Mobilsiden.dk  /   Nyhedsoversigt  /   Her er forskellen på HTC Sensation og Incredible S

Her er forskellen på HTC Sensation og Incredible S

Hvad er forskellen på den nyeste topmodel fra HTC, og den lige inden? Vi fortæller dig her, hvad du får mere i HTC Sensation.

HTC præsenterede for nylig en ny model, HTC Sensation.

Den kommer i butikkerne allerede i maj, kun små to måneder efter den seneste topmodel HTC Incredible S.

Men hvilken af de to modeller skal du så gå efter, hvis du står og skal have ny mobil her i foråret?

Kort fortalt er den store forskel processoren. HTC Sensation har nemlig, som den første HTC-mobil, fået en 1,2 GHz Dual-Core-processor. Derudover er størrelsen på mobilen værd at nævne.

Hvor HTC Incredible S har en 4 tommer skærm, har HTC Sensation en 4,3 tommer skærm - og den større skærm giver selvfølgelig større vægt og mål.

Derudover er kamera til stil-billeder, skærmtype, hukommelse med mere det samme i de to modeller.

Herunder har vi sammenlignet specifikationerne på de to topmodeller.

 HTC Incredible S HTC Sensation
Størrelse120 x 64 x 11,7126,1 x 65,4 x 11,3
Vægt135,5 g148 g
Skærm4" 489 x 800 pixels S-LCD4,3" 540 x 960 pixels S-LCD
Kamera8 MP 3264 x 2448 pixels8 MP 3264 x 2448 pixels
Video720p@30fps1080p@30fps, stereo sound recording
Processor1 GHz Scorpion processor, Adreno 205 GPU,
Qualcomm MSM8255 Snapdragon
1,2 GHz dual-core processor, Adreno 220 GPU, Qualcomm MSM8260 Snapdragon
OS Android 2.2 FroYo (Kan opgraderes)Android 2.3 Gingerbread
BrugerfladeHTC Sense 2.1HTC Sense 3.0
Batteri1450 mAh1520 mAh
Andet-Gyro Sensor
 DivX player-
 -TV-out (via MHL A/V link)

Forrige artikel Næste artikel

Få notikationer:

Læs Mobilsidens debatregler her


Kommentar

Susanne 05-05-2011 00:55:49

Hej jeg har lige købt en HTC Incredible S.og jeg må sige at det bare er en super god mobil,og hurtig.Jeg har haft SE,i en del år,men ville prøve noget andet og det blev jo så til

HTC Incredible S.

som jeg er rigtig meget glad for,ros til Htc i gør det godt.

0 0
Thor Kajberg 27-04-2011 02:08:10

Kald mig gammel, men jeg ser da hellere telefonproducenterne forbedre et koncept, der holder (Desire, Legend, m.fl.) end det de fleste har gang i nu større skærme, dual core processorere, mere bloatware, som alt sammen sluger strøm - og ingen af de nye telefoner holder strøm mere end 1 dag.

0 0
Zeb 20-04-2011 13:26:08

Eller er Incredible S bare SO last year? Den ville have passet ind ved siden af alle telefonerne der kom sidste forår, nu virker den bare håbløst forældet. Jeg mener - Hvorfor ikke bare fortsætte med at sælge Desire når de alligevel smider samme hardware (og software) i?

Sense 3.0 skal i øvrigt være absurd overlegent hvis Sensation skal have nogen chance mod SGS II, men at dømme efter de danske teleselskabers favorisering af HTC i tv-reklamerne (først Desire-spam, så Wildfire spam, Så Legend spam da de skulle tømme lagrene, og nu er der TDC's "Incredible Sssss, S som i ..."), så skal den nok komme til at sælge pænt alligevel.

0 0
Shawn S. Ø 20-04-2011 15:52:27

Det som jeg har set af Sense 3.0 ser helt sikkert ud til at sparke røv. Jeg vælger klart Sensation frem for SGS II. Sådan er virkeligheden jo heldigvis, vi vælger det der tiltaler os mest ellers havde vi alle den samme mobil.

For øvrigt prøvede jeg Incredible S i går og kan kun sige wow den fungere bare og det er nok til dato den bedste mobil jeg har prøvet til dato.

0 0
JB 20-04-2011 17:59:05

Ja, Sense 3.0 er da klart en af de største forskelle på de to, så det fortjener helt sikkert at blive fremhævet. Det ser jo helt vildt lækkert ud!

P.S. Jeg har absolut også kun gode indtryk af Incredible S, de par gange jeg har prøvet den. Eneste "men" er at HTC er alt for langsomme til at få implementeret Gingerbread... :-/

0 0
kelddaug 20-04-2011 14:15:32

Jeg er sq enig.... min Nexus One har næsten samme spec. som Incredible S.
Det må være et rest lager, de skal af med.

0 0
Fleury29 22-04-2011 16:00:33

Det er jo ikke fuldstændig samme specs.. Det er ny processor i hvert fald.. Det er der dog kun den samme processor som sidder i en Desire HD..

Så jeg kan heller ikke helt forstå de har lavet den her nu...

0 0
Shawn S. Ø 23-04-2011 09:17:36

Fleury29 hvad er det du ikke kan forstå omkring at de laver den nu? Mener du Sensation eller Incredible S?

0 0
Joddler 20-04-2011 15:13:10

Ved ikke om i har prøvet en Incredible S, eller ej... MEN!! kan hilse og sige at den er faktisk rigtig rigtig hurtig, og dejlig at have i hånden, og virker noget mere rap i det end både SGS, Desire & Nexus One:)

0 0
Zeb 20-04-2011 15:35:02

Skal gerne indrømme at jeg ikke har haft den i hånden, men den skulle jo også gerne være noget hurtigere end de nævnte når den kommer nu. Det undrer bare at de bruger "gamle" komponenter.

0 0