Mobilsiden.dk  /   Nyhedsoversigt  /   Nu kommer den - telefonen du også kan bruge som tablet

Nu kommer den - telefonen du også kan bruge som tablet

Asus har lanceret en ny måde at bruge tablets på, nu kommer de med PadFone som er en telefon, der også kan blive en tablet.

Asus Eee Pad Transformer var starten på Asus' tablet æra, som stadig er godt kørende med flere tablet lanceringer end nogensinde før, fra producenten af.

Tilbage i 2012 annoncerede Asus så deres nyeste påfund -smartphone og tablet i ét. Idéen er at man køber en mobil, der i det her tilfælde hedder PadFone.

Til den kan du så købe en PadFone Station, heri kan man sætte sin PadFone, og vupti er telefonen blevet forvandlet til en tablet.

Til PadFone Station kan der så tilkøbes en keyboarddock, hvor det hele kan kobles sammen, så man får et tastatur på.

Forvirret? Så er det forståeligt, men måske billederne herunder kan hjælpe dig lidt.

En Android-telefon

PadFone er en telefon, der ligner hvilken som helst anden smartphone, den har en 4.3 tommer Super AMOLED skærm, der kører med en opløsning på 960 x 540 pixels. Skærmen bliver blandt andet drevet af den store Qualcomm 1.5 GHz dual-core Snapdragon S4 processor, magen til den der er at finde i HTC One S.

Den kommer i tre versioner, du kan vælge imellem 16, 32 eller 64 GB internt lager. Udover intern lager følger der 32 GB lagerplads i skyen, via Asus webstorage tjenesten, samt mulighed for at sætte microSD-kort i enheden.

Telefonen har endvidere et otte megapixel kamera, Wi-Fi, GPS, Bluetooth, Micro-USB, 3,5 mm Mini Jack udgang og et 1.520 mAh batteri til at holde gang i det hele. PadFone vejer 129 gram, og fylder 128 x 65.4 x 9.2mm.

PadFone bliver solgt med Android 4.0, og er tæt på en "ren" Android oplevelse, som på Samsung Galaxy Nexus.

PadFone Station

Til PadFone kan købes "PadFone Station", der egentligt er en almindelig 10.1 tommer tablet, bare uden indmaden til at drive den som en tablet. Det er her PadFone kommer ind i billedet og bliver koblet sammen med stationen.

Den 10.1 tommer store skærm kan vise billeder i opløsningen 1280 x 800 pixel, og er beskyttet af Gorilla glas.

I PadFone Station er et front kamera at finde på 1.3 megapixels, hovedkameraet er det som sidder i PadFone, kommer også frem på bagsiden af PadFone Station.

Stationen har endvidere et 6.600 mAh batteri, Micro-USB, Micro-HDMI og 3,5 mm Mini Jack stik. PadPhone station vejer 724 gram, og fylder 273 x 176.9 x 13.55mm.

Én stor pakke

Men for at fuldføre hele pakken har Asus valgt, at man efter at have docket telefonen ned i PadFone Station, også skal kunne bruge et fysisk tastatur. Derfor kan du docke PadFone Station ned i et tastatur magen til det man så på den første Eee Pad Transformer.

Det hele er netop blevet annonceret af Asus til at lande i Danmark i midten af juni måned, men skal du have alle tre dele, skal den store tegnebog frem. Tilsammen koster alle tre enheder 6.298 danske kroner.

PadFone for sig, koster 3.699 kroner uden abonnement, PadFone sammen med stationen koster 4.999 kroner, skal man så også have tastaturet skal man smide 1.299 kroner oveni de 4.999 kroner.

Alle priser er vejledende udsalgspriser opgivet af Asus.

Mobilsiden.dk har modtaget hele sættet til en mini-test, og vil snarest mulig offentliggøre den her på siden.

Indtil da, kunne i brugere måske give et bud på hvilken målgruppe i vil mene PadFone med PadFone Station henvender sig til? Giv jeres mening til kende i kommentarfeltet herunder.

PadFone og PadFone Station plus tastatur dock
PadFone og PadFone Station plus tastatur dock
Forrige artikel Næste artikel

Få notikationer:

Læs Mobilsidens debatregler her


Kommentar

Torben 26-05-2012 13:53:07

I stedet for at administrere 3 enheder (smartphone, tablet og bærbar eller stationær, så kan man nøjes med at administrere een enhed.
Og så 32 GB storage (men hvad mener de med i 3 år, se deres hjemmeside)
Eneste problem jeg ser, er at løsningen formentlig betyder at du endelig må smide dit bredbånd, og så mangler du WiFi derhjemme. Og jeg har TDC incl. en snart 10 år gammel mail-adresse, som jeg nødig smider.
Men genialt, og prisen også rimelig rimelig :-)

0 0
Martin Jensen 22-05-2012 21:09:43

Hvis jeg kan få både en ny telefon OG en tablet for 5k så synes jeg at jeg har gjort en god deal ! - Glæder mig rigtig meget til anmeldelsen.

0 0
Martin Jensen 22-05-2012 22:43:05

Og så skal man kun ha ét 3g abonnement

0 0
carsten guldhammer 21-05-2012 19:05:02

men jeg er egentligt fuldkommen ligeglad med at man ikke kan garanteres sine data ved reperation

FORDI

i det tilfælde hvor min maskine var til reperation sidst, og de valgte at skifte min eller velfungerende disk, HVAD sker der juridisk med de data som ligger på den disk ?

bliver disken destrueret eller bliver den repereret og solgt som ny ? eller hvad

hvor er MIN sikkerhed for at MINE data ikke havner i hænder jeg IKKE ønsker de havner i ?

jeg syntes det er krænkelse af kunderne og forbrugerne som har betalt for et produkt

i mine øjne har man ikke en fucking skid sikkerhed når asus gør somde gør, og det KAN IKKE PASSE at jeg skal føle mig tvunget til at afmontere min harddisk når min komputter sendes til reperation for ast sikre mig at mine data IKKE havner et sted jeg ikke ønsker de havner

0 0
carsten guldhammer 21-05-2012 18:14:07

m,in erfaringer med asus VAR også gode,
men det er ved at være en del år siden

jeg troede faktisk at man fik kvalitet når man købte asus, men det er øjensynligt ikke tilfældet

i oktober sidste år indleverede jeg maskinen med en fejl på skærmen ( en tynd sytråds lignende stipe lige ned gennem skærmen.

det var egentligt kun det jeg mente skulle laves, da maskinen kom tilbage skulle der være skiftet nærmest alt selv min harddisk som jeg intet mente fejlede, ihvertfald havede jeg INGEN problemer haft med den OVERHOVEDDET, de havde ikke engang ulejligede sig med at kontakte mig og spørge om jeg ville have en ikke defekt harddisk skiftet, TIL GENGÆLD fik jeg lortet tilbage UDEN mine data, dem sked asus højt og flot på..

nu her har jeg som omtalt før krævet at min harddisk skal blive som den er uden sletning eller noget som helst, men det nægter de at høre på..

og jeg mener bare at jeg som forbruger har krav på når jeg har betalt for min disk, så bliver den også som jeg efterlader den, men det mener asus ikke..

ifølge deres udlægning vil det svare til som jeg forsøgte at forklare dem, at jeg når jeg indlevere min bil til service for at få skiftet olie så har mekanikeren automatisk ret til at rykke mit anlæg ud og sætte et andet anlæg i og fjerne alle mine cd'er der ligger i bilen eller alt andet jeg selv har købt og sat i bilen

0 0
Andreas 21-05-2012 17:58:14

Jeg har en OQO 01+ (4.8" UMPC) fra 2006. Når jeg tænker på hvor lille den er, er det ærgerligt man ikke bruger dette koncept på disse.
IBM havde gang i sådan en model for nogle år siden, med droppede det desværre.

Jeg tror dog desværre en sådan maskine ville blive MEGET dyr..!

0 0
21-05-2012 16:23:23

Mine erfaringer med Asus er gode. Har haft nogle bundkort fra Asus og har pt. En G73jh gamer laptop som jeg har haft et par år. Dog var der et problem med den. Den blev lidt for varm....indtil jeg selv puttede lidt ny pasta på cpuen og gpuen, så var den tip top super pg benchmarker rimeligt vildt af en laptop at være. Den padfone der ser interessant og smart ud, syntes jeg. Deter dog lidt ærgerligt at de ikke har smidt en quadcore cpu i og en ordenlig røvfuld ram. Så kunne den være super cool at køre linux ubuntu på....fullblown pc.

0 0
carsten guldhammer 21-05-2012 15:21:47

jeg kan absolut IKKE anbefale asus til nogen som helst

jeg havede fat i deres kundeservice her for et par dage siden og magen til TOP AUROGANCE over for deres kunmder skal man kraft edder sparkeme lede længe efter

min computter, en ausus bærbar har nu for anden gang på det lidt over 1 år jeg har haft den problemer med skærme, faktisk så kan man ikke rigtigt se noget på den..
'
og da jeg ringede til deres såkaldte service udtrykte jeg klart ønske om at jeg ikke ønsker at de røre ved / sletter min harddisk, da jeg ikke har gemt det arbejde der ligger på maskinen og da jeg ikke kan komme i kontakt med den, men det nægtede de at love / efterkomme, de PÅSTÅR nærmest HÅRDNAKKEDE at de vilkår der er gældene og som jeg skal aceptere ved indsendelse af maskinen til reperation af maskinen betyder at de har ret til at gørre PRÆCIS hvad der passer dem med min maskine, som jeg jo iøvrigt har både købt og betalt og at de nærmest er komplett ligeglade med de ikke bakupede data som jeg har liggende..

jeg ville så hvidglødene øsnske at forbrugerstyrelsen eller forbrugerombudsmanden kunne banke dem eftertrykkeligt på plads

da jeg ikke mener det kanpasse at de bare har ret til at udskifte min harddisk eller slette den UDEN mit samtykke, når nu jeg fortæller dem at disken efter min mening IKKE fejler noget og at jeg IKKE ønkser den udskiftet eller slettet

0 0
21-05-2012 18:09:01

Er det ikke alm. praksis inden for reparation af elektronisk udstyr ? Altså at de ikke garanterer at alt bliver slettet ?

0 0
21-05-2012 18:11:04

thjoo, med Mikkel fik nærmest en smadret pc tilbage. det kunne jo også være postvæsnet, det ved man jo ikke.

0 0
Mikkel 21-05-2012 20:13:44

Ikke i dette tilfælde, man kan se at det er skruen i skærmen der er blevet stramt så hårdt til, at bagbeklædning er revnet. Lyder heller ikke til folk er tilfredse her: http://www.trustpilot.dk/review/www.asus.dk

0 0
21-05-2012 21:26:31

Det er formodenligt kun den Danske "Service afdeling" og måske en enkel reparatør, der er årsag det at nogle kunder oplever dårlig service. Jeg tvivler på at et firma som Anus, har en firma politik der hedder. "skid på kunderne og ødelæg deres pc'ere" .

0 0
Mikkel 21-05-2012 21:36:23

Tror ikke en enkel reparatør kan gøre alt den onde, som man har kunne læse på trustpilot, så burde de kikke deres danske afdeling igennem, samt den Hollandske og Svenske som står for reparationerne. Tror heller ikke det er deres firma politik er det, mere i retning af: "Billigst muligt ved reparation, og slet ingen reparation til folk der ikke kender den danske købelov, og kender sin ret", ja okay blev en rimelig lang politik.

Igen, får hurtigt sure opstød når vi snakker Asus, så derfor de negative kommentar.. ;)

0 0
21-05-2012 20:10:13

Ja det er selvfølgeligt helt uacceptablet at man får en smadret enhed tilbage. Var nu også bare det ang. rep. at jeg kommenterede på :D

Jeg har nu heller ingen problemer med asus. Har haft mange af deres produkter (mest PC komponenter) og de har alle været yderst tilfredsstillende. Og hvad angår deres android enheder, så skal detlige tilføjes at de er altså ekstremt hurtigt ude med updates i forhold til andre producenter.

0 0
Mikkel 21-05-2012 17:50:16

Må desværre tilslutte mig din oplevelse. Aldrig har jeg følt mig sig groft behandlet. Sendte en bærbar ind med fejl i museknapperne, fik den tilbage med en defekt højtaler, og en skærm der var flækket bagpå. Man kunne tydeligt se på computeren at den var skruet for hurtigt sammen, og derfor gået i stykker. Ifølge Asus kundesupporter, eller hvis man kan kalde dem det, er Asus lov højere sat end den danske købelov. Det tog et halvt års tovtrækkeri før jeg kunne få pengene tilbage.

Ikke for at spamme kommentarene med dårlige oplevelser, fik bare et surt opstød..

0 0
Jacob Smidt 22-05-2012 07:52:50

Må desværre melde mig til jer andre der har problemer med Asus.

Selv har jeg en TF101 til reperation hos dem, hvor den nu har lagt i snart to måneder uden at de har gjort noget som helst for at finde en løsning på problemet, og deres kundeservice er så elendigt skruet sammen at man skulle tro at det var umuligt.

Magen til inkompetence hos en kundeservice har jeg hvert fald skulle lede længe efter!

0 0
Jacob Smidt 22-05-2012 07:52:50

Må desværre melde mig til jer andre der har problemer med Asus.

Selv har jeg en TF101 til reperation hos dem, hvor den nu har lagt i snart to måneder uden at de har gjort noget som helst for at finde en løsning på problemet, og deres kundeservice er så elendigt skruet sammen at man skulle tro at det var umuligt.

Magen til inkompetence hos en kundeservice har jeg hvert fald skulle lede længe efter!

0 0
21-05-2012 18:09:19

ok. Jeg kan godt forstå i er vrede på Asus, det ville jeg sgu også være. Jeg ordnede mit problem med laptoppen selv og det var måske en rigtig god idé, er der noget der kunne tyde på.
Jeg kan med glæde sige at jeg ikke har været i kontakt med Asus'es "kunde service" :-) . Jeg syntes dog at det er synd og skam at de ikke har styr på servicen, når produkterne ellers sædvanligvis er pænt gode.

0 0