Mobilsiden.dk  /   Nyhedsoversigt  /   Nokia Lumia 920 - alt om den nye topmodel

Nokia Lumia 920 - alt om den nye topmodel

Nokia har præsenteret deres nye topmodel, Lumia 920. En ny telefon med PureView-teknologi og Windows Phone 8.

Nokias nyeste skud i smartphone branchen er netop blevet affyret, og det er der kommet Nokia Lumia 920 ud af.

Mobilen er en Windows Phone 8 enhed, udstyret med Nokias nyeste PureView-teknologi, og med PureView HD+ skærm-teknologi.

Mobilen er desuden udstyret med en 4,5 tommer IPS LCD skærm der kan betjenes med handsker på, Qualcomm Snapdragon S4 processor, 1 GB RAM, 32 GB intern lager, 8,7 megapixels kamera med PureView-teknologi, og billedforbedringssoftware samt et 2.000 mAh batteri.

Nokia Lumia 920 er som sin forgænger udstyret med NFC-teknologi, der gør det muligt let at koble NFC tilbehør til enheden, blandt andet NFC højtalere.

Dens materiale er ligesom på Lumia 800 polycarbonate, og skærmen har en flot kurvet design.

Specielle features

Fra slagsstart kommer Lumia 920 med 4G-LTE indbygget klar til at udnytte de højere datahastigheder, derudover er mobilen udstyret med mulighed for trådløs opladning, dette kræver dog ekstra tilbehør i form af den trådløse oplader-station.

Lumia 920 indeholder en lang række nye kamera features og det er tydeligt at salgsargumentet ligger her.

Den forbedrede PureView-teknologi har blandt andet avanceret billedstabilisering i en grad aldrig set før, og selvfølgelig med mulighed for 1080 pixel videooptagelser samtidig.

Nokia Lumia 920 kan oplades trådløst, i samarbejde med Fatboy har de udviklet en pude med opladnings teknologi
Nokia Lumia 920 kan oplades trådløst, i samarbejde med Fatboy har de udviklet en pude med opladnings teknologi

Kamera Features

Nokia introducerer med Lumia 920 også Nokia City Lens, en slags "argumentet reality" hvor alt kommer til live via kameraet.

Kameraet gør det muligt at lokalisere forretninger, restauranter, caféer eller andre offentlige steder.

Kameraet i Lumia 920 er udstyret med PureView-teknologien, der nu er blevet forbedret endnu mere siden PureView 808 mobilen.

Det er desuden muligt for kameraet at indtage mere lys igennem linsen end nogen anden smartphone på markedet, hvilket skaber gode resultater selv under de sværeste lysforhold.

Alle billeder taget med Lumia 920 og dens PureView-teknologi, kan blive uploadet automatisk til SkyDrive i fuld opløsning, uden kompression.

”Multi-shoot”-funktion gør det muligt at tage utallige billeder i streg, og mobilen kan endda udvælge det bedste billede heriblandt.

Nokia Lumia 920
Nokia Lumia 920

Pris og tilgængelighed

Nokia Lumia 920 kommer til Danmark i løbet af efteråret, det er endnu usikkert til hvilken pris, og hos hvilke teleselskaber.

Når mobilen kommer, bliver det i farverne gul, rød, grå, hvid og sort.

Herunder er det muligt at se Nokias introduktion af Lumia 920.

Læs også:
Nokias aktier styrtdykker efter præsentation 
Her er prisniveauet på Lumia 920 og 820 
Nokia Lumia 920 kan betjenes med handsker og negle 
Windows Phone 8 får screenshot funktion 
Nokia Lumia 820 – smartphone i mellemklassen
 

Forrige artikel Næste artikel

Få notikationer:

Læs Mobilsidens debatregler her


Kommentar

Hans 08-09-2012 08:41:39

Synes, at det er rigtig ærgeligt, at samtlige mobilproducenter er begyndt at lave deres topmodeller så kæmpe store. Samsung Galaxy S3, HTC One X og nu Lumia 920 :S Er der virkelig større efterspørgsmål på tablet-lignende størrelser en lommevenlige 3,7-4 tommer? Havde Lumia 920 haft samme egenskaber, men med en meget mindre skærm, var tyndere og lette ville jeg næsten med garanti sige: "DET er min næste telefon!", men jeg gider ikke rende rundt med en kæmpetelefon, der er vanskellig at betjene med én hånd. Og det er selvom jeg har ret store hænder, så kan umuligt forestille mig, at hunkøn overhovedet vil overveje at købe en sådan mursten.

Er efterspørgselen for kæmpe skærme godt nok så stor og er det kun mig, der har det sådan?

0 0
Exert 07-09-2012 17:06:04

Kameraet i Lumia 920 er udstyret med PureView-teknologien, der nu er blevet forbedret endnu mere siden PureView 808 mobilen.


920 bruger ikke samme teknologi som PureView 808. PureView er bare et begreb Nokia bruger til at fortælle at telefonen tager rigtig gode billeder.

0 0
Henrik 07-09-2012 21:54:08

PureView er række avancerede kamera teknologier. Det er ikke bare et marketing gimmick.
808 og 920 har forskellig teknologi i kameraet, men også nogle der er fælles (f.eks. pixel algoritmerne osv.).

0 0
Exert 07-09-2012 22:11:56

Fra http://www.theverge.com/2012/9/7/3299784/nokia-lumia-920-pureview-camera-hi-res-photos

"Instead, "PureView" has now become a more generic term for Nokia's camera technology, applied to any device which Nokia believes is a step above the competition. Nokia tells us that "It's about the benefits, it's not about the spec." On the Lumia 920, the main technical advantage is the Optical Image Stabilization technology (OIS) that "floats" the lens on springs. "

Altså kalder Nokia det for PureView hvis de mener kameraet er bedre en konkurrentens. Selvfølgelig er det en gimmick. Kameraet er sikkert rigtig godt, det er bare ikke rigtigt, at det er en videreudvikling af teknologien i 808. Det er ikke derfor de kalder det PureView.

0 0
Kim 07-09-2012 22:51:22

PureView er et seperat punkt på Noikas hjemmeside, læs om det der i stedet for et mere eller mindre tilfældigt techsite... ;)

http://www.nokia.com/global/products/pureview/

Der er ikke tale om en videreudvikling, men en parrallelle udvikling. Givetvis fordi den sensor der er behov for til at lave "første" version af PureView ikke er særligt sexet. Men den skal nok komme - vil du blive omvendt hvis Nokia sender OIS ud til 808 senere? Det modsatte er jo af gode grunde ikke muligt ;)

0 0
Exert 08-09-2012 00:10:23

Du linker til en salgsside, hvor der står utrolig lidt om PureView i 920. Jeg er bekymret hvis du lader dig spise af med det.

The Verge, et af USAs absolut førende techsites, har en journalistisk tilgang, og spørger ind til tingene, for at finde ud af hvordan det virkelig hænger sammen. I dette tilfælde viser det sig, at PureView er et noget mere løst begreb end én kamerateknologi. Faktisk er det så løst at Nokia vil kunne kalde alle teknologier for PureView, så længe det gør deres kameraer bedre. PureView i 920 har således ikke noget med PureView i 808 at gøre. Den fejl i artiklen gør jeg sådan set bare opmærksom på.

Hvis Nokia "sender" OIS ud til 808, vil jeg tabe både kæbe og mund. Det vil nemlig kræve en mindre (måske nok større) ombygning af 808. Du forveksler muligvis OPTICAL image stabilization med DIGITAL image stabilization.

0 0
Henrik 08-09-2012 01:41:01

Who cares om det er lige een bestemt teknologi eller det som det rent faktisk er - en palette af kamera-teknologier som Nokia har udviklet i samarbejde med Carl Zeiss.

Faktum er jo, at uanset om det er 808 eller 920 man snakker om, så har de begge langt bedre kameraet end noget af andet konkurrerende smartphone-produkt. Det er jo det vigtigste.

At The Verge med deres journalistiske "grundighed" (jeg mener nu at The Verge flere gange har bevist at de mere minder om gadget-branchens EkstraBladet) sidder og er mavesure hver gang Nokia kommer med noget, kan man jo nærmest trække på skulderen over.

0 0
Exert 08-09-2012 12:58:49

Rolig nu Henrik, der er ingen der er mavesure. Jeg påpeger bare en fejl i artiklen. Det er da ikke ligemeget, om man går og tror at PureView i 920 er det samme som PureView i 808.

Faktum er jo, at uanset om det er 808 eller 920 man snakker om, så har de begge langt bedre kameraet end noget af andet konkurrerende smartphone-produkt. Det er jo det vigtigste.

Så er du jo helt på bølgelængde med Nokia - at PureView ikke handler om teknologien men om resultatet. At du så automatisk antager det som faktum, at 920 har et bedre kamera end konkurrenterne viser vel bare at deres PureView markedsførring virker. 808 og 920 er to forskellige kameraer med forskellige teknologier - derfor kan du ikke konkludere at 920 er godt fordi 808 er godt, men det kan man jo tro når mobilsiden skriver: "Kameraet i Lumia 920 er udstyret med PureView-teknologien, der nu er blevet forbedret endnu mere siden PureView 808 mobilen."

Bemærk i øvrigt at journalisterne ikke fik lov at afprøve OIS på video. Der er med andre ord ikke nogen der ved hvor godt det er. Du er tilfreds med at Nokia siger det er godt - jeg mener det skal efterprøves...

0 0
Kim Harder 08-09-2012 12:57:54

Nokia har blot brugt tekniken fra 808 PureView i forbindelse med udviklingen til Nokia Lumia 920 og droslet den ned til en laver pixel. Pure View står efter hvad jeg har forstået for, at man kan lave klare rystfrie foto og rolige film.

0 0
Exert 09-09-2012 20:50:28

PureView i 920 er OIS som rigtig nok giver mindre rystede film og muligheden for at tage længere eksponeringer og dermed bedre billeder i mørke.

PureView i 808 er Oversampling og de to udgaver af PureView har sådan set ikke noget med hinanden at gøre. PureView er med 920 blevet et brand og ikke én teknologi.

http://pocketnow.com/2012/09/09/nokia-lumia-920-vs-nokia-808-pureview/

0 0
Katron 07-09-2012 19:37:36

Øhh nej. Pureview er en teknologi.

0 0
Exert 07-09-2012 22:17:36

Det er lidt upræcist, hvad det er for en teknologi: http://www.theverge.com/2012/9/7/3299784/nokia-lumia-920-pureview-camera-hi-res-photos

Bemærk i øvrigt at jeg skiver én med apostrof - PureView dækker tilsyneladende over flere teknologier, der ikke nødvendigvis har noget med hinanden at gøre.

0 0
Kim 07-09-2012 18:57:37

de kalder det sådan set selv en teknologi...

Our flagship Lumia with PureView camera technology

0 0
Exert 07-09-2012 22:21:10

Okay, så lad mig præcisere "PureView camera technology" er ikke én teknologi (bemærk apostrof).

0 0
Belgarion 06-09-2012 13:42:32

Alt i alt spændende telefon.. Puha hvad skal man så vælge Nokia Lumia 920, samsung Ativ eller HTC Zenith. Er rygter om at Zenith skulle have en quadcore cpu. Men Nokia Lumia 920 er den eneste af de tre med LTE, så er det også den eneste af de 3 uden micro sd card understøttelse.ja man må lige se det hele an de næste par md, og så måske nappe en af dem til nov eller dec når de er prøvet lidt af af de forskellige mobil sites og brugere..

0 0
Kim Harder 06-09-2012 11:58:23

Hvis man vil have et godt overblik over den nye Nokia Lumia 920 så er det her:

http://www.nokia.com/global/products/phone/lumia920/

Det er åbenbart de eneste, som har haft den nye Nokia Lumia 920 i hænderne. Der ligger også en masse Videoer på YouTube fra Nokia omkring Lumia 920. Den ser spændende ud, men køn er den nu ikke.

0 0
Kim 06-09-2012 13:16:17

Det er vel ikke underligt at Nokia selv ved hvad den kan? Eller mangler der et "ikke" i din sætning? :)

Derudover er jeg vild med at der endeligt er nogen der gider lave et billede af "trådløs" strøm, der viser at ladestationen naturligvis ikke er trådløs...

0 0
nic6911 05-09-2012 21:04:40

Jeg er nu egentlig ikke ret imponeret over det nye flagskib... En dual core S4 1,5Ghz med 1 gb ram. Tja, den har NFC, 4G som dog ikke er ret udbredt, en skærm der virker når man har handsker på (hvis man da så kan ramme det man vil) og man kan tilkøbe en trådløs lader. Men helt ærligt, til en forventet pris på 4500kr er det ikke nok. Havde regnet med det nyeste nye hardware krydret med features som trådløs ladning, NFC og 4G.

De nuværende android enheder har minimum samme specifikationer på nær de enkelte specielle features, og det til en lavere pris.

Er der noget jeg overser her? Noget denne telefon kan som jeg ikke har bemærket?

Indtil videre er jeg på ingen måder imponeret og slet ikke parat til at vende tilbage til nokia!

0 0
Henrik 06-09-2012 14:01:45

Du overser det overlegne kamera og det faktum at Windows Phone ikke behøver Quadcore. Android er et tungt OS i modsætning til WP.

0 0
Peter Frederiksen 06-09-2012 23:01:07

Interessant!

Her er en youtube med en Nexus S (single Core/512mb) og en Galaxy Nexus (dualcore/1 GB)
http://www.gsmarena.com/compare.php3?idPhone1=3620&idPhone2=4219

http://www.youtube.com/watch?v=qSL9nI6iPYI

Kan du prøve at uddybe hvad der tungt i Android OS?
Da WP8 OS må jo være et forholdvis "let" OS, kunne jeg godt tænke at få uddybet, hvorfor min mor ikke kan få WP8 i sin Lumia 800?

0 0
Katron 07-09-2012 19:35:30

Prøv iøvrigt at smide ICS på en nexus s, og se hvad der sker..

0 0
Katron 07-09-2012 19:34:33

Du vil da vel ikke påstå at noget af det der kører flydende???

0 0
Peter Frederiksen 08-09-2012 16:43:49

Jeg syntes det kører flydende, der nogle små lag imellem, men det er færreste der swyper i den hastighed der bliver vist.

Det der bemærkes er hvor hurtigt apps starter, der selvfølgelig spillene som hvor både Dualcore og Ram har en væsentligt betydning i indlæsning og udpakning af grafik.

Androids "lag" problem.
http://www.slashgear.com/google-engineer-explains-why-android-ui-will-never-be-as-fluid-as-ios-or-wp7-06200487/

Det har ikke noget med dualcore eller Quadcore eller tungt OS.

Med Jelly beans måde at håndtere dette på er et mile skridt.

Og denne måde som Android håndtere UI (som er ligesom en PC) og Multi-tasking, kan blive en fordel med tiden.

Ser jeg nogle nye og spændende tiltag fra Samsung på Tablet markedet, med at køre spilt screen med 2 apps på samme skærm.

Så med IOS og WP7/8 vil dette ikke være muligt, at kunne lave det samme, med undtagelse af Windows 8 Pro tablets.

0 0
Jonas 05-09-2012 22:41:44

Wp8 er et mindre krævende styresystem, hvilket betyder, der faktisk ikke er et behov for en quad-core processor eller hverken 2,3 eller 4gb ram :)

Jeg har læst flere steder, at de tunge quad-core processorer sjældent bliver udnyttet fuldt ud, men tilgengæld sluger batteri hele tiden. Dette giver en telefon, der ikke kan holde strøm en helt dag, hvilket er et stort handicap for nyere telefoner.

Her har Nokia valgt at bruge et batteri, der er hele 30% større end batteriet i nogle quad-core mobiler, mens de samtidig har brugt en mindre processor.

Synes efterhånden mobil-markedet i alt for høj grad er præget af en søgen efter de bedste specifikationer. Det er ikke altid de bedste specifikationer, der præsterer bedst!

Desuden glemmer du også det fantastiske kamera, der er i telefonen :)

- Ret mig meget gerne, hvis jeg tager fejl i nogle af mine udsagn

0 0
Peter Frederiksen 06-09-2012 12:57:10

"Jeg har læst flere steder, at de tunge quad-core processorer sjældent bliver udnyttet fuldt ud, men tilgengæld sluger batteri hele tiden. Dette giver en telefon, der ikke kan holde strøm en helt dag, hvilket er et stort handicap for nyere telefoner."

Sludder!

Samsung Quadcore (S3) bruger 20% mindre end deres Dualcore (S2)!

Min S3 holder længere end min S2, S3 har godt nok et 25% større batteri, men også 60% større skærm res.

Sammy S3 Quadcore
http://blog.gsmarena.com/samsung-galaxy-s-iii-battery-test-is-ready-does-very-well/

(44 Timer)

Sammy S3 Dual core US, samme chipset som Lumia 920
http://www.gsmarena.com/samsung_galaxy_s_iii_us_version-review-774p2.php

(40 Timer)

0 0
Kim 06-09-2012 13:23:34

GSMarena er gode til rigtigt meget, men deres batterilevetidsovrsigter er MEGET vejledende og skal tages med en skefuld salt ;)

0 0
Peter Frederiksen 06-09-2012 18:20:25

Nu er har de en måde at teste på, og som de skriver er kan testen mere en vejlende, da det kan være afhængigt af netværk LTE, 3g.

Når jeg nu valgte at sammenligne US og EU S3 er fordi at det er der kommer teste på hinanden i forhold til specs skærm, batteri, med undtagelse af chipset og modem..

Så det eneste i denne test er Video afspilning, vi kan forhold os.

Hvor S4 Dual Core versionen af S3 holder 8:14 timer og S3 quadcore holder 10:01 timer.
Der med falder Jonas argument falder lidt til jorden.

0 0
Kim Harder 06-09-2012 11:53:46

Der er kommet nye quard-core processorer frem, som netop ikke sluger, da de går over på en 5 ektra core når der ikke er meget, at lave.

0 0
Jonas 06-09-2012 12:52:04

Har du nogle kilder til at bakke dette op? :)

- Ikke desto mindre vil jeg stadig fastholde, at jeg tror en dual-core processor giver længere batterilevetid.

Vi finder jo nok ud af dette, når Lumia telefonerne endelig kommer på markedet. Indtil da må vi nøjes med informationer givet på Nokias hjemmeside omkring batterilevetid

0 0
06-09-2012 20:55:57

Tror simpelthen du skal i gang med læse lidt om hardware inden du udtaler dig mere. For det er da noget forbandet sludder og vrøvl du skriver. De nye quadcore er langt mindre energi krævende end de ældre dualcore. Og din kommentar til at Nokia har puttet et kæmpe batteri i passer Heller ikke. Mange af de nye mobiler i dag har 2000 mA/h.

0 0
Kim Harder 06-09-2012 14:09:25

Tjek blot Nvidia's hjemmeside

0 0
Kim 06-09-2012 13:22:17

Jonas, der er korrekt at de fleste quadcores, i virkeligheden er 5 kernede og altså har en kerne der alene styrer hvad de andre kerner laver. Hvis de ikke laver noget "slukkes" de.

Men derud over har du fuldstændigt ret i, at der sikkert næppe er behov for at smide en quadcore i et WP8 device, medmindre speckravne er voldsomt forandrede i forhold til WP7(.5)

Og igen, sammenligner man med andre LTE-devices på markedet, så er der vist kun lige kommet en LG der er Quad (og hvem tør satse på dem?). Resten af de LTE devices der er i markedet er dualcore, også SGSIII og One X.
Og til forskel fra de to, så kommer Lumiaerne tilsyneladende med LTE til "alle" markeder, og med både tale og data understøttelse. Det er pt. ikke muligt på Android flagskibene.

0 0
CJ 06-09-2012 10:48:13

Jeg har en tlf med quad-core processor og den holder snildt strøm 24-36 timer ved alm brug. Er jeg på tur og væk fra opladere kan oven i købet jeg putte et friskt batteri i den :-)

0 0
Frederik 06-09-2012 11:12:49

Det er muligt, men så tænk på hvor længe din tlf kunne holde med en dual core processor i stedet. Samtidig kan du måske fortælle hvad du skal bruge en quad-core processor til.. at få Android til at køre bare nogenlunde flydende er en dårlig årsag ;P

0 0
CJ 06-09-2012 13:23:45

Aner ikke hvad jeg skal bruge en quad-core processor til men indtil videre er jeg fuldt ud tilfreds. Især med batteritiden. SG3 holder længere end andre tlf jeg har haft. Med tiden kommer der sikkert bedre løsninger og dem ser jeg frem til men jeg klager ikke pt :-)

0 0
nic6911 06-09-2012 07:33:21

Der må da være en form for speedstepping på de quad-core processorer, som der også er på en pc? Næsten alle smartphones ligner hinanden på nær styresystemet og en smule på design. Hvis de virkelig vil skille sig ud er det jo på specs eller special features, som f.eks. den trådløse ladning og det påståede gode kamera.

Et kamera er ikke fantastisk medmindre det kan tage billeder som et rimeligt kompakt digitalkamerea. Og det har jeg endnu ikke set en telefon gøre. De er højest oppe på kvaliteten i low-end digitalkameraer.
Her tænker jeg på gode resultater i lav belysning, ting i bevægelse, korrektion for rystelser mv. Ikke bare mange MPixels.
Så det med kameraet vil jeg se før jeg tror det.

Men synes stadigt at 4500kr er for voldsomt når ikke den er mere "speciel" end det.

0 0
Henrik 06-09-2012 15:10:01

"De er højest oppe på kvaliteten i low-end digitalkameraer.
Her tænker jeg på gode resultater i lav belysning, ting i bevægelse, korrektion for rystelser mv. Ikke bare mange MPixels.
Så det med kameraet vil jeg se før jeg tror det."

Det er tydeligt, at du ikke har haft de sidste to Nokia high-end modeller (N8 i 2010 og 808 har er i 2012). I så fald vil du ikke sige dette. Disse modeller's kamera er langt bedre end alle konkurrenter og kan sagtens måle sig med mellemklasse digital kamera'er uden problemer.

0 0
Jonas 06-09-2012 07:42:19

Jeg skal ikke kunne udtale mig om, hvorvidt der er speed-stepping på quad-core processorerne. Men deres strømforbrug er væsentligt højere end processoren i Lumia 920, hvilket giver et større strømforbrug overordnet set. Nogle topmodeller i dag, kan jo ikke engang holde strøm i en halv dag, hvis man bruger dem meget.

HTC bud på en Wp8 telefon kører også på en dual-core processor. Jeg er ikke sikker på Wp8 understøtter quad-core endnu, men det er heller ikke nødvendigt. Styresystemet er mindre krævende end de andre, hvilket giver en flydende oplevelse på trods af det 'kun' er dual-core.

For mig er design og styresystem netop to ting, der trækker meget op hos Lumia 920. Jeg kan ikke se meningen med at løbe rundt med en telefon, der ikke holder strøm mere end 5-6 timer, hvis jeg bruger den meget. Men sådan er vi nok så forskellige :)

0 0
nic6911 06-09-2012 07:57:22

Ja det er jo forskelligt, min Android klarer nu fint 14 timer med moderat brug og kærestens iphone det samme.
Men jeg er vist ikke den eneste der er skuffet:
http://jyllands-posten.dk/digitalt/mobil/article4831630.ece

Jeg havde sådanset forventet noget helt nyt fra nokia, det har de jo lagt op til. Men det her er jo hvad der svarer til når apple kommer med en 4S efter en 4. Det er jo en "lumia900s".. Det er den simpelthen alt for dyr til når nokia i forvejen ikke har for godt fat i smartphonemarkedet. Så skal de enten have noget vildt nyt og spændende eller noget middelgodt og "billigt".

Jeg har før haft nokia og har prøvet WP, men føler stadig ikke de er helt med fremme mere. Og smider ikke bare 4500kr for deres blå øjnes skyld :)

0 0
Jonas 06-09-2012 08:18:01

Aktiekursen faldt drastisk fordi folk har spekuleret meget i aktierne op til Nokia World. De begyndte så at sælge ud af disse aktier inden lancering for at få en økonomisk gevinst.

Udover dette blev der jo reelt set ikke præsenteret nogle ting, som ikke allerede var lækket. Jeg tror dette har været bevidst fra Nokia, da denne fremgangsmåde formentligt gav flere seer ift. hvis de ikke havde lækket noget som helst.

Men lad os vente og se til telefonerne kommer på markedet! Jeg tror aktien vil stige igen og ligge omkring kurs 3 inden året er omme :)

0 0
Bo Andersen 05-09-2012 20:28:45

Jeg har lige siddet og sammenlignet den med 800 og 900 og opdaget den faktisk er tyndere end begge, syntes ellers den så ret tyk ud :)

0 0
Bo Andersen 05-09-2012 19:44:42

Det huer mig bestemt ikke at den er så stor i skærmstørrelse og samtidig så tyk/tung. Synes ikke større er bedre, en high end model på omkring de 4" ville gøre mig meget mere glad.

0 0
hellas7 05-09-2012 20:16:20

derudover ville det (ligesom med iphones) være fedt hvis Nokia ville være lidt mere kreative i stedet for (more or less) at genbruge designet fra L800

0 0
05-09-2012 22:12:04

Kan kun give dig ret, de skulle have ført 820'erens design over på 920 også. Men vil da lige tilføje at der på iphone markedet dog heller ikke er sket ret meget de sidste par år, og det ser heller ud til at der vil det nu her 12. september(hvis leaks ellers nogenlunde passer).

0 0
Henrik 06-09-2012 13:59:40

Slet ikke enig.
Jeg mener, at 920 er perfekt lækker og at Lumia 800 design er genial. Både fordi den skiller sig ud - det ligner netop IKKE nogen af de konkurrenter.

Til gengæld synes jeg ikke om 820'eren, som mest af alt ligner en billig Samsung eller HTC med de alt for runde glatte hjørner.

At Apple skulle være gode til at komme på nye design-linjer til iPhone har jeg også meget svært ved at finde beviser på. De har jo kun haft to design linjer i hele iPhone's historie.

0 0
Kim 06-09-2012 14:36:03

Jeg er enig så langt, at jeg heller ikke kan forstå hvorfor det er at vi skal rende rundt med en fladskærm i lommen. Jeg havde også hellere haft en mindre model.

Men jeg er helt enig med Henrik i, at 820'eren ikke er en gangbar mellemvej, da den netop ligner HTC eller Samsung. Jeg troede faktisk ikke Nokia kunne finde på at sende et legetøjsdesign ud nu her. Men det er vel for at dække markedert bredt, og så ryger jeg vel bare over på 920'eren. Selvom jeg også mener der er noget legetøjsagtigt over de alt for store skærme.

0 0