Derfor blev Moji til Zenji

Vi har ikke været grundige nok, erkender 3s nyeste mobilmærke Zenji, der tidligere hed Moji.

Derfor blev Moji til Zenji

I sommer introducerede 3 subbrandet Moji, men en måned efter starten blev der trukket i nødbremsen. Årsagen var problemer med registrering af varemærket.

Pausen er slut nu. Navnet er ændret fra Moji til Zenji.

 – ”Det er en meget svær juridisk proces at få et navn varemærkeregistreret, og der er mange instanser og myndigheder ind over, specielt når man kigger globalt. Der er nogle udfordringer vi ikke har været grundige nok omkring. Det er først når man har ibrugtaget navet, at man kan se den reelle risiko ved at have ibrugtaget navnet. Ellers er det jo egentlig, at man laver en masse analyser på forhold, og så krydser man fingre, og håber det flasker sig,” fortæller Sanela Jankovic marketingschef i Zenji.

 – Zenji forvandler mobilabonnementet til en pointshop

Zenji forsøger sig med en alternativ tilgang til markedet, ved at tilføje et loyalitetsprogram til mobilabonnementet. Kunderne får hver måned 100 point, der kan omsættes til 100 kroner hos udvalgte partnere.

 – Teleselskab eller marketingskanal?

Den nye start blev mandag den 4. november 2013. Det er selskabets håb, at kunne passere milepælen med 50.000 kunder.