Mobilsiden.dk  /   Nyhedsoversigt  /   TDC dropper priskrigen

TDC dropper priskrigen

God kundeservice, tillægsydelser og et bredt udvalg af produkter bliver nøgleordene for TDC, som melder sig ud af priskrigen.

TDC-topchef Carsten Dilling (i midten) understreger, at TDC vil konkurrere på ydelser, ikke på pris.
TDC-topchef Carsten Dilling (i midten) understreger, at TDC vil konkurrere på ydelser, ikke på pris.

Tidligere på sommeren luftede Telia tanker om, at presset på de danske teleoperatørers økonomi kan få priskrigen til at blusse yderligere op.

Skulle det ske, bliver det imidlertid uden deltagelse af TDC. Sådan lyder udmeldingen fra topchef Carsten Dilling, som i stedet ser virksomheden satse på god kundeservice, tillægsydelser og et udvalg af produkter.

- "Vi tror på, at mobilkunderne også fokuserer på, at de får en ordentlig kundeservice, betjening og stabilt netværk at køre på. Hos os får de produkter og tillægsydelse hen af vejen, som gør det til en god oplevelse. Det er noget andet end bare at have et sim-kort, du kan koble op og tale i telefon på," forklarer Carsten Dilling ifølge Business.dk.

I løbet af første de første seks måneder af 2013 er TDC's omsætning faldet med 6,3 procent, mens driftsoverskuddet er gået tilbage med 1,6 procent.

Derfor er det tiltag som serie- og filmtjenesten YouBio, som vil være i fokus fra TDC's side. Ifølge Carsten Dilling vægter kunderne nemlig i højere grad underholdning og lignende indhold højt.

Forrige artikel Næste artikel

Få notikationer:

Læs Mobilsidens debatregler her


Kommentar

Shawn 11-08-2013 08:35:30

Er det 1 april? Det er da nok noget af det dummeste jeg har læst. TDC har daa aldrig været i priskrig. Det eneste de har kunnet finde ud af er at tage overpriser.

0 0
DX 08-08-2013 16:57:44

Det er sku da imponerende - TDC vil konkurerrer på kunde servise, ha ha ha,det er dog noget af det sjoveste man har hørt længe, men ja der kan de godt nok kun blive bedre, Og pris kan de ikke være med på, det er de åbenbart også godt klar over.TDC er en kolos på lerfødder som SAS, DSB osv og som stadig overlever på resterne af deres monopol tid.

0 0
Kim 08-08-2013 17:01:55

Well, det kan de så også leve meget længe på. Så længe TDC ejer kobbernettet (og store dele af fibernettet) så er de ret godt kørende.

... og du glemmer også at TDC er mere og andet end bare TDC...

0 0
Morten 08-08-2013 17:25:04

Med mindre de tvinges til at leje det ud til en pris, som ikke er specielt rentabelt for dem. Jeg kunne forestille mig, at TDC's forretning på fastnet styrtbløder - og da de samtidig ikke bare kan hæve prisen på kobber og fiber, som de har lyst til, så skal de altså tænke sig om ... og det gør man ikke ved at melde sig ud af konkurrencen og satse på noget man ikke kan levere.

0 0
Kim 08-08-2013 22:05:08

Tjo, det ville da være interessant, men det tvinges de ikke til. Priserne er ganske vidst regulerede, men stadigt vældigt rentable.
Og deres fastnet-telefoni forretning går planmæssigt ned af bakke, til stor glæde for TDC.

Samtidigt er de så heldige, at forsyningspligten er blevet teknologi uafhændig, så hvor de tidligere selv skulle punge ud for dårlige investeringer i kobbernettet, der kan de sende regningen videre. Enten til konkurrenterne eller slutbrugerne - og de har stadigt ejerskabet over kobberet, uanset hvem det har betalt!

Kobberet er jo ikke interessant i forhold til fastnettelefoni, men som accessnet ud i størstedelen af de danske stuer. Her kan der så leveres ADSL, VDSL, G Fast osv.

Bare rolig, TDC har det ganske fint i deres position. Men gør helt klart klar til et salg.

0 0
Kim 08-08-2013 16:54:30

...hvordan "ordenlig kundeservice" går i spænd med mellem 400 og 1000 fyringer.

0 0
PurpleboyDK 08-08-2013 16:15:00

Det her er simpelthen dagens joke! TDC vil jeg nærmest se på som nogen der aldrig har været med. NÆSTEN alle andre er billigere og tdc viser ikke andet en deres lorte reklame til en høj pris

0 0
Kim 08-08-2013 16:51:22

Nu glemmer du at M1 / Telmore / Onfone er TDC. Det er jo primært i det segment at krigen raser, hvor Telia har Call me, Telenor har BiBob og CBB og 3 har Oister.

0 0
Morten 08-08-2013 17:21:24

Jeg kan ikke se, at det fremgår nogen steder, at de vil hive deres lavpris selvskaber med ... hvad tror du vil ske hvis de gør det? Så flygter kunderne til andre selskaber. Stiger prisen hos andres selskaber, så dukker der bare nye billigere selvskaber op, som TDC ender med at købe. Hvem er taberen? TDC - for de vil og er ikke med i kampen. Og kundeservice? Det har Carsten Dilling ingen ide om, for TDC har ALDRIG (lad mig gentage det .... ALDRIG) leveret kundeservice. Det gælder både for mig privat og erhversmæssigt, hvor jeg har ansvarret for kommunikation i en større virksomhed ... så jeg har TDC helt ind under neglene og jeg skal bruge adskillige hænder for at tælle, hvor mange gange jeg har taget mig til hovedet og tænkt ... "det gjorde I bare ikke?!" ... TDC ligger lige under Telia, når det gælder kundeservice - og det er ikke noget at prale med.

0 0