Mobilsiden.dk  /   Nyhedsoversigt  /   Samsung driller igen Apple på baggrund af den store iPhone

Samsung driller igen Apple på baggrund af den store iPhone

Endnu en gang er Samsung ude med riven over for Apple samt de medier der i tidernes morgen klandrede Galaxy Note for at være for stor.

Apple skal lægge øre til meget oven på lanceringen af iPhone 6 og iPhone 6 Plus, Samsung har specielt været hurtige til at smide nogle sjove videoer sammen, og nu er de på banen igen ikke mindst med et par kommentarer til Apple, men også til dele af medieverdenen som for nogle år tilbage fejede Galaxy Note serien til side med kommentarer om at “det føles som at tale i et stykke toast” og “Galaxy Note er et uhåndterligt bæst”.

Nu påpeger Samsung at de jo tydeligvis bare var forud for deres tid, se deres video nedenfor

Kilde: Android Central

Forrige artikel Næste artikel

Få notikationer:

Læs Mobilsidens debatregler her


Kommentar

carsten guldhammer 15-09-2014 11:54:30

tjaa

de sidste 3 telefoner jeg har haft er nu note

8 6
TF 16-09-2014 02:47:22

Så prøv noget nyt det kunne være du blev positivt overrasket.

3 6
TF 14-09-2014 16:09:22

Tja når man er bange så forsvare man sig best med et angreb og samsung må være meget bange med alle de angreb de sætter ind, men kære samsung det er slet ikke apple i skal være bange for, det er oneplus og lignende, de laver topmodeller til det halve af jer og i lige så god kvalitet og bliver de ved på den måde går der ikke længe før de begynder at æde jeres markedsandel bid for bid.

7 23
Peter Frederiksen 16-09-2014 12:28:47

Oneplus One er der ingen teleskaber som kommer til at forhandle, da det ikke er en "Officiel" Android, da teleskaber i vesten udgør 75-85% af smartphone salget (iform af bindinger og afdragsordninger!), samt ville Oneplus One blive dyre, flere distributions led, et værksted (i DK/Skandinavien) til servicering/garanti rep., samt marketings omkostninger... Derfor bliver OnePlus One ikke nogen trussel.
At Samsung mister markedsandele tror jeg skyldes at HTC, LG, Sony og især Motorola, som levere fremragende produkter, siden S3 perioden...

At Samsung laver disse nye generation reklamer (hvor det tidligere handlede om Apple hype/kultur), tror jeg skyldes at Apple (vs. Samsung retssagerne) har lykkes i en vis grad med at få Samsung til at fremstå som en CopyCat i specielt den Amerikanske befolkning.

Så jeg tror (iform af analysere de seneste reklame) at det handler for Samsung om, at få Apple til at fremstå både at de er bagud på specs/teknologi og samt hvem er det der kopier hvem?

Apple har selv praktiseret denne form fra 1984 til 2009 (IBM, Intel og PC Windows), som primært har været at udstille konkurrentens svageheder, hvad er der galt med at Samsung (microsoft, Amazon, NokiaSoft), gør det samme?

6 2
Naggie21 14-09-2014 17:14:46

Synes du Apple var bedre med deres Mac vs PC reklamer (som egentlig var latterlige alene af den grund, at en Mac vel også er en PC)? Synes du de nyere reklamer fra Apple er bedre. Dem hvor Apples egne folk sidder og roser den selv til skyerne over hvor fedt og innovative deres egne produkter er. Det er jo lige på grænsen til, at de begynder at onanere til deres egne produkter :S

24 11
TF 14-09-2014 18:43:38

Jeg syntes bestemt ikke om disse 10+ år gamle reklamer hvor de begge følte sig truet af hinanden og derfor gik til angreb på hinanden, nødagtig som samsung gør nu, forskellen er blot at det lader til at apple er blevet klogere derfor ikke synker til samsungs niveau men koncentrere sig om at fortælle om deres eget produkt fremfor at svine konkurrenten's.
Men som sagt samsung og deres fans fokusere på den forkerte "fjende" de skulle hellere fokusere på oneplus og lignende.

6 15
Thomas Larsen 14-09-2014 19:00:45

Klart, hvis man ikke kigger mere end et par måneder tilbage så lader det til at de er blevet klogere, ellers ikke. Men jeg kan kun håbe de gør brug af denne nyfundne klogskab :)

9 12
TF 14-09-2014 19:38:53

Har du et link til den reklame hvor de sviner samsung ?

7 12
Thomas Larsen 15-09-2014 19:24:38

Det er da ikke mere end en uges tid siden du sidst fik et link, du skal da gerne få det igen: https://www.youtube.com/watch?v=w87fOAG8fjk&t=48m25s

6 5
Thomas Larsen 15-09-2014 19:26:22

Inden du trolololol'er om "reklame" så kan du evt. også læse om den reklame de blev beordret at køre tilbage i 2012 hvor de så brugte rettens ord som reklame, hvilket ikke bare var at tilsvine deres konkurrent, men også retssystemet rent generelt.

http://www.v3.co.uk/v3-uk/news/2221715/apple-ordered-to-amend-samsung-apology-by-uk-judge

8 6
TF 15-09-2014 20:07:32

Du sagde at apple svinede samsung i en reklame og det inden for et par måneder, det lader ikke til du kan komme med en sådan reklame så det må have været en tom påstand igen igen fra en troll

1 9
Thomas Larsen 15-09-2014 21:07:52

Nej den antydning må du stå for, du skrev, og jeg citerer: "forskellen er blot at det lader til at apple er blevet klogere derfor ikke synker til samsungs niveau men koncentrere sig om at fortælle om deres eget produkt fremfor at svine konkurrenten's"

Jeg viste dig et eksempel på at de svinede konkurrentens produkt, at du så bagefter mente det skulle være samsung og reklamer er så ikke rigtigt mit problem :)

11 4
TF 15-09-2014 21:41:36

Du kom med en påstand igen igen der ikke holdt vand og længre er den ikke, det er og bliver spild af tid at diskutere med en troll som dig,

1 13
Thomas Larsen 15-09-2014 22:12:05

Jeg er da ked af at du ikke kunne argumentere dig fra hvad du originalt havde påstået, pokkers også der ikke er en knap til at redigere tidligere indlæg, ikke?

Men vi har hørt din historie om at det er spild af tid så mange gange, hvorfor tager du så ikke og følger dit eget oplæg og stopper med at diskutere?

12 2
TF 16-09-2014 01:28:15

Du skal nok få fred men sørg lige for at have styr på dine ting før du åbner munden en anden gang ikk ;-)

1 13
Benjamin Jensen 14-09-2014 17:56:22

Du var jo nok ikke født dengang reklamerne mellem Apple og IBM var i tv. Din visdom udspringer nok fra youtube. Men Apple lavede Mac, og IBM lavede PC. Nu havde Apple jo lavede personlige computere i 5 år før IBM kom med deres bud. Det var en hel anden tid dengang, og kun 2 konkurrenter. Samsung mener jo også at de kun har 1 konkurrent, og derfor spreder de deres til tider gabende kedelige rekvalmer med, vi er bedre end Apple.

Har du nogle tv rekvalmer fra Apple, hvor de næsten er ved at komme? Her snakker jeg ikke om produktannonceringer, hvor Samsungs er mindst lige så kvalme.

8 11
Naggie21 14-09-2014 19:38:19

Gu' var jeg sgu født den gang. Men PC betyder, som du også siger, personal computer. Det er en Mac måske ikke?

Og ja. Hver gang Apple kom med et nyt produkt i Jobs tiden, så skulle man altid se de klamme reklamer, hvor designere, udviklere, programører og andre, sad og klappede sig selv på ryggen over, hvor fedt deres nye produkt var. Det var ækel at se på. Langt værre end de reklamer, hvor de gjorde grin med andre. Den slags reklamer, er som regel lavet med et glimt i øjet. De rør mig sådan set ikke. Synes bare de er underlige, da de nok ikke overbeviser dem hos konkurrenten om at skifte.

De klamme reklamer fra Apple aftog dog, da de fik Cook som direktør. Måske han heller ikke kunne lide dem?

10 8
Benjamin Jensen 14-09-2014 21:08:42

Så 21 hentyder ikke til din alder? For du må så være 40+ som jeg? Ellers må du lige rette mig. Dit sprogbrug tyder dog ikke på det ;)

I øvrigt kan jeg heller ikke se videoen, men i beskrivelsen er det fra en Keynote, nøjagtig det jeg ikke ville have. Apples reklamer er en del anderledes end deres keynotes. Men det tror jeg ikke helt du er klar over....

6 9
Naggie21 14-09-2014 19:47:48

Skulle lige finde en af dem:
https://www.youtube.com/watch?v=8YMNw_uXwlo
Synes de er så ækle. Det er jo lige ved, at de begynder at mastubere til, at høre dem selv snakke om produktet.

7 8
14-09-2014 21:53:07

Er det ikke denne du linker til? Intro til ipad2. iPad 2 Official Introduction Video: http://youtu.be/KPZ8JhY4R2Y

1 0
TF 14-09-2014 19:59:54

Jeg kan ikke se videoen idet den ikke er tilgængelig, men har du overvejet om du måske ser dem med lidt farvede briller og de derfor nok ikke er så slemme som du gør dem til ?

2 10
Onkel_Per 15-09-2014 12:21:45

Hvorfor kan I ikke se videoerne?
Bruger I skyklapper?

6 3
Naggie21 14-09-2014 20:08:56

Det er en reklame for iPad. Jeg har selv en iPad. Ved ikke hvordan jeg er farvet?

5 2
TF 14-09-2014 20:20:06

Så vidt jeg kan se er det ikke en reklame men en keynote du linker til.

Jeg sagde ikke du var farvet men spurgte om det kunne være du var det.

2 10
Naggie21 14-09-2014 20:25:47

Og jeg svarer så, at det er jeg ikke.

Det er ikke et link til keynoten. Det er muligt videoen er brugt under keynoten, men det gør den ikke mindre klam.

9 3
TF 14-09-2014 20:35:15

Jeg kan desværre ikke se den så jeg kan ikke udtale mig om du har ret eller ikke.

2 11
Onkel_Per 16-09-2014 17:49:12

Selvfølgelig kan du da se den.
Du har jo en Nexus 5.

2 0
Thomas Larsen 14-09-2014 16:15:02

Der må være en parallel mellem dette og Apple's angreb juridisk og på diverse medier :)

8 9
Benjamin Jensen 14-09-2014 12:28:17

Sluge kameler? Den kommentar giver da ingen mening. Du må mene, at de må æde deres ord i sig igen?

Er man ikke en smule paranoid? Det er jo nok bare fordi I er en smule fanboys, at I ikke tåler kritik af Samsung.

Alt over 5 tommer er for stort - uanset hvilket mærke der står på det. Så er den sgu ikke længere. Samsung har heller ikke her været forud for deres tid...selvom de mener de har været innovative, når de har opfundet en tablet man kan snakke i. Det er bare ren og skær dumhed - ligesom de fleste kommentarer her på mobilsiden.

9 28
Peter Frederiksen 14-09-2014 20:32:46

@benjamin
Det giver fuldstændig mening, de bare dig som ikke forstår det!

Den første anmeldelser i reklamen, var om den første Note, hvor de henviser til hvad WSJ skrev i deres anmeldelse.

"You look like you´re talking into a piece of toast"; WSJ

Hvad skriver WSJ idag.
"Fortunately, Apple seems to have made some good choices. In a few months, many of us will wonder how we ever used such a small "phone" before."

Mashable skrev:
the note is a unwieldy beast...
Idag:
"The world laughed at Samsung when it introduced the first phablet back in 2011, but the craze for the big-screen iPhone is its final vindication. The future is of smartphones is - literally - enormous."

BGR: skriver i deres artikel:
The truth hurts, Apple fans: You can thank Samsung for your big new iPhone displays

Hvor i samme artikel sluger BGR en Kamel: (fremgår ikke i reklamen!)
"WHEN WE GOT IT WRONG: Samsung´s Galaxy Note is the most useless phone I´ve used"
http://goo.gl/49rZQP

Så når Thomas Larsen skriver:
"Det er godt nok sjovt at se nogle medier sluge deres kameler nu når iPhone også er blevet stor :D"

Giver det mening for dig nu?

18 7
Benjamin Jensen 14-09-2014 21:14:46

Nej Peter....du er som de fleste fra din årgang ikke velbevandret i ordsprog og deres betydning! Det er på ingen måde første gang jeg ser det, men det gør det endnu værre, at folk ikke vil lære det.

Jeg gentager det lige. At sluge kameler betyder ikke at man har indrømmet en fejl. Det betyder ikke at senere godt kunne se det var en fejl.

Det betyder kort og godt, at man gør en bestemt ting, for det overordnedes bedste, selvom den enkelte ting strider mod ens idealer, tro eller overbevisning.

F.eks. Min arbejdsgiver er en stor nar, men det er en af de kameler jeg må sluge for at beholde jobbet.

Giver det mening for dig nu?

9 11
Thomas Larsen 14-09-2014 13:46:13

Nej jeg ved godt hvad ord og ordsprog betyder, jeg valgte netop det ordsprog fordi dit ordsprog betyder man fortryder sin tidligere ytring, og dette er der jo nødvendigvis intet galt med.

Jeg forstår derimod ikke hverken hvad du mener med at være paranoid eller ikke tåle kritik af Samsung, Samsung er i mine øjne den værste OEM på Android markedet, hvis man ikke tæller fx Amazon o.l. med.

Du skal nok heller ikke komme for godt i gang med at kritisere niveauet af kommentarer herinde taget i dit bidrag til diskussionen i betragtning.

15 13
Benjamin Jensen 14-09-2014 15:55:09

Du fortæller ikke hvad du mener med det, men derimod hvor god du er til at forstå ord og ordsprog.

At sluge kameler betyder, at gå i mod ens egen holdning og acceptere noget man ikke vil gøre. At ændre mening, som du mener medierne har gjort, betyder altså ikke at man har slugt kameler. Især ikke når deres mening må være anmelderens egen, og ikke selve mediet. Derfor er det totalt sort snak.

Men kender man bare lidt til dine tidligere indlæg, så forstår man det godt. Du har altid kværnet løs i en uendelighed, og det er egentlig ikke mit ærinde at diskutere med dig.

9 15
Thomas Larsen 14-09-2014 16:12:44

Jo jeg fortæller hvad jeg mener med det, nemlig eksakt det som der står i mit indlæg. Forvirringen opstår kun fordi du vil tillægge mit indlæg udsagn som jeg ikke har ytret. Når jeg så ydermere præciserer at det ikke har noget med et holdningsskift kan jeg ikke forstå hvorfor du insisterer på at fortsætte den diskussion.

Men hvis du har nogen reel tilføjelse til hvad der står skrevet, og ikke hvad du mener der skal stå skrevet, så skal du være velkommen til at bidrage.

15 6
Benjamin Jensen 14-09-2014 17:01:55

Jeg har prøvet at læse dine indlæg igennem igen, og du fortæller kun hvad mit ordsprog betyder. Hvorfor pokker slår du det ikke op Thomas? Jeg ved hvad det betyder, men det gør du tydeligvis ikke. Du bruger endda dine kameler i flere indlæg her på siden. En eller anden må have fortalt dig en løgn, eller bare taget pis på dig, da han skulle forklare ordsprogets betydning.

OVERFØRT acceptere eller gå med til noget der egentlig strider imod ens idealer og ønsker

Uanset hvad jeg siger, eller hvad ordbogen siger, så får jeg aldrig dig til at indrømme at du har taget fejl. Det er faktisk det sjoveste af det hele.

6 15
Thomas Larsen 14-09-2014 17:19:45

Jeg forstår ikke hvorfor du fortsætter, du siger selv det ikke er dit ærinde at diskutere med mig, så hvad præcist er det du prøver du at bevise? Du har fået et svar på din henvendelse, det svar kan du jo så tage til efterretning i stedet for at fortsætte med den samme irrelevante observation som du har gjort dig 3 gange nu.

Du kan jo bare hygge dig i din tro over dit resultat i stedet for at ødelægge debatten :)

14 8
Benjamin Jensen 14-09-2014 17:36:25

Lol for satan...du er sgu en troll med dårlig kommunikative evner.

Well, jeg lader det ligge, og lader dig være i fred :)

8 13
Thomas Larsen 14-09-2014 17:42:57

Godt, skal forsøge at huske på til næste gang at det er minimum 3 afkræftelser påkrævet for ikke-eksisterende udsagn.

12 9
14-09-2014 10:47:31

Ja, men vi er jo ved at være vant til det :-) Det er først når der er æbler på at det er innovation. Bare se hvad hende livsstilseksperten sagde: det er fløjtende ligemeget med funktioner og specs, bare den er in.

16 13
Thomas Larsen 14-09-2014 10:19:23

Det er godt nok sjovt at se nogle medier sluge deres kameler nu når iPhone også er blevet stor :D

22 11
Peter Lyck 15-09-2014 09:15:59

Jeg er fuldstændig enig. Den sidste rest af det der gjorde iPhone 3/3gs enestående er væk. Apples eneste innovative bidrag siden er en fingertryksaflæser. Resten har bare handlet om først at kritisere de andre for noget, for så efterfølgende at gøre det selv.

Med Steve Jobs ved roret havde iPhone ikke flyttet sig mange millimeter
Med Tim Cook bevæger iPhone sig hele tiden 3 år bagefter de store Androidproducenter

Glem ikke at iWatch får NFC, hvilken revolution at det er kommet til Apples produkter... og nå ja iWatch er jo heller ikke en nyhed

9 6