Mobilsiden.dk  /   Nyhedsoversigt  /   Hvad får du ud af Ice Cream Sandwich på Samsung Galaxy S II

Hvad får du ud af Ice Cream Sandwich på Samsung Galaxy S II

Den længe ventede opdatering til Android 4.0 er endelig kommet til Galaxy S II, men hvad får du som bruger ud af den?

Der har været mange skriverier den seneste tid om opdateringen til Android 4.0 til Galaxy S II-ejerne, og nu er opdateringen her endelig.

Hvad får du, som bruger, ud af at opdatere dit eksemplar af Galaxy S II? Her er et par highlights.

Opdateringen byder blandt andet på følgende nye funktioner:

  • Telefonen kan låses op via ansigtsgenkendelse
     
  • Der kan sættes loft på data forbrug – og mobilen kan sende en advarsel så regningen ikke bliver for høj
     
  • Mulighed for at gemme billeder + filer på internettet i stedet for på hukommelseskortet
     
  • Praktisk jobliste, der giver overblik over apps og programmer der er åbne – gør det lettere at skifte mellem dem

Har du opdateret din Galaxy S II, og hvad har du oplevet af nye ting – gode eller dårlige? Skriv gerne i kommentarfeltet herunder.

OpfølgningBrugerne utilfredse med Samsung opdatering 

Forrige artikel Næste artikel

Få notikationer:

Læs Mobilsidens debatregler her


Kommentar

Per Larsen 20-04-2012 18:59:10

Hvor blev kalender widget af ? Jeg har prøvet at finde den igen - men uden held. Er ikke desperat endnu. Har iøvrigt ikke bemærket de store problemer. En gang har mobilen stenet, men måske fordi jeg var lidt utålmodig. Ellers godt software og flot grafik.

0 0
Per Larsen 22-04-2012 20:36:52

Har fundet det og alt virker.

0 0
errri5000 20-03-2012 14:15:14

hvad for andre smartphones opdateres

0 0
Per E. 19-03-2012 21:41:42

Fik min opdatering i går søndag. Perfekt opdatering. Alt virker og er hurtigere.
Så nu er det bare at vente på 'Jelly Bean' :-)

0 0
Jonas_a 16-03-2012 12:43:24

Hov...den sidste link skulle da ikke med.. :/

0 0
Jonas_a 16-03-2012 12:31:27

Kan de ikke finde ud af sætte en "exit" eller "afslut" knap på stock browseren eller Chrome browseren?
De bliver nemlig ved med at køre efter man er gået ud af dem, og så skal man afslutte dem i joblisten(under aktive programmer).
Denne simple knap findes da i alle andre browser man henter fra Markedet!

0 0
madsen 15-03-2012 17:59:06

hej alle.
er der nogen der kan hjælpe mig???????? når jeg skal afspille musik på mit anlæg igennem min trødløse dims (ved ikke hvad den hedder) så skal jeg igennem 4 led, kan dette ikke gøres med et? f.eks ved tryk på en knap også for mand gjort hvad mand skal??????????? hilsen madsen (er det det rigige sted jeg har skrivet det?)

0 0
Jonas_a 16-03-2012 12:25:51

Er det noget du oplever efter opdatering af din tlf?
Det kan måske hjælpe at parre telefonen og bluetooth modtageren på ny.

0 0
madsen 17-03-2012 13:38:10

nej det har altid været sådan,men når jeg parre det gør de stadig det samme,og det andet vil være hurigere, så det ville være rart hvis mand kunne gører det næmere, enten via noget konrol panel, eller via en app.

0 0
15-03-2012 20:08:44

Sorry, men det er ikke for at være gnaven eller noget. Men du bliver nødt til at præcisere lidt, for der findes alt for mange dimser i denne verden ;D

0 0
madsen 15-03-2012 23:55:23

he he det har du ret i, det sådan en der hedder belkin, og mand sætter den til højtalerne, også kan mand spille trød løs musik, det bare nice

0 0
M.J. 15-03-2012 16:00:18

Andre der har mistet den funktion med ICS, jeg kan heller ikke finde et sted at slå den til.. ?

Før ICS kørte den både i noter og meddelelser...

0 0
Peter Frederiksen 15-03-2012 16:44:58

i sms tryk på tandhjulet og aktivere XT9 ordbord!

0 0
M.J. 15-03-2012 17:54:15

Fandt det, det er fordi det ligger på tastaturet og ikke under indstillinger, takker mange gange Peter....: )

0 0
Jesper 15-03-2012 11:29:51

Forbedringer:
Stock browser er markant bedre. F.eks. havde jeg tit før en blå markering i kanten af skærmen når jeg navigerede rundt på siden. Den er nu væk
Notes: Stock notepad kan nu sync med google docs
Deaktivering af nogle stock programmer jeg ikke bruger (håber på at dette er trend der forsætter så man kan deaktiver alle stock apps man ikke bruger.
Scrollbar widgets (men bruger nu stadig go launcher)
Låseskærm reagere meget hurtigere på lås op

Dårligere:
Låsskræm: Nu er der en tekst "før fingeren over skærmen for at låse op" Det ved jeg godt men kan ikke fjerne teksten

Alt i alt syntes jeg at bruger oplevelsen er mere eller mindre det samme, ikke den store forskel i smoothness etc.

0 0
Rune Blangstrup 15-03-2012 10:55:34

En ting er sikkert: efter opdatering til ICS æder min SGS2 meget mere batteri, omkring næsten 10% pr time !!!
Har strømbesparelse + Adv Task killer slået til ...
Og skifter mellem 3 (altid nyopladte) batterier ;)
Men ok, så må jeg jo bare ta´et batteri med i rugsakken ;D

0 0
Martin 24-03-2012 14:48:04

Jeg oplevede samme issue, men har nu fundet årsagen til mit problem. Min synkronisering med Hotmail havde en fejl, som bevirkede at alt så ud som det skulle, men telefonen drænede alt strømen på batteriet. Efter jeg slettede kontoen under mail, og efterfølgende "igen" slettede kontoen under synkronisering (Mærkeligt at jeg skulle slette samme konto flere gange), så stoppede telefonen med at dræne batteriet for strøm. Jeg har endnu ikke prøvet at tilføje Hotmail kontoen igen, så jeg ved ikke, hvorvidt fejlen skyldes Hotmail kontoen, synkroniseringen til Hotmail eller én af de mange andre kontoer jeg også prøves at slette og geninstallere ifbm. fejlsøgningen.

0 0
Peter Frederiksen 16-03-2012 09:06:16

Det lyder vildt, min blev fuldt opladet i går ca. 19:30 og p.t. 70% tilbage

0 0
Valkær 15-03-2012 11:42:21

Jeg kan desværre godt genkende dit problem.

Der ud over er jeg faldet over et (for mig) stort problem. Når man via browseren (har prøvet opera, dolphin og stock) starter en video, havde man tidligere mulighed for at tilpasse video'en til skærmens størrelse. Nu bliver video'en simpelthen for stor?

0 0
Valkær 15-03-2012 11:43:15

tilpasse ved dobbelt klik på video'en....

0 0
Jonas_a 14-03-2012 22:26:25

Jeg prøvede kryptering funktionen, men jeg forstå ikke hvorfor de har valgt at blande kryptering af telefonen og skærmlås sammen.
For mig lyder det det samme som på 2.3 hvor man låste tlf med pinkode.
Nogen der har prøvet den?

0 0
Jesper 14-03-2012 21:18:58

Kan teksten "Før fingeren over skærmen for at låse op" fjernes? (uden at ændre låsemekanismen)
Jeg er ved at få paranoia af den irriterende tekst! - hvis den ikke kan fjernes, så det en ommer Samsung!

0 0
Jonas_a 14-03-2012 21:41:19

Sidder og tænker på det samme..kan ikke forstå hvad pointen ved teksten er..tror Samsung måske at folk er retarderede til at kunne finde ud af låse skærmen op..?!

0 0
Glenn C 14-03-2012 16:43:23

Go' opdatering med mange fede forbedringer. Synes dog den er blevet lidt sløv i betrækket, på nogle punkter. Her er hvad jeg lige har bemærket:
Før kom låseskærmen frem fra sort, på et split-sekund, nu fader den mere langsomt.(det samme ved lås)
Har oplevet at den fx ved tilføjelser af widgets, tænker lidt længere tid, når mapperne åbnes.
Den automatiske Bluetooth-opkobling, i min bil, er også blevet langsommere end før.
Det værste jeg har oplevet, er at den i flere tilfælde er gået i sort, hvor en grålig tekst, fortæller at der er en fejl.

Kan andre genkende noget af dette?

0 0
14-03-2012 19:50:31

Har du haft lavet en factory reset ? Dette afhjælper denne sløvhed for mange.

0 0
Jonas_a 14-03-2012 13:46:57

Endnu en smart future, Hvis I ikke har opdaget det endnu:
Man kan deaktivere stock apps som kører i baggrunden hele tiden, og dermed spare lidt RAM og lidt strøm.
Indstillinger> Programmer> Alle> valg det app du vil deaktivere og tryk Deaktiver.
De apps man har deaktiveret kører ikke igen før man selv aktiverer dem.

0 0
14-03-2012 15:56:30

KANON tip jonas :D

0 0
Jonas_a 14-03-2012 17:01:07

Det ret smart :D
Den mulighed havde jeg savnet længe.

0 0
UKR 15-03-2012 08:16:37

Kan ikke se det smarte i det. kunne ikke deaktiver facebook. det bruger jeg aldrig plus der var mange andre man ikke kunne gør det med.

0 0
Jonas_a 16-03-2012 12:41:32

Der er en ny opdatering på vej til Google Play(tidl. Andorid Marked).
Dem der ikke kan vente, kan hente den her:

http://www.androidpolice.com/2012/03/16/download-google-play-store-formerly-android-market-v3-5-15-apk-with-a-brand-new-my-apps-interface/

0 0
15-03-2012 09:24:22

facebook ? Det er da noget du selv indstallere...

0 0
UKR 15-03-2012 11:26:36

Nej den lægger fast intergeret på ens mobil, ligesom med youtube kan man desværre ikke engang slette de apps eller ikke facebook. har ikke profil der så kan ikke se hvorfor man skal have det skidt liggende på ens mobil.

0 0
15-03-2012 14:08:56

Så ved jeg ikke hvad det er for noget du har på din mobil.. Men facebook er altså en app du selv indstallerer. Ja der ligger en service under social hub, der kan oprette en FB konto. Men det har intet at gøre med facebooks app, og den gør ikke noget. Det du kan deaktivere er alle de apps som samsung har lagt ind, ikke services osv....

0 0
Frederik Klinge 14-03-2012 10:00:51

Jeg opdatere her igår, og har nu rodet lidt rundt med opdaten før jeg ville bedømme den.
Selve opdaten i sig selv virker, den er alt i alt smooth.
Men, jeg havde sådan håbet på at man kunne sotere sine apps/programmer i alfabetisk i gittervisningen, men nej. Derudover syntes jeg touchwiz er fint, men jeg vil hellere bruge apex launcer nu.
Alt i alt god update, dog med enkelte mangler 5/6 stjerner herfra! :o)

0 0
Mads 14-03-2012 08:30:48

Hentede opdateringen i går og har således haft mulighed for at rode lidt rundt med det inden jeg kom med en haste-bedømmelse. Jeg synes det hele kører lidt mere smooth. Ja, det laggede en smule lige efter opdateringen, men efter en genstart kørte det hele som smurt. Jeg oplever at batteritiden er markant bedre og der er mulighed for at sætte loft over dataforbrug. Dog er sidstnævnte ikke noget, jeg har savnet, da jeg har haft 3G Watchdog, som har løst det problem til fulde. Jeg er en sucker for 3D effekter á la iPhone, og når man tilter telefonen til landskabsvisning, foregår det nu i en glidende bevægelse frem for et hak, samtidig med at det nu er muligt at flytte billedet mens man zoomer - både i browser og galleri. Dét er fedt! Synes alt i alt at det er en helt udmærket update, og med hensyn til TW, så er jeg bare glad for at Sense ikke er UI, da jeg oplever det som langt mere grafiktungt end TW. 5/6 herfra! :D

0 0
Jesper 14-03-2012 08:01:37

Jeg har fået at vide af et par stykker at jeg sender 2 sms'er hver gang. Det er sket efter opdateringen til ICS. Er jeg den eneste der får den fejl?

0 0
allan hansen 18-03-2012 17:38:06

Jeg tror det skyldes Handcent SMS, jeg bruger det normalt. nu har jeg afinstalleret og bruger standard også kommer der kun 1 sms til modtageren.

0 0
Marianne 17-03-2012 09:36:01

Oss' mig ... hvorfor ??? :o(

0 0
Gavisgar 13-03-2012 20:38:25

Helt ærligt først gjorde jeg det at da der udkom en betaversion, brugte jeg odin program til at opdatere den det mislykkes første gang og virkede efter med min egen teknik. Men så virkede touch slet ikke godt så den var til repera... og blive lavt og blev gendannet til nuværende version. Nu da endelig den fulde version kommer så opdatere jeg den, alt kører godt med genstart, og den udføre 59% så går den ned og genstarter og den har genstartet cirka 44 gange nu og der sker intet, kan ikke gøre noget for at komme ind i reboot program ved klik af volume op og midt knap og start knap ind. Så den skal igen en tur til rep.. herligt! Elsker denne her mobil, men kan ikke klare at aflevere den til rep.. da jeg bruger den mega meget bare på en dag. Hjælp tak, om man kan få den gjort til den gamle version igen og prøve derefter??

0 0
William 14-03-2012 08:06:45

Prøv at installer en ældre version af firmwaren, det virkede for mig. brug eventuelt denne guide: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1075278
Bare husk at installer en NEE version, hvis din telefon laver en fejl når du lige har installeret den gamle version, altså hver gang du prøver at køre opstarts guideen, kan du prøve at wipe bruger dataen. Dette gøres ved at holde vol op + home + start nede (ikke at forveksle med download mode)og wipe data/factory + wipe cache, det virkede for mig. herefter burde du på kunne opdatere OTA og via KIES

0 0
Gavisgar 14-03-2012 13:32:13

Tusind Tusind tak William, jeg prøver at opdatere den, men problemet er at den der vol op + home + start den virker ikke, altså den starter op men så bliver den ved med at genstarte. Jeg prøver at gøre mit bedste, ellers sender jeg den til rep.. og så må de ordne det eller give mig en ny mobil, hvis de ikke selv kan få opdatering ind på mobilen og få det til at fungere.
- Så vil jeg anbefale alle om at hvis der engang mere dukker beta version op som man kan starte med at opdatere, så synes jeg at man skal vente til den fulde version kommer, da jeg havde prøvet det og fået min SGS2's touch til at gå fuldstændig ud, den blev defekt, så folkens pas må med hvad i uploader. Det virkelig nedpressende, når man har brug for mobilen, men sådan er det jo, så der idag d. 14 kommet artikel om hvem der oplever problemer og det sådan set alle der har fået denne problem. Så forstår jeg ikke at Android har trukket så meget tid ud for at give 4.0 version ud og så det stadig usikkert udgivende version.

0 0
14-03-2012 19:49:15

Der er da ingen der har oplevet at skærmen ikke virker ? Og at du har lagt en beta test version på, som så har ødelagt din mobil er vel ikke samsungs skyld.

0 0
Gavisgar 14-03-2012 20:55:35

Jeg havde ellers ikke bare lagt betaversion, det var selve mobilsiden der havde analyseret selve versionen, at man kunne prøve den, og jeg vidste self. ikke hvorfor touch skærmen ikke virkede, da jeg så tog den med til rep. havde de undersøgt og fundet ud af at selve beta versionen var skadelig udgivet, selvom det var den rigtige version til mobilen, så var versionen skadelig, det sagde selve teknikeren som havde lavet mobilen, at selve touch'ens aktive punkter blev deaktiveret efter beta versionen.

0 0
Wind 13-03-2012 18:40:35

.. og umiddelbart kører det hele ganske fint og flydende... MEN jeg har mistet samtlige billeder på mine kontakter... langt de fleste er hentet via synk. til Facebook, men ligemeget hvad jeg gør og hvor mange gange jeg synkroniserer så kommer der ikke billeder på igen.. det er ganske irriterende da jeg har nogle stykker af kontakter med samme navn (igen, fra FB)

andre med samme problem?

0 0
Thim Olsen 14-03-2012 06:54:54

Jeg har de samme problemer og det er mega træls.
Håber der er nogen der har en løsning på dette...

0 0
Thim Olsen 14-03-2012 06:54:53

Jeg har de samme problemer og det er mega træls.
Håber der er nogen der har en løsning på dette...

0 0
Wind 14-03-2012 15:23:41

jeg fik problemet løst langt om længe... jeg afinstallerede FaceBook app'en og geninstallerede den... synkroniserede kontakter et par gange, og bum.. så var der billeder på samtlige kontakter i telefon-bogen...

håber det vil løse dit problem ligeså...

0 0
hamzah10 13-03-2012 18:28:14

jeg syntes det ville være en god ide hvis i tag retest af de opdaterede mobiler bare for sige det, men det er jer der bestemmer

0 0
Mobilsiden 14-03-2012 08:12:29

@Hamzah10: Vi kan desværre ikke love en "re-test" - da der den følgende tid kommer flere og flere telefoner, der får opdateringen. Og vi tester mobiltelefonerne når de kommer på markedet med de software-versioner de kommer med.

Om vi får tid/mulighed for at lave en "sådan er Galaxy S II med ICS" kan godt være, men vi lover det ikke.

0 0
14-03-2012 11:08:15

Hvad er mobilsidens kriterier for hvornår man kan "genteste" mobiler med nye opdateriner ?

Sensation har fået det, og man må i den grad sige at iphonen har fået det. Men årets mobil 2011 er åbenbart ikke interessant.

Og hvis man kigger på antallet af kommentarer på trådene omkring ics på lige netop denne mobil. SÅ har i RIGTIGT mange læsere der har denne mobil.

0 0
Jonas_a 14-03-2012 13:04:34

N
+1

0 0
Jacob S 13-03-2012 13:55:59

Jeg havde lige lavet en dejlig mappestruktur. Den røg efter opdateringen...lidt ærgerligt.
Ellers virker det det som en lækker opdatering med mange gode detaljer.

0 0
GusseG 13-03-2012 13:44:19

en ICS launcher (Nova eller Apex) i stedet for Touchwiz, så er de fleste af ovenstående problemer løst. Hvis du oven i købet rooter og installerer en custom rom, så er alle problemerne løst:-)

0 0
Frederik Klinge 14-03-2012 09:32:47

Ang. apex launcher
- kan du give mig en tutorial til hvordan jeg kan installere apex som et system program da man ikke kan få det fulde udbytte i den gratis. Den siger nemlig man skal installere den i systemprogrammer for at kunne 100% sætte alle widgets på ens skærme??
Man skal roote gs2 eller noget.

Frederik Klinge

0 0
Jonas_a 14-03-2012 21:50:18

Jeg har installeret Apex på min, jeg syntes at Samsungs TW har ødelagt meget af ICS.
Umiddelbart ser Apex ud til at være rimelig nice, bortset fra at størrelsen på nogle af de widgets jeg har på mine hjemmeskærme kan ikke rigtig tilpasses og ser lidt underlig ud. f.eks lidt af strømkontrols widget er klippet væk og det er ikke lykkedes mig at tilpasse den til skærmen.

0 0
William 13-03-2012 12:52:34

Det er godt at se at samsung igen har tilføjet at man kan scrolle fra den sidste skærm frem til den første igen, denne funktion var der ikke i beta versionen af ICS. Tilgengæld har de fjernet den 3d-agtige look når man scroller mellem skærmene :(. Hvorfor er vi stadig blevet snydt for Smart-folder funktionen samt App/widget menuen som findes i ICS Stock? Det er fordårligt og dette kunne godt have været inkluderet i TW.
Et plus er dog at man nu endelig kan søge i sine exchange adressebog, og også fra flere exchange konti samtidig, dette er en super funktion som også fandtes i beta versionen.

0 0
Peter Frederiksen 16-03-2012 15:58:24

Du kan lave mapper.

Man skal oprette en mappe først, derefter kan man smide programmerne i mappen....

Men det er ikke lige så smart stock versionen...

0 0
Jonas_a 13-03-2012 11:50:00

havde glædet mig meget til denne opdatering, men nu må jeg sige at jeg er lidt skuffet.
Der er ikke meget WOW over den og Touchwiz har ødelagt meget af ICS oplevelsen.
Det er måske mening, da GS3 er på vej.
Må installere en ICS launcher som Nova eller Apex..

0 0
Anders W 13-03-2012 11:23:32

Det er nok mere en Samsung ting. Men knappen til kontakter er forsvundet fra Dialer'en :( ... så nu skal man først trykke på 'Menu' knappen og så vælge kontakter ... hvorfor??

Der er masser af plads sammen med de andre tre knapper foroven.

Nu må jeg spilde en genvej på min dock-bar til kontakter.

0 0
Zeb 13-03-2012 15:03:14

Argh det var da det mest åndsvage de kunne gøre! Hvad fanden er ideen i det?

0 0
Anders W 13-03-2012 12:22:09

Jeg må dog sige at BT tethering virker ret godt og enkelt :) ... og så slipper jeg for at bruge min telefon som Wifi-Hotspot, når jeg skal online med tabletten ... dejligt.

0 0
netfors 14-03-2012 21:29:54

Måske et dumt spørsmål, men hvorfor er det smartere at bruge BT tethering end Eifi-Hotspot?

0 0
mrloko 13-03-2012 10:50:58

Det hele køre hurtigere og meget flottere ikoner.
Mulighed for hurtig genstart.
Der er kommet en del ting i Udviklingsinstillinger.
Google+ er forudinstalleret, så den kan ikke slettes.
Det ser desværre ud til at de faste genveje i bunden ikke kan byttes med andre.

0 0
blackknightdk 13-03-2012 12:13:56

synes det er blevet meget langsommere hele systemet ØV

0 0
JKay 13-03-2012 11:04:27

Jeg synes ikke det er hurtigere. Faktisk synes jeg lige det modsatte. Og jeg bryder mig heller ikke om den nye version af scroll. og du kan godt skifte genvejene ud i bunden!
Af nye ting kan også nævnes fuld kryptering af telefonen, bluetooth-internet deling, vejr-widget på låseskærm og at man kan vælge ikke at have nogen låseskærm overhovedet!

0 0
JKay 13-03-2012 11:27:10

Kan også nævne af nyt:
* Swype beskeder til højre for at fjerne dem
* Du kan nu se upload/download ikoner for WiFi også i status bar.
* TouchWiz understøtter nu endelig scrollable widgets (kører dog ikke så flydende)

0 0
Jacob Halldorsson 13-03-2012 10:36:26

Det er så nice at HTC kom først, igen :)

I øvrigt nogen af de funktioner som brugere i det andet indlæg fremhæver har HTC haft i flere år, men det er da godt nok at google også kan lære lidt af HTC :)

0 0
HrLaursen 13-03-2012 10:41:50

:-) HTC kom først på 10% af deres telefoner... De sidste 90% bliver som altid syltet.
Ps. Bryder mig generelt ikke som HTC's fejldesignene kedelige triste klods produkter.

0 0
hellas7 13-03-2012 19:06:09

hvordan synes du samsungs mobiler i tynd plastic klarer sig designmæssigt?

0 0
BSG 14-03-2012 12:57:41

Meget godt, fordi den er let og tynd, uden at det går udover designet, i modsætning til min gamle HTC desire HD, der vejer meget og er meget glattere at holde i.
iPhone 4 er håbløs tung og glat.

0 0
14-03-2012 11:05:04

Du kan jo prøve at holde en "tynd plast" sgs2 i den ene hånd og så en alu klods i den anden....Så er der ikke mere at sige på den konto.

0 0
Jonas_a 13-03-2012 20:28:45

hvorfor skulle at være først lig med at være bedst?
Hvis det er design man går op i, så er det nok iphone man skal gå efter.
Samsungs topmodeller har altid placeret på toppen af Android smartphones.. hvor var HTC når priser som EISA og MWC blev uddelt?

0 0
Daniel Jørgensen 13-03-2012 11:59:15

Hvad er det for 90% du tænker på ?

0 0
Christina 13-03-2012 10:35:51

Hej med jer, hvordan går man ind og installere ovennævnte.?. Leder som en gal men kan ikke finde det :-(.
Men super fedt med ICS :-), nu mangler vi bare en SGS3 TAK!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

0 0
UKR 14-03-2012 12:52:58

Sådan finder du oplåsning af ansigt.

klik: indstillinger scroll lidt til personlig og klik på Sikkerhed. derinde lægger det under skærmlås. Her har du også mulighed for at slå Dias helt fra vis man som mig bruger Go locker og det skal konflikte det oplevet jeg meget med det gammel system. nu kan man endelig slå det fra ;-)Håber det hjalp ;-)

0 0
UKR 14-03-2012 12:54:12

det ikke skal konflikte skulle der have stået ;-)

0 0