Mobilsiden.dk  /   Nyhedsoversigt  /   Pas på din smartphone i vinterkulden

Pas på din smartphone i vinterkulden

Opbevar din iPhone lunt, når du er ude i kulden. Ellers er der risiko for kondensdannelse, der ikke er dækket af garantien.

Vinteren er over os, og temperaturen har allerede været under frysepunktet i et stykke tid. Det betyder, at du skal være ekstra opmærksom på, hvordan du opbevarer din mobil, når du bevæger dig ud i kulden.

Din telefon skal helst opbevares lunt. Opbevares den i yderlommen, risikerer den at blive rigtig kold. Det giver risiko for kondensdannelse, når du kommer ind i varmen. Det kan give fugtskader som som ikke er omfattet af garantien.

Ifølge Apples specifikationer for iPhone 4, skal telefonen slet ikke anvendes når der er frostgrader, hvilket så vil sætte ret mange mobil-danskere skatmat, når vinteren er i landet.

I nedenstående indslag tester vi, om en iPhone 4, kan holde til kulde. 

Læs også:
- Undgå at din mobil får kuldechok 

Kan iPhone 4 overleve vinterkulden

Forrige artikel Næste artikel

Få notikationer:

Læs Mobilsidens debatregler her


Kommentar

beikes 07-02-2012 18:41:44

En Samsung Galaxy X-Cover, lå i bilen natten til igår, og temperaturen var -11 da jeg rørte ved skærmen, og den gik igang som altid. Temperaturen havde endda sneget sig ned på -16 i løbet af natten, og min bil er et gammelt utæt lokum, der absolut intet isolerer. Det plejer ellers kun at være mine Sony/Ericsson der kan holde til noget. Men nu er jeg også rimelig ny i Samsung. Min iPhone havde i hvert fald aldrig overlevet!

0 0
Villiam 02-02-2012 09:18:25

det til en ommer, eller gemmer i jer bare væk igen og undgår at svare om i plejer ?

0 0
Thomas R 02-02-2012 12:47:08

Hold da op et surt opstød... Berører artiklen dig virkelig så dybt, at du skal kalde folk for en kegle og noob?
Det er da godt, at du har styr på det - så behøver du jo ikke være her inde.. Du kunne evt gå ud i sneen og lege med din IP4 - og så hører vi gerne dine resultater.

0 0
Villiam 02-02-2012 18:06:31

jeg har sgu ikke noget æble lort! jeg er til motorola :D men det som pisser mig af, er når folk får en fed løn og fedt gear for at lave falske tests. og så specielt når de slet ikke har styr på deres ting.

0 0
Thomas R 02-02-2012 21:54:30

Jeg synes alligevel at det er ok at holde en god tone. Jeg aner ikke hvad hvem får af hyre. Men kommer her ofte for at læse de sidste nye ting, og det føler jeg faktisk jeg kan få her.
At man måske ikke er enig og synes at lige artiklerne altid kan misforståes - det må stå for egen regning.
Jeg er rimelig noob (for at bruge det udtryk) på smart phones - men har lært en del her.
Vi kan alle blive bedre, men lav kritikken konstruktiv uden at svine til... Så er jeg sikker på at der også bliver svaret tilbage...
Fint at du er til Motorola - jeg er selv på min første Nokia Lumia....

0 0
Villiam 01-02-2012 15:20:45

meget godt eksempel på at mobilsiden ikke har styr på tingene :D en kulde og lidt fugt test kan alle mobiler klare din kegle! det som du skal teste og bevise er kondens faren ved at have mobilerne i kulden og så komme ind i et varmt rum. og igennem flere gange. for at redde jeres noob forsøg hjem igen, så skal i skille de to mobiler ad, og vise os fugt indikatoren på de to mobiler i har brugt nu! eventuelt send dem ind til telecare og se om de har taget skade af fugten ;)

0 0
Tommy 01-02-2012 11:34:28

Jeg har haft min gamle n8 med på skitur (fastmonteret på hjelmen) og der var ingen problemer selvom den jo også i den grad bliver påvirket af chillfaktor.
Derudover, så som artiklen skriver, er fugt nok et større problem en selve kulden...

0 0
01-02-2012 12:48:08

Netop, det er ikke kulden, men når du kommer indenfor. Så vil der dannes kondens....

0 0
Mazzen 01-02-2012 11:06:41

Apple produkter kan intet når der er for varmt eller for koldt, en telefon burde egentligt laves som i de "gamle dage", hvor du kunne ha din Nokia 3210 liggene i sneen i et halvt døgn, så en tur på radiatoren, og så virkede den lige så godt som før.

Og nej gider ikke høre forslag om håndværker mobiler, eller andre ekstrem mobiler.

En telefon burde ikke blive dårligere til at holde til alm vind og vejr eller skule pakkes komplet ind i vat, fordi producenter ikke kan lave dem ordentligt længere.

0 0
Frederik 01-02-2012 12:04:07

Min Omnia 7 døde i sidste uge.. jeg mistænker at det er batteriet, eller fugtskader selvom den generelt at blevet holdt et tørt sted.

Den var kun 10 måneder gammel.. jeg kunne godt mistænke 'planned obsolesence' for dette her. Men det får Samsung intet ud af i dette tilfælde for der går et stykke tid før jeg har lyst til at eje en Samsung telefon igen.

0 0
Footiefan 01-02-2012 11:35:37

Overdrivelse fremmer.....tja.... ;-)
Min snart 18 mdr gamle iPhone 4 har klaret både stærk hede på sommerferier og de seneste danske vintre uden probs. Desuden 2 skiferier oven sidste år og snart den 3. Og det er med almindeligt brug. Hverken pakket ind i varmetæpper eller vat ;-) Så det går fint alligevel.
Min Galaxy S2 skal snart med til alpernes kulde for første gang. Der skal være lidt at vælge i mellem :-)

0 0
Mazzen 01-02-2012 12:08:16

Fint, nok nogen holder, men tvivler på at du vil kunne ligge den i en dynge sne smide den på radiatoren og så virker den stadig(udover måske en kortvarig overgang)

Var ikke som sådan for at bagtale Apple, men bare en udråb om at vi burde gerne ha nogen telefoner som igen var lige så holdbare som de gamle Nokia.

0 0
Footiefan 01-02-2012 12:59:00

I know. Men bare for at fortælle, at den/de godt kan bruges almindeligt, uden man skal tænke dybere over det.
Og den med sneen og så ind på radiatoren - den springer jeg så lige over, hehe ;-)

0 0