Mobilsiden.dk  /   Nyhedsoversigt  /   'Prøv før køb' i Android Marked begrænses markant

'Prøv før køb' i Android Marked begrænses markant

I den kommende version af Android Marked begrænses 'prøv før du køber' funktionen fra 24 timer til næsten ingenting.

Den kommende version af Android Marked
Den kommende version af Android Marked

Hvis en Android-mobil som f.eks. HTC Desire eller Samsung Galaxy S er sat op med et kreditkort via Google Checkout, kan der med få tryk købes applikationer og spil i app-butikken Android Marked.

Brugeren mødes hverken af personligt password eller andre foranstaltninger til at forhindre, at ens venner (eller børn), bare køber løs på mobilen. Google har i stedet på Android Marked en refunderingspolitik på 24 timer.

Det vil sige, at applikationen kan hentes og prøves af. Hvis ikke den opfylder brugeren behov, er det blot af afinstallere, hvorefter der med det samme mailes en kreditnota.

Men nu begrænser Google denne funktion så meget, at det reelt svarer til, at den ikke eksisterer.

Kun 15 minutter...

Googles Android-udviklere skriver på deres blog, at der snart sendes en ny Android Marked version ud til mobiler med Android version 1.6 og opefter.

Udover en række forbedringer, er der også dårlige nyheder for brugerne. Refunderings-vinduet på 24 timer sættes ned til 15 minutter.

Google begrunder ændringen med, at hovedparten af de brugere der refunderer, alligevel gør det inden for få minutter efter købet. Derfor mener Google ikke, at det giver mening at lade muligheden for refundering stå åben, i op til et døgn.

Android brugerne er dog stadig bedre stillet end brugerne med en iPhone eller iPad. Her kan købet på ingen måde refunderes når først transaktionen er gennemført.

Læs også:
- Nu er der betalings-apps i Android Marked

Web-TV: Sådan købes apps i Android Marked

Forrige artikel Næste artikel

Få notikationer:

Læs Mobilsidens debatregler her


Kommentar

Jesper Vejle Kristensen 17-12-2010 09:00:23

Tag nu for eksempel den nye CPH airport app til android. lad os antage at jeg skulle ud og flyve. Så ville jeg på afrejsedagen købe app´en benytte mig flittigt af den i lufthavnen (her er der ikke tale om et produkt jeg skal "teste" før jeg ved om jeg vil beholde det). Jeg bruger det på grund af programmets funktionalitet. Når flyet er lettet og jeg er ankommet til min destination, så afinstallerer jeg programmet og får pengene igen da der er gået mindre end 24 timer. Det betyder at jeg har brugt programmet gratis. Med de 15 minutter, akn man vurdere om man vil bruge programmet og så beholde det, ellers kan amn returnere det.

ret skal være ret, CPH var måske et skidt eksempel da det jo allerede er gratis.

0 0
Jeppe Andersen 12-12-2010 20:26:20

Man kan da godt få pengene tilbage hvis man kommer med begrundelse for det :o Så det er ikke rigitgt det du siger

0 0
daniel dencker 12-12-2010 20:18:39

jeg har lige opdateret min desire med den nye version af android marked inde på xda

0 0
jessie 12-12-2010 18:45:07

der er jo heller ingen der klager over de 24 timer til at refundere der er jo ingen grund til at fjerne for der er jo nogle bruger inklusiv der har glæde af de 24 timer

0 0
Mike R 12-12-2010 12:46:51

Synes skam de 15 min ikke er nok til at tjekke om der er noget på app'en som lagger på telefonen eller ikke fungere godt. Synes tværtimod en ½ time er en ganske fin refunderingstid.

0 0
12-12-2010 16:32:01

Om 15min, 30min eller 24timer afhænger vel af appen. Desuden er det vel som minimum rimeligt at jo desto mere en app koster, jo desto længere tid vil man have til at teste den.

Med andre ord Google begynder at blive lige så træls som Appel, de burde fremstå som et alternativ, men hvis deres restriktioner fortsætter med at komme i det her tempo så bliver det snart svært at kende forskel på dem.

0 0
Karim 12-12-2010 13:06:15

jeg vil give dig ret 15 min er lige kort tid nok derimod er 30min eller over fint
je ville faktisk helst have 24timer så jeg kan nå at "sætte appen in i min hverdag"

0 0
Michael Knudsen 12-12-2010 11:02:19

Its a cruel world....;-)
Men må gi google ret. Hvis jeg har købt noget der ikke lever op til mine forventninger, så afinstallere jeg den app lige med det samme.

0 0
vonGoldschmidt 12-12-2010 09:11:04

"hovedparten af de brugere der refunderer, alligevel gør det inden for få minutter efter købet. Derfor mener Google ikke, at det giver mening at lade muligheden for refundering stå åben, i op til et døgn."

Seriøst det lyder som en omgang bull. Det er en tynd begrundelse for at sætte tidsgrænsen ned.
Synes den der begrundelse lyder som om, det er hip som hap, hvad tidsgrænsen er, og så kunne de da godt bare lade den blive ved 24 timer.

Hvis de havde kommet med en ordentlig grund, som f.eks. de kunne spare penge eller noget i den dur, så kunne det være mere forståeligt (selvom vi så nok ville synes, at de var nogle nærrigrøve :P)

Først tager de pornoen fra os, og nu må vi skal vi også stresse for at finde ud af, om vores nykøbte apps opfylder behovet. Tsk.

0 0

Om brug af cookies