Mobilsiden.dk  /   Nyhedsoversigt  /   Mobilpakker er fremtiden

Mobilpakker er fremtiden

TDC aflivede i går, som det sidste af de store teleselskaber, det gammeldags mobilabonnement og har i stedet indført mobilpakker.

Det gammeldags mobilabonnement, hvor der blev afregnet for hvert minut, pr. afsendt SMS og benyttet megabyte data, er nu kun historie. TDC lancerede i går, som det sidste af de store teleselskaber, nye abonnementer som pakkeløsninger.

Siden specielt Onfone sidste år åbnede for “mobil-krigen”, har danskerne på kort tid vænnet sig til at købe deres mobilabonnementer som samlede pakker med faste minutter, gratis sms/mms og en bestemt mængde data til et fast beløb pr. måned.

Grunden til den ændrede adfærd på markedet er, at folk i stigende grad køber smartphones i dag, hvilket giver et større behov for data m.v. Ligesom teleselskaberne også mener, at det er nemmere for kunderne at sammenligne priser på tværs af teleselskaberne.

Dog er der her en del faktorer, som ikke er indregnet i de pakker. TDC giver f.eks. Play gratis med i alle mobilpakkerne - og andre teleselskaber har lignende tiltag.


Læs også:
- Alt inklusiv og pak-selv nye TDC abonnementer

Forrige artikel Næste artikel

Få notikationer:

Læs Mobilsidens debatregler her


Kommentar

Jack 13-07-2011 02:39:02

lad nu det marked blive gennemskugeligt.. hvorfor pakke alt ting ind.. laveste mulige minut pris, sms, og data.. som hos Lebara.dk

Underligt man får en pakke til en pris, men bruger men lidt mere skal man betale meget mere pr minut hos de pakke selskaber.. man får altså ingen rabat ved at snakke mere ?? man skal der imod betale mere for over tid.. magen til klamphuggeri.. prøv at regne den relle minut pris ud i de pakke løsninger, har ikke set noget som basker lebare endnu.. lige med untagelse af en kæmpe pakker med 50 timers tale til var det omkring de 400.. men bruger man kun de 25 timer får man jo intet tilbage.. så er fidusen jo væk

0 0
Carsten 14-07-2011 12:58:48

Har du overvejet, at andre måske har andre behov og ønsker end dig selv? Måske kunne man endda forestille sig, flertallet ønsker pakkeløsninger, nu alle de store selskaber (samt næsten alle de mindre) tilbyder pakkeløsninger...

Der vil altid være folk, der har et andet behov og et andet ønske, og de kan så - forhåbentlig - vælge en alternativ løsning et andet sted. Men der er ikke meget mening i at undre sig på alle andres vegne ud fra ens egen snævre øjenhule.

0 0
Jack 14-07-2011 15:08:05

Carsten.. lad os få ren snak for pengende, ikke alt det pakken ind, de omtalte pakker er en dyr løsning i sidste ende..gælder ihvert fald for de fleste, gider ikke lave en fulstændig analyse,hurtig hoved regning siger det ikke kan betale sig.. det finder man ud af hvis man regner efter, der er jo også en god grund til teleselskaberne syntes det er så god en ide.. men til dem som gerne vil betale for meget.. hop da med på vognen ha ha..

Syntes teleselskaber er ved at gå i den rigtige retning, ved at stoppe tilskudet til mobilerne og istedet fokuser på at få prisen længere ned istedet, det er jo helt fjollet man er nød til at købe ny mobil hver 6 måned for ikke at blive snydt og få sin rabat den vej, når man lige så godt selv kan betale telefonen og få rent snak for pengende.. væk med skjulte gebyere og priser tak.

0 0
Mike 20-07-2011 22:09:06

Ass... Det jo netop derfor teleselskaberne (dog kun 3) som stadig giver tilskud og gør det netop for at du får en tlf billigere alt i alt, hvis du så men bar snakker for mere end en 5'er om måneden ^^.. Forstå mig ret.

0 0
Carsten 14-07-2011 16:40:10

Jamen jeg har intet imod ren snak for pengene, og der er ingen tvivl om, det for nogles vedkommende ikke er det økonomisk bedste at have en (fastlåst) pakke. Men man vælger jo selv, og mange vil tilsyneladende gerne have sikkerheden i på forhånd at vide, hvad de kan få for en nogenlunde fast pris.

Hvis du tror, teleselskaberne har indført pakkeløsninger uden at have spurgt forbrugerne først (dvs. udført undersøgelser), er du mere naiv end godt er. Intet bliver indført uden først at undersøge forbrugernes ønsker og behov.

Min pointe var, at selvom flertallet ønsker pakker, vil der naturligvis stadig eksistere et mindretal, som ikke ønsker pakker. Du tilhører tilsyneladende dette mindretal og fred med det. Jeg er ret sikker på, nævnte flertal er ligeglad med, du griner af dem - de er ganske tilfredse med deres pakkeløsning, ligesom du er tilfreds med din alternative løsning.

Hvad er problemet?

0 0
Jack 14-07-2011 20:58:31

carsten... kan du heller ikke regne, du kan tydeligvis ikke regne den ud ha ha.....

nu gider jeg ikke lave en hel analyse som jeg skrev før, bruger en gammel tråd her fra
"telenor-rydder-op-i-abonnements-kaos"
http://www.mobilsiden.dk/nyheder/telenor-rydder-op-i-abonnements-kaos,lid.15290/?expand=21635

hvis vi kikker på eks telenor's priser, kan deres pakke løsninger ikke hamle op med et mobil lavpris teselskab ("ingen reklame men vist ved at være det eneste som ikke er opkøbt)


Jeg begriber ikke, hvorfor det er meget dyre at snakke mere end hvad pakken lyder på

5 timer's pakke koster 130,- snakker du 5 ekstra timer koster de 5x60x 0,59 = 177,- ?

10 timer's pakke koster 180,- bruber man ekstra 10 timer koster de 10x60x 0,59 = 354 ?

med andre ord minut pris

2 timer's pakke = 66,66 øre pr minut
5 timer's pakke = 43,33 øre pr minut
10 timer's pakke = 30,00 øre pr minut
50 timer's pakke = 12,66 øre pr minut

men så betinger det også man bruger alle minutterne, magen til idioti

Det koster kun 19 øre hos lebara & 3 (hvis man er heldig at ha fået et "3minium" men til gengæld koster det så 49 øre at ringe op, men de er tjent ind på et opkald på over 1 minut, hvis det er minut afregnet

5 timer kkoster 5x60x 19 øre = 57 danske kroner og ringer i til kina koster det kun det halve, med lebara... ta jer sammen telenor, intet er blevet mere simpelt



der er ingen problemer, men her på siden er vi vel her for at hjælpe hinnanden gratis mod den store stygge ulv ha ha.. de folk som tror pakke løsningerne er billig, skulle prøve at regne efter :-)

0 0
Carsten 15-07-2011 13:52:08

Sikke en gang vrøvl. Man får, hvad man betaler for og indgår aftale om. Hverken mere eller mindre.

Hvis man tager en 5 timers pakke og snakker 5 timer ekstra burde man nok have været lidt smartere og valgt en 10 timers pakke, ikke sandt? :o) Det skal man sgu ikke være særlig gammel for at kunne regne ud...

Du er generelt helt galt afmarcheret, hvis du ikke forstår, at alle selskaber - også Lebara - skal tjene penge. Men ligemeget hvor meget du vælger at grine af det i dit eget skæg, så har folk altså forskellige ønsker og behov, og nogle har det altså fint med en løsning, der måske økonomisk er lidt dyrere, end den fx ville være med en simpel taletidsordning. Der kan være mange grunde til dette, men typisk har det at gøre med, hvad man (føler man) får for pengene.

Der findes absolut INTET enkeltstående teleselskab, som er det rigtigste og billigste for alle.

0 0
Jack 15-07-2011 14:10:27

snakker du altid det samme hver måned.. jeg gør ikke, det er da halt umuligt at bestemme på forhånd hvor meget man snakker, hader at skulle begrænse mig, elsker frihed :-) men uanset om du vælger 5 eller 10 timers pakker er de stadig dyrer end et simpelt selskab som Lebara

Jeg siger ikke Lebara ikke vil tjene penge, har bare aldrig set nogen som er billigere pakker eller ej..

hvorfor købe pakker, når man bare kan få helt alm taletid til en bedre pris hvor man aldrig betaler for noget man ikke bruger ?

de første år Lebara var på banen kostede det kun 9 øre pr min... det kunne de åbenbart ikke leve af eller måske kunne de, de satte ihvert fal prisen op til de 19 øre for ca. et par år siden, men de er stadig billigste selskab :-)

Så intet fantastisk i de store er nød til at sænke priserne, nu forsøger de sig med pakke i håb på at få højest mulige pris.

Men hold dig da bare til pakke selskaberne :-)

0 0
Carsten 15-07-2011 23:42:04

Ok Jack. Lad os teste "simple" Lebara. Her er mit gennemsnitsforbrug på en måned:

8 timers tale (fordelt på 300 opkald)
980 sms'er
54 mms'er
650 MB data

Hvor meget skal jeg give hos Lebara for dét forbrug? Jeg forventer en rigtig god pris, for du har jo "aldrig set nogen som er billigere" :o)

0 0
Jack 16-07-2011 20:30:55

du kan selv regne.. du snakker jo heller ikke, 10 opkald pr dag af 1½ minut.. jeg fokuserer på hvad det koster at snakke.. det er normalt det man bruger en telefon til.. vil du sms'se kan du bruge nanomobil.dk da det koster gartis der.. de pakker selskaber vil ha 59 øre pr minut for at snakker over pakkes, at det koster 19 øre hos lebara er ikke nyt, som jeg har skrevet før har de faktisk hævet prisen fra 9 øre

0 0
Carsten 17-07-2011 22:53:06

- 19 øre/minut og 49 øre/opkaldsafgift
- 10 øre/sms og 10 øre/kvittering
- 1,99 kr/mms
- 2,49 kr/MB data

Jeg bliver med andre ord flået hvis jeg skifter til Lebara - og det selvom du altså "aldrig har set nogen som er billigere"...

Hvis du ikke har opdaget, at rigtig mange i dag bruger mobilen til andet end blot tale, er det vist på tide at vågne op og kigge sig lidt omkring.

Så finder du måske ud af, at der er noget om snakken mht at folk har forskellige ønsker og behov. Det hjælper i hvert fald ikke på din argumentation at snakke uden om dét faktum og helt ignorere den del af min trafik, der ikke er udelukkende tale.

0 0
Jack 18-07-2011 11:40:55

Carsten.. du kan købe en datapakke til kr. 49,- pr 1000MB, med en opkalds afgift påp 49 øre og en minut pris på 19 øre får du 3 minutter for 0+,49 + 3x0,19 /3= 0,35 pr min. snakker du en time koster det 11,89 og har du brug for at ring til eks. Kina, thailand koster det kun det halve.. mms er da noget som høre oldtiden til, i dag har vi email :-)

0 0
Carsten 18-07-2011 23:38:27

Suk. Du kan åbenbart bare ikke lade være at snakke udenom. Lad dog være at snakke om Kina, Thailand og oldtiden, når jeg har givet dig et konkret eksempel på en nulevende virkelig persons forbrug, som på ingen måde er usædvanligt.

Summa summarum: jeg og mange andre ville blive flået hos Lebara. Andre igen ville ikke. Længere er den ikke.

Af med skyklapperne, Jack.

0 0
Jack 19-07-2011 01:29:35

Overskrift fra 2009
"Lebara øger gennemskueligheden"

http://www.telemarkedet.dk/lebara-oeger-gennemskueligheden

men du har ret i som der står her

Opkaldsafgiften er 49 øre pr. opkald, hvilket er i den høje ende, men set sammen med abonnementets andre fordele (abonnementfri, lav minuttakst, fri oprettelse), så må vi konkludere at Lebara leverer et billigt produkt. Produktet er særligt velegnet til folk der ikke fører super korte samtaler. Fører man mange korte samtaler, vil opkaldsafgiften blive dyr, og så vil abonnementet sandsynligvis ikke være velegnet.

0 0
Carsten 27-07-2011 01:58:03

Du linkede ikke lige til en over 2 år gammel nyhed om telemarkedet, vel? :D

Nå, men nu du er derinde, så prøv lige at bruge deres prissammenligner ud fra mit forbrug og se, hvor Lebara dukker op på listen, ok?

0 0
Jack 27-07-2011 17:01:28

2 år gammel nyhed.. det er jeg da ked af, var Lebara virkelige så billige allerede den gang ! ha ha...

Hvad jeg har prøvet at sige fra starten er.. det er fulstændigt latterligt teleselskaberne forsøger at rede deres ugennemskulighed via dyre pakke løsninger..

Lad og nu få en rell minut pris, så gerne opkalds afgiften afskaffet..

Indtil videre har Lebara klaret den meget godt og er det aller billigste selskab til dem som snakker i mobil..

0 0
Carsten 27-07-2011 23:22:47

Det lader ikke til, vi kommer meget videre Jack. Du er altså nødt til at leve med og acceptere, at der findes forskellige udbud og prissammensætninger på markedet. Heldigvis da. For folk bruger rent faktisk også deres mobil på forskellige måder. Det er og bliver op til folk selv helt frit at vælge, hvilken løsning de ønsker.

Og bare for en god ordens skyld - dit udsagn med at Lebara er "det allerbilligste selskab til dem som snakker i mobil" er faktuelt forkert og direkte vildledende! Det afhænger helt og holdent af, hvor meget og hvordan der bliver snakket i mobil...

Men kan vi blive enige om, at Lebara er godt at have for nogle og elendigt at have for andre?

0 0
Jack 28-07-2011 00:54:46

du vil meget hellere ha pakket priserne ind end istedet for en normal genemskulig prisliste..

opkalds afgift koster xx
minut pris koster xx
sms koster xx
data koster xx
osv....

forstår bare ikke forbrugerne finder sig i alt det pakken ind fra teleselskabers side, rigtig mange har rigtig svært ved at finde ud af hvad de faktisk betaler for at ringe..
syntes ikke det er iorden..

0 0
Carsten 28-07-2011 12:43:10

Kan du ikke bare svare på mit spørgsmål i stedet for at snakke udenom?

Hvorfor bliver du ved at påstå, jeg foretrækker pakkeløsninger? Det har jeg aldrig skrevet.

Kan du ikke bare prøve at forholde dig til, at den løsning, du fremhæver (fx hos Lebara) ville koste folk som mig, der har det forbrug, jeg har skrevet tidligere, en masse penge i forhold til andre løsninger?

Der er ikke tale om, jeg som sådan foretrækker en type løsning fremfor en anden - jeg foretrækker blot den løsning, der er bedst for mig og som er billigst for mig.

Det kan da vel for pokker ikke være så svært at forstå? Eller synes du virkelig, alle selskaber skulle have det, du kalder en "gennemskuelig" prisliste, som medfører, at rigtig mange ville få flerdoblet deres mobilregning?

Tsk tsk tsk.

0 0
Jack 28-07-2011 13:45:21

hvis du ikke har opdaget omhandler denne artikel vi kommenterer på "Mobilpakker er fremtiden"

det er muligt du snakker for lidt til at det kan betale sig for dig at betale opkalds afgift, men så må du jo bare vælge et selskab som ikke har opkalds afgift og højre minut afgift.. der for kan det fint være gennemskuligt så man betaler for det rellele forbrug istedet for at betale forud for et forbrug som man måske når at bruge.. slut her fra

syntes bare den høje minut afgift meget bliver spist af labara's lave på 19 øre

0 0
Carsten 28-07-2011 23:47:26

Jeg har opdaget artiklens navn. Hvad er din pointe?

Du bliver ved at vrøvle løs om minutpriser - hvorfor insisterer du på at ignorere det forbrug jeg har på sms, mms og data? Det er jo her, kæden hopper fuldstændig af for Lebara, som bliver til en af landets dyreste løsninger for mig.

Det kan godt være, du synes Lebara er gennemskueligt, men hvis jeg skal vælge mellem at betale 1000 kr for mit forbrug hos Lebara eller 200 kr hos en af konkurrenterne for samme forbrug - hvad tror du så jeg vælger?

Igen: af med skyklapperne, Jack. Medmindre Lebara har svejset dem fast på dig, selvfølgelig ;o)

0 0
Jack 29-07-2011 00:09:51

ha ha... tænk hvis man skulle købe mælk på samme måde.. totalt latterligt..

at lebare er for dyrt for dig er et, men at andre ikke lære af åbenhed og gennemskulighed om priserne som lebara forstår jeg ikke, så længe der er folk som dig der hopper på det ene krumspring efter det andet fra teleselskabernes side er grunden til de blive og ved med at presse den højeste mulige pris ud af kunderne.. men det fatter du vist ikke..

du høre ikke mere fra mig i denne tråd.. men måske i en anden ha ha..

0 0
Carsten 29-07-2011 14:46:16

Skal jeg forstå dig på den måde, at du synes, man skal vælge Lebara selvom de flår en for 5 gange så meget som andre selskaber? Ok så...

Og så lige en gang til: det er forbrugerne selv, der har ønsket at få pakkeløsninger - ikke noget teleselskaberne har grebet ud af den blå luft. Prøv nu at acceptere, du ikke kan konstruere din egen virkelighed uafhængigt af verdenen omkring dig.

The laugh is on you Jack.

0 0
Jack 19-07-2011 01:23:26

glemte helt at nævne..

3 bruger Lebaras pristabel til fastholdelse af kunder når de vil opsige deres abb. mange inkl undertegnede har fået det tilbudt, men det findes ikke officelt, abb. hedder 3minimum, hvis det er så dårlig en aftale er det underligt det bruges til at fastholde kunder som vil smutte ;-)

0 0
Jack 19-07-2011 01:18:01

Carsten.. du kan altid finde ulemper ved alt.. men at kalde pakke abb. for gennemskuelige er for langt ude i min verden, at få 300 minutter's tale svare kun til en flad 50'er + opkaldsafgift hos lebara, hvis du regner efter skal der faktisk kun opkald på 3 minutter til at det kan betale sig at betale de 49 øre i opkalds afgift for at der efter at få minut afgiften ned på 19 øre.. hvem kan være med der ?

Med Lebare er det ikke nøvendigt at spare og fatte sig i kort hed for jo længere du snakker jo billigere bliver det, modsat pakke selskaberne som vil ha 59 øre pr minut når du har snakket for meget...

Syntes vi trænger til en pris liste som kan læses istedet for at pakke tingende ind i uoverskulige rabatter som alligevel ikke er særligt meget værd, sytes det er rådent at betale forud for 10 timer hvis man kun bruger de 5 når de er tabt hvis de ikke bruges.. og dobbelt moralen er hvis man i stedet bruger 5 timer mere end sin pakker skal man betale meget mere.. helt ærligt syntes jeg det stinker.. teleselskaberne har været smarte igen igen.. ha ha

0 0
Carsten 27-07-2011 01:53:29

Finde ulemper ved alt?! Hør nu her Jack - og prøv at lytte godt efter denne gang: det gælder for hver enkelt mobilforbruger om at finde den løsning, der passer netop ham eller hende bedst.

Prøv nu at kigge en gang til på mit forbrug - synes du det ville være...

A) en fordel
B) en ulempe

for MIG at skifte til Lebara? Et simpelt ja eller nej vil være fint, tak. Og nej, det nævnte forbrug er ikke usædvanligt for en stor skare af nutidens mobilforbrugere.

Desuden vil jeg gerne have mig frabedt, du lægger ord i munden på mig blot fordi, det passer ind i din argumentation. Hvor i alverden har jeg kaldt pakkeabonnementer for gennemskuelige? Hva'?

Pakkeabonnementerne er fine for de, der har forbruget til det og fx gerne vil have frit forbrug til visse typer trafik.

Lad nu for pokker være at snakke mere om taletaksten hos Lebara - den fes ind for et par lysår siden, og det minder på mistænkelig vis efterhånden mest om (slet) skjult markedsføring. Jeg håber bare, du en dag vil indse, en mobiltelefons anvendelsesmuligheder ikke længere er begrænset til blot tale!

0 0
Mad_Viking 12-07-2011 14:11:17

Det er sjovt hvordan alle hele tiden snakker om at TDC er dyrt o.s.v. Og mange siger at de har tilknytning til mobilverden men glemmer lige at TDC ALDRIG kan være billigst. Og dette skyldes at TDC er den store spiller og derfor bliver deres priser styret efter meget stramme regler af IT og Telestyrelsen.
Det er bare at huske tilbage til da TDC købt Fiberet på sjælland hvordan IT og Telestyrelsen gik ind og ville bestemme.
Så stop nu med at TDC er dyrt, for ja det skal de være.
Kunne tænkte mig at det er derfor at de laver nogle andre services som TDC Play, og en del apps (alt alle apps så ikke er lige gode er en anden sag ;) )

0 0
snuden 12-07-2011 14:50:50

Det var da nok den lammeste undskyldning! Tdc er ikke tvunget til at have høje priser af it&t!

0 0
Carsten 12-07-2011 16:25:16

Det er rigtigt, de ikke er tvunget til hverken at være dyrest eller have de højeste priser. Men Mad_Viking har nu også ret i, de ikke må være billigst.

Hvis du er uenig, kan du prøve at sætte dig lidt ind i Konkurrenceloven, som hører under Konkurrencestyrelsen - det tidligere Monopoltilsyn. Hvis ikke Konkurrenceloven fandtes - og dermed holdt markedslederen fra at tryne konkurrenterne - ville de mindre selskaber naturligvis have haft mere end almindeligt svært ved at komme ind på markedet.

0 0
Mazzen 12-07-2011 11:26:27

Det kan godt være TDC er dyre på nogen ting, men f.eks hvis man tager deres HomeTrio løsning, havde mig og min kæreste en stor tv pakke, VDSL internet med 50/mb dl og to mobiler for ca 1200-1300 pr måned, i mine øjne er det ikke dyrt, og har aldrig oplevet nogen steder hvor jeg ikke har kunnet få signal og set i forhold til jeg i mit job kommer viddt omkring og også nogen gange de steder langt efter hvor kragerne vender så har jeg stadig haft signal, hvis man vil f.eks vil ha 3 så skal man ikke meget uden for storbyerne før signal dataforbindelse osv er komplet elendig eller ikke eksiterende.
Og Telia er ikke ligefrem det selskab med det bedste ry hvad service angår, så selvom de er billigere vil man så ha dem som udbyder hvis det går galt.
Telenor har jeg ikke som sådan hørt hverken godt eller dårligt om, men det betyder ikke at der ikke er noget dårligt hos dem.

0 0
Kurt Jørgensen 12-07-2011 12:30:10

12-1300 pr. måned! Er du da helt vanvittig...det er mellem 14-15.000 om året!!! :-O

Her koster en stor TV-pakke, 20/2 mbit internet inkl. fastnettlf. samt 2 mobilabonnementer med fri data hos Telmore til sammenligning lige i underkanten af 9.000. Og da Telmore kører på TDCs net, så må dækningen jo være den samme.

Hvis du ikke synes, at TDC er dyrt, så vil jeg da gerne lave nogle handler med dig. ;-)

0 0
Kurt Jørgensen 12-07-2011 12:28:31

12-1300 pr. måned! Er du da helt vanvittig...det er mellem 14-15.000 om året!!! :-O

Her koster en stor TV-pakke, 20/2 mbit internet inkl. fastnettlf. samt 2 mobilabonnementer med fri data hos Telmore til sammenligning lige i underkanten af 9.000. Og da Telmore kører på TDCs net, så må dækningen jo være den samme.

Hvis du ikke synes, at TDC er dyrt, så vil jeg da gerne lave nogle handler med dig. ;-)

0 0
Danni Hansen 12-07-2011 11:30:30

Hvis du kigger ind på trustpilot og dens rating er telia faktisk en lille marginal foran Telenor :P

Har ikke tjekket TDC :P Men Telia er altså blevet et bedre selskab service mæssigt

0 0
DX 12-07-2011 10:48:52

TDC "Os kan du regne med - vi VIL være dyrest" TDC lever kun i kraft af at erhvervskunderne er bange for tumult i forbindelse med at skifte udbyder.

0 0
Mike 12-07-2011 21:12:08

Haha, så sandt som det er sagt.

0 0
Danni Hansen 12-07-2011 10:16:07

Hehe, men de er satme meget dyre iforhold til de store konkurenter (Telia, Telenor, 3)

0 0