Mobilsiden.dk  /   Nyhedsoversigt  /   Galaxy S II ejere utilfredse efter opdatering til Android 4.0

Galaxy S II ejere utilfredse efter opdatering til Android 4.0

Samsung Galaxy S II er blevet opdateret til Android 4.0 Ice Cream Sandwich, men mange brugere er skuffede og utilfredse.

Samsung Galaxy S II med Ice Cream Sandwich. (Foto: Mobilsiden.dk).
Samsung Galaxy S II med Ice Cream Sandwich. (Foto: Mobilsiden.dk).

I måneder har ejere af Samsungs succesmobil Galaxy S II, glædet sig til opdateringen af Android 4.0-versionen, også kendt som Ice Cream Sandwich. Men den store opgradering har langt fra kun givet tilfredse kunder, i butikken hos Samsung.

Mange har oplevet at mobilen efter opdateringen er blevet langsom, hænger, hakker i menuer, bruger batteri som aldrig før eller har problemer med forbindelserne.

Herunder har vi samlet et par brugeroplevelser, der er skrevet på Mobilsiden.dk, som er typiske for de fejl brugerne beskriver:

Emil: ”Jeg har hentet opdateringen og nu vil den så genstarte telefonen. Men den bliver ved med at genstarte (efterhånden gjort det 20 gange) når jeg trykker pinkoden og den kommer til "Installing applications".

GadgetGeek: ” Har opdateret, det hele ser fint ud, men data og bluetooth virker ikke på min telefon...”.

Martin: ”Face unlock virker super hurtigt. Men selve touch bladning i apps og på startskæmen virker ret sløv i det. Virker som om det lagger".

Lars: ”Efter opdateringen har jeg været ude for at skærmen går i sort og det hele låser, så jeg må genstarte. Det er sket både under anvendlse af det indbyggede kameraprogram og når jeg har spillet Spiderman HD".

Bjarne: ”det tager en evighed og oplade batteri og batteriet bliver afladt på rekordtid”.

Samsung erkender delvist problemerne

På Samsung Danmarks Facebook-side er der flere hundrede kommentarer om Ice Cream Sandwich opdateringen. Det typiske svar fra Samsung er:

- ” Vi arbejder nu på at indsamle information for at kunne løse de problemer, I brugere oplever. I forbindelse med opdateringen til ICS kan der opstå problemer med apps, der ikke er optimeret til Android 4.0, fx. kan det i nogle tilfælde påvirke batteriet”.

Samsung har overfor Mobilsiden.dk ikke ønsket at komme med yderligere kommentarer, eller svare på spørgsmål om, hvorvidt der arbejdes på en ny opdatering, der afhjælper de problemer, at brugerne beskriver.

Slet hele telefonen

Mobilsiden.dk har været i kontakt med en række brugere af Galaxy S II, der har oplevet tilsvarende fejl, som beskrives på nettet. Efter opdateringen af redaktionens eksemplar, stod vi også med en oplevelse af, at der var tale om en tilbagegang.

Løsningen på de fleste problemer er en total nulstilling til fabriksindstillinger, der dermed sletter alt indhold på mobilen. De fleste vi har hørt fra, bekræfter samstemmende denne fremgangsmåde.

Samsung anbefaler også fra officiel side en nulstilling, og råder, via Facebook, brugere med fejl, til at slette alt – inklusiv hukommelseskortet og intern hukommelse.

Vi ville gerne have svar fra Samsung på, om de synes det er rimeligt, at køberne af et topprodukt, skal slette alt deres indhold, for at få glæde af en opdatering. Men Samsung har ikke ønsket at kommentere yderligere på sagen.

I Android-forumMobildebat.dk kan du finde hjælp fra andre brugere med Samsung Galaxy S II. Du kan også skrive en kommentarfeltet under artiklen.


Læs også:
Nu får Galaxy S II Ice Cream Sandwich
Hvad får du ud af opdateringen af Galaxy S II?
Har du også fejl efter opdateringen af Galaxy S II?

Kommentar

x

Opret bruger
Jørn 01-04-2012 12:11:56

Efter opdatering virkede min Samsung Galaxy ikke.
Kunne bla. ikke komme på google.
Efter at jeg havde studeret denne side fandt jeg hurtigt ud af, at det var bedst bare var udføre en total sletning af telefonen (husk back up)og geninstallerer alle programmer. Det gik iøvrigt nemt, telefonen hentede de tidligere installerede programmer og geninstallerede disse. Jeg ved bare ikke hvor telefonen fandt disse oplysninger, jeg må have gjort et eller andet så der måtte ligge nogle oplysninger et eller andet sted. Det gik ret nemt.
Det sværeste var at geninstallere programmerne til TELMORE, det var det der tog længst tid.
Nu virker telefonen igen, kun skal jeg vænne mig til det nye styresystem.

0 0
Bo 28-03-2012 13:05:09

Generelt for mange indkæg og især kommentarerne til dem, så er der for alle tale om deres PERSONLIGE oplevelser, og de er netop DERES oplevelse. Hermed er det træls når de indlæggene så kritiseres elelr nedgøres af andre som mener eller oplever noget andet, set med DERES briller.
MIN PERSONLIGE oplevelse er samlet set negativ, før jeg opgraderede til ICS fungerede min SGS2 bare SUPER på alle områder, og jeg var faktisk ikke opmærksom på at der var tale om ICS da KIES fortalte at der var en ny version til telefonen. Hvis jeg havde læst om andres oplevelser havde jeg klart ventet med at opgradere. JEG oplever et væsentligt større batteriforbrug OG jeg kører flere gange i løbet af dagen kill af unødvendige applikationer. JEG oplever at Bluetooth forbindelser hele tiden fejler. JEG oplever at applikationer starter umotiveret op. JEG oplever at min telefon slet ikke fungerer så uproblematisk som den gjorde før opdateringen. JEG har også fabriks-nulstillet telefonen efter opgraderingen, og jeg har slettet hukommelsen og restoret data. Og JEG synes f...... IKKE det er ok at jeg skal bruge TIMER på backup, sletninger, nulstillinger, restore, genopsætning af konti og af indstillinger osv. JEG synes at når jeg køber et seriøst stykke værktøj til seriøs brug til daglig, så skal det f...... også virke ordentligt, også UDEN at man skal søge og læse om særlige tricks, root, tweak osv. Jeg forbeholder mig retten til at mene at en Samsung telefon ER et produkt som OGSÅ er forbeholdt personer der gerne vil have et seriøst produkt og IKKE BARE et stykke legetøj til at tweake, roote, tune osv. MIN holdning er at min Samsung skal fungere og kunne bruges ordentligt og nemt, UDEN timers arbejde med justeringer. og MIN holdning er at jeg absolut ikke bare skal skydes i skoene at hvis jeg ikke vil bruge en masse tid på at tweake, roote, nulstille, genindstille osv. så skal jeg bare købe en Iphone, det er en utiotalende og arrogant indstilling. JEG har f,eks ved anskaffelse af min Samsung også lagt meget vægt på en lav SAR stråling, og Iphone har en SAR stråling der er 3-4 gange højere end Samsung. SGS2 koster op mod 4000,- dkr, til den pris SKAL sådan et produkt virke ordentligt og være for dem som godt vil betale en høj pris for et ordentligt fungerende produkt. Det var MINE oplevelser og MINE holdninger som JEG har ret til at have og mene.

0 0
Dunix 25-03-2012 19:48:47

Nogle af jer som hvordan man indstallere de der beta updates til SGS2?

0 0
Henning Mortensen 24-03-2012 08:17:09

Har ikke bemærket forbedringer der relaterer sig til alm. brug men derimod den mærkbare forringelse at f.eks. Danish Keyboard og/eller Danish Diktionary ikke længere virker med det resultat at ordforslag er ophørt at virke, hvilket er irriterende i det daglige. Derudover øget batteriforbrug. Jeg havde helst været fri for opdateringen da alt virkede perfekt til mit brug under den gamle version.

0 0
Peter Frederiksen 24-03-2012 11:38:15

Du skal aktiveret xt9 ordbogen, dette gør du i SMS delen, ved at trykke på tandhjulet på tasteturet!

0 0
23-03-2012 11:04:57

Jeg kender 3 der har opdateret og de siger alle at der ikke er noget at komme efter.

0 0
Peter Hviid 23-03-2012 08:04:32

har heller ikke haft nogen bemærkelsesværdige problemer efter jeg har opdateret min til ics.

det med batteri tiden har jeg ikke mærket tvært imod synes den er blevet hurtigere til at oplade. Samt holder længere..

igår holdte den 1d 6h på batteri med blandet brug suft/mail/facebook osv.

0 0
Peter Hviid 23-03-2012 08:04:31

har heller ikke haft nogen bemærkelsesværdige problemer efter jeg har opdateret min til ics.

det med batteri tiden har jeg ikke mærket tvært imod synes den er blevet hurtigere til at oplade. Samt holder længere..

igår holdte den 1d 6h på batteri med blandet brug suft/mail/facebook osv.

0 0
Peter Hviid 23-03-2012 08:02:00

Skriv din kommentar til artiklen her..

0 0
Mads B. 22-03-2012 22:44:41

Efter en nulstilling stoppede min telefon med at bruge strømmen på 10timer.

Det startede så med det igen da jeg installerede TV2Nyhederne, så ud med dem og nu spiller det.

0 0
Ravnen1 22-03-2012 22:34:08

Har haft min telefon i 6 måneder og har ikke nulstillet efter opdateringen. Har ikke oplevet problemer med batteriet - faktisk synes at forbruget er mere blevet mere stabilt i standby nu!

Browseren er blevet meget bedre, jeg er vild med at man kan invertere farverne på hjemmesider - det er genialt til at spare strøm og/eller læse i mørke på hjemmesider der har hvid baggrund.

0 0
olibenphi 22-03-2012 22:06:47

jeg er har ikke oplevet nogle fejl, eller problemer efter opdateringen, men ja troede egentlig at opdateringen var mere omfattende, men alt i alt godt tilfreds

0 0
Martin 22-03-2012 20:05:47

jeg holder fast i min udtalelse:

Martin: ”Face unlock virker super hurtigt. Men selve touch bladning i apps og på startskæmen virker ret sløv i det. Virker som om det lagger".

Har forsøgt efter den officielle anbefaling at formatere SD-kort samt Factory format dvs. nulstille. Det stadigvæk det samme.

0 0
Martin 22-03-2012 20:09:27

Og så har jeg også samme problem med batteriet. Den nye Android version sluger batteriet på ingen tid.

0 0
Per E. 22-03-2012 19:49:39

Måske er jeg bare heldig. Men jeg er superglad for opdateringen til min SGS2. Alt virker cool, hurtigere og ovenikøbet synes jeg batteritiden holder længere.

0 0
Zeb 22-03-2012 19:13:27

Min havde lidt bøvl og virkede lidt langsom, så lavede jeg fabriksnulstilling siden har jeg ingen problemer haft overhovedet. Kører super. Jeg har efter reset været inde og fjerne en del af Samsungs apps som man kan nu (FEDT SAMSUNG!) hvilket også har hjulpet. kan kun anbefale det, og det er vel egentlig meget logisk. Hvis man opdaterer direkte fra windows xp til windows 7 får man heller ikke en lige så god oplevelse som hvis man laver en ren windows 7 installation.

0 0
Thomas 23-03-2012 08:43:03

Har du ogsså lavet reset af SD-kort`?

0 0
BSG 22-03-2012 18:20:25

Den eneste som jeg er meget utilfreds over, er at man ikki kan fravælge TWlauncher og bruge en ren Android brugerflade. Nu er jeg nødt til at bruge Nova launcher, som dog fungerer udmærket.

0 0
BSG 22-03-2012 18:14:43

Jeg har godt nok fabriksgendannet den efter opdateringen, og det gør jeg altid, fordi all data likker i skyen alligevel.
Min SG2 kører fint, og alting er meget glidende, så jeg er meget tilfreds.

0 0
Henrik 22-03-2012 17:08:14

"bruger batteri som aldrig før"

Ok, det var den også god til før. Den SGSII jeg har liggende holder ikke engang en halv dag ved moderat brug. Den er hurtig, men aldeles ubrugelig med mindre man kan gå fra stikkontakt til stikkontakt.

0 0
christian 22-03-2012 17:15:19

Jeg havde selv en telefon der løb tør for stræm på en halv dag. Nulstillede den og installerede kun et par applikationer og pludselig holder den 2 døgn ved samme brug.

Ryd grundigt op i applikationerne, så er det muligt det gør en stor forskel. Alt andet kan i øvrigt genoprettes med backup funktionen i Kies.

0 0
Nygaard 22-03-2012 17:59:06

Før opdateringne til ISC kunne jeg godt springe den natlige opladning over en gang imellem, uden at løbe tør for strøm dagen efter.
Den går ikke længere, så der er bestemt sket noget med forbruget siden skiftet.

0 0
Nygaard 22-03-2012 15:17:43

Jeg kan nikke genkendende til det meste - ICS har været et skridt tilbage på mange områder.

Google Translate (eller Oversæt, som det så smukt hedder på Dansk) dræner desuden et fuldt opladt batteri i løbet af få timer, hvis ikke man lukker det manuelt nu i joblisten.. Og det er endda en officiel Google app, som jo burde spille perfekt på Android platformen!

Samsung har været lidt for kreative med modifikationerne og har langt hen ad vejen gjort OS'et markant dårligere, end et rent ICS.

0 0
UKR 22-03-2012 15:12:02

Nu har man haft tid til at få set og teste ICS af på sin sgs 2. Det jeg oplevere med batterie. Er nogle gange bruger den meget batterie selv om man ikke bruger sin mobil og andre gange ja der bruger den ikke noget batterie, hvor man eller ikke har haft brugt den. Og ja den er enorm lang tid om at lade op, det er skod. Så er der det med genveje. Fuck hvor er jeg hammer træt af at den skal lægge genveje på ens skrivbord når man henter apps fra google play. Har prøvet at se om man kunne slå det fra et eller andet sted. men kan ikke finde nogle muligheder for det. Har lige haft den nulstillet til fabriks indstillinger og skulle så have alle spil osv installeret igen det var et mega arbejde at skulle slette de genveje. Andre her der synes det er træls? og evt ved hvordan man kan slå det fra?

0 0
BE 20-05-2012 22:56:41

Samme problem her!
Desuden bliver telefonen meget varm.
Det lader til den åbenbart går i en forbrugssløjfe, der kræver meget strøm.
- det er nærmest ligesom en gammeldags "deadlock", med masser af processorforbrug og dermed også batteri.

Rådet ovenfor kunne være værd at prøve inden man tager en nulstilling, - som burde være absolut unødvendig idet firmware og indre hukommelse er adskildt.
- Samsung har et forklaringsproblem(!), men de løser det ved at hævde, det bliver bedre med en nulstilling!(så holder kunderne mund så længe)
Det er bare ikke rimeligt!

0 0
22-03-2012 17:07:50

Sorry, men at du ikke kan finde ud af noget så simpelt som at slå automatisk genvej fra, det er altså ikke Samsung skyld. Du slår det fra under indstillinger i play store.

0 0
UKR 22-03-2012 17:14:36

Har sgu da eller ikke skrevet at det er samsung skyld. Læs lige hvad man skriver før du kommenter ens kommentar. For det første have man ikke de genveje da ens telefon ikke have ICS men først er kommet med ICS så hvor pokker skulle jeg da vide fra hvordan man slår de genveje fra? når man ikke have det på tidliger systemer fra google? Og hvordan pokker skulle man lige gætte at det skulle slåes fra i google play? når man ikke har haft brug for det før? Men så er det da godt med sådan en klog åge som dig der kan fortælle det. Du må da være det man kalder for 100% perfekt og aldrig fejler.

0 0
Rullah 22-03-2012 19:59:57

Slap nu af, de genveje er ikke kommet med ICS!! Det med at google play lægger genvej af nye apps ud på startskærmen har ikke noget med ICS at gøre.. Jeg ku vælge den indstilling med GB. Og det er logisk at man slår det fra under indstillinger i Google Play...

0 0
UKR 23-03-2012 07:01:59

Jamen du er jo en klog mand. kan undværer både hovede og røv. Altid godt med 2 klog åger der er bedre vidende.

0 0
Rullah 23-03-2012 08:03:47

Åbenbart klogere end dig.. Vi fandt ud af det selv :-) Hoved og røv ja, men du lyder til at ha røv i begge ender...

0 0
22-03-2012 15:03:18

Det er på ingen måder nødvendigt at slette ens eksterne hukommelses kort. Og der findes tonsvis af backup apps i play store.... Så nu syntes jeg ikke man skal gøre problemet større end det er.

Selv kies har en backup funktion....

0 0
Patrick Petersen 22-03-2012 13:27:50

En tilføjelse kunne måske være..
Batteritiden er forbedret.
Den kører mere flydende.
Forbinder hurtigere til Wifi og GPS
Forbinder mere stabilt til 3G osv.

Til dem som måske døje lidt med 3G, husk at man også på ICS kan trykke *#9900# og sørg for at "Enable fast dormancy" står som 'disabled'. Ingen operatør har fuld integration i Danmark alligevel, og det sluger MEGET batteri når det ikke er udbudt fra operatørens side. Det eneste netværk som har en smule af det er Telenor, men efter et opkald til en teknikker, indrømmede de at det slet ikke er nok til at gøre en mærkbar forskel - Slå det fra, og nyd mere batteri.. :)

0 0
BE 20-05-2012 23:17:18

Min bruger også forbandet meget batteri, og bliver samtidig særdeles varm.
Opladning af batteriet er næsten en umulighed, og det bliver slugt hurtigere en man kan vende sig og slå en s....!

OK, fint *#9900#, men er det ikkelettere at slå "Databrug" fra under indstillinger.
Det lader nemlig til at netop databrug er slået automatisk til omkring min E-mail eller et andet program, hvilket jeg reelt ikke har brug for før jeg selv ønsker det.
Det er måske der fejlen ligger i ICS opdateringen fra Samsung.

0 0
mfaaborg 23-03-2012 22:47:48

Tak for et rigtigt godt råd. Det lader til at batteri tiden mindst er fordobblet.

0 0
Patrick Petersen 22-03-2012 13:23:38

Det er simpelthen utroligt, at man ikke selv prøver sig frem - Helt ærligt. Jeg kan sagtens sætte mig ind i, at der for folk som ikke forstår hvordan en smartphone - De har valgt android, og det kunne være de burde have valgt en iPhone (face it, den er mere brugervenlig!). Android er "tænk dig om"-systemet, og det kræver nok lidt mere end de andre.

At man går fra GB til ICS betyder at der er lavet noget om.. Som folk nævner Vista -> W7.. Stop.. Det er mere win 98 -> W7. Som folk tidligere har været inde på, er en tidligere indstilling ændret betydeligt, og har måske ikke samme funktion længere. Alle eksterne apps, downloadet via Google Play, behøver ikke at være optimeret allerede - Det er trods alt ikke VILDT mange, som har ICS endnu.. 3-5 telefoner velsagtens?

Jeg har haft ICS på min telefon i 3 måneder efterhånden (SGS2) og det eneste som ikke virker nu, og som ikke virkede før er stadig den underlige kamerafunktion med store øjne osv.

Et råd til alle, uanset brugerstatus :
Root den.. Find en ROM.. gå på XDA eller mobildebat endda, følg guiden til punkt og prikke, og er du bange for at miste garantien.. find "Triangle Away" og få din garanti igen.

Skulle ovenstående være for omfattende.. Så root telefonen, download titanium backup og slet alle de apps du kan se Samsung har lavet, som du vel og mærket ikke bruger.

Android er ikke et system henvendt til børn, poptøser, gamle og folk der ikke helt ved hvad det der S-M-S er for noget. Jeg er så ked af at se, at folk ikke forstår at hvis det skal holdes simpelt, så køb en iPhone eller en anden dumbphone..

0 0
DX 22-03-2012 17:29:35

Patrick hvad er det du synes er så svært & nørdet ved Android OS ? Dem jeg kender der kører med Android har ingen problemer med at forstå at bruge telefon / downloade apps etc. Det har da aldrig været NEMMERE. ( Og nu snakker vi ikke om root, da jeg tror 95% kører uden dette ) Selv min gamle mor på 75 kan finde ud af det.

0 0
Allan 22-03-2012 13:34:58

@Patrick Petersen
Hmmm, med en markedsandel af nye smartphones (vistnok i USA) på omkring 50%, så er der vist et misforhold mellem Android målgruppen som du definerer den og den gruppe, der reelt køber en Android mobil. Måske Google har taget helt fejl, da de udviklede et OS, der var ment som et nørd-OS og så valgte at markedsføre det som verdens bedste mobil-OS for den almindelige bruger??? Tja, Google kan vel også tage fejl - eller måske er det dig...???

Uanset hvem der tager fejl, så sælges der væsentligt flere Android mobiler end der er root'ede Android mobiler - og hvis du har ret, så må det være et kæmpe problem for Google.

0 0
Peter Majgaard 22-03-2012 12:56:07

Jeg skulle prøve "Screen Capture" funktionen i går, altså tage et billede af den aktuelle skærm ved at trykke volume ned +power samtidig. Det virker ikke. Nogen der har samme problem?

0 0
Peter Majgaard 23-03-2012 08:39:07

Jeg nulstillede den og nu virker det.

0 0
JD 22-03-2012 14:24:21

Du skal holde knapperne nede i ca 1 sekund før den tager et screen shot, i modsætning til før hvor man blot skulle trykke på knapperne samtidigt. Både vol.down+power og home+power virker :)

0 0
Thomas 22-03-2012 13:10:44

Du skal trykke power knappen inde samtidig med homeknappen

0 0
Thomas 22-03-2012 12:54:30

Den bliver ved med at sende smsérne 2 gange selvom man kun sender beskeden en gang, virkelig irritternde.. Bruger handsent sms program. andre med samme problem eller nogen der har foreslag til løsning af problmet?

0 0
UKR 22-03-2012 15:17:49

Du er ikke den eneste der har den oplevelse med 2 gange sms. bruger selv go sms pro den gør det samme. og vis man læser de sidste nye kommentar på google play på go sms pro skriver alle om det problem med dobbel sms, efter de har fået ICS.jeg kan kun opfordre dig at skrive til dem der laver handsent sms og gør dem opmærksom på det problem. ja sikker andre der også har gjort det, men dets flere bruger af deres program der gør dem opmærksom på det problem dets hurtiger skulle man vel mene at de fik en up to date ud, der kun løse det ;-)

0 0
Lars 22-03-2012 12:53:34

at kun nogen oplever problemer, mon ikke det er et spørgsmål om nogle bestemte apps der går ind og laver problemer ?

Jeg har personligt ingen problemer oplevet selvom jeg har mange apps og interfaces installeret.

Telefonen er blevet hurtigere og fået væsentlig bedre batteritid. Jeg behøves nu kun oplade på arbejdet så jeg kan gå en hel weekend uden at oplade!

0 0
Mike 22-03-2012 11:47:15

Jeg har opdateret uden problemer, og fået en bedre og hurtigere telefon, med bedre batteritid.

0 0
Lindberg 22-03-2012 12:36:34

Det er også indtrykket hos GSM Arena, som er meget positive:
"If you're asking whether it's worth updating your Samsung Galaxy S II from Android 2.3 Gingerbread to 4.0 Ice Cream Sandwich, the answer is an unequivocal yes. The user experience improves in multiple areas and there's nothing lost after the update.
Ice Cream Sandwich will extend the Galaxy S II's life and it will continue to be a highly popular device." http://www.gsmarena.com/samsung_galaxy_s_ii_ics_vs_gingerbread-review-737p4.php

Det er ikke alle sider, der bliver belyst i den her artikel...

0 0
Thomas 22-03-2012 11:42:36

Det er nu ikke helt unormalt ved større opdateringer at hvis der opstår fejl så laver man en nulstilling.

Det var jeg nødsaget til ved den iPhone 4S jeg havde da jeg blot skulle opdatere til 5.0.1.

At en håndfuld oplever problemer er selvfølgelig beklageligt, men det er nu at blæse et lille problem voldsomt op. Lidt ligesom "varme problemet" ved iPad 3.

0 0
HrLaursen 22-03-2012 11:25:17

Vi ville gerne have svar fra Samsung på, om de synes det er rimeligt, at køberne af et topprodukt, skal slette alt deres indhold, for at få glæde af en opdatering. Men Samsung har ikke ønsket at kommentere yderligere på sagen.

JA... det er rimeligt. Man vil jo heller ikke opgradere Windows 98 til Windows XP uden at slette skidtet. Uanset pris på mobilen, så SKAL man altid slette hele telefonen, for ikke at løbe ind i div. problemer. Det er jo ikke en service pack, men et helt nyt system.

0 0
David K 22-03-2012 11:34:57

Hmm det er et lidt skidt argument.
Der er intet der forhindrer dig i at opgradere fra Vista -> 7 f.eks. uden at rydde skidtet.

0 0
hellas7 22-03-2012 11:48:21

det er et rigtig dårligt argument, jeg har ikke hørt at det skulle være tilfældet på WP og har aldrig haft problemer med at opdatere på iOS.

0 0
Rolfiboy 22-03-2012 12:24:52

Det er derimod et rigtigt godt argument hvis man ellers har lidt forstand på hardware og dens firmware..

Man skal altid nulstille indstillingerne lige meget hvilke styresystem der opgraderes. Hvis ikke man gør det løber man ind i problemer i fremtiden også hvis man har en iphone, hvilket jeg har masser af venner der har måttet erfare.

Jeg kan kun prøve at give en forsimplet forklaring og det er:

1. Nogle indstillinger har ændret betydning når man har installeret et nyt stykke software. Med andre ord kan det være at du har sat tlf op på en måde som er ugyldig i det nye system.

2. Der kan være indstalleret programmer som ikke længere understøttet af det nye system, fordi de ikke er opdateret til det nye system. Dette er nok en af de største syndere når det kommer til android.

0 0
Allan 22-03-2012 12:23:55

Enig. HrLaursen er en drømme-kunde for mobil-producenter - der er desværre bare ikke særlig mange, der i det 21. århundrede vil acceptere den slags opdateringer...

0 0
David K 22-03-2012 11:12:28

Det hjalp mig at nulstille / gendanne, men der er stadig en ting der irriterer mig:

Jeg synes scrolling er blevet delt op i "bidder". Det er lidt svært at forklare, men når jeg f.eks. scroller ned igennem facebook app'en så er det som om at telefonen scroller et bestemt stykke, og ikke præcist det jeg har bedt om. Altså som om der scrolles i hak/bidder.

Det mener jeg ikke var tilfældet inden jeg opdaterede - Nogen der kan bekræfte samme "problem"?

Ellers synes jeg det en fin update, har dog haft et par crash men det kan ligeså godt være apps der har problemer. F.eks. er Handcent på vej med en update så der ikke sendes 2 sms'er. (Betaen kan findes på xda).

0 0
Thomas 22-03-2012 13:06:40

Har lidt det samme problem når jeg scroller på en hjemmeside, scorller helt ned i bunden for at læse noget og så srcoller den op af sig selv :(

0 0
kelddaug 22-03-2012 11:16:36

Facebook appen er da også noget lort... jeg bruger browseren, det er hurtigere.

0 0
x