Mobilsiden.dk  /   Nyhedsoversigt  /   Nokia Lumia 900 kommer til Europa i juni

Nokia Lumia 900 kommer til Europa i juni

Ifølge de seneste rygter, skulle Nokia Lumia 900 komme til Europa i juni, i første omgang dog kun til England.

På CES 2012 i Las Vegas præsenterede Nokia deres nye flagskib indenfor mobiltelefoner, Nokia Lumia 900.

Den nye telefon blev præsenteret eksklusivt til det amerikanske AT&T selskab. Nu er der dog noget, der tyder på, at telefonen ikke kun bliver forbeholdt amerikanerne.

Det britiske Carphone Warehouse har i ifølge flere sider på nettet afsløret, at Nokia Lumia 900 formentlig også kommer til Europa.

Carphone Warehouse har oprettet er pre-registreringssite, hvor interesserede kan tilmelde sig, for at få mere information skriver TheUnwired. Ifølge Carphone Warehouse, skulle Nokia Lumia 900 komme til England en gang i juni 2012.

Kilde: TheUnwired 

Læs også:
- Her er Nokia Lumia 900
- Specifikationerne på Nokia Lumia 900

Web-TV: Her er Nokia Lumia 900

Forrige artikel Næste artikel

Få notikationer:

Læs Mobilsidens debatregler her


Kommentar

Tommy 24-01-2012 12:11:17

Så er spørgsmålet bare hvilken 4g teknologi der bliver benyttet i uk, for hvis den ikke er kombatibel med det danske net er fidusen ikke helt så interessant...
4,3" skærm er da sikkert fint nok (især hvis kvaliteten er på højde med Lumia 800), men 4g er nu nok det der trækker mest i mig.

0 0
Kim 24-01-2012 13:08:28

Det kan jo være det er der der skal rettes til i mellemtiden :)

0 0
Tommy 24-01-2012 14:10:07

hmm, efter lidt søgning ser det ud til at UK bruger 800mhz og 2,6ghz - hvor vi i DK bruger 900mhz(og vist også 2100), så det er vist ikke så brugbart at købe den i uk - med mindre jeg har læst forkert...

0 0
Brian Koch 24-01-2012 15:06:19

dette er hvad jeg fik fra nokia angående frekvenser

Dette er de facts der er relevante i forbidnelse med netværksdækning på Nokia 900:

Data bearer

WCDMA
EDGE Class B
GPRS Class B
HSPA+ Cat14 21 Mbps
HSUPA Cat6 5.76 Mbps
WLAN IEEE 802.11 b/g/n
Dual Transfer Mode (MSC 32)
LTE Cat 3 (50 Mbps Downlink, 25 Mbps Uplink) (
Diversity antenna array to maximize RF performance
2

Operating Frequency

Operating band

GSM 850
GSM 900
GSM 1800
GSM 1900
WCDMA Band V 850
LTE Band 17 (700)
WCDMA Band I 2100
WCDMA Band II 1900
WCDMA Band VIII 900
LTE Band 4 (1700/2100)


4G-teknologi er dog ikke en fast standard (kun en minimum hastighed), så der er ikke én type for alle udbydere.

Et godt tip vil være at tjekke Telia for at se hvilken 4G-type de bruger og om ovenstående passer overens med dette.
Ellers vil 4G ikke virke. 3G vil dog.

Venlig Hilsen

Jannik Petersen
Nokia Care

0 0
Jørgen 25-01-2012 05:40:39

Med de specs skal man godt nok være en utålmodig type hvis 21Mbps download versus 50 Mbps downlink ikke er nok.
Men der skal jo nok være nogle enkelte der bare ikke kan få nok og synes det går for langsomt.

0 0
Tommy 25-01-2012 09:58:01

Hej Jørgen. At Lumia 900 understøtter op til 21mbps 3G og 50mbps LTE er selvfølgelig rart, men i virkeligheden når du aldrig op i de hastigheder.

Min Nokia N9 (der har fået meget stor ros for super antenne forhold) kommer sjældent over 4mbps til trods for at den har et teoretisk maks på 14,4mbps.
Hvorfor? Fordi vi er mange om at dele samme mast.
Til reference kan jeg i øvrigt sige at jeg flere gange har testet min telefon hjemme hvor jeg bor (Nørrebro) og jeg har kun få gange ramt 2mbps og i snit er det ca 1,5. Min kæreste, der også bruger 3, har en iphone 4 (14,4mbps) og den har en enkelt gang været "helt" oppe på 755kbps - i gennemsnit er det mellem 400-600kbps.

Ligeledes kan jeg fortælle at Telia har en masse 4G LTE modems i deres butikker og deres maks er 35mbps i en butik hvor masten står på nabobygningen. Det er selvsagt noget af en forskel fra mine 3G hastigheder, men pt er der også kun ganske få kunder.
I USA hvor de i lidt længere tid har haft LTE til dongles, er deres snit 6-12mbps...

Jeg tror man skal være meget glad for at kunne få 21mbps på LTE - på 3G er det fuldstændig umuligt.

0 0
Brian Koch 24-01-2012 14:10:03

betyder ikke det vilde for mig om den har 4g lte eller ej den vil stadig ifølge hvad nokia have svaret mig køre 3g netværk og hspda+ og det fint for mig

0 0
Brian Koch 24-01-2012 13:05:26

så vidt jeg ved er der ikke kommet noget ud om at den kommer med 4g da 4g ikke er lige så udbredt i europa som det er i usa så tvivler på den understøtter l4g lte netværk

0 0
Henrik 24-01-2012 14:05:51

Problemet er også at i USA køre de 4G LTE på en frekvens, i England køre de den på 2 frekvenser, og i Danmark på 1 frekvens.

Problemet ligger i at den frekvens USA køre på, er ikke den samme som den Danmark køre på. (og England køre på begge)
Så Amerikanske 4G LTE telefoner virker ikke i Danmark, men kan godt virke i England

0 0
24-01-2012 13:39:24

Lumnia 900 er en LTG telefon. Det er 800 med 4G teknologi og front kamera. Ellers er der intet nyt. (Den er også lidt større grundet 4G)

0 0
Kim 24-01-2012 14:47:14

Skærmen er også større, ellers har du ret.

0 0
Martin 24-01-2012 21:38:14

Og skærmen er ikke en pentile skærm, i modsætning til Lumia 800.

0 0
BallonPedro 24-01-2012 11:49:09

Ville også undre mig hvis de undlod at sende denne mobil til Europa også.

Det måtte bare gerne gå lidt hurtigere end Juni :)
Og gerne samme tidspunkt i DK, så vi ikke igen skal vente længere end alle andre.

0 0
Brian Koch 24-01-2012 12:05:46

så kunne det være man skulle vente med ny mobil til juni og så bare bestille den fra england bliver super

0 0
Mazzen 24-01-2012 12:51:46

hvorefter du sikkert for lov til at betale for alle evt. reparationer af dem, da det gerne inddeler verden i f.eks. dele som gør du højst kan hente den i sverige eller norge(hvilket intet vil ændre, da de har komplet samme opsætning som os)
Så pas på med at hente den udenfor landet, det kan komme til at koste mere end det er værd at vente lidt mere

0 0
Thomas 25-01-2012 08:35:50

Jeg mener nu bestemt at Nokia har 1 års europæisk garanti.

0 0
Brian Koch 25-01-2012 13:57:19

det har de også og der fuld support af deres telefoner om du køber dem id eller uk så nokia dk reperaer også telefoner som er købt i uk som en af få producenter

0 0
Brian Koch 24-01-2012 13:04:07

jeg har købt flere telefoner hos clove.co.uk og har aldrig været problemer og der samme garanti som hvis den var købt i en dansk butik og har altid fået god service hos dem så bekymrer mig på ingen måde om det

0 0
Michal 24-01-2012 20:29:36

Ja det er sådan vi får gang i det danske samfund. for at spare kr.200-300....

0 0
Brian Koch 24-01-2012 21:17:46

tja nu drejer det sig ikke om penge ville gerne gi 500 kr mere for den hvis jeg kunne få den i dk samtidig som uk men blir sikkert først i 4 kvartal den kommer til dk hvis den kommer til dk så at snakke om at få gang i det danske samfund er noget værre vås

0 0
Kim 25-01-2012 09:04:22

Det er vel ikke Nokias opgave at få gang i det danske samfund?

0 0