
Trentors 24-09-2014 12:53:03

Hej Mikkel,

Tak for svar. Men skal vi lige gennem den smøre fra Apple-kulten? Here goes:

SGS4 - Cracked skærm. Ikke bøjet telefon - ikke samme problem. Skal vi til at kigge på Apples historik med "cracked" skærme også?

HTC EVO. Der nævnes et eksempel fordi en person sætter den i kopholderen og bøjer sig tilbage på den. Hvad har det med sagen at gøre. Hvad har det med sagen at gøre? Hvis du kører en damptromle over bliver den også mast men det er jo ikke almindelig brug.

BlackBerry Q10 - Brugeren erkender han måske har sat sig på den i det forum Apple-kulten har fundet dette.

Oppo. Igen eet eksempel hvor brugeren opdager at den er bøjet efter en heavy druktur og kan ikke rigtig huske hvad der er sket.

Sony Xperia Z1 - Ja her er et problem. Glas og stål er ikke smart til en telefon. Men der er problemer med denne ene model fra denne producent.

Ellers nævnes:
iPhone 4
iPhone 5
iPhone 5S

Og nu iPhone 6. Så ja det er vist udbredt et Apple problem. Og selvom Apple-kultens desperate forsøg på at finde disse billeder så er der kun een producent som ser ud til at have haft et problem på en af deres modeller.

20 23
24-09-2014 12:40:12

Den artikel er ikke helt korrekt. For det første er der flere af de tilfælde de skriver om, hvor der er EEN der har haft et problem, ikke mange. For det andet, så den xda post de henviser til ang. S4, der knækkede hans skærm rigtigt nok pga af at mobilen fleksede. MEN rammen er jo ikke ødelagt bagefter, da den flekser tilbage igen, hvilket jo NETOP er derfor at mange bruger plastik....

Og hvorfor ikke bare forholde sig til problemet, i stedet for at knalde en "de andre gør det også" af. Det hjælper ikke dem, der har problemet.

8 18
Trentors 24-09-2014 12:55:45

Enig. Og Apple-kulten er godt nok også desperate her. Det er lidt sørgeligt at se selv fra dem.
Eneste reelle eksempel er Z1 men samtidig nævner de problemer de sidste 3 års iPhones.

Plastisk er smart at lave telefoner i fordi det netop er et mere fleksibelt materiale. Det har jeg altid sagt og jeg håber Samsung holder fast i dette materiale og lader fornuften vinde.

16 21