Mobilsiden.dk  /   Nyhedsoversigt  /   Swipp er en ny Mobilepay konkurrent

Swipp er en ny Mobilepay konkurrent

Swipp er en Mobilepay-konkurrent fra en række banker.

(Foto: Jyske Bank).
(Foto: Jyske Bank).

Siden starten af maj hvor Danske Bank lancerede MobilePay, er applikationen hentet over 100.000 gange. Det har måske været med til at få andre banker ud af starthullerne.

I hvert fald er en række banker klar med Swipp, der ligeledes gør det muligt, at overføre penge fra smartphonen, blot ved at indtaste modtagerens mobilnummer.

Jyske Bank er der en af de deltagende banker skriver, at Swipp kan anvendes uanset bank, hvis både du og modtageren er tilmeldt Swipp. Umiddelbart har vi dog ikke kunne finde en selvstændig Swipp-applikation. Funktionen ligger tilsyneladende som en del af de deltagenes banker almindelige netbank.

- Læs om MobilePay

Swipp er et samarbejde mellem Nordea, Nykredit, Arbejdernes Landsbank, Spar Nord Bank, Sydbank, Jyske Bank og Lokale Pengeinstitutter.

MobilePay fra Danske Bank er en selvstændig applikation til iOS og Android, der kan anvendes af alle, også dem der ikke er kunde i landets største bank.

Forrige artikel Næste artikel

Få notikationer:

Læs Mobilsidens debatregler her


Kommentar

Rene 19-06-2013 17:15:28

Ville gerne prøve den med ved ikke hvor jeg kan finde den?

0 0
Eckmann 15-06-2013 11:44:55

Så vidt jeg er orienteret så virker betaling med NFC i alle 7/11 butikker, jeg har dog ikke selv prøvet det men blot fået det oplyst :-)

0 0
TF 15-06-2013 23:48:02

Mit dankort virker i samtlige butikker i hele DK og har ikke brug for strøm for at virke :-)

0 0
16-06-2013 15:19:31

Alle mobile betalingsløsninger vil jo kræve strøm, så med mindre du vil forblive i status quo, så er det ligesom en nødvendighed.....

0 0
Torben 14-06-2013 23:23:24

Når nu I linker til Jyske Banks hjemmeside, kunne I evt. gøre jer den ulejlighed at læse bare de første par linjer hvor der tydeligt står "Du finder Swipp i Jyske Mobilbank."

I skriver: "Umiddelbart har vi dog ikke kunne finde en selvstændig Swipp-applikation. Funktionen ligger tilsyneladende som en del af de deltagenes banker almindelige netbank".

I det hele taget virker artiklen farvet, og som om sympatien ligger ved Mobilepay.

Men nu er jeg selvfølgelig også selv grøn...

0 0
Jan 20-06-2013 13:49:42

Den efterlyste selvstændige app er til dem, der ikke er kunde i f.eks. Jyske Bank.

Der står jo at det virker med alle banker, men Danske Bank har jo ikke Swipp i deres app.

0 0
20-06-2013 15:55:47

Swipp virker for nu kun for kunder i de deltagende banker. Og det er ganske rigtigt indbygget i bankernes egne mobil apps.

0 0
Rene 19-06-2013 17:16:28

Men hvor finder man den så?
Har Nordea...

0 0
cigi 14-06-2013 15:26:25

Desværre valgte Danske Bank sent at gå egne veje og ikke være med de andre banker - de er jo sådan set den eneste betydende danske bank som står udenfor SWIPP.

Det ville klart have været en fordel hvis det havde været et fælles system. Har dog hørt, at man arbejder på at de bliver kompatible senere på året.

0 0
Thomas jørgensen 14-06-2013 09:27:11

Hvorfor bliver de ikke tvunget til at lave en fælles App. Lige som dankortet, som kan bruge lige meget hvilken bank man har.
Skal jeg nu bruge Mobilepay men du som læser har Swipp, så kan vi ikke overfører til hinanden.

Så må man give kontanter bare for at være helt på tværs hehe.

0 0
John 13-06-2013 16:45:54

I England vil VISA indføre NFC betalinger senere på året.:

http://www.nfcworld.com/2013/06/12/324539/visa-to-launch-nfc-payments-in-the-uk-this-year/

Det er bare her i andedammen der ikke rigtigt sker noget.

0 0
John 13-06-2013 16:38:45

NFC betalinger bliver brugt andre steder, hvor de udviklingsmæssigt er foran os i lille DK.
F.eks. i Frankrig.:

http://www.nfcworld.com/2013/06/12/324571/french-retail-chain-to-roll-out-nfc-shelf-edge-labels-to-six-hypermarkets/

0 0
John 13-06-2013 14:53:34

5 % og stigende. Og det bliver meget bedre.

Hvis du går ind på hjemmesiden http://www.rapidnfc.com, kan du købe NFC tags. De er billige, og kan genbruges.
Derefter kan du meget nemt programmere dem til at atomatisere din mobil.
F.eks. har jeg en trådløs stander til min L920. Når jeg mobilen på den, starter NFC funktionen min TDC Play automatisk, og jeg kan vælge noget musik.
Jeg har en almindelig mobilholder i min bil, som har jeg har sat et NFC klistermærke på. Når mobilen sættes på den starter min mobilnavigation automatiskt, og min blutooth bliver aktiveret.
Når jeg går ud af min lejlighed, rører jeg mobilen ved et NFC klistermærke ved min dør, og så deaktiveres mobilen's WiFi. Når jeg kommer hjem igen, rørerer mobilen igen ved et NFC klistermærke og så aktiveres min mobil's Wifi igen. På min laptop sidder et NFC tag, som aktiverer min bluetooth til synkroninsering. Der er masser af muligheder i NFC, at programudviklerne er bagefter og ikke kan se mulighederne er bare ærgeligt.

0 0
John 13-06-2013 10:21:09

Ingen WP8 Swipp/Mobilpay app og ingen NFC support.
De bankprogrammører er ikke ligefrem fremsynede. :-)

0 0
Torben 14-06-2013 23:11:13

Kunne det tænkes at man havde brug for at overføre penge til en der var mere end 2 meter væk fra en? Der er NFC ikke så bevendt.

WP8 kommer nok senere (som mobilbank apps også er gjort), men som med så meget andet er udviklingsresourcerne nok begrænset, og hvorfor vente med at udgive til 90% af markedet til de resterende 10% kan være med? Så ville den del bare brokke sig over at de skulle vente det længere.

0 0
hellas7 13-06-2013 10:40:52

altså nu har jeg en nfc-mobil og jeg har ikke brugt nfc til noget endnu, jeg tvivler på, at det nogensinde bliver ret brugbart, når intet i min dagligdag understøtter nfc.

Mht. WP8 så har de under 5 % af markedsandelen, jeg tror der er flere aktive Symbian-mobiler i dag end der er windows phones

0 0
13-06-2013 11:28:09

Med NFC tags kan man gøre sin dag meget nemmere...Jeg har f.eks. en i bilen der tænder for BT, så den connecter til håndfri. På natbordet, så den går på lydløs, og sorterer indgående beskeder og opkald. På arbejdspladsen, hvor den ændre notifikation og ringetone, så kollegaerne ikke bliver pisse irriteret over en eller anden latterlig sms tone :D

0 0
13-06-2013 09:50:19

med et alternativ, når Danske Bank indfører gebyrer til alle der ikke er kunder/fordels kunder.....

0 0
TF 13-06-2013 14:40:44

Tror du ikke det Når skal ændres til et vis ?

0 0
Eckmann 15-06-2013 11:41:17

Vis = klog, eller "lad mig se"
Hvis = muligvis

Tror du mener hvis.....

2 0
TF 15-06-2013 23:46:39

Ja tak hr. Dansklære :-)

0 0
Jan 20-06-2013 13:49:56

Dansklærer ;-)

2 0
13-06-2013 15:02:06

Nej det tror jeg ikke, så havde jeg jo skrevet det.

0 0
TF 13-06-2013 22:38:54

Det er da godt at høre du kan spå om fremtiden, hvad er næste uges lotto tal ?

0 0
14-06-2013 06:43:17

De har selv sagt at det første år bliver gebyrfrit og så må vi se derfra. De skulle jo lige se om det ville blive populært. Det er det, og det er mange penge at gå glip af. Så så griske som de er, så er chance for gebyre ufattelig stor.

0 0
TF 14-06-2013 23:37:56

Jamen så må vi jo vente og se, men skal jeg være ærlig er et lille gebyr til ikke DB kunder vel også fair da de jo intet bidrager med til systemet i modsætning til DB's egne kunder der betaler for sådanne service.

0 0