Mobilsiden.dk  /   Nyhedsoversigt  /   Nokias bud på en Android telefon tager form

Nokias bud på en Android telefon tager form

En Nokia prototype er dukket op hos twitter tipsteren Evleaks og viser Nokias unikke tilgang til Android

At Nokia arbejder på en Android-telefon er efterhånden ingen nyhed, men eksperter og kommentatorer i mobilbranchen vurderede dengang Nokias Android-spire til at være en løftestang op til Microsoft opkøbet.

Et nyligt lækket billede af Nokias ’Normandy’-prototype giver dog nye antydninger om at Nokia arbejder videre på konceptet. Prototypen, som forventes at være en budget mobil, bekræfter også den tidligere lækkede brugergrænseflade.

Læs også: Android på Nokia - her er de lækkede billeder

Prototypen viser til gengæld ikke mange spor af sit Android DNA, hvor knapperne og det lækkede interface mest af alt minder om Nokia Asha-serien. Derfor lader det til at Nokia tester vandene for en Asha afløser - udstyret med Googles styresystem.

Mens Nokias Android-planer stadigt er uklare, hvad håber du så på? Skal Nokia tage Android eller Windows Phone til sig til deres budgettelefoner? Eller skal de forsat satse på Asha platformen?



Afstemning

Hvilket styresystem bør Nokia satse på til deres budgetmobiler?
Forrige artikel Næste artikel

Få notikationer:

Læs Mobilsidens debatregler her


Kommentar

Rene 18-01-2014 23:30:21

Spændende, er dog færdig med Nokia efter microsoft købte dem, deres opmærksomhed vil jo ligge på windows phone og det er ikke lige min kop te.

0 0
Onkel_Per 13-01-2014 17:01:05

Endnu engang billeder af Nokia Asha. Denne gang i et frygtelig grimt cover!

Hvorfor er skribenterne her på siden ikke bare en lille smule kritisk over for alle de sidegadenyheder de bliver præcenteret for?

Men som de fleste andre skriver, hvorfor dog putte et godt system i noget crappy hardware når man allerede har et fint system som Asha?

0 0
Onkel_Per 13-01-2014 17:15:41

Og hvis man ser på "rygtesmedens" nyeste rygte-billede fra i dag, kan man tydelig se at det er den samme dualsim Asha-mobil der stadig spøger ;-)

0 0
Henols 13-01-2014 15:41:39

Håber ikke, at de går over til Android fordi at dem, som udvikler App laver forskelsbehandling på styresystemerne. WP giveren fantastisk bruger oplevelse, og den virker. Ved godt at Android også gør det, da jeg har det på arbejde, men glæder mig hver dag til at bruge min Lumia 920.

1 0
Henols 13-01-2014 15:41:39

Håber ikke, at de går over til Android fordi at dem, som udvikler App laver forskelsbehandling på styresystemerne. WP giveren fantastisk bruger oplevelse, og den virker. Ved godt at Android også gør det, da jeg har det på arbejde, men glæder mig hver dag til at bruge min Lumia 920.

0 0
TF 13-01-2014 15:07:45

Android på en buget telefon det køre jo af helvede til sammenlignet med WP der er flydende selv på den billigste model.

0 0
13-01-2014 15:19:25

Det er forhåbentlig blevet forbedret med 4.4 Kitkat:-)

0 0
GrillBiller 13-01-2014 15:45:03

Dette er jo en sætning der stammer helt tilbage fra Android 2.2...
Forhåbentligt kommer det til at kører bedre i næste opdatering...
WP har kørt flydende siden WP7.0 på "Billige" telefoner.
Android fortjener slet ikke den opmærksomhed...

1 0
hellas7 13-01-2014 18:00:57

@ GrillBiller: Du har helt ret i, at Android-tilhængere altid har argumenteret med at den nyeste/kommende software ville redde alle problemer og at WP altid har kørt flydende. "Problemet" er bare lidt, at som tiden er gået, er Android rent faktisk blevet flydende (er mit klare indtryk). Senest har jeg prøvet Sonys Xperia E, som fungerer rigtig godt (som dog kører 4.1).

Så er der altid undtagelser, der bekræfter reglen, men det er jo på Android fordi producenterne - modsat på WP - selv bestemmer, hvordan UI skal se ud/fungere.

3 0