Mobilsiden.dk  /   Nyhedsoversigt  /   Forsætter genstarts-fejlene stadig på LG Optimus 2X?

Forsætter genstarts-fejlene stadig på LG Optimus 2X?

Spontane genstarter og sort skærm har plaget Optimus 2X ejere. Men er disse fejl løst nu?

LG Optimus 2X (Foto: Mobilsiden.dk)
LG Optimus 2X (Foto: Mobilsiden.dk)

I flere måneder har ejere af topmodellen LG Optimus 2X, måtte leve med en telefon, der pludselig genstarter eller går i sort skærm. Og efter lang tids venten på en opdatering, der skulle løse problemerne, kom forløsningen så for små 14 dage siden, i form af en software-opdatering.

Men er alt så godt nu hos LGs ejere? Noget kunne tyde på, at svaret er "nej".

Ud af godt 50 kommentarer på vores artikel om, at den nye software til 2X var klar, melder cirka hver femte, at der stadig er fejl.

Brugeren Michael skriver:
- "Opdateringen er ikke noget værd . Opdaterede i går aftes og den har allerede genstartet desuden kan den stadigvæk ikke blive på netværket".

Jens Schneider er også en af dem, som har fejl på produktet efter opdateringen:

- "Inden opdateringen genstartede min ca. en gang hver anden dag. Efter opdateringen er den nu 4 gange gået helt i sort og kan kun genstartes ved at tage batteriet ud. Det er da ufatteligt. Efter at have brugt så lang tid på en opdatering, der skulle løse problemerne, kommer de med en opdatering der blot gør det meget værre".

Har du problemer?

Udover de mange kommentarer på artiklen, har vi fået nogle henvendelser i vores mailboks, samt set indlæg på Mobildebat.dk, der understøtter, at LG måske stadig har fejl på Optimus 2X.

Også på udviklerforumet XDA Developers, er fejlene stadig omtalt.

Her er tråden omkring det specifikke problem nu så omfattende, at den fylder 137 sider og har små 1400 indlæg.

Spørgsmålet er, om der blot er tale om uheldige brugere, som via et særligt forbrugsmønster kan fremprovokere fejl som ingen andre kan, eller om fejlene er mere omfattede end dette?

Hvad er dine oplevelser med din LG Optimus 2X efter opdateringen. Kører det bare - eller er der stadig fejl? Skriv en kommentar herunder.

Det har ikke været muligt at få en officiel utalelse fra LG til denne artikel.

Læs også:
- Gingerbread til Optimus 2X er udskudt


LG Optimus 2X P990 - billigste pris fra -kr.
Forrige artikel Næste artikel

Få notikationer:

Læs Mobilsidens debatregler her


Kommentar

Engell 30-08-2011 21:03:54

...endelig har jeg fået Telmore til at tage min O2X retur, så nu er der en SGS II på vej til mig. Glæder mig til at få en stabil hurtig telefon. Håber alle I der har problemer enten får dem løst eller at det lykkes Jer at levere telefonen retur.

0 0
peter chr. petersen 30-08-2011 19:25:51

Havde problemer før og efter opdatering,men efter dog kun under opladning.Så prøv at gå ind i indstillinger-programmer-udvikler og markerer FORBLIV VÅGEN.Det virker på min.

0 0
vigge 20-07-2011 23:14:35

Jeg er en af dem der fik min telefonen ved release og har været rigtig glad for den ikke noget med at den jammer og fin batteri tid min 2 dage og jeg brug den altså så det er ikke fordi den bare ligger og samler støv.Men så kom der jo en opdatering her for 14 dage siden (anden opdatering jeg har fået til den) Så skal jeg da lige love for at den blev hurtig men ak så kom jeg med i kluben af utilfredse LG kunder nu har jeg problemer med at komme på trådløs net og den taber forbindelsen til mobil nettet har dog aldrig haft en genstart på mobilen. Der ud over kan jeg da nævne at jeg ynder at passe på mine ting så jeg købte et læder etui med det samme jeg fik mobil og da mobil var 2 md gammel var der så slidt huld då mobilens overflade på både for og bagside og tror ikke det er mit etui det er galt med da det er en fra samme producent som jeg brugte til min htc hero som jeg havde i 14 md hvor den stadig lignede en ny.

0 0
Stefan A. 19-07-2011 19:11:54

Både før og efter opdateringen har jeg aldrig oplevet problemer med genstart på min LG Optimus 2x. Derimod har jeg haft andre problemer og jeg er interesseret i at høre om andre har oplevet noget lignende:

1. Jeg har 3 gange været ude for at alarmen ikke virker (gælder også hvis jeg bruger en anden alarm app fra market). Dette er sket efter V10C opdateringen.
2. Højtaler rasler under samtaler.
3. Telefonen er langsom under oplås.
4. Vibrationen fra de 4 android knapper (nederst på telefonen) varierer ofte i styrke/kraft.

Jeg har haft min telefon til reparation 3 gange med problemerne.

Andre med samme problemer?

Mvh

0 0
Mark Guldhammer 19-07-2011 23:14:37

Hej Stefan,

Jeg har også oplevet det med alarmen på min. Det har dog været i alle udgaver af softwaren på min. Det er noget med hvordan man lukker ur programmet, enten pauser den programmet ellers nulstiller den alarmen. Min optimus har dog været til rep de sidste 3 måneder, så jeg har glemt den "korrekte" måde at lukke på.

0 0
Lenni 19-07-2011 17:13:28

linkes til her..

0 0
Lenni 19-07-2011 17:12:14

umuligt være problemer med den her telefon-den fik jo 5 ud af 6 stjerner i mobilsidens test..

0 0
Mads Laursen Vig 19-07-2011 18:16:40

Ja, det siger du nok, men eftersom det ikke er alle Optimisme 2X der har fejl kan mobilsiden.dk jo have været heldige og have fået en version uden fejl.

0 0
Mads Laursen Vig 20-07-2011 16:23:38

Der skal selvfølgelig stå Optimus 2X :)

0 0
Peter 19-07-2011 16:41:06

Efter opdateringen har der kun været en spontan genstart (ja hurra). Der imod er det stadig nødvendigt at genstarte efter hver 160-180 timers oppetid pga. lag og den ikke kan komme på Wifi.
Opdatering blev lagt på efter en factery-reset.

Jeg er glad for telefonen men det pisser mig af LG ikke kommer med en løsning det er jo trods alt ikke en lille bolsjebutik.

GB er nu udskudt til efteråret, gad vide hvilket årstal.



LG Optimus 2x, Min 3.telefon ....................
første,eneste og sidste!

0 0
Peter 19-07-2011 16:42:39

Min 3.LG telefon ....................
første,eneste og sidste!
Ups :)

0 0
BrianC 19-07-2011 15:48:55

Har aldrig haft vanvittige problemer med min 2X, som det lyder til at flere andre har.

Men oplevede dog den anden aften, at den genstartede efter jeg havde sat den i laderen og så 2 dage senere, hvor den var gået i sort og føltes meget varm bag på.

ellers har jeg nok på 2-3 måneder oplevet den slags 6-7 gange og kun de 2 gange efter update.

tja, man må vel leve med det, for synes faktisk det er en god telefon, på trods af alt.

0 0
David 19-07-2011 12:53:02

Jeg syntes hele sagen om LG Optimus 2X er en skandale. LG tænker kun på salg, og er fuldstændig ligeglade med kundernes tilfredshed. Så forstå det dog folk!, i har en mobil med hardware fejl, og inden software opdatering kan rede jer. Gå så ned til hvor i nu har købt den og kræv jeres penge tilbage! LG vil aldrig indrømme at de har lavet en kæmpe sending med hardware fejl, så de prøver at bilde folk ind at den næste software opdatering nok skal løse problemet hahahaha. De skulle have en spark i røven, og aldrig komme tilbage til DK

0 0
David 19-07-2011 13:00:07

Jeg vil gerne uddybe hvorfor det er en hardware fejl: Man har to ens LG optimus 2X og den ene kører stabilt og den anden genstarter. Hvis de har den samme hardware og software, så burde de regere på samme måde, det er da logik. Så kan en opdatering da ikke få den defekte til at virke. Hvis det reelt er en ren software fejl, så burde ALLE LG optimus 2X have fejl

0 0
19-07-2011 13:48:28

Så enkelt kan du ikke sætte det op, desværre. Det kan jo altså godt være apps eller andre brugerafhængige ting der trigger fejltilstanden..

Men det bliver spændende, jeg får min tilbage fra reparation i dag eller i morgen. Så må jeg se om det har hjulpet. Min genstartede oftest når jeg havde den i lader....

0 0
David 19-07-2011 14:11:40

Jeg vil da kun håbe du har ret, og du får en mobil der virker.

Jeg har dog en fornemmelse for at det er de har problemer med hukommelsen. Jeg har haft en LG Optimus one, der genstartede af sig selv helt periodisk. Jeg prøvede at skifte imellem forskellige Micro SD hukommelses kort, og det fik mobilen til at kører helt stabilt!. LG havde altså leveret en mobil med et hukommelses kort der ikke fungerede korrekt med mobilen. Problemet med LG Optimus 2X, er at den har indbygget 8 GB fast hukommelse, og hvis der er problemer med den, så er der ikke noget at gøre :-(

0 0
Jonas_a 19-07-2011 15:39:59

min O2X er mit værste køb i flere år, jeg fortryder bittert at jeg ikke ventede på SGSII og spildte mine hårdt-tjente penge på en skandale-mobil der ikke har bragt mig andet end hovedpine og frustrationer!

0 0
PiX 19-07-2011 12:16:25

Jeg har kun haft et par genstart på min LG i løbet af de 3 måneder, jeg har haft den.
Jeg har aldrig oplevet sort skærm. :)

0 0
Engell 19-07-2011 12:07:52

Havde min til rep ca. 3 uger efter jeg fik den, og den kom retur med en besked om at ingen fejl er fundet, men de havde alligevel opdateret software... 3 timer efter jeg fik den retur genstartede den af sig selv :(

Så den aften rootede jeg telefonen, og kører i dag med CM7. Den genstarter ca. 1 gang om ugen, men til gengæld kører jeg med gingerbread, og den er både hurtig og klarer 1½ dag mellem opladningerne, med fuld skrue på alt.

Skifter derfor aldrig tilbage til LG software, da al tillid er væk.

0 0
Daniel Tyrrestrup 19-07-2011 05:52:21

Da jeg købte min, var der aldrig ét genstarts-problem, der var nogle signalproblemer. Jeg valgte derfor at sende den ind, og fik den tilbage, med fejl meddelelserne

Elektrisk Fejl rettet. Mekanisk Fejl rettet. Software opdateret, testet og fundet ok!
. Min daværende software version var 10.B, som var den aktuelle...
Da jeg så fik den tilbage, havde den problemer, med genstart osv.
Men efter jeg fik 10.C på, virker den helt ubeklageligt. Indtil videre -.-'

0 0
madslvig 19-07-2011 00:13:22

Jeg har også stadig problemer med min O2X. Den gør det ikke så tit igen, et par gange om ugen, men det er oftere end inden updaten, og batteritiden er blevet værre.. For fanden hvor ville jeg gerne have pengene igen, og så smide dem efter en Galaxy S2 i stedet!

0 0
madslvig 19-07-2011 08:21:44

Har i øvrigt også (MEGET ofte!) problemer med, at ryger af Wi-Fi. En smule sjældnere, men det sker, ryger den af mobilnettet. Det er ikke rigtig godt nok for så dyr en mobil!

0 0
Kenneth 18-07-2011 16:37:13

Jeg kørte med spontan genstart før opdateringen, og det gør jeg sådan set stadig. Har heller ikke mærket noget til forlænget batteritid - nærmere tværtimod...

0 0
Jimmy Knudsen 18-07-2011 16:33:37

Jeg har haft min 2x siden de første kom til Danmark. og har ikke på noget tidspunkt haft problemer med den oprindelige rom. Heller ikke de genstarter der har været så meget snak om.

MEN... EFTER den nye opdatering er kommet er den begyndt at genstarte. Det sker dog KUN når den ikke er i brug og er sat til laderen. Vil også lige side at den kun gør det ca. én gang om ugen, så det er noget jeg kan leve med.

På den positive side så holder min telefon batteri fantastisk længe nu... op til 2½ døgn... og det er med WiFi og 3G aktiv døgnet rundt.

0 0
peter chr. petersen 30-08-2011 19:16:16

prøv at gå ind i indstillinger-programmer-udvikler og markerer FORBLIV VÅGEN.Det hjalp for mig

0 0
nordsmark 18-07-2011 16:12:12

Jeg havde i starten en del problemer emd BSOD og spontan genstart - skete næsten dagligt. Jeg havde også problemet på en del af Paul's (MoDaCo) ROMs - det blev dog helt fikset efter Fr19. Den er dog stadig til tider lidt sløvere end man ville mene sådan en Tegra 2 SoC burde være. Håber dog at et officielt GB release fra LG (eller en mere stabil CyanogenMod) kan fikse det.

Jeg må dog sige at jeg ikke køber en LG telefon igen, det har simpelthen været for dårligt. De lovede GB inden for en måned af release, og nu bliver det først til hvad, september? Og så har de endda lige smidt 2 nye "entry level" android mobiler på markedet i optimus serien, begge kører GB. Det er fandme lidt af et spark i kuglerne for os der købte deres flagskib.

0 0
Robert 18-07-2011 16:17:53

Mig bekendt er der ingen af LG's telefoner der kører med GB, hvad er det lige for nogle modeller du snakker om?

0 0
Rene 18-07-2011 18:42:35

Du skal huske på at LG lyver i deres annoncer, så selv om det står der er GB deri betyder det ikke at der er det.

0 0
Helle 18-07-2011 21:54:21

din telefon har da GB??

0 0
Rene 19-07-2011 16:18:34

Hvis det er mig så nej, jeg har ikke GB på min - Det på tros af at der stod i den annonce som jeg købte den efter for 4 måneder siden at det var der.
Men det er LG jo ligeglade med, da først jeg havde købt telefonden havde de jo fået deres penge.

0 0
spawn 18-07-2011 15:51:25

Min egen (som ikke var slemt plaget før opdateringen) er ikke genstartet efter opdateringen, men har haft en enkelt bsod. Min søns derimod som var væsentligt mere plaget end min før opdateringen, har også efter opdateringen genstartet og haft bsod nogle gange. Begge telefoner er konfigureret ens. Begge kører stock bortset fra GO launcher.

På trods af dette er jeg dog stadig glad for de forbedringer som denne opdatering trods alt gav, hovedsagligt den langt bedre hukommelseshåndtering uden hukommelses leaks og selvfølgelig bedre batteritid.

0 0
Jonas 18-07-2011 14:39:56

Jeg har ikke en eneste gang haft en spontan genstart eller anden fejl ..

jeg har dog skiftet til en ny rom da jeg meget bedre kan lide designet på cyanogenmod =) men absolut ingen problemer her

0 0
Valkær 18-07-2011 13:41:45

Min gik tit og ofte i sort inden opdateringen. Siden opdateringen har jeg ikke haft en eneste genstart og batteri tiden er væsentlig forbedret (dobbelt op)

Eneste problem, som jeg nu er faldet over, er at standard mail klienten ikke kan få forbindelse til serveren med mindre den kører 'push' mail. Henter jeg feks K9 mail programmet kører det fint også uden push mail.

0 0
Anders Bruun 18-07-2011 13:35:01

Det hele startede rigtig godt, men så gik det galt igen.
De burde trække hele lortet retur og give nye eller penge retur

0 0
18-07-2011 13:15:27

Min kørte rigtigt godt et stykke tid, men så begyndte den at genstarte igen. Især når den blev sat i lader. Nu er den sendt til rep...

0 0
Rene 18-07-2011 13:12:27

Mit problem med LG er alene at fe lyver.
Min Optimus har aldrig genstartet, og tror at dem der har den fejl har fået defekt hardware og ikke software.

0 0
Søren D 18-07-2011 12:07:59

Havde selv massive problemer før update og ganske rigtigt efter update fortsatte den med at lukke ned. Jeg har herefter pillet alt af og lavet et factory reset! Go launcher, Go sms osv er hevet af og har kørt ren stock LG siden 2 dage efter update - Ingen problemer overhovedet siden da!
Jeg er nu hen over sommerferien ved at lægge diverse apps, widget og launcher på igen for at se hvornår det er filmen knækker, for lige nu spiller den bare (men er lidt kedelig at se på :-) )

0 0