Tjeep undgik konkurs i sidste øjeblik

Teleselskabet Tjeep skulle egentlig have indgivet konkursbegæring i går, men det blev undgået i sidste øjeblik, da Tjeeps kunder pludselig blev solgt til Greentel.

Tjeep undgik konkurs i sidste øjeblik

Det sendte lidt af en chokbølge gennem teleindustrien og ikke mindst hos op mod 10.000 kunder, da teleselskabet Tjeep i fredags meldte ud, at det var gået konkurs. Det efterlod kunderne i en utrolig dårlig situation, da de øjeblikkeligt mistede muligheden for at sende SMS-beskeder og foretage udgående opkald.

Pludselig tog sagen en drejning, da et andet, men relativt ukendt teleselskab, Greentel, kom ind i billedet. Det kunne nemlig sent på aftenen meddele, at det havde overtaget alle Tjeeps kunder, og at de derfor selv samme aften fik mulighed for at benytte deres mobiler som normalt igen.

I en pressemeddelelse kaster Tjeep nu lys og gør status over de turbulente dage. Det var ellers meningen, at Tjeep skulle have indgivet en konkursbegæring i går, ligesom kundernes netværksforbindelse ville blive lukket fuldstændigt ned. Sådan gik det som bekendt ikke.

Læs også: Redning på vej til strandede Tjeep-kunder

I stedet for en konkursbegæring og 10.000 kunder uden et abonnement lykkedes det Greentel og Tjeep at finde en løsning i sidste øjeblik, som betyder, at Greentel har købt alle Tjeeps kunder og i første omgang betalt telefonregningen for at holde abonnementerne aktive. I de kommende dage vil kunderne modtage nærmere information om, hvordan overflytningen kommer til at forløbe.

Kundernes mobilnummer fortsætter med samme SIM-kort, og det er også stadig Telia og Telenors fælles netværk, som de vil benytte, men det er endnu uklart, hvordan det kommer til at se ud i forhold til indholdet i abonnementerne og priserne på disse. I hvert fald fik historien om det billige – tydeligvis lidt for billige – teleselskab en noget bedre afslutning end det ellers oprindeligt så ud i fredags.