Mobilsiden.dk  /   Nyhedsoversigt  /   USA: Mange iPhone-købere kommer fra Android

USA: Mange iPhone-købere kommer fra Android

En ny undersøgelse viser, hvilke amerikanere der køber iPhones, hvilke de køber – og hvilken telefon de skifter fra.

iPhone 4. (Foto: Mobilsiden.dk).
iPhone 4. (Foto: Mobilsiden.dk).
Foto: Mobilsiden.dk

En ny undersøgelse foretaget af Consumer Intelligence Research Partners, af det amerikanske salg af iPhones i april måned viser, at 73 procent tager den nyeste model, iPhone 4S, og 38 procent af de der køber Apples smartphone, skifter fra Android eller BlackBerry. Det skriver tech.fortune.cnn.com.

Det betyder skiftet til iPhone fra Android og BlackBerry-telefoner er steget siden den foregående undersøgelse, som blev foretaget i februar måned. Her var det 29 procent, som skiftede deres Android eller BlackBerry ud med en iPhone.

Antallet af brugere, som skifter til iPhones, er ligeledes blevet højere end det var efter lanceringen af iPhone 4S i efteråret. Dengang var det 36 procent af køberne, som kom fra en anden platform.

Helt præcis i april måned var 23 procent af de solgte iPhones, til en der skiftede fra Android, hvilket var en stigning på 5 procent siden februar, hvor det kun var 18 procent der skiftede fra Android til iPhone.

Blandt de der køber iPhone 4S, vælger halvdelen modellen med 16 GB hukommelse, 34 procent vælger 32 GB og kun 16 procent vælger den store 64 GB model.

iPhone 3G repræsenterer kun 5 procent af salget.


Læs også:
- iPhone ER danskernes smartphone

Forrige artikel Næste artikel

Få notikationer:

Læs Mobilsidens debatregler her


Kommentar

Anker 10-06-2012 12:03:20

Gætter på at du foretrækker en Hyundai eller en KIA fremfor en Audi eller en BMW...

0 0
Henrik 10-06-2012 14:02:57

Nej, det gør jeg ikke. En Audi eller en BMW (med mindre vi taler om de virkelig store modeller) er jo også ret mainstream.

Jeg foretrækker biler med noget sjæl og kant som f.eks. Alfa Romeo, Mini Cooper S serien og den slags. God ydelse, suveræne køreegenskaber, udseende der udfordrer sanser bare en smule osv.

Audi er faktisk en meget god analogi til iPhone. Driftsikker og kører udemærket, men også liiidt kedelig.

0 0
Anker 10-06-2012 12:02:00

Man har sku da ingen smag i livet hvis man foretrækker et plastic produkt fremfor et lækkert designet produkt såsom iPhone 4 eller f.eks Apple's bærbare computere...

Hvis i ikke kan se det, så burde i fanme stadig leve i 70'erne og have hessian på væggene og en orange telefon !!

0 0
vonGoldschmidt 10-06-2012 13:31:58

Nu er det jo ikke kun iPhone 4/4S, som er konstrueret af ikke-plastik materialer. HTC f.eks. er særdeles dygtige til at bruge aluminium. De havde faktisk en aluminium-telefon på markedet før iPhone 4.

Nokia Lumia 900 er et godt eksempel på en plastik-telefon med lækkert design.

Hvis i ikke kan se det, så burde i fanme stadig leve i 70'erne og have hessian på væggene og en orange telefon !!


Det hedder retro og lever i bedste velgående :)

0 0
vonGoldschmidt 09-06-2012 19:06:55

Synes problemet med undersøgelsen er lidt, at den sidestiller et decideret OS mod mærker.

Er enig med Mikkel i, at billige androide-telefoner har tendens til at være noget skrammel = ustabil, og iPhone fungerer altså bare, det kommer man ikke uden om.

Kunne forestille mig, at mange som skifter fra android til iPhone, har købt en low-end/middle telefon, som ikke har fungeret optimalt, og så blamer de Android og ikke telefonen, når de så skal have ny telefon tænker de, at android = lårt og vælger derfor noget andet.

0 0
Henrik 09-06-2012 20:15:31

Det er jeg enig i. Hvis man kigger på hvad man får af smartphone i 4000 - 5000 kr klassen, er de allesammen fantastiske. Lumia 900, Galaxy S3, 808 Pureview, HTC One X osv. Så det er dem man skal sammenligne med, og der må man jo erkende at 4S ser temmelig kedelig ud.

0 0
PJ 09-06-2012 15:56:15

De prøver at købe en Android og er bundet i 2 år. Så prøver de en Iphone og er bundet i 2 år. Så kommer de hjem til Android i stedet når de finder ud af hvor primitiv en Iphone er :)

0 0
KimDotDK 08-06-2012 15:15:02

Det er ikke sjovt at indrømme det, men jeg har da også fra tid til anden overvejet iPhone. iPhone er bare så meget lettere at have med at gøre. Heldigvis synes jeg at iPhone 4 og 4S er meget lidt pæne og har derfor ikke noget problem med at droppe overvejelserne igen. Kunne man derimod få en 3GS med 4S specs så var jeg nok solgt.. Eller iPhonen nok købt.
Men nu er WP jo heldigvis kommet på banen med samme simpelhed som iOS og virker i den grad langt mere fristende på mig.
Så jeg hopper ikke fra Android til iPhone, men fra Symbian til WP. Så kan jeg også få Nokia igen :)

0 0
Zeb 08-06-2012 21:02:16

Har lige fået en Lumia 800 som arbejdstelefon og må indrømme at den virker sindsygt lækker i forhold til min ellers meget højt elskede Galaxy SII. Men er ikke sikker på jeg er klar til at skifte økosystem med de omkostninger osv der er.

0 0
Henrik 09-06-2012 20:12:32

Jeg er sgu ligeglad med at skifte øko-system. Med de få kroner apps koster, er det dælme ikke det får mig til at tøve.

Vil klart hellere have en bedre telefon til halv pris ifht. iPhone som stadig er syg dyr ifht. hvad man får. Specielt når man sammenligner med Lumia modellerne.

0 0
Mazzen 08-06-2012 15:09:02

Hva med Apple til Android eller andet, set i forhold til de problemer der er på nogen af dem(selvom Apple benægter at deres perfekte telefon skulle ha fejl *Host Host Antenne Host*) så burde der også være mange(OG NEJ MENER IKKE MANGE SOM I NØDVENDIGVIS 50-60% SÅ STOP MED JERES **** INDEN I GÅR I GANG. På forhånd tak) som går over til f.eks android, window osv.

Bare for at stille vores alles nysgerrighed.

Tak og go weekend

0 0
Henrik 09-06-2012 20:09:31

Ja, det kunne være interessant med en undersøgelse af hvor mange der skifter væk fra iPhone til noget andet.

Jeg kender op til flere som enten overvejer eller har skiftet til Samsung, Nokia og HTC.

0 0
Footiefan 08-06-2012 15:13:57

Ja helt sikkert. Og vi afventer lige du kommer med nogle tal ;-)

Også go' weekend til dig :-)

0 0
DX 08-06-2012 14:49:09

Det er sådan en sød lille 3,5" skærm og så er den heller ikke for teknisk

0 0
Pedro 08-06-2012 15:11:08

Ja, det er faktisk ret nice, passer fint i bukselommen og kan betjenes med 1 hånd! ;D

0 0
Footiefan 08-06-2012 14:48:04

Vi ved alle at Android fylder mere og mere (BlackBerry det modsatte). Derfor er det vel naturligt, at kommer der helt nye brugere til iPhone, så er der en ret stor sandsynlighed for, at de kommer fra Android. Det OS har jo klart den største markedsandel. Eller har jeg misforstået noget?

0 0
08-06-2012 15:07:07

Ja er helt enig med dig :D Hvis de ikke skulle komme fra android eller blackberry, hvor så fra ? :D

0 0
Mikkel 08-06-2012 13:57:09

Det er da heller ikke noget under??
Man får da heller ikke en mere lækker og stabil telefon. Måske ikke den (på specifikationer) førende smartphone, men stadig den lækreste...

0 0
Henrik 09-06-2012 20:06:37

Lækker? Det er sgu en smagsag. Jeg synes den er træls at holde på - hårde kanter, kedeligt design, relativ skrøbelig, bleg LCD skærm og en brugerflade man bliver træt af at se på efterhånden.

0 0
08-06-2012 14:43:40

Det er vist en smagssag! Med 2 æbleskrog og to robotter :-) på matriklen, vil jeg jo sige, den kedeligste!
Og den sorte udgave, får meget hurtig et fedtet udsende.

0 0
PhilipHoller 08-06-2012 14:33:43

Hvilke android telefoner har du da prøvet som skulle være "ustabile"?

0 0
hellas7 08-06-2012 14:46:42

nu har jeg ikke prøvet dette års topmodeller men eksempelvis sensation modellerne + diverse Huawei telefoner/skrammel/mediapad/tablets har jeg ikke kunne få til at give en flydende brugeroplevelse

0 0