Mobilsiden.dk  /   Nyhedsoversigt  /   Samsung vil overhale Qualcomm med nyt LTE

Samsung vil overhale Qualcomm med nyt LTE

Amerikanske Qualcomm var de første til at fortælle om LTE cat. 10, men Samsung kan komme først til markedet

Lige nu kan LTE cat. 6, som er det hurtigste 4G-net lige nu, nå hastigheder på 300Mbps, og selvom Qualcomm har fortalt om et cat. 10 modem, så kan Samsung komme først, hvor det gælder. Samsungs egne processorer kan nemlig få LTE cat. 10 allerede næste år.

Læs også: Kommende flagskibe kan få chip-problemer

Faktisk bliver der spekuleret i, om Samsung Galaxy S6 kommer til at få et cat. 10-modem i Exynos-varianten. Galaxy S6 ventes stærkt at blive præsenteret omkring MWC først i marts, og der vil der ikke være cat. 10 i Snapdragon-processorerne.

Qualcomms nyeste Snapdragon-processor er nemlig 810, og der er LTE cat. 6 ombord på den.

Læs også: Samsung vil selv stå for grafikken

Det er ikke bekræftet, at Samsung vil kunne levere LTE cat. 10 til Galaxy S6, men lykkes det for koreanerne, så vil det være en stor fjer i hatten. Det vil ikke kun give Samsung håneretten over for Qualcomm, men Galaxy S6 vil også have noget, de konkurrerende flagskibe ikke har.

Samsung er i fuld gang med at arbejde på at blive mere selvforsynende. Ud over et selvudviklet modem som her, så har vi også tidligere hørt, at Samsung arbejde på egen GPU.

Forrige artikel Næste artikel

Få notikationer:

Læs Mobilsidens debatregler her


Kommentar

Linnebjerg 12-12-2014 23:12:44

Men skide belastende at forum laver et ?, når man sætter en emoji smiley....:-) nå jeg lærer det nok:-)

0 0
Linnebjerg 12-12-2014 23:08:20

At N og TF diskuterer er ikke ligefrem super overraskende... Ville næsten være underligt hvis i ikke gjorde?

Men sjovt at en artikel om lte ender i en, i min verden, temmelig irrelevant diskussion om dårlige antenner..

Jeg elsker sku mobilsiden.dk ?:-)

0 0
N 13-12-2014 08:57:15

Tjah hvis et LTE ikke kan relateres til antennen på en mobil, så Ved jeg snart ikke hvad. Og du må undskylde at jeg prøver at forsvarer mine synspunkter vedr. de til tider mærkelige indlæg der kommer. Som f.eks. Denne her, hvor man ud fra een storm p. test konkluderer at alle mobiler samsung laver har dårlige antenner. Dette selvom rigtige tests viser at det på ingen måder har nogen form for sandhed i sig. At andre så byder ind med ligegyldig pladder kan jeg ikke tage mig af, men jeg må jo en gang i mellem give manden en chance for at vise at han kan deltage i en saglig debat, hvilket desværre bare ikke er tilfældet .

0 0
TF 14-12-2014 19:49:56

N vis du virkelig ville have en saglig debat så kunne du jo lade være med at starte debatterne med en sviner.

0 0
N 14-12-2014 23:11:44

Nu må du meget gerne fortælle mig hvor i denne sætning du ser mig svine nogen til: "Har du noget til at bakke op om den udtalelse, eller er det nærmere en personlig holdning til samsung i sig selv? Jeg mener, når man kigger på div. tests af antenne kvalitet over de seneste par år. Så stikker samsung jo ikke ud af mængden mere end så mange andre....."

0 0
TF 15-12-2014 02:05:50

"Jeg ved egentlig ikke om jeg gider, du viser jo desværre gang på gang at du mangler saglig indsigt."

Det er da klart en sviner og det var det første du startede debatten til mig med, så flot start på en saglig debat og havde jeg været dig skulle jeg så slutte indlæget med at kalde modparten for fjols, det kaster du jo om dig med lidt for tit vis du bliver presset det ord, igen meget sagligt.

Hold op med at lege hellig når du ikke er det.

Slut herfra for folk gider ikke lange skænderier.

0 0
N 13-12-2014 08:57:42

Der skulle stå et LTE modem.

0 0
Robert 10-12-2014 10:55:16

Hehe lad os nu ikke se om det er varm luft, vi skal ikke mere end et årstid tilbage da havde Samsung ikke engang LTE i deres Exynos-SoC.

Derudover kan jeg her i en mellemstor provinsby trække ca 50-55 mbps på Telia's net, så det går nok liiiiige et par år før cat. 10 er aktuelt herhjemme.

3 1
Kurt L Andersen 10-12-2014 10:33:50

Men det er jo fint nok Kære Samsung men i har stadigvæk de dårligste antenner, så hvad hjælper jeres cat 10 LTE ikke en skid;)

9 13
N 10-12-2014 11:09:23

Har du noget til at bakke op om den udtalelse, eller er det nærmere en personlig holdning til samsung i sig selv? Jeg mener, når man kigger på div. tests af antenne kvalitet over de seneste par år. Så stikker samsung jo ikke ud af mængden mere end så mange andre.....

14 8
Kurt L Andersen 10-12-2014 18:40:07

Selvfølgelig har jeg det ellers skriver jeg det ikke!!!!
Har haft en ven på besøg han havde en SGS5 og var på BiBob som jeg selv er Jeg har selv en Sony X Z3, og når vi sad i stuen havde jeg fint 4G med 3 streger han havde en gang imellem 3G men ellers kun Edge.
Og Wifi havde jeg fuld hus ude på altanen der havde han 1-2 streg.
Samung's SGS'er er ligesom Iphone kendt for dårlige antenner

9 12
N 10-12-2014 19:42:47

Ja det kan jeg godt se. Det var en yderst videnskabelig undersøgelse, og en super konklusion. Fordi din vens S5 havde dårligere signal vist af telefonernes software, så er alle samsungs antenner dårlige.

11 7
TF 11-12-2014 01:37:26

Du tror måske at hans vens S5 er en speciel mandags model da ? Eller du mener måske ikke at samsungs software er istand til at vise det rigtige signal ?

0 5
N 11-12-2014 07:46:30

Jeg ved egentlig ikke om jeg gider, du viser jo desværre gang på gang at du mangler saglig indsigt.
MEN, lad os prøve. Hvordan kan man afgøre signal styrken imellem to mobiler fra to forskellige producenter på antallet af pinde? Skulle man måske ikke hellere se hvad den egentlige signal styrke var(noget alle androids kan)? Og måske teste data hastigheder, så man rent faktisk kan se om de har et reelt impact på performance eller om det bare er kosmetisk. Dette var jo den første begrundelse fra apple den gang med iphone 4.

Og hvordan kan man ud fra 1 mobiltelefon konkluderer at alle andre er dårlige ? Vi snakker om verdens største producent af smartphones.....Det ville jo være det samme som at konkluderer: Min farfar røg i 60 år, og han fik ikke kræft. Ergo får man ikke kræft af at ryge......

4 2
TF 11-12-2014 16:07:46

Vis du nu lod være med at svine folk til eller blive personlig i alle dine indlæg så kunne det være folk ville svare dig lidt pænere og tage dig seriøst, har du tænkt over det ? Og prøv at se om du kan holde apple udenfor en debat bare en gang i mellem ;-)

0 2
N 11-12-2014 16:47:20

Ja jeg tænkte det nok ;-)

2 0
TF 11-12-2014 17:28:27

Ja det er lykkedes dig at ødelægge endnu en debat, tillykke.

0 2
N 12-12-2014 09:29:53

Ja mine debatter ligner nemlig sådan noget som det her: http://www.mobilsiden.dk/nyheder/nokia-n1-tablet-det-finske-comeback,lid.33218/

I denne "debat" deltager en der mener at der er for nationen her på siden......Og så kan man læse sådan en omgang mudderkastning :D Nå, men undskyld at jeg har ødelagt din debat fyldt med informative indlæg fra din side.

1 0
TF 12-12-2014 10:44:10

Det sjove er at du ikke selv kan se forskellen :-) men held og lykke med at blive taget seriøst når du starter en vær debat med at blive personlig og smide en sviner efter andre.

0 0