Mobilsiden.dk  /   Nyhedsoversigt  /   Nordea er klar med netbank på Android

Nordea er klar med netbank på Android

Nu er Nordeas netbank-applikation endelig lanceret. I første omgang dog kun til Android-mobiler, som HTC Desire og Samsung Galaxy S.

Nordea Netbank (Foto: Mobilsiden.dk)
Nordea Netbank (Foto: Mobilsiden.dk)

Nordeas tusindvis af kunder, har nu adgang til deres netbank fra mobilen.

Det betyder mulighed for at tjekke sit indestående, overføre penge mellem egne konti, samt overføre penge til andre. Også hvad der skyldes på ens lån kan tjekkes fra mobilen.

Der logges ind i mobilbanken via en særlig mobilbank-kode, som fremgår af ens almindelige netbank, samt Nem ID.

I første omgang er det dog kun Android-mobilerne, som kan benytte applikationen, da Apple endnu ikke har godkendt Nordea mobilbank i App Store.

Nordea også klar til web-løsning

Nordea oplyser til Mobilsiden.dk, at de også har lanceret en web-baseret løsning, som kan køre på de fleste modeller, der har adgang til nettet.

- "Vi har valgt at udvikle en mobilbank, som alle vores kunder kan bruge uanset, om de har en smartphone eller en mobiltelefon med webbrowser," fortæller Nordeas pressechef Claus Christensen.

Nordea vil løbende udvikle mobilbanken, blandt andet på baggrund af kundernes tilbagemeldinger.

Danmarks største bank Danske Bank åbnede deres mobil-netbank i efteråret 2010. Også Nykredit Bank og Nordfyns Bank er nogle af de banker, som har applikationer til mobilerne.

Læs også:
Danske Bank har mobilsucces
Danske Bank - nu også til Android
Danske Bank klokker i ny applikation
Sparekassen Kronjylland har også mobilbank

Forrige artikel Næste artikel

Få notikationer:

Læs Mobilsidens debatregler her


Kommentar

Sigvardt 02-02-2011 13:16:47

Det er muligt Nordea har haft mest fokus på funktionalitet, men for silvan hvor er det en grim brugerflade.
Det ligner jo grangiveligt windows desktop og jeg sidder med fornemmelsen af at jeg burde have en mus på min telefon så jeg kan klikke på ikonerne.

Med andre ord, har de blot sat strøm til noget eksisterende og ikke tilpasset sig det nye medie.
Jeg synes den er grim ud over alle grænser og virker ikke som noget jeg gider bruge.

Danske banks er klart federe og pænere.

0 0
Anderstoft 31-01-2011 16:55:22

!!!

0 0
Mikkel 31-01-2011 15:00:53

Selve netbank delen ligger her:
https://www.netbank.nordea.dk/mnetbank/

og kan bare åbnes i en browser på lagt de fleste mobiler med mere...

0 0
Dilbert 31-01-2011 15:57:33

Jeg synes også den app er en smule opreklameret. Alt hvad der har med ens konti at gøre, inkl. logon, foregår i en almindelig webapplikation. Det samme gælder aktiekurser (som iøvrigt pt. ikke virker).
Android applikationen åbner bare webapplikationerne i browseren. Det kan man jo selv gøre, hvis man ikke lige skulle have en Android telefon.

Ellers er der et par udmærkede funktioner i Android applikationen:

Filialer og pengeautomater kan vises på et kort, og det kan centrere ind på din GPS-position, så du kan finde den nærmeste.

Valutaberegneren fungerer udmærket, uden at være noget særligt.

Låneregnskab funktionen kan holde styr på, hvem man skylder penge, eller omvendt. En lidt spøjs idé.

Alt i alt synes jeg ikke iPhone eller Symbian brugere har nogen grund til at være misundelige.
Benyt bare det link som Mikkel skriver ovenfor.

0 0
kiwi@nicooo.dk 31-01-2011 14:15:56

hmm inde på nordeas hjemmeside er der også et billedet af en nokia med det hmm så mon ikke også det er til nokia

0 0
Lars Bjerregaard 31-01-2011 12:40:14

Virker ikke helt ligeså færdig og enkel som Danske Banks, men det reflekterer også meget godt forskellen i niveau på deres netbanker i øvrigt (DB er klart bedre). Men virker da brugbar, kan dog ikke betale f.eks. girokort, men kan lave kontooverførsler. Godt vi har fået den, og rum for forbedring.

0 0
Lars Bjerregaard 31-01-2011 12:41:01

Se forøvrigt promovideoen her: http://www.nordea.dk/Privat/Internet+og+telefon/Telefon/Mobilbank/1450562.html

0 0
31-01-2011 12:31:30

Jubii! Umiddelbart syntes jeg den virker ganske fint:-) Rigtig lækkert når man ser på den enkelte konto, at indgåede beløb er grønne. Så bliver det ret overskueligt:-)

0 0
Brian Lynderup 31-01-2011 12:13:52

Sjovt at dem som har givet allermest for deres telefon, er dem som skal vente længst på de nye App's - Det samme er jo tilfældet for TDC's Play app som også kun er ude til android...

Apple's godkendelses procedure kan blive dyrt for dem i længden..

0 0
Benjamin Jensen 31-01-2011 13:10:17

LOL Du mangler da vist noget viden her. Langt de fleste apps bliver altså lavet først til Iphone, og derefter til android.

Mange gange går der mange måneder eller år, før den er kommet til android.

Nordea har jo allerede udviklet denne app til Iphone, men der er åbenbart travlt i appstore.

0 0
Brian Lynderup 31-01-2011 14:14:39

Benjamin... hvis vi nu siger at man får udviklet en app til Android og en app til iOS samtidig - Hvilken app vil du så satse på er tilgængelig først?

Jeg mangler ingen viden - jeg skrev faktisk af erfarring... - Er ansat i TDC.

0 0
Benjamin Jensen 31-01-2011 22:45:20

Jeg kan ikke rigtig se hvad det har med sagen at gøre, at du er ansat i TDC - det er min kone også på 4. år.

Du har helt sikkert ret i dit postulat, men problemet er bare, at udviklerne laver først en app til Iphone, og derefter senere til android.

Sådan har det været med rigtig mange apps, og sådan bliver det sikkert også ved med at være - med få undtagelser. Min egen bank kommer forøvrigt også med en app - først til Iphone, og senere til android. Det er i hvert fald hvad de skriver på deres hjemmeside.

Det var sådan set bare det jeg mente. Godkendelsestiden er jo længere i appstore, da programmet bliver kvalitetstestet - det gør det ikke i android market. Jeg vil da hellere vente på apps i et par uger, og de så fungere godt, i stedet for at få noget halvfærdigt bras, som mange udviklere sender ud, for at tjene nogle hurtige penge.

0 0
Brian Lynderup 01-02-2011 09:09:28

"Udviklerne" er jo forskellige firmaer. Dem synes jeg ikke man kan generelisere på.

Der kommer en masse møj ud i de forskellige app shops, men uden at jeg behøver fortælle hvad jeg laver i TDC, så kan jeg bare konkludere at det er nemmere at lave App's til android end det er til apple - kun set ud fra at godkendelsesprocessen er meget meget lang.

Og kvaliteten er vel ikke kun i apple's interesse - Det er vel også i de udviklende firmaers interesse. :-)

Jeg tror ikke på man tjener "hurtige" penge på en app som hurtigt bliver anmeldt til noget bras :-)

0 0
Mikkel 31-01-2011 15:10:04

Enig - er også selv ansat i en pænt stor internetvirksomhed. Vi skal ALTID vente på Apples godkendelse - det har vi tage konsekvensen af og lancerer altid vores ting til Android før også må Apple folkene vente.

Android marked godkendelse tid: 10 sekunder.

Apple: Min. 2 uger.

0 0
Jeppe Andersen 31-01-2011 18:16:55

Ja Apple er lige længe om det ... meeen

Vil dog vænne mig og side at kvaliteten af programmer er altså højere i App Store end de er i Android Marked, fordi de slipper så let igennem.

Btw, har kendt til funktionen siden fredags ;) interne kilder :)
Kan tilgåes på http://www.m.nordea.dk

Altså bare m for mobil.

0 0
Jeppe Andersen 31-01-2011 18:16:55

Ja Apple er lige længe om det ... meeen

Vil dog vænne mig og side at kvaliteten af programmer er altså højere i App Store end de er i Android Marked, fordi de slipper så let igennem.

Btw, har kendt til funktionen siden fredags ;) interne kilder :)
Kan tilgåes på http://www.m.nordea.dk

Altså bare m for mobil.

0 0
31-01-2011 12:32:10

Vil da lige have lov at sige, at TDC Play til Android er fantastisk:-)

0 0
Lars Bjerregaard 31-01-2011 12:06:54

Det skal straks prøves....

0 0
Maxfighter 31-01-2011 11:56:23

Nu har jeg N8 og Nordea.

Skal man virkelig skifte telefon ud til android?

0 0
Per Gjessø 31-01-2011 14:21:55

Har selv en N8'er og det virker fint i browseren.

0 0
31-01-2011 12:51:08

Du kan vel bruge den web-baserede version indtil de kommer med en app til OVI

0 0