Mobilsiden.dk  /   Nyhedsoversigt  /   Ny Android 2.3-opdatering IGEN klar til Galaxy S

Ny Android 2.3-opdatering IGEN klar til Galaxy S

Efter tilbagetrækningen af den forrige opdatering til Galaxy S, er Samsung nu klar med en ny opgradering til Android 2.3.

Den første opdatering af Samsung Galaxy S til Google Android 2.3 havde så store problemer med kameraet, at Google valgte at trække opdateringen tilbage. 

Men nu er Samsung klar med en ny og fejlrettet opdatering.

Er du ejer af en Samsung Galaxy S kan du opdatere telefonen gennem Samsung Keis.

Opdateringen var egentlig lovet i sidste uge. 

Se her vejledningen til at opdatere Galaxy S til Android 2.3.

Forrige artikel Næste artikel

Få notikationer:

Læs Mobilsidens debatregler her


Kommentar

Jesper 16-05-2011 19:32:38

Så nu kan os som har købt den ved TDC få den opdateret endlig.

0 0
Jakob 15-05-2011 18:25:52

Hej Karin

Den er med dansk software, Android 2.2... Det er bare update til 2.3 der endnu ikke er frigivet til den, så efterspørger ikke dansk software?

0 0
Karin 15-05-2011 21:10:07

Sproget er sikkert indstillet til dansk, men din firmware ender på XEO = Polen. Min egen endte på TPH (Portugal). Se liste over landekoder på firmware fx. her:
http://www.samfirmwareworld.com/collection-product-codes-for-firmware-t501-10.html

0 0
Jakob 15-05-2011 17:24:22

Hej alle...

Både min kæreste og jeg er så heldige at have hver vores SGS. Min egen er købt i elgiganten, og kunne opdateres den dag opdateringen blev frigivet... Min kærestes er parallelimport og købt over nettet, og der er endnu ikke kommet nogen opdatering til hendes. Hendes firmwareversion er PDA:JS8 / PHONE:JPY / CSC:JS5 (XEO) Nogen der har en ide om hvor længe der kan gå før hun er så heldig at kunne få Android 2.3.3? Hun er ved at være misundelig ;)

Mvh Jakob

0 0
Karin 15-05-2011 18:14:30

Min er også købt som parallelimport via dansk nethandel, men jeg fik den gratis opdateret til dansk software via forhandleren.

0 0
Jesper 13-05-2011 09:32:32

Kan man fjerne en branding fra en telefon så man kan opdatere den??? for TDC har brandet SGS

0 0
mobiljoe 13-05-2011 09:54:02

tror det ikke,opsagde mit abbonement efter 6 måneder og skiftede til mit gamle mobilselskab,det er 5 måneder siden og jeg kan heller ikke opdatere,tror at brandingen følger en resten af tiden telefonen eksistere,pis irriterende.

0 0
Mathias 13-05-2011 20:04:50

Jo, man kan sagtens fjerne Tdc branding fra telefonen. Og jo, i skal nok få den opdatering snart begge to, den skal bare lige igennem Tdc først;)

0 0
Jesper 15-05-2011 17:23:48

det vil sige at jeg kan gå ned i en TDC butik eller TDC eksterne forhandlere og få fjernet det fra SGS så det er muligt at opdatere den.

0 0
mobiljoe 16-05-2011 12:58:19

ja så kom min opdatering til mobilos,det køre bare max,min nye firmware hedder nu,PDA:JVH/PHONE:JVO/CSC:JV3(TDC)

0 0
Jesper 12-05-2011 10:00:46

Nogen der ved hvad der sker for det lort???
Jeg har prøvet at hardreset den. jeg har prøvet på forskellige computere. på forskellige netværk. har stadig kun 2.2??
Der er ikke engang en opdatering til 2.2.1???
Nogen der ved hvordan man gør??

0 0
Hest 12-05-2011 06:51:53

Min tlf er begyndt at æde batteriet vildt hurtigt efter opdateringen og det selvom der stort set intet kører i baggrunden.

Efter opdateringen holdt telefonen i de første 2 døgn og jeg var ret imponeret over at de skulle have forbedret batteritiden SÅ meget, men derefter er det gået nedad. Jeg skal være glad hvis den holder 12 timer nu og det er uden noget specielt stort forbrug.

Alt automatisk opdatering og hvad der ellers findes er slået fra.

AndroidOS står bare som en af de største forbrugere ud over selve skærmen.

0 0
Mathias 12-05-2011 07:35:17

Prøv at slå automatisk synkroniSering fra. Det kan være det hjælper på det;)

0 0
Hest 12-05-2011 08:07:13

Det eneste der er slået til er baggrundsdata for at marked virker, alt andet er slået fra/manuelt.

der er heller ingen programmer i baggrunden.

0 0
Kim Hansen 12-05-2011 10:57:46

Hej Hest,

nu ved jeg godt at du sikkert har tjekket det, men her får du måden jeg løste mit problem på.

Jeg oplevede, som nævnt, præcis samme nedgang i batteritid - fra ca. 48 timer til 10 timer.

Måden jeg løste det på var,
- indstillinger - programmer - administrer programmer - vælg maps - gennemtving stop.

Maps startede (og starter) sutomatisk op, efter min telefon har været slukket.

PS. I øvrigt ville jeg ALDRIG skulle slå automatisk synkronisering fra - Det er da nærmest den væsentligste del af en smartphone er det ikke?

Mvh. Kim

0 0
Mathias 12-05-2011 22:30:45

Altså det er det nødvendigvis ikke. Men man behøver da ikke have feks. Auto
matisk synkroniSering med facebook til.

0 0
PJ 10-05-2011 18:40:25

Det var dog en sindsyg kommentar spam på denne blog.

0 0
Mathias 11-05-2011 14:17:56

Hvad er det der er så sindsygt ved den kommentar? Du kan da bare lade være med at skrive noget, hvis du ikke har andet end lort! At lukke ud.

0 0
Hest 10-05-2011 18:13:15

Det er en produkt kode på telefonen. Det er for at se hvilket "område" de er fra. TPH skulle vist være kode for Portugal, men derfor kan man selvfølgelig godt bruge dem herhjemme.

Derfor kan det også gå en uge eller to længere inden den bliver udsendt til de telefoner.

0 0
Rh62882 12-05-2011 19:59:22

@ Hest: Ved du hvilke produktkoder der er frigivet opdateringer til???

0 0
Karin 12-05-2011 22:02:27

Jubii - nu er det lykkedes!
Min forhandler (telecomshop) opdaterede tlf. fra TPH, så den nu hedder XEE - og vupti lå opdateringenklar i Kies!

0 0
Karin 10-05-2011 17:13:31

Min i9000 har denne firmwae:
PDA:JS5/PHONE:JPY/CSC:JS4 (TPH)
Hvad betyder (TPH) og kan det være derfor, jeg endnu ikke har fået opdateringen?

0 0
Rh62882 09-05-2011 17:56:13

Hey. Er der nogen der ved hvilke versioner, der pt. er frigivet til opdatering???

Min er PDA: JS3 / PHONE: JPY / CSC: JS1 og til den er der pt. ingen opdatering.

0 0
Mathias 09-05-2011 19:43:03

Til alle jer der undrer jer over hvorfor i ikke har fået den opdatering, så er det fordi Samsung ruller opdateringen ud løbende. Det er for at Samsungs servere ikke skal lide overlast, så i skal nok få den opdatering meget snart;) Ps. Er selv Galaxy S bruger og har allerede fået opdateringen:)

0 0
Bebat 09-05-2011 15:32:09

Oplever I andre også at Gingerbread sluger strøm? Det er da helt vildt! Jeg har Android Assistant på og har slået alt fra, men allligevel er batteriniveauet gået fra 100% til 31 % fra kl. 5 til kl. 15... Den er jo gået død inden i aften...

0 0
Kim Hansen 09-05-2011 18:02:02

I øvrigt står der, under batteriforbrug, at Google Maps har brugt 33 % af mit forbrug??? Jeg har slet ikke startet det.

0 0
Kim Hansen 09-05-2011 17:59:03

Ja jeg oplever også at mit batteri løber tør for strøm på under 10 timer.
Under joblisten, kan jeg heller ikke tømme hukommelsen til under ca 260 mb, hvor jeg tidligere kunne komme ned på det halve.
Der må køre en masse tjenester i baggrunden.

0 0
henrik 08-05-2011 17:41:07

Jeg havde ingen problemer!, fik den med det samme i første forsøg, havde ellers skiftet den ud med lg optimus x2 men efter opgraderingen til 2.3.3 kører den faktisk meget bedre end optimus x2 gør, så det ender nok med den lever et stykke tid endnu!, og lg ryger ud...

0 0
BH Fanaticos 07-05-2011 21:30:39

Har også problemer den siger at den nyeste verion er: PDA:JS5/PHONE:JPY/CSC:JS4(TPH) ??

Nogen der kan hjælpe, har også optateret til den nye verion af Keis og formateret den til fabriksindstillinger??? Men stadig ingen opgradering??

0 0
Mathias 08-05-2011 11:46:09

Det er fordi Samsung ruller opdateringer ud løbende fordi deres servere ikke skal blive overbelastet. Det er derfor alle ikke får opdateringerne samtidig;) du skal nok få den opdatering meget snart;) Ps. Er selv selv Galaxy S bruger og har allerede fået opdateringen;)

0 0
Karin 08-05-2011 12:49:53

Tager sådan en udrulning normal nogle dage, eller hvordan plejer det at foregå?

0 0
Mathias 08-05-2011 13:02:07

Det er meget forskelligt. Jeg kan ikke svare på det 100 procent. Ved bare den skal nok komme snart;)

0 0
Mathias 08-05-2011 13:05:55

Altså jeg fik en måned efter sidst, og denne her gang fik jeg den med det samme, og jeg er ikke bundet til nogen udbyder. Det er derfor det er meget svært at svare på;)

0 0
Karin 08-05-2011 13:21:58

Jeg må væbne mig med tålmodighed.
Kan man se på sin tlf., når opdateringen ligger klar, eller skal man på kies for at tjekke?

0 0
Mathias 08-05-2011 15:14:31

Man kan ikke se det på telefonen. Du skal ind på Kies for at tjekke;-)

0 0
Karin 08-05-2011 12:49:52

Tager sådan en udrulning normal nogle dage, eller hvordan plejer det at foregå?

0 0
06-05-2011 21:26:51

Skriv din kommentar til artiklen her..

0 0
Robert 07-05-2011 09:46:47

Hej Benny du har det rigtig sjovt hva´?

0 0
07-05-2011 10:13:12

hvad snakke du om

0 0
Mike 07-05-2011 12:35:08

Det indlæg har du lavet flere gange.. gå i haven og slå græs.

0 0
07-05-2011 13:09:35

hvis jeg har det er det måske fordi der har været brug for det kloge hovede du må gerne komme og slå græs

0 0
Mathias 06-05-2011 20:40:33

Men der er jo også rigtig mange der har problemer med det skod program. Der må være en fejl i det. Det er bare mit gæt.

0 0
Mathias 06-05-2011 21:01:40

Du kan også prøve at slette programmet ''kies'' og geninstallere det igen, bare for se om det så vil virke.

0 0
Hagen5 06-05-2011 21:09:22

Lige præcis.. også det jeg tænkte, den mest normale nemme ting kunne måske gøre forskellen.. Men det virker fandme stadig ikk :-(

0 0
Mathias 06-05-2011 21:13:41

Det var satans!!! Nu er jeg løbet helt tør for ideer.

0 0
06-05-2011 21:21:50

hej prøv at gå ind i programme på din tellefon og gå ind i udvikling og usb fejlsøgningog der efter forbind den til din kiss så kommer der gang i den

0 0
Hagen5 06-05-2011 21:25:35

Hvor ser du udvikling under programmer henne ? Kan jeg íkk finde.

0 0
06-05-2011 21:31:54

først indstillinge programer udvikling usb fejlf.

0 0
Hagen5 06-05-2011 21:42:54

Er prøvet.. Virker sgu heller ikk.

0 0
Hagen5 06-05-2011 21:29:35

???

0 0
Hagen5 06-05-2011 21:20:07

Me 2 ! Skod.. MEn tak for hjælpen i hvert fald.. kan være jeg prøver igen i morgen og ellers ringer jeg sgu til Samsung support på mandag. God weekend ;-)

0 0
Mathias 06-05-2011 21:25:24

Var så lidt og i lige måde:)

0 0
Mathias 06-05-2011 21:19:52

Noget du også kan tjekke på din telefon er at du skal gå ind i instillinger-trådløst og netværk- usb indstillinger og se om den står til Samsung Kies.

0 0
Hagen5 06-05-2011 21:20:57

Den står selvfølgelig på den rigtige usb-indstilling

0 0
Mathias 06-05-2011 20:37:59

Det kan jeg ikke forstå. Der er da et eller andet helt galt kan jeg høre.

0 0
Hagen5 06-05-2011 20:41:00

Ja, synes godt nok også det virker lidt mærkeligt.. Har slet ikk haft nogen problemer med at forbinde til kies før. Prøver nu med det samme på min gamle com som er med XP, men den står også bare og søger.
Det er ikke fordi den bare skal stå og godkende hinanden efter den nye kies opdatering ? eller så noget lign.

0 0
Mathias 06-05-2011 20:45:02

Hmm.... Nej, det tror jeg ikke. Det burde virke med samme når du opdateret Samsung Kies.

0 0
Hagen5 06-05-2011 20:48:15

Ja, og en halv time er sgu også ret længe at stå og prøve at "godkende"..

0 0
Mathias 06-05-2011 20:53:22

Jeg vil foreslå at du prøver og gå ind i Enheder og printere en gang til og så trykker du på GT-I9000-egenskaber-skift indstillinger- opdater driver.

0 0
Hagen5 06-05-2011 20:58:41

Jeps, er gjort. Virker stadig ikk.

0 0
Mathias 06-05-2011 21:00:11

Mystisk.

0 0
Hagen5 06-05-2011 20:30:52

Er inden i enheder og printere ( skal lige siges jeg har windows 7) og klikker så på GT-I9000 og driver. Og der står at driver fungere korrekt. Men i kies kan den stadig ikke finde forbindelse har stået sådan i over 30 min.
Nogen der kan hjælpe ?

0 0
Mathias 06-05-2011 19:55:51

DrivErne*

0 0
Mathias 06-05-2011 19:55:02

Prøv at geninstallere driveene. Det kan være det hjælper;)

0 0
Hagen5 06-05-2011 20:04:00

Men den står stadig bare og prøver at oprette forbindelse.. På telefonen står der den er forbundet.. Har geninstalleret driverne med succes. Men den står stadig bare i kies og prøver at finde forbindelse.. ???????

0 0
Mathias 06-05-2011 20:18:20

Hmm.... Så ved jeg ikke hvad man så ellers kan gøre.

0 0
Hest 06-05-2011 20:13:30

Havde nogen lunde det samme. Jeg var inde i enhedshåndtering og slette driverne manuelt og fjerne dem helt fra computeren før jeg fik det til at virke igen.

Brugte et par timer på det, men derefter gik det som det skulle.

0 0
Hagen5 06-05-2011 20:18:06

Enhedshåndtering ? Hvor finder jeg det henne ?

0 0
Mathias 06-05-2011 20:27:53

Gå ned i start tryk kontrolpanel- skriv enhedshåndtering oppe i hjørnet hvor man kan søge i kontrolpanel. Og når du har gjort det, skulle det gerne komme frem og så trykker du på enhedshåndtering:)

0 0
Mathias 06-05-2011 20:29:54

Eller du kan også trykke hardware og lyd :) der er flere forskellige måder at finde det på:)

0 0
Hagen5 06-05-2011 19:59:05

Hvordan ? ;-)

0 0
Hagen5 06-05-2011 20:01:32

OK, Klikkede nu på installer driver.. :-)

0 0
Hagen5 06-05-2011 19:49:19

Hvorfor kan kies nu ikke oprette forbindelse med min fon ? Har opdateret kies, deaktiveret firewall og antivirus.. Hmm, nogen der kan hjælpe ?!

0 0
Mike 07-05-2011 12:32:20

Jeg havde samme problem. genstartede både mobil og pc og så kørte det. bortset fra jeg ikke er blevet tilbudt GINGERBREAD

0 0
Mathias 06-05-2011 19:25:22

Ps. Er selv Galaxy S bruger, og har allerede fået opdateringen Android 2.3 Gingerbread;)

0 0
Mathias 06-05-2011 19:18:55

Du gør skam ikke noget galt. Det fordi at Samsung ruller opdateringerne ud løbende. Der er ikke noget galt. Det bare fordi at samsungs servere ikke skal blive overbelastet. Du skal nok få den opdatering meget snart, tro mig;)

0 0
Rh62882 06-05-2011 18:57:52

Hey

Jeg kan heller ikke opgradere pt. Formentlig fordi den er branded til TDC. Jeg har ifm. 2.2.1 brugt Kies Registry Patch, men denne gang kan jeg ikke få det til virke. Nogen der kan hjælpe med hvad der skal tastes for at den finder opdateringen??

0 0
Karin 06-05-2011 18:32:24

Jeg er ny Galaxy S bruger, og jeg får ikke besked om opdatering i Kies, der bare siger, at min nuværende 2.2.1 ér nyeste firmware.
Jeg har sikkerhedskopieret, gendannet til fabriksstandard, deaktiveret f-secure = stadig ingen melding om ny firmware.
Min telefon er ikke låst til nogen udbyder.
Hvad gør jeg galt?

0 0
Mathias 06-05-2011 18:27:43

Ok. Men lad os håbe det bliver rettet på et tidspunkt :)

0 0
Mathias 06-05-2011 17:34:18

Synes godt nok galleriet hakker i forhold til Android 2.2.1. Men alt andet er ellers meget hurtigere og bedre end før.

0 0
Hest 06-05-2011 18:23:04

Mit galleri er heller ikke så hurtigt som ved den tidligere version, men resten kører rigtig godt.

0 0
06-05-2011 16:26:41

det køre bare så godt alt virke som det skal hurdigt og præcis

0 0
06-05-2011 16:23:57

Skriv din kommentar til artiklen her..

0 0
William 06-05-2011 15:50:43

Hvorfor? Hvorfor har i (SAMSUNG) trukket Daily Briefing ud af denne opdatering?
Det var jo en genial funktion. Troede egentlig, det var en fejl, da jeg opdagede, den manglede på den ufærdige gingerbread version.

Mangler i andre også stadig Daily Briefing?
Nogen metoder til at få fat i den igen?

0 0
Hest 06-05-2011 15:37:40

Så, efter 400 forsøg fik jeg den endeligt til at acceptere den rigtige driver og er nu i gang med at opdatere min tlf.

Har læst en hard reset ville gøre den bedre, så det prøver jeg også bagefter.

0 0
Mathias 06-05-2011 15:11:06

Gal hvor fedt!!! Så fik jeg opdateret min SGS til Android 2.3 :)

0 0
BH Fanaticos 06-05-2011 15:01:00

Har også problemer den siger at den nyeste verion er: PDA:JS5/PHONE:JPY/CSC:JS4(TPH) ??

Nogen der kan hjælpe, har også optateret til den nye verion af Keis???

0 0
Jesper 06-05-2011 14:46:32

den siger jeg har den nyeste version?? selvom jeg kun har 2.2
PDA:JPA/ PHONE:JPP / CSC:JP3 (TDC)

0 0
mobiljoe 09-05-2011 14:22:54

på min står der nøjagtigt det samme som på din,PDA:JPA/PHONE:JPP/CSC:JP3(TDC)

0 0
Mathias 06-05-2011 14:20:07

Prøv og slå antivirus og firewall fra på computeren, og nulstil så telefonen til fabriksindstillinger. Men HUSK at sikkerhedskopiere, så du ikke mister alle dine ting.

0 0
Hest 06-05-2011 14:17:58

Jeg kan ikke få min til at opdatere. Der er kommet en ny Kies som jeg har opdateret til, men når jeg opdaterer nu, kan computeren ikke genkende telefonen og så skriver Kies

"Kunne ikke konvertere til opgraderingstilstand. Prøv igen". Har installeret driverne igen, det har heller ikke hjulpet

0 0
malli 06-05-2011 13:59:11

hej er der ikke nogle der kan hjælpe. kies gider ikke opdatere min telefon. den siger bare nuværende firmware version:PDA:JPA/ PHONE:JPP / CSC:JP4 (ODK)

0 0
malli 06-05-2011 13:59:10

hej er der ikke nogle der kan hjælpe. kies gider ikke opdatere min telefon. den siger bare nuværende firmware version:PDA:JPA/ PHONE:JPP / CSC:JP4 (ODK)

0 0
William 06-05-2011 13:40:20

Jeg var en af de heldige, som nåede at opdatere inden de trak den tilbage. Den har egentlig kørt hurtigt og stabilt, det eneste minus er kameraet og galleri-appen som ikke var helt så gode som tidligere versioner. Lad os håbe det er fikset!
Og please Samsung, i har ikke trukket Daily Briefing ud af denne version også, vel?

0 0