Mobilsiden.dk  /   Nyhedsoversigt  /   Vigtigt: Køb den rigtige HTC One

Vigtigt: Køb den rigtige HTC One

Når HTC One kommer til salg i Danmark midt i april, opfordres kunderne, til at købe den rigtige version. Se efter mærkningen.

Mange smartphones hedder det samme over hele verden, men der er ikke nødvendigvis tale om det helt samme produkt.

Forskellige konfigurationer og komponenter, f.eks. på grund af skiftende underleverandører samt justeringer og tilpasninger til enkelte markeder, gør, at forbrugerne ikke altid køber den helt samme telefon i de forskellige lande.

Konsekvensen ved dette kan være, at kunderne får en telefon, som på hardwaren ikke lever op til den specifikationsliste, der eksempelvis findes i det danske marked.

Ydermere kan netværkstilpasninger betyde at signalet på samtaler tabes, eller net-hastigheden er ustabil eller nedsat. Nogle vil måske få en telefon der ikke indeholder det korrekte sprog til markedet.

- Baggrund: En Galaxy S III er ikke en Galaxy S III

HTC: Køb den nordiske version

HTC tager, som den første producent, konsekvensen af, at forbrugerne ikke selv kan gennemskue de differentierende udgaver, og indfører en mærkningsordning på den kommende topmodel HTC One.

 - ”Det er et vigtigt emne Mobilsiden.dk har taget op. Vi vil gerne have kunderne får den bedst mulige oplevelse af vores produkt. Derfor opfordrer vi til, at kunden specifikt spørger efter en nordisk HTC One i butikken. Den er nemlig tilpasset de netværk vi har i Danmark," fortæller HTCs nordiske direktør Peter Frølund.

Han fortæller videre, at de snart er klar med et mærke som de forhandlere, der sælger den nordiske version, kan benytte i deres materialer, så kunden kan se forskel. Desuden vil der være en særlig ”Nordic certified” label på salgsæsker i vores markedsområde.

Problemstillingen med nordiske og ikke-nordiske produkter opstår, fordi nogle forhandlere parallelimporterer smartphones fra andre markeder, hvilket gør, at kunden i Danmark kan ende med en telefon, der ikke performer optimalt.

HTC One ligger i de danske butikker i midten af april måned.


Læs også:
HTC One forsinkes i 14 dage
Web-TV: Intet dansk indhold i HTC Blinkfeed

Web-TV: HTC CEO tror på succes

Forrige artikel Næste artikel

Få notikationer:

Læs Mobilsidens debatregler her


Kommentar

merete 11-03-2013 12:12:02

Jeg har da brugt min gamgle HTC Desire HD,uden problemer i Tyrkiet,jeg jeg har ringet til andre danske mobilno i Tyrkiet,samt ringet til Danmark,samt sendt sms og mms til Danmark fra Tyrkiet....så mon ikke det er deres danske aps de har problemer med ved HTC...Men stadigvæk glæder jeg mig utrolig meget til at modtage min nye HTC til april

0 0
Michael 11-03-2013 13:17:45

Jeg har købt min HTC 8X i UK, og jeg rejser en del til Kina og der virker den uden problemer, så jeg tror det er en skrammekampagne ikke andet end det...
btw. glæder til at modtaget mine 2 stk HTC one den 20 marts :-) (Bestilt udenfor DK)

0 0
brian jensen 14-03-2013 08:35:04

nu er det jo ikke selve telefonen der ikke virker, det er nok nærmere opdateringen af denne. at den ikke skulle virke er nok også en skrøne, da jeg tror det pga 4g lite som vi er begyndt at få herhjemme der er anderledes end andre steder. resten af netværkene er jo ens.

0 0
Michael 11-03-2013 11:11:18

Dvs. HTC laver telefoner som kun kan bruges i Norden.. hmmm dvs at jeg ikke kan bruge HTC telefoner da jeg er på firmarejser 6 gange om året??

0 0
brian jensen 11-03-2013 14:39:02

det samme gør sig gældende for Nokia, havde en Nokia engang der var paralle importeret, da jeg første gang opdaterede den gik den på engelsk og kunne overhovedet ikke få den tilbage til dansk, så ind til forhandleren og han kunne så rette den tilbage. men ellers var det bare ærgeligt. men købte sidenhen en winphone i uk, og der har aldrig været noget, om det så er pga win ved jeg ikke.

0 0
Peter 09-03-2013 21:03:41

Har haft mange telefoner fra Tyskland og aldrig oplevet problemer med dem i DK. Ser mest det her som rent snak fra producenterne for at afholde folk i at bestille udover landets grænser.

0 0
merete 09-03-2013 11:47:00

Det må da være en fejl ved varen ( telefonen ) hvis man modtager en tlf,der ikke kan køre på danske net,og have de danske funktioner,hvis man køber den igennem en dansk teleleverandør...Man burde kunne opløse sådan en handel...hvis man ikke på forhånd har fået oplyst at den ikke kan modtage de danske funktioner

0 0
merete 09-03-2013 11:46:59

Det må da være en fejl ved varen ( telefonen ) hvis man modtager en tlf,der ikke kan køre på danske net,og have de danske funktioner,hvis man køber den igennem en dansk teleleverandør...Man burde kunne opløse sådan en handel...hvis man ikke på forhånd har fået oplyst at den ikke kan modtage de danske funktioner

0 0
merete 09-03-2013 11:46:51

Det må da være en fejl ved varen ( telefonen ) hvis man modtager en tlf,der ikke kan køre på danske net,og have de danske funktioner,hvis man køber den igennem en dansk teleleverandør...Man burde kunne opløse sådan en handel...hvis man ikke på forhånd har fået oplyst at den ikke kan modtage de danske funktioner

0 0
Ditlev Meinertz 08-03-2013 20:54:38

Jeg købte en htc one s ved mobilone.dk, som var importeret fra Tyskland, den havde tysk Telekom skin og kunne ikke opdateres i Danmark. htc kunne ikke engang hjælpe, så de råede mig til at fortryde mit køb, køb en dansk var deres råd.

0 0
Jørgen E 08-03-2013 16:40:08

Jeg har faktisk svært ved at tro de kan mene det seriøst.
Køber man en telefon der understøtter et givet netværkt, vil jeg mene, det er lige meget hvilket land man befinder sig i. Hvor er vi henne, hvis ens telefon ikke virker, blot fordi man tager på ferie i et andet land - Underforstået selvfølgelig der tilbydes de netværk telefonen understøtter.

0 0
Anker 08-03-2013 15:35:11

Ja vi må jo gå ud fra at Telia og de andre selskaber som får denne model hjem får leveret en Nordic model. Alt andet ville da være en brøler fra HTC. Jeg har selv bestilt ved Telia, og glæder mig som et lille barn til at få den nye One.

Jeg har selv købt min iPhone 5 i Polen fordi jeg tilfældigvis var på rejsearbejde imens de første eu lande begyndte at få den hjem først i Oktober månede sidste år. Den er der ingen problemer med selvom den er Polsk. Men det er jo heller ikke sikkert det er alle mærker der har det "problem" ?

0 0
merete 08-03-2013 14:07:05

Det ville være en god forbruger oplysning hvis mobilsiden havde skrevet hvilke selskaber der paralelimportere,så alle ikke er bekymrede..Har skiftet til 3 mobil og netop bestilt HTC one,så det ville helt bestemt være dejligt med konkrete oplysninger om hvilke selskaber det drejer sig om,kan mobilsiden ikke oplyse det...TAK :@))

0 0
Robert 09-03-2013 14:12:56

Siden du spørger så kan jeg fortælle at 3 de "brander" deres telefoner og derfor skal du vente meget længere på opdateringer. I mine øjne er det næsten det samme som en parallelimportering :)

0 0
Digiboy 08-03-2013 12:04:24

F.eks. er Sony Z netop set til denne super pris...

http://www.groupon.dk/deals/shopping/Innovations-International/18634919

Men jeg tror ikke man skal købe den da det er via et spansk firma... og hvad med garanti osv.

0 0
Mark 08-03-2013 10:04:27

Fair nok at man gør opmærksom på parallelimport, men hvorfor fortæller historien intet om, at man også nogle gange stilles med dårligere produkter på det danske marked?

Mangel på 4G, NFC, samt ringere skærmtyper, og mindre tilgængelig lagerplads er blot nogle af eksemplerne hvor udenlandske enheder har været bedre end nordiske.

0 0
POPMART 08-03-2013 08:58:09

Man må vel forvente at selskaber som callme får den nordiske version hjem, håber jeg da det er der jeg har bestilt den

0 0