Mobilsiden.dk  /   Nyhedsoversigt  /   Nu kommer Nokia N9

Nu kommer Nokia N9

Nokia N9 er lige på trapperne i Danmark. Men mobilen bliver langt fra billig at få fingrene i.

Nu lander Nokia N9 snart i Danmark. Det skriver Nokia i en pressemeddelse.

Nokia N9 er baseret på styresystemet MeeGo, og noget af det, der er anderledes ved N9 er blandt andet ‘Swipe’-teknologien, forklarer Nokia.

- “Det første man vil lægge mærke til ved Nokia N9 er, at den ikke har nogen hjem-knap, og det er fuldstændig bevidst. Med swipe-teknologien har vi nemlig fundet en løsning, der gør hjem-knappen helt unødvendig, og en løsning som gør brugeroplevelsen langt mere flydende end den, vi kender i dag. Men det skal opleves frem for at forklares,” fortæller Nokias danske produktchef, Niels Kjelstrup.

Nokia har ved køb installeret Facebook, Skype og Twitter, og Nokias gratis stemmestyrede navigations-app Nokia Drive.

Nokia arbejder i øjeblikket på at kunne tilbyde populære applikationer som Wimp, Kino og TV2.

Nokia N9 bliver dog ikke noget billigt bekendtskab. Prisen ligger ved salgsstart på 5.500 kroner uden abonnement for en 64 GB version. Senere kommer en 16 GB version til 4.500 kroner.

Se her, hvordan man swiper på N9:

Kommentar

x

Opret bruger
David 04-10-2011 14:48:00

Hej, er der nogen der allerede har købt en N9?

Kompasset i min N9 ser ikke ud til at virke, jeg har downloadet "Compass" i Marked, og nålen står helt stille i nord der sker intet når jeg drejer telefonen.

jeg har kontaktet Telia og de siger at hvis jeg indleverer den, skal den rep. (14 dage) fordi Nokia har den definition på DOA at man ikke skal kunne lave opkald fra den, hvis det havde været en iPhone havde jeg fået en ny i butikken, fordi hos Apple er den DOA uanset hvad der er galt (det er Telias ord).

Men inden jeg indleverer den ville jeg være fantastisk glad, hvis nogen gad prøve at starte Compass op og se om det virker på deres N9.

0 0
Thomas 04-10-2011 15:40:29

Virker kompasset i Maps? det kan jo være appen den er gal med

0 0
David 04-10-2011 16:01:30

Bluetooth virker også virkelig ringe, jeg ved ikke om det er software eller hardware. Når jeg bruger bluetooth headset hakker lyden ved den mindste I/O aktivitet. Det virker bedre med et jackstick forbundet headset.

0 0
Thomas 04-10-2011 19:39:34

Der må jo være noget helt galt med telefonen, jeg er desværre bange for at nokia har købeloven på deres side... :-( Jeg har lige bestilt min idag, så håber da ikke det er et generelt problem.

0 0
David 04-10-2011 21:34:33

Det MÅ være min telefon der er defekt, glæder mig til at få den tilbage. Glæd dig! det er en virkelig fed telefon.

0 0
David 04-10-2011 15:56:45

Nej, det virker heller ikke i Maps.

0 0
01-10-2011 00:32:23

jaaaaa
så kom posten med min nokia n9
lever den op til forventningerne ja tak
fornemmelsen i hånden med eller uden det medfølgende silicone case er helt perfekt
den er rigtigt flydende i menuerne og det er ikke en telefon der på nogle måder kræver at kender nokia i forvejen. Nytænkende er den helt sikkert og man bliver hurtigt vant til at stryge(swipe) programmer væk og komme videre. der er ikke mange app men dog tv2 og dr og sporten.dk, batteri status og screen capture.. de vigtigste ligger pre på telefonen.. mobilsiden mangler dog :-) kom nuuuu i skal da med!!!!

mobilen styres via nokia link
der hentes på http://www.nokia.com/nokialink
men kun windovs 7+ og media player 12 +
også til apple i nyere udgave

nokia: det er en store klasse op i forhold til n8 og i er stadig bedst til hardware rigtig flot telefon!!!

0 0
Thomas 03-10-2011 13:50:27

Du skal lige huske at smutte forbi http://www.meegoexperts.com/ her kan du finde links to flrer apps... tror jeg bestiller min i dag. :-)

0 0
David 03-10-2011 20:17:00

Jeg har også haft den et par dage, der er ikke meget på hylderne i butikken, men mon ikke de populære Qt apps som Wimp osv snart kommer. Jeg er generelt tilfreds men der brug for opdateringer jeg er allerede stødt på et par
bugs. Jeg glæder mig til at få tid til at kigge på noget udvikling til den.

0 0
01-10-2011 08:56:28

HOV HOV
Mobilsiden er jo med i ovi til n9. Det var rart:-)

0 0
Kim 28-09-2011 07:57:43

MeeGo og Limo bliver lagt sammen til Tizen, et nyt projekt under Linux Foundation i samarbejde med Intel og Samsung.

Det er helt sikkert spændende nyt for MeeGo, der igen får nyt liv, med en storspiller som Samsung i ryggen. Når man samtidigt tænker på hvor trætte Samsung ser ud til at være af Android, så kan det betyde nye tider for MeeGo (Tizen).

Tizen skulle være klart allerede i Q1-12, så de første telefoner kan komme på markedet allerede i Q2-12. Og som MeeGo er det et krydsplatform system, så tablets, TV osv også understøttes.

Det er ret spændende hvor bagud kompatibelt det bliver. For nu er det spændende spørgsmål; Kan det betale sig at købe en N9?
For mig personligt er det ikke et spørgsmål; Jeg har ventet for længe på N9 til at skifte spor nu.

Men det bliver da interessant at se om det er en velsignelse eller en forbandelse for N9.

http://www.tizen.org

0 0
Eckmann 29-09-2011 02:04:31

Er det ikke også sådan at N9 bliver solg i 3 versioner. Enten med MeeGo, Symbian eller WP7 ?

Det har jeg da ladet mig fortælle af en ellers pålidelig kilde :)

0 0
BluezCat 29-09-2011 08:44:29

De eneste 3 versioner jeg umiddelbart kender til, som værende Nokia N9 er, at den kommer i 3 hukommelsesvarianter, henholdsvis 16, 32 og 64 GB.

0 0
Kim 29-09-2011 09:03:38

Også en 32? Mente kun det var 16/64 :)

0 0
BluezCat 29-09-2011 10:48:31

Beklager, min fejl. Det er rigtigt, den kun kommer i en 16 og 64 GB version :o)

0 0
Kim 29-09-2011 04:48:59

Nej. :)

N9 kører Meego, WP er ikke lanceret hos Nokia endnu.

0 0
BluezCat 28-09-2011 11:45:39

Har også ventet LÆNGE på MeeGo, og er også en del mere interesseret i N950 modellen.
Men, men men.. Jeg vil gerne se MeeGo fungere i landscape mode, hvilket jeg endnu ikke har set :o(

0 0

Sony Xperia Z3

KONKURRENCE - deltag her
Årets smukkeste mobil ?

Tidligere vindere...

x