Mobilsiden.dk  /   Nyhedsoversigt  /   Tvivl om browsertest iPhone mod Nexus S

Tvivl om browsertest iPhone mod Nexus S

En hastighedstest har dumpet iPhone 4 i en duel mod Google Nexus S. Nu kritiseres testen af Apple.

Som vi tidligere har skrevet, har software-firmaet Blaze lavet en test der viser, at Google Nexus S er 52 procent hurtigere til at indlæse internetsider end iPhone 4.

Men Apple er ikke til tilfreds med resultatet, skriver EPN.dk.

Apple talskvinden Trudy Muller kritiserer Blaze, fordi de ikke har udført testen direkte i Safari-browseren på iPhonen, men derimod i en såkaldt Safari web-viewer, der ikke er opdateret med de nyeste komponenter til indlæsning af webindhold.

Problemet er, at Blaze har bygget en applikation som hastighedsmålingerne på 1.000 websites er foretaget i, på både iPhone 4 og Nexus S.

Fra Blaze lyder det, at de fastholder, at Google Nexus S ER hurtigere på nettet end iPhone 4. Samtidigt melder de sig klar til at lave testen igen, hvis Apple vælger at opdatere deres web-viewer.

Læs også
 - Stor test af Google Nexus S

Forrige artikel Næste artikel

Få notikationer:

Læs Mobilsidens debatregler her


Kommentar

Morten 02-04-2011 15:21:13

hva' fa.... sker der. Er der gået børnehave i den? min far's bil kan køre hurtigere end din far's.
Jeg er med på at vi alle sammen ønsker en dejlig hurtig internet oplevelse på vores mobil men hvis man kan gøre så stort et nummer ud af hvem der er hurtigst så har man efter min mening for lidt indhold i sin hverdag.

0 0
Elias Sørensen 21-03-2011 15:32:27

Blaze har altså selv erkendt fejlen i deres undersøgelse.

De har bygget en app til iPhone-testen, hvor de bruger UIWebView.

Problemet er bare, at UIWebView i iOS 4.3 ikke benytter den nye Nitro Engine, så derved er testen ikke blevet foretaget på et validt grundlag - eftersom Blaze ikke har brugt Safari-browseren (som jeg går ud fra de fleste brugere vil bruge!??).

Så ja. Fejlbehæftet undersøgelse.

0 0
Elias Sørensen 21-03-2011 15:38:45

Her er forresten deres udsagn:
http://www.blaze.io/business/embeded-browser-vs-native-browser/

Ligeledes er der skrevet, at det ikke kun er Nitro-enginen der er forskellig fra den embeddede til Safari-browseren. Safari er i 4.3 også multi-threaded med asynchrous side-indlæsning og html5 caching.

0 0
Onkel_Per 20-03-2011 14:25:48

iPhone4 tabte testen, og selvfølgelig mener Apple og alle der har iPhone4 at det er fejl i testen.
Det ville jo også have været tvivl om testen fra modsatte side, hvis testen var faldet ud til iPhone4's fordel.

Det er blå og rød stue om igen!

0 0
Benjamin Jensen 21-03-2011 14:24:54

Nu var det ikke Apple der var først ude med at teste var fejlbehæftet.

Det er da pinligt, at der ikke bliver testet med Safaris browser, især hvor den er blevet betydeligt hurtigere med iOS 4.3.

0 0
David 21-03-2011 15:36:48

De testede med web vieweren som bruger Safari. At Apple så ikke har opdateret web vieweren er da Apples problem.

Jeg har selv en iPhone 4, og jeg er glad for den, men jeg er da ikke i tvivl om at de nyeste dual core Androids er hurtigere. Jeg har leget lidt med den nye LG dual core, og den er ret nice, og 4" skærm giver en helt anden oplevelse til spil og websider. Dog vil jeg sige at zoom og scroll er mere flydende på iPhone 4.

0 0
David 18-03-2011 19:36:11

Det er meget sjovt,Google Chrome er jo nærmest lavet af Apple. Chrome bruger webkit enginen, som Apple startede som et OpenSource projekt til deres Safari browser. Så de burde vel være tæt på lige hurtige.

http://en.wikipedia.org/wiki/WebKit

0 0
Jesper 20-03-2011 12:20:12

Du har nok ret i at de er nogenlunde lige hurtige til at afvikle ren HTML, men det er ikke hele historien bag en browsers hastighed. Der er en hel masse plugins på nettet og her er blandt andet Googles (dansk udviklede YAY) V8 java engine en af de hurtigere.

Hvis man ser på de "voksne" udgiver af Safari og Chrome, så plejer Chrome også at komme ud på toppen, men spørgsmålet er om det er noget du bemærker i dagligdagen.

0 0
Rena 19-03-2011 13:28:13

Intet kan være hurtiger en Apple, vi har de bedst Smartphone (no you dont).

0 0