Mobilsiden.dk  /   Nyhedsoversigt  /   Køberne har talt: Her er Årets Mobil 2012

Køberne har talt: Her er Årets Mobil 2012

To mobilproducenter dominerede i 2012 det danske marked. Men kun én mobil er "Årets Mobil 2012", viser det tydelige resultat, af afstemningen blandt læserne på Mobilsiden.dk.

Sådan fordelte stemmerne sig ved afstemningen
Sådan fordelte stemmerne sig ved afstemningen "Årets Mobil 2012".

Hvert år vælger læserne på Mobilsiden.dk deres favorit blandt årets mobiler. Blandt de tusindvis af stemmer vi har modtaget, udpeges vinderen helt tydeligt.

Med en betydelig andel af stemmerne lander Samsung Galaxy S III på førstepladsen, hvilket er en tydelig føring og et statement om, at Samsung virkelig har godt fat i markedet. Det er andet år i træk at et topprodukt fra Samsung vinder prisen.

 - Årets Mobil 2011

Afstemningens nummer to blev Nokia Lumia 920, der fik 25 procent af stemmerne. På de efterfølgende pladser, er der relativt få stemmer imellem, altså tæt løb mellem iPhone 5, Galaxy Note II og Nexus 4 fra Google og LG.

Samsung og Apple sidder på Danmark

Hemmeligholdte salgstal fra branchen, som Mobilsiden.dk har fået indblik i viser, at langt hovedparten af de smartphones der i 2012 blev solgt, op mod 80 procent, stod der enten Apple eller Samsung på.

HTC er målt i styks gået fra en markedsandel på 17 procent i december 2011 til kun 7 procent i november 2012. I afstemningen af ”Årets Mobil 2012” er HTC end ikke repræsenteret i toppen. For blot to år siden havde producenten ellers førertrøjen på, og vandt således prisen i både 2009 og 2010.

Nokias tal på smartphones svinger fra omkring 10 ned til 3 procent. Sony har bedre fat i mobilkøberne, markedsandelen hen over månederne bevæger sig fra 14 til 8 procent.

Nokia i positiv bevidsthed

Men uanset salgstallene, så peger læserne på, at Nokia, trods en beskeden markedsandel, har skabt et produkt, der innovativt kan blande sig i toppen af markedet.

- ”Jeg vil ikke sige, at ’Nokia er tilbage’, for salgstallene er fortsat ikke prangende. Men afstemningen afslører en positiv stemning overfor den gamle mobilgigant. Det bliver her i 2013 yderst spændende at se, om Nokia formår at omsætte positiv stemning og interesse, til bedre markedsandele,” siger John G. Pedersen, chefredaktør på Mobilsiden.dk.

Afstemningen på Mobilsiden.dk løb mellem 20. december og 31. december 2012. Omkring 10.000 stemmer er modtaget i perioden.

Top 5 for 2012 - valgt af læserne

1. Samsung Galaxy S III
2. Nokia Lumia 920
3. Apple iPhone 5
4. Samsung Galaxy Note II
5. Google Nexus 4 by LG

Forrige artikel Næste artikel

Få notikationer:

Læs Mobilsidens debatregler her


Kommentar

07-01-2013 19:13:19

Denne lille afstemning har jo intet at gøre med salgstal, så hvorfor overhovedet snakke om dem ? Dette er en afstemning om hvilken mobil en flok mobil interesserede syntes var den bedste i 2012. Den er på ingen måder objektiv, og det er da klart at en meget stor procentdel har stemt på den mobil de selv har. For hvem fanden render rundt med en mobil de ikke gider have? Om Nokia 920 så kun havde været til salg 1 dag, så ændre det jo ikke på om folk enten er til den, eller ej.....

0 0
TF 07-01-2013 22:42:37

Jeg har da stemt på lumia 920 selv om jeg pt har en anden, afstemningen gik jo ikke på hvad mobil har du men hvilken der var årets mobil og der kan for mig ikke være nogen tvivl om at L920 slår alle ander på flere punkter bla innovation, byggekvalitet osv osv

0 0
08-01-2013 15:58:29

Jeg skrev heller ikke alle, jeg skrev en stor procentdel...

0 0
Kim Harder 08-01-2013 00:55:05

Ja lad os stoppe, nu har læserne talt, så er det spændene, at se hvad anmelderne siger.

Så for vi, at se i løbet af året hvem der gør det godt.

0 0
kelddaug 07-01-2013 17:13:00

Man kan jo ikke regne med de Nokia stemmer, der var masser som ventede på den og efterfølgende blev skuffet over den.
Der er flere jeg kender ,som skød den af efter få dage med den.
Tager jeg fejl tror i.?

0 0
Kim 07-01-2013 18:13:47

Ja.

0 0
Benjamin Jensen 07-01-2013 22:47:09

Desværre nej Kim. Jeg var også een af dem der købte Lumia 920, dog er den ikke skudt af, men jeg har sgu fortrudt mit køb.

Store ridser i skærmen efter alm brug, telefon der låser under samtale, med deraf afbrudte samtaler og software reset. Det er sket i hvert fald 20 gange.

Drænet for batteri om natten - helt fra 100 % til 0 på bare 5 timer, selvom Tlf var genstartet lige inden sengetid. Dette er sket ca 10 gange.

Samtaler der runger og giver ekko.

Til sidst prøvede jeg at nulstille Tlf, og derefter kunne den ikke startes op. Den var bricked.

Efter 1 måneds brug er den nu sendt tilbage. Nu kan jeg så vente på at jeg får en Tlf tilbage der igen ikke fungere.

Iøvrigt er det en lidt sjov overskrift. Hvis køberne havde bestemt, havde iphone da vundet overlegent - de sidste 6 år med. Uanset hvad, så vinder den da på stabilitet, noget der er vigtigt i min verden. Kunder bryder sig ikke om at blive afbrudt flere gange.

0 0
08-01-2013 00:36:24

Dobbelt ja..
Min Nokia købt 29 november har kørt perfekt siden da og har
Ingen af de problemer overhovedet!!!
Synd for bj at han har fået en der åbenbart ikke virker som den skal.
Er du på Telenor net??
De har nemlig i sidste uge fejlrettet deres net i forbindelse med lumia 920.

0 0
Benjamin Jensen 08-01-2013 14:05:57

Hej Carsten

Der har været mange problemer med denne Lumia. Især med genstarter, men også problemer med ridser og dræning af batteri. Se bare på mobildebat eller google problemet.

Men med hensyn til ridser, så tegner der sig et problem som ser ud til at ramme nogle, mens andre slet ikke har problemet. Men med de ridser jeg har på skærmen, så er den helt sikkert defekt. Problemet består jo nok bare i, at få dem til at erkende problemet.

Problemet med genstarter er næsten alle ramt af. Der er een der har haft 4 Lumia 920, hvor 3 af dem konstant genstartede, men hvor den sidste ikke har gjort det.

Jeg er på Telenors net, men nettet har absolut intet at gøre med det. Telefonen låser simpelthen, og man kan intet gøre. Først efter en soft reset bliver det til en tlf igen.

Efter at have undersøgt en del på nettet, så er der rigtig mange der har disse fejl, og så er der nogle der ikke har. Altså er det ikke en ensartet kvalitet, og mine tanker går unægtelig på LG X2.

Men een ting er sikkert - jeg laver ikke samme fejl igen og køber en Nokia. Grunden til at jeg gik væk fra Nokia i sin tid, var også pga deres kvalitet, og det ry holder desværre stadigvæk. Det kan ikke passe, at det skal være et lotteri, om man får en god eller dårlig tlf.

0 0
Kim 08-01-2013 16:27:41

Det samme "lotteri" gør sig vist gældende hos de fleste producenter, ikke mindst Apple.

0 0
08-01-2013 16:41:58

Mener du som det her

http://m.jyllands-posten.dk/digitalt/mobil/article4973023.ece

0 0
Benjamin Jensen 08-01-2013 17:47:49

Var det virkelig hvad du kunne besvare på mit lange indlæg? Det er sgu da for dumt din knold.

Du virker jo bare mest af alt som en fanboy, end een der ikke vil erkende at din elskede tlf ikke er så god hos alle.

Du får selv lige et link retur.

http://www.version2.dk/artikel/nokia-kamerasnavs-og-genstarter-rammer-kun-faa-danske-lumia-920-kunder-49555

0 0
Katron 09-01-2013 12:14:04

Har lige læst hele jeres diskution igennem, og svarer her.

Ja det er pisse irrieterende at få en mobil ,som bare ikke vil virke, ligemeget hvad man gør, og hvor mange gange den sendes ind.
Har stået i samme situation sidste år, med min datters Iphone 4s. Jeg har ellers indtryk af at apple genereelt står for rimelig stabile enheder, men den 4s vi fik købt, var bare et stort problem fra dag 1. Den har været sendt til rep ikke mindre end 7 gange på et år, og først i forbindelse med opdatering til iOS6, hvor den gik totalt død, fik vi en ny tilsendt. Den er så solgt nu, fordi tøsen ønskede sig en iphone 5 i julegave, som iøvrigt kører ganske fortrinligt uden problemer, dog en dårlig antenne ved dårlig dækning, men det var også et problem med 4s'eren.
Sidste år købte jeg en Lumia 900 til mig selv, som jeg egentligt var lidt skuffet over. Fin telefon, men mine forventninger var alt for høje, så derfor lidt skuffelse. Efter 5 mdr begyndte den også at runge ved samtaler, og blev derfor indleveret til rep. Efter 14 dage kom posten med en helt ny.

Her i julen belv den skiftet til en Lumia 920. Har genereelt været utroligt tilfreds med den, og kan ikke genkende de problemer du skriver. Ikke i det omfang. Jeg har siden 1.december vågnet op 2 gange, hvor jeg skulle indtaste pinkode, hvilket betyder en spontan genstart. Jeg har ikke en eneste ridse nogle steder på telefonen, og jeg har endda haft den tabt nogle gange.(Jeg er ikke god ved mine mobiler). Jeg har ingen cover eller skærmbeskyttelse på, men ingen ridser. Det ene hjørne har fået et ordentligt tryk, grundet et tab fra 2½ meters højde, ned på et klinkegulv. Skærmen poppede faktisk ud af rammen, men kunne blot trykkes ind igen. Ingen ridser.
Desuden har jeg prøvet en enkelt gang, at batteriet er blevet drænet på ualmindeligt kort tid.
Jeg har desuden en enkelt app, hvor der under installation er opstået en fejl, således at app'en ikke kan bruges. Den kan heller ikke afinstaleres, og ej heller genindstalleres. Det er faktisk det der irrieterer mig mest, for microsoft selv siger, at eneste nuværende løsning, er at gendanne mobilen. Jeg kan leve med meget, men jeg gider ikke gendanne mobilen i tide og utide, så derfor regner jeg med at en løsning på det problem kommer sammen med næste update.
Men genereelt set, så er jeg super glad for min 920'er, og den har ikke budt på nogle problemer, som er værre end hvad andre producenter har budt mig gennem årene. Den har faktisk fungeret fortrinligt, og overrasket mig positivt på rigtigt mange punkter. Måske også derfor det er lettere at leve med de få ting, som microsoft allerede har erkendt som et problem.

Så nej, ingen regler uden undtagelse. Det er muligt du bretter om nul problemer med apple produkter, men det er ikke uden grund, at der popper den ene efter den anden butik op, der lever af at reparere iphones. Det er muligt de er stabile, men så er der så mange andre problemer involveret.

Det er trist at du har været så uheldig med din Lumia 920, men modsat det du skriver, så selvom der berettes om fejl, så er der altså ikke mange der er ramt. Fordi der er 100 der skriver om det i et forum, betyder det ikke automatisk at hver anden er ramt af problemerne.
Selvom iphone 4 var massivt ramt af "dødsgrebet", betød det jo i praksis ikke det store for forbrugerne, og det var endda en fejl som ikke kunne rettes med SW updates. Det samme gør sig gældende med lakproblemerne med iphone 5. Min datter fik allerede ridser i hendes iphone 5, samme aften som hun fik den, men ved du hvad, det ødelagde hendes dag, men livet går jo videre, og til trods for ridserne og hendes massive problemer med hendes tidligere 4s'er, så tror jeg stadig der vil stå iphone på hendes næste mobil.

Slutteligt, så husk at mange beretninger om problemer, ofte ligger til bunds i skuffelse. Er man skuffet over sit køb, så bliver selv den mindste ting, pludseligt verdens største problem. Specielt med WP8 er der udbredt skuffelse fra mange tidligere Android / iOS brugere over at de ikke kan finde de app's de bruger mest. Desværre er det mest dumme skuffelser. Vi har gang i et helt andet økosystem her, så selvfølgelig er det ikke alle app's der er tilgængelige. Men gav man det nu en chance, og kiggede ud over sin egen næsetip, så dukker der et hav af nye og mindst ligeså gode alternativer op. Feks. Dropbox. Nej man kan ikke finde dropbox på WP8, men hvis det er uundværligt for en, så kan man ofre den nette sum af 7,- og hente cloudy box, og vupti, så har man fuldt integreret dropbox, med fuld understøttelse og integration.(Findes også i en free version). Er man lidt mere openminded, vil det med microsoft i hånden være nærliggende at skifte til skydrive, som jeg personligt mener er en del bedre og hurtigere end dropbox, specielt hvis man så også har windows på sin hjemmepc, specielt Windows 8.

0 0
Benjamin Jensen 09-01-2013 12:54:13

Dit indlæg stikker mit i længde Katron :D

Men det der undre mig mest, er sådan set din udlægning omkring iPhone 4S, for Apple har den politik, at de levere en ny til dig - og den garanti dækker så vidt jeg ved i 1 år efter købsdatoen. Det er en fast politik, at butikken ikke må sende den til rep, men skal sende den direkte til Apple.

Jeg tjekkede UDID nummeret på min iphone og også min kones, som var indleveret i henholdsvis Telenor og TDC butikken, og det var ikke samme nummer som dem jeg havde indleveret. Du må have misforstået et eller andet, siden du skriver, at den er sendt frem og tilbage fra rep! Så må det i givet fald være Jeres forhandler der har taget Jer i røven. Men jeg forstår bare ikke incitamentet til at gøre det.

Jeg har arbejdet i telebranchen et par år, og kender skam godt til hvad man kan forvente, og ikke forvente. Ligesom min kone har arbejdet hos TDC i 4 år, hvor hun bla. har taget sig af rep af tlf. Derfor ved jeg skam godt hvad man kan forvente og ikke forvente.

Men jeg forventer en tlf der ikke bliver ridset af at ligge i lommen. Jeg er fuldt ud overbevist om, at der er lavet en række defekte tlf ved glasset, da rigtig mange mennesker har behandlet deres tlf hårdhændet og ingen ridser har. Det samme har jeg jo oplevet ved min iPhone, som ikke blev behandlet skånsomt. Der skal et hårdere materiale til at ridse gorillaglas, og det er faktisk typisk sandkorn der kan gøre det. Grunden til at jeg bliver en smule mistænksom er, at ridserne bare bliver flere og flere, og det er kun over 1 måned. Det der så gør mig irriteret er, at Nokia Care siger, at forhandleren nok bare vil påstå at jeg selv er skyld i de ridser, hvilket de selvfølgelig også sagde til mig i Telenor butikken!

Men det jeg synes er allerværst er, at alle de kunder jeg ringer uopfordret til, og spilder i nogen grad deres tid, der bliver jeg afbrudt midt i samtalen, og kan ikke ringe op umiddelbart bagefter. Den har også mistet min forbindelse til bluetooth nogle gange.

Jeg har ikke selv betalt for telefonen, så jeg kunne egentlig bare være ligeglad. Problemet er nok, at ens forventninger ikke holder i forhold til et produkt der koster 4500 kr!

At antyde at jeg skulle være skuffet over de manglende apps, er altså lidt dumt. Sådan noget har jeg selvfølgelig undersøgt på forhånd, og jeg ville aldrig i mit liv have købt denne tlf, hvis ikke jeg også havde min iPad, hvor jeg kan bruge de samme apps, som jeg havde på min iPhone. Men når vi snakker apps, så er der betydeligt mindre, og dem der er, er af betydelig ringere kvalitet end til iOS og Android - desværre. Her havde jeg nok forventet lidt mere.

I øvrigt bruger jeg Skydrive - her har jeg 125 GB ;)

Jeg havde en SGS 2, som også var pisse ustabil, og derfor bad jeg om at få skiftet den ud, fordi jeg simpelthen ikke kunne leve med den mere. Jeg får så bare en tlf, der er endnu mere ustabil, og det er jo selvfølgelig aldrig sjovt. Så kunne jeg bedre leve med, at noget maling skallede af på bagsiden af min tlf.

0 0
09-01-2013 01:19:52

@Benjamin
Nej faktisk var mit indlæg vedr iphone til kim, jeg glemte bare frimærket på indlæget.

Vedr. Dine lange indlæg omkring dine problemer med din Nokia lumia 920, tjaa så er det klart at du er skuffet over dit nye og dyre legetøj ikke virker som forvente, for dig. At diskuterer det er tidsspild for her er vi enige, desværre er der telefoner med fejl og mandagsmodellen har du så fået. at det i din skuffelse bliver til at vi andre så ikke må nyde vores fejlfri Nokia lumia920 syntes jeg er beklageligt,

jeg har i flere indlæg også her på siden og andre steder anderkendt at der er problemer med Nokia lumia 920, men det er der jo hos alle producenter, i større eller mindre grad, og især når det er både en ny mobil og styresystem som tilfældet her....

vedr gorilla glass
Så er glasset jo ikke ridsefri men blot resistent over for ridser, om det så gør din telefon defekt, det vil jeg nok stille spørgsmålstegn ved..

og uden at kalde dig knold, ignorant eller fanboy så bør du altså tænke over om måske vi begge ikke har ret, for det kan umuligt være alle Nokia lumia 920 der er ramt af de samme fejl som din. Igen min køter bare derudad og hvis det gør mig til nogle af de 3ovennævnede at jeg er glad for min perfekte Nokia så må jeg leve med det!!!!

0 0
Benjamin Jensen 09-01-2013 13:00:10

Hej Carsten.

Jeg har jo aldrig sagt, at du ikke har ret. Der er da masser af mennesker der har fået en tlf, der rent faktisk virkede, og kun genstarter få gange.

Du må da selvfølgelig gerne nyde din tlf lige så meget du vil, og det går jeg da også ud fra at du gør, uanset hvad jeg skriver. Det ville jeg godt nok ikke lade mig påvirke af selv da. Derfor er det jo heller ikke et personligt angreb på din tlf, og ej heller på din person. Som jeg sagde til Kim, så behøver man ikke stille sig op og forsvare et mærke til sidste dødsdråbe - der kan jo rent faktisk være tale om mange telefoner der har en eller flere defekter.

Nogle vil stille sig tilfredse med genstarts i ny og næ - også fordi de måske ikke ringer så meget. Mit problem er jo, at den gør det hver dag, fordi jeg tit ringer op.

Jeg er dog typen, der ikke vil acceptere genstarter. Jeg mener simpelthen, at når vi skriver 2013, så burde det ikke være et problem mere. Jeg har jo selvfølgelig den forventning, fordi jeg med min iPhones ikke har haft genstarter de sidste 2 år. At jeg så skal opleve 20 på en måned, gør mig selvfølgelig rasende! Det er min tålmodighed simpelthen ikke til!

0 0
Benjamin Jensen 08-01-2013 16:35:29

Nej Kim - til trods for din glæde ved Nokia, må jeg altså sige at dette udsagn ikke passer.

Vi har haft 5 Apple telefoner i husstanden og 1 iPad, og ingen af dem har der været SÅ graverende fejl ved, som der har på denne og mange andres Nokia telefon.

Hvis Apple havde lavet en tlf, med de samme fejl, ville der have været et ramaskrig uden lige, og alle medier ville have flippet totalt ud - ikke mindst fordi mange selv har en iPhone.

Men Nokia har da indrømmet, at der er fejl ved "visse" kameraer, hvor der sidder støv bag linsen, og de har også erkendt problemet med genstart. Nokia Care som jeg ringede til, fortalte mig at de også kendte til genstarts problemet, og at de håbede at opdateringen ville klare problemet. Men de kunne bare ikke fortælle hvornår den kom - kun at det amerikanske marked havde fået den. Jeg synes sgu ikke det er godt nok, når man tænker på at Nokiaen reelt set har været ude siden september sidste år, og at de må have kendt til problemet allerede inden tlf kom på gaden.

Det mest sørgelige er nok, at mange ender som mig, når de vil nulstille deres tlf. De får en tlf der ikke kan starte op.

https://www.google.dk/webhp?sourceid=chrome-instant&ion=1&ie=UTF-8#hl=da&tbo=d&sclient=psy-ab&q=nokia%20lumia%20920%20reboot&oq=&gs_l=&pbx=1&fp=96255c59c2467682&ion=1&bav=on.2,or.r_gc.r_pw.r_qf.&bvm=bv.1357316858,d.Yms&biw=1680&bih=935

0 0
Kim 08-01-2013 17:20:09

Der er MASSERE af problemer med iPhones! At du har "vundet lotteriet" med dine 5 beviser jo ingenting.

Og de genstarts problemer du snakker om er jo WP, altså også gældende for Samsung og HTC. Ja det er da pisse irriterende (Nokia's model har jo så ikke været på markedet siden september, det har de andre) at sende software på gaden der ikke er optimal. Men det gør Apple jo også gang på gang - oftes plejer de bare at give deres kunder skylden, og det er i åbenbart ganske tilfredse med.

Lilla skær på billederne? - du holder den forkert.
Mister forbindelse under opkald? - du holder den forkert.
Kører ud i en ødemark pga mærkeligt kort? Du holder den... du holder det forkerte sted...

0 0
Benjamin Jensen 08-01-2013 17:43:43

Jeg burde have vidst, at det ikke er op til diskussion her på siden, at en Nokia ikke kan fejle noget, og det kun er Apple der er fejlbefængt. Hvor er det efterhånden himmelråbende DUMT, at sidde på dette forum blandt ignoranter.

Sjovt nok kender andre ejere af Lumia godt til mine problemer, og de er sgu heller ikke tilfredse. Men når man ikke selv ejer een, men elsker Nokia, ja så er det sgu nok MS der laver fejlen - den kan aldrig blive Nokia.

Selvfølgelig laver alle producenter fejl, men fejlraten er bare kæmpe stor på denne Lumia model. Du skulle se mit såkaldte Gorilla glas, hvor der er en milliard ridser i - og så store ridser at jeg kan mærke dem med neglen, og jeg har ikke engang tabt den een eneste gang. På de 5 iPhones, iPad, 1 HTC og 1 SGS 2 vi har haft i huset, har jeg endnu min første ridse tilgode. Det virker ærlig talt underligt, at der er SÅ mange ridser på min Lumia - allerede efter en uge, og der kom bare flere og flere til.

Mht dine fejl på Apple, så har jeg ikke selv haft en iPhone 5, men jeg ved da at lille skær vil komme på ethvert fotografi hvis man optager mod lyset. Det ved enhver fotograf da, og det er da ikke en fejl - jo, hos fotografen.

Den med at man holder en iPhone forkert, stammer fra en person, som angiveligt skulle have fået en kortfattet email fra Steve Jobs der sagde han holdte den forkert....mon ikke Jobs havde andet at se til, end at besvare kundehendvendelse? Der har aldrig været en udmelding fra Apple om at man skulle holde tlf anderledes, og jeg har aldrig oplevet afbrudte samtaler pga dårlig forbindelse på mine iPhones. Men tro du bare på det andet Kim, for det passer ind i din ideologi.

0 0
Kim 08-01-2013 18:54:21

Det sjove ved dig er at du er en lille hidsigprop når nogen er uenige med dig. Stakkels Benjamin.

Men når du så begynder at digte og ligge ord i munden på andre, så bliver det bare endnu mere patetisk.
Jeg påstår f.eks. ikke at Nokia ikke kan lave fejl, tværtimod har jeg hyppigt påpeget en masse fejl de har lavet. Omvendt fristes jeg til at spørge stakkels forfulgte lille benjamin, om Apple nogensinde har lavet - vi undlader at kalde det "fejl", lad os nøjes med en "svipser"? Nej vel? Hellere ikke det...

Ikke desto mindre er det altså WP der fejler med genstarterne. Burde Nokia sende deres flagskib på gaden hvis de kendte til fejlen? Naturligvis ikke, men har de kendt til den? Vi ved det ikke, det eneste vi ved er at HTC allerede var på markedet med de samme problemer. Det er der bare ingen der opdager, fordi ingen køber HTC...
samtidigt ved vi jo at Nokia har trukket den så langt de kunne, og først gik i markedet måneder efter præsentationen. Et bud er at de har forsøgt at rette op på de mangler der har været fra Microsoft.
Alligevel går de i markedet på et tidspunkt, måske velvidende at der kunne være udfordringer med deres 3.parts software - tænk hvis Apple havde gjort det samme, og f.eks. Lavet et kort med en ny lufthavn (der blot var en gammel park) 4 km fra deres Europæiske hovedkontor. Det ville næsten være en svipser, ville det ikke? Næsten..?

Men du må være født under en særligt uheldig Nokia stjerne, når det lykkes dig at skaffe et eksemplar af den tlf der florere videoklip af hvor den bruges som hammer, og du får ridset dens (3. parts) glas. Og samtidigt har du endda 5 iPhones, tlf man ellers blot skal nyse i retning af for at smadre glasset, der aldrig har fået den mindste antydning af en skramme...

Jeg ved ikke hvad det er ved dig, men der er bare en eller anden aura af utroværdighed omkring dine små hidsige indlæg.

0 0
Benjamin Jensen 08-01-2013 19:29:56

Det der så er sjovt ved dig, er dine ekstremt perfide indlæg, hver gang Nokia bliver omtalt. Du har op til flere gange kaldt mig løgner, fordi jeg ikke lige har samme holdning som dig, og du nedværdiger dig igen gerne i sidste indlæg til at kalde mig utroværdig.

Jeg kunne godt tænke mig at se bare 3-4 indlæg fra din side hvor du kritisere Nokia for deres kvalitet. De indlæg findes simpelthen ikke.

Nokia har ansvaret for den Tlf de sender på gaden. Ikke MS og ikke engang dig Kim. Husk lige på det - du behøver ikke være ansvarlig for det lort de sender på gaden. Har du forresten selv en Lumia 920, siden du kender så meget til kvaliteten? Eller er det bare dig der er en utroværdig fanboy?

Jeg får højest sandsynlig min Tlf tilbage igen, som bare er blevet restoret. Nokia har jo ikke samme ombytnings garanti som Apple. Derfor viser jeg dig gerne ridserne. En iphone har aldrig været kendt for at få ridser - den går bare let i stykker hvis man taber den. Men igen får du det drejet det rundt i din forskruede verden, til ay det skal være sandheden at den let bliver ridset. Du kan evt kigge på mobildebat, hvor jeg har startet en tråd. Der vil du se, at jeg ikke er den eneste med problemet.

Jeg kan sagtens komme op med fejl som Apple har lavet. Det sidste var kortet, som er en skandale. Men jeg brugte det kun til find mine venner, en feature der ikke er på Nokia, ikke virkede efter hensigten. Men Googles kort var sgu også nogle lort, og jeg brugte altid Navteqs kort.

Home knappen på iphone 4 var heller ikke særlig holdbar, men så fik jeg bare en ny Tlf efter 1 års brug - det havde jeg heller ikke fået med en Nokia.

Jeg har til gengæld ingen genstart haft med en iphone. Ingen frysninger. Ingen ridser i skærmen.

Havde jeg købt en iphone 5 med de samme problemer som denne Nokia, så kan jeg love dig for at jeg ikke ville købe Apple produkter i lang tid! Jeg lever mig ikke ind i forskellige brands, som du tydeligvis gør!

0 0
Kim 08-01-2013 19:59:02

Men det er jo fordi du er utroværdig, at jeg ikke tror på dig. Sådan hænger det sammen, meget enkelt.

Som når du f.eks. skriver:
[Citat]Problemet med genstarter er næsten alle ramt af. Der er een der har haft 4 Lumia 920, hvor 3 af dem konstant genstartede, men hvor den sidste ikke har gjort det.

For så at skrive:

Jeg får højest sandsynlig min Tlf tilbage igen, som bare er blevet restoret. Nokia har jo ikke samme ombytnings garanti som Apple. Derfor viser jeg dig gerne ridserne.


Så skriver du jo tydeligvis mod bedre vidende, hvis ikke dit første udsalg er et falsum. Just sayin...

0 0
Benjamin Jensen 08-01-2013 20:23:19

Det der forstår jeg intet af.

Manden der havde dem, har ikke fået dem ombyttet. Nu kender jeg ikke omstændighederne helt præcis, men han har vist haft en del Tlf i test. Hans indlæg findes på mobildebat.

Nokia har ikke ombytningsret. Det har Apple en fast politik på. Alle Tlf ryger tilbage til Apple. Ifølge Nokia Care så er det op til sælgeren af Tlf hvad der skal ske. Jeg fik samme besked i Telenor butikken - at det var deres rep afd der tog stilling til om jeg skulle have en ny Tlf.

Du kan jo bare spørge ind til emnet, i stedet for at starte med at kalde mig løgner. Det virker bedre på kommunikationen.

0 0
09-01-2013 01:28:42

@benjamin
Apple / Nokia garanti

Nokia har en DOA garanti, der sikre dig som forbruger.
Således at en ny telefon ikke skal på værksted men at du får en ny. Nogle steder er den garanti 7dage, andre steder 14dage.

0 0
07-01-2013 12:01:48

Nu siger denne afstemning i virkeligheden nok mere om mobilsiden.dk's læsere end den gør om hvilken mobiltelefon der reelt set kan bære titlen "Årets mobil 2012".

Det kunne være interessant hvis resultatet af afstemningen blev sammenkædet med en statistik over hvilket styresystem de forskellige stemmer stammer fra; fx iOS, Android, Mac OS, Windows etc.

Jeg er sikker på at der vil være en meget synlig sammenhæng imellem de 2 statistikker.

0 0
BE 07-01-2013 15:34:22

Vist er det subjektivt, men det er det også når gadjet-journalisterne stemmer om hvilken mobil der er årets.

Salgstallene rummer en anden sandhed, so kan være lige så ubestemmelig, og samtidig også en udmærket retningspil.

Jeg er forbavset over den stemmesucces som Note II har fået trods sin størrelse.

I sin tid da den kom frem var der en del kritik over størrelsen, hvilket også er rigtigt, men alligevel gav jeg udtryk for det i virkeligheden kunne vise sig at være et "Columbus-æg"!
Måske var tanken ikke helt så forkert.

0 0
kelddaug 07-01-2013 17:19:35

Note2 er sq en dejlig tlf... man ja, den er stor.
Dog vender man sig hurtigt til størrelsen og den store dejlige skærm.

0 0
Kim 07-01-2013 13:58:51

Ja, det er jo nok de færreste der ikke mener at den enhed de har købt - eller storebroderen - ikke er den fedeste på markedet. De fleste har sikkert stemt fra deres telefon. Derfor er der rent logisk en sammenhæng mellem tallene.

Og så alligevel ikke, for jeg tror ikke at der er solgt 2500 920'ere til folk der efterfølgende har stemt i denne afstemning.

0 0
Kim Harder 07-01-2013 14:37:43

Tror ikke på, at de fleste har stemt efter den mobil de har. I så fald ville Nokia Lumia 920 ikke kunne være med, da den ikke har været længe nok på markedet, til, at få så stor en tilslutning.

0 0
Mathias 07-01-2013 11:08:06

Det er lidt svært at forholde sig til salgsdata når der ikke oplyses nogen konkrete tal eller sandsynliggøres hvorfor kilden er troværdig. Det lyder skam fornuftigt nok, men alligevel havde jeg savnet lidt mere information om kilden.

0 0
07-01-2013 10:31:47

Der er rigtigt flot at se Nokia lumia 920 på en 2 plads med så mange stemmer.

Nokia kan være stolt af sig selv..

http://m.youtube.com/#/watch?v=BklxIocUL5g

0 0
Kim Harder 07-01-2013 12:00:36

Noget tyder alligevel på, at Nokia måske har været i stand til, at hive en Kanin op af hatten. Vil sige, at det bliver først i år vi kan se om Nokia og Windows 8 phone kan komme ind og blande sig i toppen. Til den rigtige pris, så tror jeg det kommer til, at rulle for Nokia igen.

Hvis Microsoft så samtidig med Microsoft justere Windows 8 til, så det er let håndterligt også på almindelig PC, så kan der blive et godt sammenspil.

Derved bliver det også et særdeles godt alternativ til Virksomheder. Så bliver det et arbejdsredskab og ikke noget, som minder og et stykke lejetøj.

0 0
Peter Frederiksen 07-01-2013 15:04:32

Virksomheder er desværre stået af, på grund af manglende VPN løsninger i WP, samt manglende Lotus Notes og Citrix apps (Muligvis pga VPN!)..

0 0
Katron 09-01-2013 11:22:05

Virksomhederne er ikke stået af, de er heldigvis ikke så snævesynede, at de ikke kigger tilbage, blot fordi WP7.5 ikke helt kunne gøre det.

Vi tester pt massivt på både Windows 8 platformen, samt Windows 8 RT og snart også Windows phone 8.
Grundet enormt højt sikkerhedsniveau på it, så kører vores Citrix på en server, som skal logges direkte på. App's er pt ikke tilladt, så derfor har jagten længe gået på en tablet, hvor denne mulighed har foreligget. Må sige at vores Acer Windows 8 RT, er en fornøjelse at arbejde på via Citrix.
Om få måneder får vi lov til at eksperimentere med VPN på den nye WP8 platform, som bekendt er markant forbedret i WP8.
Desuden er firmakonto delen meget lækker i WP8, og har stor glæde af synkronisering via firmakonto og hele officepakken, specielt excel. Kunne dog godt bruge en notification funktion, når der registreres opdateringer i excel, eller genereelt i hele officepakken. Håber det kommer i en SW update.

0 0
Peter Frederiksen 10-01-2013 11:33:54

Windows RT? Windows 8? det er ikke det disktutionen handler om..

Det handler om at få adgang til Intranet

Windows Mobile 6.5 blev primært benyttet af erhvervslivet og havde en global markedsandel på 12% i 2010, samt havde Nokia også en del telefoner til erhvervslivet og havde ca. %40 af smartphone markedet i 2010.

Fælles for Nokia og WM6.5 var de havde VPN i deres telefoner, samt apps Lotus, Sap o.m.a.

Med WP7 er det kun gået ned af bakke, dels med at 6.5 Buisness apps ikke vil virke med WP7, samt den manglende support for VPN.

Så de markedsandel som både Nokia og WM.6.5 i erhvervslivet, som ca. var 15-20%(B2B) (52% ialt) tilsammen 6/2010, er i dag Ca. 5-6%(WP, WM6.5 og Symbian (Q3 2012 gartner))

0 0
JKay 07-01-2013 10:08:28

Og hvis man så installalere Deluxe Settings (og JKay Deluxe frameworket), så har man den perfekte SGS3 (I9300) med fuld kontrol!

0 0
Brylle 08-01-2013 15:05:57

Ja næsten. Der er dog en' ting der irriterer mig ved sgs 3 og det er "battery full" bippet og skærmtænding, det vækker en om natten. Selve bip lyden er nem at skrue ned for, men at skærmen tænder er der ikke umiddelbart noget at gøre ved andet end at pille laderen fra, men hvem gider at vækkes midt om natten for at frakoble en lader. Desværre har jkay frameworket og deluxe heller ikke løsningen på mit problem (jkay fjerner kun ikonet fra notificationslinien ikke selv funktionen). Den eneste løsning jeg er stødt på er : selv at modificerer systemUI filen med javascript som en eller anden har lavet.

0 0
JKay 08-01-2013 20:44:39

Tja... hvis du har installeret Deluxe Settings så er det jo mega nemt...
Bare fjern fluebenet ved 'Full charge notification' ;-)

0 0
Brylle 08-01-2013 21:17:26

Jeg har Jkay installeret og har købt Jkay deluxe og har prøvet, men Jkay fjerner kun notifikations-ikonet i notifikations-menuen. Min skærm tænder stadigvæk, når batteri niveauet når 100%. Hvis man så slukker den eller lader den time-out selv, så går der 5-10 min, så tænder lortet sgu igen. Men som sagt vil jeg mene at problemet er løst ved at køre det javascript på systemUI.APK'en. Det ville være noget nemmere, hvis Jkay virkede.
Ellers er Jkay framework og deluxe super nice. Rigtigt mange gode tweaks.

0 0
Brylle 08-01-2013 18:09:09

Ok mit battery-full-problem er løst. Hvis der er andre der irriteres over det samme som mig her, så virker denne løsning (man skal dog have root adgang)
forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1810772

0 0
Nikolai 07-01-2013 22:36:41

Tak for info JKay. Jeg har lige installeret hele pakken og må indrømme at det fungerer perfekt!! Lækkert lækkert :-)
Jeg går ud fra at det er dig, der har lavet den? Godt gået i så fald, jeg elsker når man selv kan bestemme opførsel og udseende på ens mobil.

0 0
JKay 08-01-2013 20:46:52

Jo.. mange tak... det har også krævet mange timers arbejde hver aften i flere måneder...
... og der kommer mere endnu ;-)

0 0
kelddaug 07-01-2013 17:10:03

Nemlig K... :-)

0 0