Mobilsiden.dk  /   Nyhedsoversigt  /   Rygte: Microsoft køber Nokia

Rygte: Microsoft køber Nokia

Hvis man skal tro på en normalt velinformeret kilde, så er Microsoft klar til at overtage Nokias mobil-forretning fuldstændig.

Teknologi-bloggeren Eldar Murtazin har tidligere forudset samarbejdet mellem Microsoft og Nokia, og endda også Nokias relancering af OVI tjenesterne.

Nu er han klar med en ny påstand.

Denne gang mener han at vide, at Microsoft er klar til at købe Nokia, og at forhandlingerne gå i gang allerede i næste uge. Hans bud er endda, at aftalen er i hus inden udgangen af 2011.

Opdateret: Nokia afviser rygterne

Læs også:
Windows Phone bliver Nokias nye platform
Nokia dropper OVI

Forrige artikel Næste artikel

Få notikationer:

Læs Mobilsidens debatregler her


Kommentar

DX 17-05-2011 08:24:23

Først får man plantet 1 Microsoft mand i toppen af Nokia, som indleder et samarbejde ( måske med en skjult dagsorden om opkøb ) det er da et genialt træk af Microsoft.

0 0
17-05-2011 09:26:54

Ja men uden den trojanske hest var var Nokia formentligt endt som en trist historie på hvorledes et firma kunne gå fra visionært til visionens forvirret til historiebøgerne. M$ har vel været på vej samme vej.

Nu venter jeg bare Nokia fanboys, som hårdnakket har benægter både at symbian og meego var en katastrofe og at wp7 jf rygterne var Nokias fremtid

0 0
Kim 17-05-2011 10:46:06

Jeg ved ikke om jeg vil kalde MeeGo en katastrofe, det er jo en af de ting den trojanske hest har gjort at vi ikke finder ud af. Det jeg har set har været lækkert, og det er kun dovenskab der gør at jeg ikke har installeret det på min (anden) N900 endnu. Jeg håber sådan set også bare på at N950 kommer snart... Men jeg er meget tilfreds med Meamo.

Jeg indrømmer gerne at Anna skal gøre en del for min N8. Den fungere mest af alt som mit pocketcam. Brude nok have ventet og købt E7 i stedet, for jeg kan slet ikke forenige mig selv med at sidde og daske på skærmen, jeg mangler i den grad et tastatur. Og det er den anden grund til at jeg ikke bruger den særligt meget.

WP7 er jo Nokias fremtid, det står ikke til at benægte. Men jeg er ikke meget for rygterne om et opkøb. Og jeg er heller ikke fan af at det er blevet sådan.

0 0
17-05-2011 15:44:29

Jeg mener ikke at Meego er en katastrofe fordi det er dårligt, jeg ville personligt hellere have set en Nokia telefon om et halvt år med Meego, end en med WP7.

Katastrofen ved Meego er netop at de med garanti har brugt en formue på det uden at det nogensinde får en chance for at blive lanceret. Meego på baggrund af Maemo er vel også det bedste argument for at DX har ret i det med den Trojanske hest.

0 0
David K 17-05-2011 08:20:33

Det kunne jeg også godt forestille mig, men var det så ikke lidt dumt at bruge penge på at få Nokia til at benytte WP7 til at starte med?

0 0
KimDotDK 17-05-2011 11:17:47

Udover at det var et gammelt rygte, til at starte med, så er det da også sjovt at læse kommentarene fra alle de kloge hoveder.
Lidt tom fornemmelse nu ikk? :D

0 0
David 17-05-2011 09:17:18

Var det ikke dumt at bruge oceaner af penge på Android og MeeGo, og derefter droppe begge platforme. Nokia har bidraget mere til Android en Sony Ericcson og Samsung.

Hvis Microsoft ikke køber resterne, kører de kære finner det jo bare fuldstændigt i sænk, det kan MS jo ikke have, de skal bruge noget hardware til deres nye Phone7/Skype telefoner.

0 0
David K 17-05-2011 09:26:21

Ja det kan jeg godt følge, men mener bare jeg ikke forstår hvorfor de ikke opkøbte Nokia som step 1, i stedet for først at få dem til at bruge WP7 :)
Men sådan skal det måske foregå, hvad ved jeg.

0 0