Mobilsiden.dk  /   Nyhedsoversigt  /   Mobilmarkedet skrumper - mens teleselskabet 3 vokser

Mobilmarkedet skrumper - mens teleselskabet 3 vokser

Der har været en generel tilbagegang i antallet af mobilkunder i anden halvdel af 2012, men teleselskabet 3 er gået frem.

Mens telebranchen har oplevet en generel kundetilbagegang på mobilmarkedet i andet halvår af 2012, så har teleselskabet 3 oplevet fremgang. I alt 72.000 nye kunder har 3 fået i løbet af 2012 og de vækster fortsat – både på mobiltelefoni og mobilt bredbånd.

 - 3 siger farvel til hunden – klar med et nyt univers

Fremgangen betyder også, at 3’s samlede markedsandel steg til 11,7 procent ved årets udgang. Det viser den nyeste telestatistik, som Erhvervsstyrelsen netop har offentliggjort.

3 har nu en kundedatabase med 844.000 abonnenter og er den eneste teleoperatør, som er vokset organisk. I andet halvår hvor markedet generelt skrumpede med 34.000 mobilabonnenter fik 3 eksempelvis 26.000 nye mobilkunder.

 - Vær opmærksom på datamængden i dit abonnement

 - ”Vi må jo konstatere, at der uden 3 ikke ville være nogen vækst i det danske mobiltelefonimarked. Kunderne siver stille og roligt fra de andre teleoperatører. Vi formår at være innovative og fleksible og kan hurtigt tilbyde kunderne præcis de produkter, som de ønsker – senest f.eks. fri tale,” siger Morten Christiansen, CEO i 3, i en pressemeddelelse.

 - 3 lægger an til hysterisk priskrig

Teleselskabet beholder også førstepladsen når det kommer til udbydere af mobilt bredbånd, hvor 3 har en markedsandel på 30,3 procent og en andel af datatrafikken på hele 47,1 procent. Når det kommer til dataforbrug på mobilen, så går 22,6 procent af den samlede datatrafik gennem 3’s netværk og deres kunder bruger i gennemsnit dobbelt så meget data på mobiltelefonen, som kunder hos den operatør hvor der bruges næstmest. Tallene viser også, at 36,6 procent af datatrafikken samlet set gik gennem 3’s net. Det oplyser 3 i en pressemeddelelse.

 - Teleselskabet 3 klar med fremtidens telefonsvarer

 - ”Vores netværksstrategi har vist sig at være den rigtige. Vi har satset på fremtidens netværk med fokus på både 4G/LTE-netværket og vores superhurtige 3G-netværk. Det har givet 3’s kunder et netværk, der dækker bredt med meget høje hastigheder,” siger Morten Christiansen.


Læs også:
 - 3-kunder får adgang til 4G/LTE i Sverige – gælder ikke iPhone 5

Forrige artikel Næste artikel

Få notikationer:

Læs Mobilsidens debatregler her



Om brug af cookies