Mobilsiden.dk  /   Nyhedsoversigt  /   Samsung har udsendt en ny opdatering til Galaxy S II

Samsung har udsendt en ny opdatering til Galaxy S II

Samsung har løst varmeproblemet i deres topmodel Galaxy S II og optimeret hastigheden.

<span style=Sådan ser det ud når Samsung Kies fortæller at en opdatering kan hentes til Samsung Galaxy S II. (Foto: Mobilsiden.dk)" />
Sådan ser det ud når Samsung Kies fortæller at en opdatering kan hentes til Samsung Galaxy S II. (Foto: Mobilsiden.dk)
Foto: Mobilsiden.dk

Samsung Galaxy S II bliver nu tildelt en opdatering, der blandt andet retter et batteriproblem, som har givet en varm skærm på enkelte mobiler. Det skriver Amobil.no.

Der er også en række mindre ændringer som skulle forøge hastigheden, samt gøre Samsungs flagskib endnu mere stabil.

Samsung svenske hovedkontor bekræfter overfor Mobilsiden.dk, at opdateringen med kodenavnet XWKF3 er udsendt til kunder i hele det nordiske marked.

Også batteritiden skulle med den nye opdatering blive forbedret en smule.

For nyligt frigav Samsung en update specielt rettet mod 3's kunder i Danmark, der var ramt af opkaldsproblemer på Galaxy S II.

Opdateringen af produktet sker via en PC med programmet Samsung Kies.

Læs også:
- Stor test af Samsung Galaxy S II
- Tip: Tag screenshots på Galaxy S II
- Web-TV: Se testen af Samsung Galaxy S II

Web-TV: Sådan opdaterer du

Forrige artikel Næste artikel

Få notikationer:

Læs Mobilsidens debatregler her


Kommentar

BE 05-07-2011 23:34:16

Men da jeg så havde læst, at I stadig havde mange problemer, tørrede jeg øjnene og fik medfølelse for jeres problemer.

Den "gamle" model Samsung Galaxy S som jeg er ejer af kører stadig med Android 2.2(Froyo) som den sidste opdatering.
Vist rettede det mange fejl og mangler, men men men, der mangler sgu rigtigt meget stadigvæk.

Produkterne er simpelthen for dårlige fra start, hvoraf mange leveret med et manglefuldt styresystem, og kobling mellem de forskellige programmer.

- "Det sku være så godt, men er faktisk noget skidt"!
(og det betaler man ALT for mange penge for)

- Den kan ikke tømme stakken i et hug, men man skal gå tilbage, tilbage og .......!
- Mail kan ikke hentes både via WIFI eller over nettet med 2 indstillinger, og vælge WIFI prioriteret.
- Hurtigt, nå ja, hvis man har god tid til at vente på den reagerer.
- Mulittasking, orh jo, vist ringer telefonen mit i radioen, musikafspilleren eller navigationsprogrammet, men ellers, glem det.

- Gud vor er jeg træt af alle de unødvendige programmer de propper "ned i halsen" med mobiltelefonen: Tvitter, Youtube, G-mail, Layar, Latitude, Places, Talk(der alligevel ikke virker) o.s.v., altsammen noget man kunne downloade efter behag i stedet.
Ligeledes er jeg dødtræt af alle disse "gratis" programmer(med reklamer), som altså alligevel ikke er gratis, fordi der skal betales DATA-trafik for.

0 0
Slaraffenland 06-07-2011 09:10:31

Jeg er enig med dig i, at Samsungs software er utilfredsstillende (i mangel på et bedre ord), men jeg synes ikke jeg kan genkende de problemer du nævner. Det hænger måske sammen med at jeg har udskiftet alle standard-programmerne, såsom mail-klienten, sms-programmet, keyboardet, dialeren m.m. Hvis du gør det samme, tror jeg du vil opleve en langt bedre telefon end den du købte oprindeligt.

De programmer du nævner (Twitter, Youtube osv.) kan du jo bare lade være med at bruge, eller afinstallere. Jeg betragter dem bare som stock-android programmer der følger med enhver telefon.

Nu har jeg haft min SGSII i cirka 3 uger. Efter at have modificeret mig fuldstændig væk fra Samsungs brugerflade-univers er jeg gået hen og blevet rigtig godt tilfreds med telefonen. Den seneste opdatering har givet en MÆRKBAR bedre batteritid, hvilket jo er dejligt.

GPS og WIFI halter stadig, og er væsentlig ringere end på min gamle HTC Hero. Men, det er da lykkedes telefonen at navigere mig hen til rette adresse uden at jeg oplevede fejl.

0 0
buddi77 05-07-2011 10:37:28

Hej jeg har lige fået en samsung galaxy sII kanon telefon, så har jeg jo læst det her om at opdaterer mobilen med nyt software igennem kies, jeg har hentet programmet og har haft det opstartet, så kommer jeg til et punkt hvor programmet fortæller mig at der ikke er plads nok? Der skal bruges 3000 MB?? er det på telefonen der skal bruges så meget plads?? Eller hvor er det henne??

0 0
stefan 12-07-2011 01:14:01

Havde samme problem, men har løst det. Det er pga. din harddisk på computeren er så fuld at der er mindre en 3000 mb (3 Gigabite) tilbage på drevet. du skal derfor enten slette noget på din computer eller installere Kies på en anden og så opdatere.

håber det hjalp

0 0
Slaraffenland 02-07-2011 23:19:28

Jeg har en Mac med Windows 7 Home Premium 32bit installeret (via Parallels Desktop). Efter seneste opdatering af Kies (version 2.0.1.11053_99) kan den ikke længere finde min Galaxy II.... for fanden da.

Jeg tilstlutter mig skaren af folk der klager over Samsungs opdateringsprocedure. På dét punkt er HTC´s OTA langt bedre.

Jeg synes i det hele taget ikke at Samsungs software virker gennemarbejdet. Jeg finder mange småting her-og-der (tastaturet, smartdialeren, mailklienten osv) hvor kvaliteten er væsentlig ringere end HTC. Det første jeg gjorde, da jeg fik min SGII i hånden, var at smide Touchwiz ad helvede til og installere LauncherPro samt nyt tastatur, ny mailklient og et par andre småting.

0 0
Slaraffenland 03-07-2011 11:45:26

Windows 98 to the rescue...

Nok en gang trådte min gamle bærbare pc (med Windows 98) i karakter og fixede problemet... telefon opdateret.

0 0
Michael Tommy Andersen 25-09-2011 00:18:06

Jeg har seriøst brug for hjælp! min samsung Kies kan ikke finde min SGS2, og jeg kan ikke finde noget sted hvor jeg kan få hjælp, så jeg håber at der er en her inde der kan og vil hjælpe mig så Kies vil finde min mobil?
Det må vel næsten være et flueben som sidder forkert eller?

Mvh

0 0
Anonym 01-07-2011 19:56:13

Jeg ville bare spørge om jeg er den eneste der ikke har music hub på min samsung galaxy s2?

0 0
Belgarion 01-07-2011 16:19:49

ja må da nok sige det ikke var nemt, men efter 22 forsøg og genstarts af min tlf. Sjovt nok lige efter jeg havde dl Odin men ikke installeret det, der gav jeg Kies en sidste chance og der gik det helt smertefrit. ja ja tru softwaren og såå..

Bruger selv Windows 7 64 Bit Ultimate.

0 0
johnny 30-06-2011 19:55:41

Er det ikke gammeldags at skulle bruge et kabel for at opdatere en telefon

0 0
Blank 01-07-2011 01:21:09

Spørg apple.. ;)
men jo.. det er det.. og på det her punkt kunne jeg langt bedre lide min HTC, som tilbød OTA opdateringer..

0 0
Jacob Madsen 30-06-2011 11:18:42

Jeg droppede Kies for længe siden og installerer nu alle firmwares - officielle såvel som custom - via Odin. Den er der ikke så meget vrøvl med... men det kræver så bare, at du kan skaffe firmwareopdateringen andetsteds fra. Men at det skulle være nødvendigt, er selvfølgelig for ringe af Samsung.

0 0
Peter 29-06-2011 20:37:51

Har haft min SGS2 i et par uger, og er rimelig tilfreds med mobilen. Plus: skærm, hastighed, vægt, 16GB. Minus: batteritid, plastik OG opdatering...!! Jeg har nu i et par dage forsøgt at finde ud af hvordan jeg opdaterer telefonen via min Mac og har nu givet op. Fruen har en iphone og griner stadig af mine manglende evner..

0 0
Carsten 29-06-2011 22:14:20

Man kan ikke opdater via mac. Jeg kan heller ikke få lortet til at virke på en windows 7 32 bit som er installeret på fusion på min mac. Så vidt jeg ved virker der kunne på en windows 32. Så du må ud til en ven. Fuck det er amatø agtigt.

0 0
Kasper Siggaard 29-06-2011 13:43:41

Besluttede mig til at opdatere min telefon. Åbner Kies og får at vide at der er en ny opdatering til Kies klar. Vælger at opdatere denne først, men halvvejs låser min computer sig.

Efter jeg endelig har fået opdateret Kies. Vælger jeg så at opdatere min telefon.

Undervejs bliver jeg mødt af en skærm skrevet på med et asiatisk tegnsæt, og har kun en dansk bekræft tast (Ingen vej tilbage). Derefter går min telefon i download mode, og alle dialog bokse er så lukket... Dvs. ingen idé om der virkelig sker noget... Efter at have ventet i over 30 min, uden nogen notifikationer ringer jeg så til Samsung. Her mødes jeg af en Svensk dame der hader sit liv. Jeg spørger hende hvordan jeg skal forholde mig, og hun siger at jeg bare kan afbryde og sammenligner det med at installere et program... (hvilket overhovedet ikke er det samme, så kunne de bare lave en hotfix app)

Spørger derefter til de asiatiske tegn i min kies... Her forklare hun det med at jeg har downloadet Kies fra Samsung.com/dk/ i stedet for samsungapps.com ... Hvilket da ikke burde gøre en forskel? :S

Synes godt nok at Samsung bør stramme lidt op her.. Ellers en klasse mobil, men support er elendig.

0 0
Kasper Siggaard 29-06-2011 13:46:55

Lige et billede af de asiatiske tegn.

http://imageshack.us/photo/my-images/801/samsungi.jpg/

0 0
blackknightdk 29-06-2011 11:53:18

lige været i tdc deres opdaterede med det samme , så de har ødelagt min på værkstedet , så den skulle sendes ind igen. amatører siger jeg bare, godt jeg stadig har min trofaste htc desire det ved man sku hvad er.

0 0
Trumf 29-06-2011 09:51:19

Der er et problem med Samsungs mailprogram der kan gøre at din telefon bliver fabriksresat. Til Exchange er der er en sikkerhedsfunktion, der gør at man fra Exchange kan fabriksresette telefonen. Problemet består i, at telefonen "misforstår" nogle almidelige transport beskeder, når den "snakker" med serveren, og derved tror at den får besked om at den skal slette alt på telefonen.
Når man sætter telefonen op til exchange skal man acceptere nogle sikkerhedsindstillinger, hvor man netop giver exchange serveren tilladelse til bl.a. at resette telefonen.
Jeg rootede min telefon og installerede stock andriod mail og slettede samsungs (social hub ) mail. Dette løste ovenstående sikkerhedsproblem, men den nye opdatering sletter mailprogrammet og lægger den gamle på igen. Sikke noget lo..

Jeg er godt nok ikke tilfreds med min telefon. Jeg mangler en mailapp der kan tilsluttes både exchange til mit arbejde og IMAP til den private og jeg skal kun have et program til mail...
Desuden er jeg hamrende træt af at jeg ikke kan lave seperate lyde/vibration med privat/arbejds-mail og sms. SGSII er en møgtelefon. Håber HTC laver en lige så let og lækker telefon. Den er bestemt ikke plastikagtig, kun på bagsiden, men jeg holder jo kun om siderne så det mærkes ikke...

Det skal lige tilføjes, at bare det at den beder om at man accepterer de sikkerhedsindstillger er en indikation af fejlen, da vores admin ikke har lavet den sikkerhed på exchange, hvilket de færreste i øvrigt har...

0 0
Ulrik Damm 29-06-2011 14:59:48

Det kan sagtens lade sig gøre at køre med flere mail-konti på SGSII. Jeg kører f.eks. med 2 Exchange konti - arbejde og privat. Push mail fungerer på begge, og åbner du mail programmet på en af kontiene, kan du under indstillinger sætte lyden op, så du kan kende forskel på den ene og den anden konto - og SMS.
Jeg vil sige; lækker telefon, men de burde udskifte deres Kies programmører, og indføre en bedre kvalitets kontrol på deres PC software. De har indtil videre kun lykkedes med 'Kies Air', som jeg mener er et af telefonens store fortrin.

0 0
blackknightdk 28-06-2011 23:16:14

min er lige kommet fra tdc efter jeg sendte den ind mit firmware er nu: 2.6.35.7-I9100XWKDG-CL174368root@DELL102#2

Når jeg prøver at opdatere skriver den at firmwaren er låst ??? og hvorfor står der root lige pludselig meget mærkeligt synes jeg..

0 0
Lars Hansen 29-06-2011 07:54:44

På min står der det samme.
Min er købt hos happii.
Men jeg kunne sagtens opdatere.
Og mit batteri et blevet bedre, men skærmen bliver dog stadig meget varm.

0 0
blackknightdk 29-06-2011 08:52:00

ok mærkeligt. efter jeg prøvede den ene gang med at opdatere kommer den ikke frem i kiers mere... nogen ideer???

0 0
Steven Dalby Madsen 28-06-2011 21:51:02

Har ingen problemer haft med min SGS2, heller ikke med tilslutning... Så smider jeg den i stikket og ganske rigtig en ny update, og fint skal det være så jeg opdater, men men men efter endt opdatering er der kommet en mørk skygge i venstre hjørne ved uret :( og skærmen er blevet mørkere....
Så må en tur i butikken imorgen :(

0 0
Carsten 28-06-2011 21:10:27

Man kan ikke vælge de usb indstillinger på galaxy s2, som vises i filmen.

0 0
Carsten 28-06-2011 20:59:08

Min står nu til build xwkf4, det I skriver er XWKF3, hvordan kan det være??
Den "3" opdatering i skriver om, er den med i den nye opdatering? Jeg har alle de fejl som den skulle rette, hvis ikke hvordan får jeg den så på??
Er det kun mig der har problemer med Kies, jeg har prøvet 4 forskellige pcér med win7, 3 med 64 bit og en med 32 bit, det var rent held at den fangede den en gang, så jeg kunne opdater min telefon.

0 0
28-06-2011 21:54:10

Jeg har ogås problemer med win7 64bit, jeg har skrevet til samsung og de siger at der er en ny version på vej som understøtter 64bit. Og så kan man selvfølgleligt undrer sig gul og blå i hovedet over at det ikke er kommet for flere år siden.

Sjovt nok så ser det ud til at virke fint med Vista 64bit.

0 0
Carsten 29-06-2011 09:22:33

Ja jeg fik samme svar i går, som jeg så ikke kan bruge til noget, Jeg svarede også tilbage, at det kunne jeg ikke forstå, da stort set alle pcér der solgt de sidste to år er 64. bit, plus at det virker heller ikke på mac som, flere og flere bruger.
Men jeg kan sku ikke få lortet til at virke, apple iphone fungerede sku altid på itunes.

0 0
Carsten 29-06-2011 09:22:32

Ja jeg fik samme svar i går, som jeg så ikke kan bruge til noget, Jeg svarede også tilbage, at det kunne jeg ikke forstå, da stort set alle pcér der solgt de sidste to år er 64. bit, plus at det virker heller ikke på mac som, flere og flere bruger.
Men jeg kan sku ikke få lortet til at virke, apple iphone fungerede sku altid på itunes.

0 0
Carsten 29-06-2011 09:22:30

Ja jeg fik samme svar i går, som jeg så ikke kan bruge til noget, Jeg svarede også tilbage, at det kunne jeg ikke forstå, da stort set alle pcér der solgt de sidste to år er 64. bit, plus at det virker heller ikke på mac som, flere og flere bruger.
Men jeg kan sku ikke få lortet til at virke, apple iphone fungerede sku altid på itunes.

0 0
Madsvegas 28-06-2011 19:47:55

Skønt!!

0 0