Mobilsiden.dk  /   Nyhedsoversigt  /   TDC giver kunstigt åndedræt til fastnettet

TDC giver kunstigt åndedræt til fastnettet

I kampen for at redde det døende fastnet, gør TDC det nu gratis at ringe fra fastnet til fastnet. Til gengæld sættes opkaldsafgiften op.

TDC har netop ændret takseringen for fastnet-telefoni, og håber på den måde, at folk i fremtiden vil beholde deres fastnettelefon og bruge den til de længere samtaler.

Opkaldsafgiften stiger fra 0,225 øre til 1 krone. Til gengæld er minutterne gratis, hvis du ringer fra fastnet til fastnet.

Så snart samtalen er længere end tre minutter, er der altså penge at spare på opkaldet.

Et opkald fra fastnet til mobil koster 0,79 øre i minuttet.

De nye priser er de samme, uanset hvor i landet du ringer til, og hvornår på døgnet dette sker - i modsætning til de gamle priser.

Læs mere:
- Fastnettelefonen dør med lynets hast
- Status: Fastnet dør - fortsat flere mobiler end danskere
- 3 vil flytte fastnetnumre til mobilen

Forrige artikel Næste artikel

Få notikationer:

Læs Mobilsidens debatregler her


Kommentar

Brian Lynderup 02-06-2010 14:23:48

I kan se det her:
http://om.tdc.dk/publish.php?id=25061

0 0
Brian Lynderup 02-06-2010 14:21:34

Hej

Det er altså forkert Mobilsiden - prisændringen sker først til september.

@Kim: Såvidt jeg forstår har hovedparten af kunder lange samtaler og mest til fastnet - man kan aldrig glæde alle, men jeg synes dette initiativ er rigtig godt for dem som ønsker at bruge fastnettet. Hovedparten af fastnet brugere er ældre og ønsker overskuelighed og gennemsigtighed og det gør man da klart med denne omstrukturering af priserne i stedet for at man skulle holde styr på hvad klokken var og mange andre faktorer.

0 0
Kim Harder 02-06-2010 15:19:00

Ja ældre, og når disse så skal have fat i deres læge, og der er optaget, så kan taxa meteret kører rigtig stærkt med en hel kr. ved hvert forsøg. Der betales nemlig nu også, når der ikke opnåes forbindelse. Så er 0 kr. i opkald eller de billige takster bedre og stadig gratis opkald, som andre har som ved IP telefoni.

0 0
Brian Lynderup 02-06-2010 16:48:27

Mine erfaringer med at ringe til en læge eller anden offentlig service siger mig at det er ventetiden der er problematisk og ikke antallet af opkald og skulle nummeret nu være takseret, ja så vil jeg igen mene at det er ret attraktivt...

Men jeg kan godt se at du allerede har set dig sur på TDC lige som jeg har det på Telia og 3 :-)

Det er svært at ændre ved - faktum er bare at virksomheder skal tjene penge og er man sur over det ja så bliver man sgu tit sur... ;o)

Der er desuden ikke noget nyt i, at der takseres for opkaldsafgift uden at man kommer igennem. Nogle mobil selskaber har kaldt det opkaldsforsøgsafgift i stedet...

0 0
Brian Lynderup 02-06-2010 16:51:28

beklager spam :-)

Var bestemt ikke med vilje

0 0
Brian Lynderup 02-06-2010 16:48:22

Mine erfaringer med at ringe til en læge eller anden offentlig service siger mig at det er ventetiden der er problematisk og ikke antallet af opkald og skulle nummeret nu være takseret, ja så vil jeg igen mene at det er ret attraktivt...

Men jeg kan godt se at du allerede har set dig sur på TDC lige som jeg har det på Telia og 3 :-)

Det er svært at ændre ved - faktum er bare at virksomheder skal tjene penge og er man sur over det ja så bliver man sgu tit sur... ;o)

Der er desuden ikke noget nyt i, at der takseres for opkaldsafgift uden at man kommer igennem. Nogle mobil selskaber har kaldt det opkaldsforsøgsafgift i stedet...

0 0
Brian Lynderup 02-06-2010 16:48:21

Mine erfaringer med at ringe til en læge eller anden offentlig service siger mig at det er ventetiden der er problematisk og ikke antallet af opkald og skulle nummeret nu være takseret, ja så vil jeg igen mene at det er ret attraktivt...

Men jeg kan godt se at du allerede har set dig sur på TDC lige som jeg har det på Telia og 3 :-)

Det er svært at ændre ved - faktum er bare at virksomheder skal tjene penge og er man sur over det ja så bliver man sgu tit sur... ;o)

Der er desuden ikke noget nyt i, at der takseres for opkaldsafgift uden at man kommer igennem. Nogle mobil selskaber har kaldt det opkaldsforsøgsafgift i stedet...

0 0
Kim Harder 02-06-2010 12:33:12

Er der noget mærkeligt ved det, den sædvanlige måde fra TDC, det gælder om, at præsse så mange penge ud af kunderne som muligt, så lige meget med kundeservicen. Vi må jo heller ikke længere få hurtig billig fibernet, nu skal det ustabille gammel kobber net. Så mange centraler er der ikke i Danmark, og man skal bo rimelig tæt på, for at få en god forbindelse. Gode penge i det gamle fastnet hvad angår reperqtioner. Det er jo ikke længe som før, hvor den service var indbygget i abonnementet. Nu skal man jo betale, hvis man vil have lavet sin telefon hurtig.

0 0

Om brug af cookies