Mobilsiden.dk  /   Nyhedsoversigt  /   Næste Google Nexus mobil er afsløret

Næste Google Nexus mobil er afsløret

Samsung står for den næste Nexus-model, og den lanceres tirsdag den 11. oktober. Men alle specifikationerne er afsløret nu.

Samsung Nexus Prime skulle navnet angiveligt blive på den første mobil med Googles næste operativsystem, der går under navnet Ice Cream Sandwich.

Der er tale om en “kæmpe” med en 4,65 tommer kurvet skærm, der benytter teknologien Super AMOLED Plus, som også kendes fra Samsung Galaxy S II.

Mobilens øvrige specifikationer er også lækket, og ifølge Gsmarena.com vil Nexus Prime, elelr Galaxy Nexus som den også kaldes, have en 1,5 GHz Samsung Exynos dual-core processor samt en PowerVR SGX543MP2-grafikchip, der også kendes fra iPad 2.

Den har et 8 megapixels kamera, og optager video med op til 1080p HD-opløsning, og har et stort batteri på hele 2050 mAh.

Nexus Prime forventes også at komme med både LTE- og HSPA-teknologi.

Om Gsmarena.com får ret kan du se tirsdag aften, hvor Google og Samsung holder pressemøde. Mobilsiden.dk dækker det selvfølgelig.

Update: 8/10 2011: Præsentationen er udskudt 

Angiveligt Galaxy Nexus / Nexus Prime.
Angiveligt Galaxy Nexus / Nexus Prime.
Forrige artikel Næste artikel

Få notikationer:

Læs Mobilsidens debatregler her


Kommentar

Per Jensen 07-10-2011 21:36:23

Synes det er fedt med de funktionstaster i bunden der nu er en del af skærmen. Det var da godtnok på tide! Dermed ser det så også ud som der bliver mere overensstemmelse mellem Tabs og Phones.

0 0
BallonPedro 07-10-2011 22:22:04

Det bliver helt klart fedt, men må indrømme jeg ikke er helt tryg ved ikke at have fysiske knapper.

Software har det med at hænge engang imellem og så er dine knapper ubrugelige eller lagger. En fysisk knap plejer som regel altid at virke. F.eks. hvis et program låser kan man altid komme tilbage til hovedmenuen med et tryk.

0 0
Henrikmand 08-10-2011 02:51:51

Det behøver du nu ikke være nervøs for. HTC Sensation kører udmærket uden fysiske knapper.

0 0
Lopdrup 07-10-2011 19:58:05

Hvis jeg holder min sensation sådan er det det samme.

0 0
Morten 07-10-2011 18:42:54

According to the trusted source, the Nexus Prime will pack a 1.2GHz OMAP 4460 dual-core Cortex A9 processor from Texas Instruments rather than the rumored Exynos chipset with two cores clocked at 1.5GHz each

altså en 1.2 Ghz dualcore proccesor.

0 0
Morten 07-10-2011 18:50:08

Nåhh. Det er ikke kilde-historien den er gal med det er bare det forkerte link der er smidt ind...
jeg går ud fra dette er det rigtige link http://www.gsmarena.com/source_close_to_google_reveals_real_nexus_prime_specs-news-3239.php

0 0
Søren 07-10-2011 17:41:47

Enten har fotografen en meeget stor hånd, ellers er der ikke tale om en telefon med en 4,65" skærm i hvert fald...

Synes mere det ligner en underlig kombination af en iPhone top og en Nexus S bund...

Måske er billedet sandt, men i så fald, er min næste telefon IKKE en Nexus Prime...

0 0
vonGoldschmidt 10-10-2011 10:57:33

Mht. hånden og skærmstørrelsen, så kan man jo se, at der jo ikke er nogen fysiske frontknapper på telefonen... eller dvs. at de tre knapper ser ud til at være på skærmen og ikke på telefonen (jeg kan jo tage fejl). Så det kan vel snyde lidt; hvis der ikke er nogen knapper er der mere plads til en skærm, så selve telefonen behøver jo ikke nødvendigvis at blive større.

0 0
Onkel_Per 09-10-2011 10:13:57

Jeg kan ikke se hvor du får denne iPhone top fra.
top, bund og sider er da fulstændig samme design som på en Nexus S ;-)

0 0
Søren 09-10-2011 12:00:50

Okay, men det kan jeg :)

Så ligner Nexus S også bare iPhone, hvis det er den logik du hellere vil bruge...
Og ligener siderne også Nexus S, hehe, den har jeg ikke hørt før... Men jo, du har da ret, det gør den! Altså, en skærm der ender i noget sort noget, hvorefter telefonen ender i en kant? Undskyld, men nu jeg tænker over det, ligner det alle mine telefoner siden 3310 ;)

0 0
Onkel_Per 09-10-2011 19:31:19

PS.

Min afsluttende smiley hentyder til at mobilen på billedet mest ligner en Nexus S med Ice Cream Sandwich. Og baggrundslys og funktion er fjernet fra de orginale nederste knapper.

0 0
Søren 09-10-2011 20:03:35

Sjovt, for jeg synes toppen ligner en iPhone...

0 0
Onkel_Per 09-10-2011 20:32:14

Da ikke mere end at toppen på en iPhone 4 ligner toppen på en Sony Ericsson G900!

0 0
Søren 10-10-2011 06:43:31

Hvis SE'en havde lidt mere sort kant i toppen, så ja, du har ret! Kan dog ikke se hvor du vil hen med det? Troede vi snakkede om Nexus... Men nå, onkel ved vel bedst!

0 0
Onkel_Per 09-10-2011 19:23:59

Ok, så lad mig dog skære det ud i pap!

- Kameraet i toppen ved siden af højtalerrillen sidder til venstre på iPhone, og til højre på Nexus S/Prime.
-Top og bund er lige på iPhone, og buet på Nexus S/Prime.

0 0
John 09-10-2011 14:32:00

Ja, hvis man sammenligner som du gør, så ligner alle telefoner jo mere eller mindre hinanden - +- et par knapper eller mere.

0 0
Søren 09-10-2011 16:33:16

Måske der var en pointe i min udtalelse, Johnnyboy!

0 0
John 09-10-2011 19:03:14

Ja, det er squ ærlig talt svært at finde hoved og hale i hvad du mener Søren Spætte.

0 0
John 09-10-2011 19:03:12

Ja, det er squ ærlig talt svært at finde hoved og hale i hvad du mener Søren Spætte.

0 0
Jan Ålund 08-10-2011 09:16:34

Det er helt sikkert ikke Nexux Prime ;)

0 0
Cebastian 07-10-2011 15:43:31

Jeg venter stadig på det officielle, som forresten bliver udskudt, eftersom Steve er gået bort.

0 0
BallonPedro 07-10-2011 16:10:00

Hvad har Steve med Google/Samsung at gøre?

Det er da nu de skal være helt fremme i skoene nu når Apple er ved at falde af på den med opdateringer af gamle produkter en ikonisk chef der er gået bort.

0 0
Cebastian 08-10-2011 14:27:31

Steve var et kæmpe ikon indenfor samme felt, de viser nok respekt. Men ligeså meget er der så meget snak om jobs, at det bedre kan betale sig at vente. Det er jo også lidt fesent, at vise det næste nye som smækker appel endnu længere bagud, lige efter hf andre død, og under hans begravelse.

0 0