Mobilsiden.dk  /   Nyhedsoversigt  /   Samsung Galaxy Gear har Vivino præinstalleret

Samsung Galaxy Gear har Vivino præinstalleret

Den nye håndledsgadget Galaxy Gear fra Samung har den danske vin-applikation præinstalleret i en speciel version.

Samsung præsenterede i går deres ventede Galaxy Gear, som de ikke selv kalder et smartwatch, men en håndledsgadget der øger friheden. Det længe ventede Galaxy Gear har endda et ”dansk islæt” over sig i form af, at vin-applikationen Vivino er præinstalleret i en særlig version, som i al hemmelighed er blevet udviklet specielt til Samsung.

 - Samsung Galaxy Gear – det nye smartwatch er præsenteret

Galaxy Gear kommer med otte præinstallerede applikationer, hvoraf at danske Vivino altså er en af dem.

 - ”Jeg tror Samsung godt kunne se det sexede i at man kan tage et billede af en vin med sit ur, og så med det samme læse alt om den, lige der på sit håndled. Det er lidt noget lir, men det er i sidste ende også praktisk og værdifuldt for brugeren,” siger Theis Søndergaard, COO og medstifter af Vivino.

James Bond lignende arbejdsmetoder

Et telefonopkald fra Sydkorea betød en periode, som både var anderledes, spændende og skør for Vivino.

 - ”Vi gik straks i fuld James Bond mode – bogstavelig talt: Noget at det første vi gjorde var at købe tre billeder af James Bond og de blev hængt op på væggen i det hemmelige kontor vi etablerede til projektet. Både fordi det var sjovt, men også for at minde os om at vi skulle holde mund omkring det. Og så er sådan et smartwatch bare noget der minder lidt om hvad Q kunne finde på at give til James Bond,” siger Theis Søndergaard.

Betingelserne for udviklingen af applikationen var ikke så ligetil. Vivino skulle have en særlig version af applikationen udviklet på kun to måneder – og i al hemmelighed. Derfor var det også kun en lille gruppe medarbejdere, som blev indviet i hemmeligheden – der arbejdede fra et kontor der var lejet til formålet.

Da pakken fra Samsung i Korea ankom med en prototype af uret skulle dette også opbevares i et pengeskab og måtte ikke forlade Vivinos kontor.

 - ”Det var utrolig svært, for Samsung ændrede konstant i deres underliggende styresystem på uret. Det som virkede i går, virkede pludselig ikke længere næste dag. De var tydeligvis stadig selv i gang med at udvikle på uret, så det var bare om at følge med,” siger Theis Søndergaard.

Men projektet lykkedes og det er nu en realitet at Vivino er en del af Galaxy Gear.

Forrige artikel Næste artikel

Få notikationer:

Læs Mobilsidens debatregler her


Kommentar

05-09-2013 20:46:16

Fedt at se danske udviklere/firmaer være med helt i top...

0 0
TF 05-09-2013 22:53:43

Så toppen er vis man laver apps til samsungs tilbehør :-)

0 0
06-09-2013 11:41:29

At udvikle til det firma der sidder tungt på begge segmenter indenfor mobil industrien kalder jeg for toppen.....Hvad vil du kalde det ? Eller skal toppen måles i......hvad har apple tilbage de er på toppen i.....hmmmmm ja ved snart ikke hvad det skulle være, der er jo ikke meget tilbage. Måske hvad de tjener på deres kunder ? Er det det som man skal måle toppen på ? Hvor meget de ripper folk for?

0 0
TF 06-09-2013 12:18:15

Ja jeg vil sige at være på toppen må måles i hvor meget man tjener og ikke om man laver en app til et stykke extra tilbehør.

0 0
Onkel_Per 06-09-2013 13:45:04

Så du mener at den største/dygtigste svindler, altså den der kan snyde flest penge fra folk er den der er "toppen"?

0 0
TF 06-09-2013 13:57:48

Jeg snakker ikke om at svindle folk men om at lave et produkt som folk vil have og sælge det, alt dit svindel/snyde ævl ved jeg ikke hvor du har fra.

0 0
TF 06-09-2013 17:10:06

Igen ævler du om apple men vi andre snakker om apps og intjening der fra.

Drop nu det religions, apple vs samsung pjat.

0 0
06-09-2013 17:25:32

Nej jeg er ret sikker på at de fleste af os snakker hardware... Det gør jeg i hvert fald, og det var ligesom mig der kommenterede til at starte med.....

0 0
TF 06-09-2013 18:04:21

Du snakker måske om hardware (apple vs samsung so sædvanlig) men jeg tror nu vi andre snakker om apps og hvad det vil sige at have en app på toppen, vel at mærke i en artikkel om en app.

0 0
06-09-2013 19:01:17

Jamen så kommenterer du jo helt hen i vejret på min første kommentar... Jeg har på ingen måder talt om apps, men om udviklingsarbejdet som firmaet har haft med samsung(deraf toppen)... Jeg har ingen steder snakket om apps eller indtjening på disse. Så jeg tror det er dig der.... Hvad kalder du det? Fantaserer......

0 0
TF 07-09-2013 04:17:56

Jeg kan se vi taler forbi hinanden, jeg har sagt hvad jeg ville og gider ikke gentage migselv eller lege med på dine apple vs samsung diskution du så gerne vil have igang så jeg stopper her.

0 0
07-09-2013 06:36:23

Fint, så må du lærer at læse hvad der står næste gang du går i gang med at diskutere.

0 0
TF 07-09-2013 21:29:37

Mon ikke vi er lige gode om det ;-) og eller er du nok den sidste der skulle sige nået om ikke at læse hvad andre skriver :-)

0 0
07-09-2013 22:59:16

Nej den sammenligning kan du ikke lave. Og det er fandme sjovt at se dig lave nøjagtig det samme som du beskylder andre for. Og det er jo ikke første gang det sker.

0 0
06-09-2013 13:36:12

Okay jamen så er den jo ikke længere :D Der er intet i denne artikel, da de jo ikke arbejdede sammen med apple.

0 0
TF 06-09-2013 13:55:16

Du er den eneste der snakker om apple, læg mærke til det ;-) jeg siger bare at at være på toppen må måles på indtjening og ikke om man laver apps til et stykke tilbehør.

0 0
06-09-2013 15:39:19

Jo det gør du. Hvem ellers tjener mere end samsung ?

0 0
TF 06-09-2013 17:06:46

Nej jeg gør ej, du er igang med at fantasere ting frem igen igen, jeg siger bare at toppen er vis man er den der tjener mest på sit produkt og ikke om hvor man er tilgængelig.

0 0
06-09-2013 17:22:06

Nu stopper du fandme! Du siger dem der er på toppen er dem der tjener mest, eller er det forkert forstået? I så fald må det jo være Apple du taler om eftersom jeg ikke kender andre i mobil branchen der tjener mere end samsung.....

0 0
TF 06-09-2013 18:01:29

Jeg taler om app udviklernes intjening og det at have en app på toppen, du er den eneste der snakker apple.

0 0
JoJo 06-09-2013 09:51:29

Verdens største mobilproducent er vel "toppen" pr. definition :)

0 0
Jesper Søgaard 06-09-2013 07:54:29

Ja det er det faktisk. Negative Thomas.

0 0
TF 06-09-2013 12:30:31

Hvorfor er det toppen at lave apps til samsung tilbehør ? Sure jesper.

0 0