Mobilsiden.dk  /   Nyhedsoversigt  /   Nu er Samsung Galaxy S II nummer 1

Nu er Samsung Galaxy S II nummer 1

Samsungs topmodel er nu den mobil, som kunderne efterspørger allermest.

Samsung Galaxy S II har overtaget tronen fra Apple's iPhone 4, som den mest populære mobil. Det fortæller tallene for maj måned fra Mobilpriser.dk, der viser, hvilke mobiler brugerne søger efter.

iPhone 4, der nærmer sig sin 1års fødselsdag, er dog ikke skubbet længere væk, end ned på en andenplads. Det må stadig siges at være ret imponerende.

Efter snak om problemer med LGs topmodel Optimus 2X er denne ikke længere at finde på listen. Heller ikke den billigere model, Optimus Black, findes på listen.

Samtidig gør HTCs Desire S og Sensation deres entre på listen - men HTC Incredible S glimrer stadig ved sit fravær. Wildfire findes stadig kun i den gamle version. Men generelt må HTC siges at være den dominerende producent på listen, idet 5 ud af 10 mobiler er fra HTC. 

Tallene fortæller udelukkende noget om, hvilke mobiler brugerne interesserer sig for - ikke nødvendigvis, hvilke de køber. Ligesom med for eksempel biler, er der mange der kigger på de dyre modeller, selvom de måske ender med at købe en ældre Fiat.

Maj måneds hitliste:

1. Samsung GALAXY S II Se priser | Læs anmeldelse
2. Apple iPhone 4 16GB Se priser | Læs anmeldelse

3. HTC Desire S Se priser | Læs anmeldelse
4. HTC Sensation Se priser | Læs anmeldelse
5. Sony Ericsson XPERIA Arc Se priser | Læs anmeldelse
6. Nokia X3-02 Touch and Type Se priser | Læs anmeldelse
7. HTC Wildfire Se priser | Læs anmeldelse
8. HTC Desire Se priser | Læs anmeldelse
9. HTC Desire HD Se priser | Læs anmeldelse
10. Sony Ericsson Xpera X10 mini: Se priser | Læs anmeldelse


Grundlag:
 Tallene er udarbejdet af Mobilpriser.dk, på basis af mere end 40.000 søgninger og kliks på produkter. Listen giver således et relativt præcist indblik i, hvilke mobiler danskerne efterspørger. I talgrundlaget indgår alle teleselskaber, samt alle produkter på markedet.

Forrige artikel Næste artikel

Få notikationer:

Læs Mobilsidens debatregler her


Kommentar

05-07-2011 16:30:47

:)

0 0
Jonas 15-06-2011 19:21:56

Ikke for at starte en "krig", men den bedste iPhone, rent telefonmæssigt, er altså en 3gs'er. iPhone 4 har for mange fejl, men den har helt klart det flotteste design nogensinde set på en mobil.

Jeg har både haft 3gs og iphone 4, htc desire - og nu har jeg bestilt en Samsung Galaxy S II :D F

Fedt, stilet design ligesom Apple, fede funktioner pga. Android - jeg KAN ikke ønske mig mere! :)

0 0
Kristoffer 09-06-2011 11:22:02

Nu har jeg nydt min SGSII i et godt stykke tid og den overrasker mig stadig og den spiller bare (har endelig modtaget min Copter beskyttelsesfilm og min case mate bumper, så nu er den sgu også pakket godt ind!). Må sige at førstepladsen er vidst hvor den hører til når man ser på telefonmarkedet atm. Og dens nærmeste konkurrent (Sensation) ser ikke ud til at have slået den af pinden, bliver dog spændende at se hvad reaktionerne bliver på Iphone 5/4S - om den bringer nok innovativ tænkning til bordet og om det lækre design kan fornyes i en sådan grad at det bliver lige så populær som dens forgængere for om man kan lide Apple eller ej (personligt bryder jeg mig slet ikke om Apple af flere grunde) så må man indrømme at de altså fik fat i den lange ende nogle år tilbage!

0 0
Zeb 08-06-2011 17:51:30

No wonder med de reklamer der kører konstant... Kan man se en reklameblok uden HTC reklamer?

Imponerende at iPhone4 holder sig så højt, men mon ikke også snart det er slut? Kommer naturligvis an på om en evt. iPhone 4S kommer istedet for iPhone 5. I så fald kan 4'eren nok leve længe endnu...

0 0
Lars Hansen 08-06-2011 18:46:10

Jeg er lige blevet konfimeret. der er nu 5 i min klasse med en iphone. det siger noget om hvor populær den er. det er et latterligt "must" at have den.

og de sjoveste er deres begrundelse; "fordi den er bedst og det er den bare."

udover det er der en der har htc desire og en der har SE mini pro.

men iphone er pisse populær blandt dem på min alder.

0 0
Rasmus L 08-06-2011 19:50:57

Det er folk der er naive og gerne vil "konvertere" til Appleismen :D

De små Apple tilbeder skal lige vide at det er Samsung der producere deres lor* fremover hvordan skulle de kunne stille sig op mod en gigantisk producent som altid har styr på tingene ?

Du skal lige vide at Samsung Galaxy S 2 trækker fra Iphone 4 3-4 gange i benchmarks ;)

0 0
pb 09-06-2011 04:35:35

Gaaaaasb find nu på en ny sang. Tror vi har hørt den før.........

0 0
Camilla 09-06-2011 05:51:01

Enten er man til Apple, eller også er man ikke. Iphone 4 har et flot design og nogle super gode funktioner for dem der kan lide Apple.

Jeg har lige erhvervet mig min dejlige SGSII for 2 uger siden og må sige at jeg får den ene WOW oplevelse efter den anden. Der er så meget den kan som jeg ikke har set andre mobiler kan. f.ex. Afspille HD film uden problemer, have flere programmer/apps åbne ad gangen uden at det påvirker dens ydeevne. og meget meget mere.

Jeg kan godt forstå den har banket sig ind på en første plads.

0 0