Mobilsiden.dk  /   Nyhedsoversigt  /   Nu kommer Android 2.3 til Samsung Galaxy Tab

Nu kommer Android 2.3 til Samsung Galaxy Tab

Inden for ganske kort tid udsendes Android 2.3 Gingerbread-opdateringen til Samsungs første tabletcomputer.

Samsung Galaxy Tab (Foto: Mobilsiden.dk)
Samsung Galaxy Tab (Foto: Mobilsiden.dk)

Tilbage i maj måned fik Mobilsiden.dk bekræftet, at Samsung Galaxy Tab ville blive opdateret til Android 2.3 Gingerbread i løbet af nogle måneder. Nu ser det ud til, at de nordiske kunder endelig kan se frem tid, at Galaxy Tab rykker fra Android 2.2 til Android 2.3.

Samsungs kundeservice fortæller til kunderne at: "Ifølge den nyeste information vi har, skal denne opdatering til Samsung Galaxy Tab, være tilgængelig en gang i denne uge".

Informationerne har Mobilsiden.dk netop fået clearet hos Samsung Danmark, der dog er knapt så friske i udmeldingen, som deres egen kundeservice.

- "Inden for nogle uger", lyder den kortfattede melding.

Mobilsiden.dk erfarer dog, at Samsung arbejder hårdt på at få opdateringen sendt ud inden for en uges tid.

Når Gingerbread til Galaxy Tab er klar, kan den hentes og installeres via programmet Samsung Kies.

Samsung kommer senere på året med endnu en tabletcomputer. Navnet er Galaxy Tab 10.1, hvilket indikerer, at der er tale om en større skærm, end på den oprindelige Tab.

Samsung Galaxy Tab 10.1 kører på Android-version tre, kendt som Honeycomb. Der kommer også en version med 8,9 tommer skærm.

Læs også: - Test af Samsung Galaxy Tab 
 - Stor tablettest: Kun én vinder
 - Advarsel: Hold dig fra billige tablets
 - Web-TV: Samsung Galaxy Tab - lækker til det meste 

Forrige artikel Næste artikel

Få notikationer:

Læs Mobilsidens debatregler her


Kommentar

Mikael 07-07-2011 07:06:59

Martin, jeg har nu brugt tid med iPad, og synes den er ok fin.

0 0
Martin Lauesen 06-07-2011 21:22:24

Du læser ikke hvad jeg skriver ... men lad det nu endelig ligge. Jeg søger ikke at diskutere min mening med dig, kun at ytre de sandheder der nu er synlige for enhver. Android tablets på 7" med dårlige Apps og telefon styresystem, er bare ikke særligt hippe. Brug dog 10 min. på en iPad så forstår du hvad jeg taler om !!

:o)

0 0
Martin Lauesen 06-07-2011 17:20:24

Den opdatering er jo nærmest latterlig. Galaxy Tab er forældet, og selv med Honeycomb, er den stadig bare en op-pustet mobil. At opdatere til Gingerbread, svarer til at smide brede alu-ruller på en Scoda 105 - jeg bruger ikke min til en skid - den er langsom, og der er så få apps til Android tablets, at det er en farce. iPad er lysår foran, og har bunker af fine apps, der udnytter både skærm størrelse, og hardware. Tænk at jeg har været med på "Vi hader Apple holdet" !!

Nå - nok gylle herfra - bare trist over at have pisset 7000 kr. direkte i en snyde gadget - pyh hvor skulle Samsung skamme sig !!!!!

0 0
Mikael 06-07-2011 20:23:45

Nu drister jeg mig lige til at svare, til trods for at dit indlæg er næsten indlysende flamebait.

Hvis du synes du har givet for meget for den, skulle du jo have ventet, til den faldt i pris. Jeg købte den selv til 2222.-, da jeg syntes det var en fair pris for en tablet. Din bilanalogi falder også helt til jorden- GB gør den jo netop endnu bedre at bruge.
SGT er med GB ganske fornøjelig og flydende at bruge. Den har jo samme indmad som SGS, hvilket inkluderer et temmeligt heftigt "grafikkort" (ved godt det er et SOC), som får selv grafikchippen i en iPhone 4 til at blegne. Størrelsen 7" vs 10" er et smags- og brugs spørgsmål. Ved ikke om du har prøvet med uofficiel Honeycomb, da du nu udtaler dig om det. Man kan da vist heller ikke klandre Samsung for at have bibeholdt telefondelen i den, men hvis man har noget imod det, burde man jo nok have ventet på wifi versionen, men jeg finder det nu ganske rart at kunne sende at par sms'er og lave nogle opkald i ny og næ. Ja faktisk bruger jeg faktisk kun min SGS, når jeg forlader huset og efterlader min SGT i sofaen.

:)

0 0
Allan Knaap 06-07-2011 15:54:59

Er da, som sådan glad for snart at kunne opgradere til Gingerbread, men hvorfor i hulen og helv*** sættes der ikke blot gang i en udrulning af Honeycomb?

0 0
evilguy 06-07-2011 15:59:59

Prøv at stille dit spørgsmål i denne tråd: http://www.mobildebat.dk/showthread.php?184783-Samsung-Galaxy-Tab-tr%E5den&p=1484365

0 0
Allan Knaap 06-07-2011 18:26:54

Det var et retorisk spørgsmål som jeg sådan set ikke havde nogen forventning om kunne blive besvaret da det kun er Samsung som har den fornødne viden. At der så er et utal af "eksperter", alle med hver deres sande viden er så en anden sag :)

0 0
Bop 06-07-2011 11:28:43

Hej Mikael

kan du hjælpe med hvordan jeg får Gingerbread på den, eller hvis muligt 3.0

0 0
Durante 06-07-2011 09:59:32

Annoncer nu bare Honeycomb eller Ice cream sandwich til SGT, og så er jeg tilfreds

0 0
Mikael 05-07-2011 21:50:31

SGT koerer super godt med Gingerbread. Kunne slet ikke forestille mig at gaa tilbage til sloeve froyo. :)

0 0
Michael Fallwickl 05-07-2011 15:59:17

Jeg vil det før end jeg vil tro på det.
Har ventet så længe på den siden de startede udrulningen allerede midten af maj måned.

0 0
Mobilsiden.dk 05-07-2011 22:53:27

Hej Michael

Jeg vil lige tilføje, at det er muligt udrulningen er begyndt tidligere i andre områder af verden. Men her i Norden, skulle det altså først ske i løbet af den kommende uge.

0 0
Michael Fallwickl 05-07-2011 16:47:27

Der skulle selvfølgelig havet stået "Jeg vil se det før end jeg vil tro på det".

0 0